Töihin kokopäiväiseksikö vai mitä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tilanne on se , että meillä on 4 lasta. Kaikki alle kouluikäisiä, eli päivähoitomaksut heistä olisi aika isot. Laskeskelin, että jos saan töitä ja saisin palkaksi suunnilleen vaikka 1500 e -verot ja siihen lisäksi lapsista lapsilisät , jotka n.500e. Niin jäisin plussalle ehkä n.300e verrattuna kotona oloon ( tämän hetkiseen tilanteeseen) ja , lapset kotona.

Eli kysymys kuuluu, että kannattaisiko minun vaikka alkaa jakamaan muutamana yönä viikossa postia ja saada sitten se muutama sata euroa enemmän kuin nyt ilman töitä. Lapsetkin voisivat olla sitten kotona. :) Mutta paljon saa tienata , ettei hoitotuki lähde pois? Jos lapset siis kotona kuitenkin, eivät päiväkodissa.

Minä todellakin haluaisin olla lasten kanssa kotona. :heart:

Ymmärsiköhän kukaan , mitä yritän selittää ? :)

töihin, jos voi elää yhteiskunnan tuilla! Jää kotiin vaan, käyn kyllä puolestasi hommaamassa valtiolle verotuloja, jotta voit olla 4 lapsesi kanssa kotona.

Mä jaan itse päiväpostia,eikä tarkkaa tietoa tuosta yöjakajan palkasta, mutta ei se mikään kovin kummonen ole, kun työaika on aikast lyhyt. Ja varsinkin jos aiot tehdä vain muutamia öitä viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja kannata mennä:
töihin, jos voi elää yhteiskunnan tuilla! Jää kotiin vaan, käyn kyllä puolestasi hommaamassa valtiolle verotuloja, jotta voit olla 4 lapsesi kanssa kotona.

Täh? Jos kyse olis tiiä, että menen yötöihin ? Ja lapset eivät näin ollen tarvi hoitpaikkaa ollenkaan tarhasta.

Ymmärsitköhän nyt kuule yhtään mitä tarkoitin?

ap

Ajattelen vaan lasten kannalta asiaa, että he saisivat olla vielä pari vuotta kotihoidossa. Mutta kuitenkin tekisin yöllä töitä ja olisin kuitenkin sitten kotona heidän kanssaan. Isä tietenkin yöllä kotona . :)

ap

[quote="vieras Laskeskelin, että jos saan töitä ja saisin palkaksi suunnilleen vaikka 1500 e -verot ja siihen lisäksi lapsista lapsilisät , jotka n.500e. Niin jäisin plussalle ehkä n.300e verrattuna kotona oloon ( tämän hetkiseen tilanteeseen) ja , lapset kotona.

[/quote]

Eikös sitä hoitovapaalla vai mikä se on, saa tienata koska lapset eivät ole hoidossa.
Kannattaa ilman muuta neljän kanssa kuin raahata hoitoon muutaman satasen tähden

Alkuperäinen kirjoittaja vierailijajajaja:
[quote="vieras Laskeskelin, että jos saan töitä ja saisin palkaksi suunnilleen vaikka 1500 e -verot ja siihen lisäksi lapsista lapsilisät , jotka n.500e. Niin jäisin plussalle ehkä n.300e verrattuna kotona oloon ( tämän hetkiseen tilanteeseen) ja , lapset kotona.

[/quote]

Niin, jos tekisin yöllä töitä ja lapset saisivat olla kuitenkin kotihoidossa minun kanssani, niin jos saisin saman "käteen" kuin se, että lapset täyden päivän tarhassa ja minä kokopäiväisenä töissä. Ymmärsitkö nyt? Saisin viettää lasten kanssa enemmän aikaa, minulle tämä aika on arvokasta, lapset kasvavat niin nopeasti ja jos mahdollista haluan jakaa tämän ajan heidän kanssaan.

ap

ap

Alkuperäinen kirjoittaja keiju:
http://www.kase.fi/toholampi/paivahoito/laskurikoe.htm

tuolla ainakin voit laskee sen paljon päivähoitomaksu tulis olemaan

Olen laskenut tuolla sen ja hoitmaksut olisivat aika paljon. :( Jos tekisin yötyötä muutamana yönä viikossa niin lapset eivät olisi ollenkaan hoidossa tarhassa , vaan kotona minun kanssani . :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös sitä hoitovapaalla vai mikä se on, saa tienata koska lapset eivät ole hoidossa.
Kannattaa ilman muuta neljän kanssa kuin raahata hoitoon muutaman satasen tähden

Onko se näin, voi kunpa olisi! :):)

Voisiko joku ihana, kertoa , kuka tehnyt näin itse ?

ap

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Meillä isovanhemmat hoitaa tyttöä kun käydään töissä ja tuki kilahtaa tilille joka kuukausi.

Siis ihan täysi tuki , vaikka saat palkkaa, saanko kysyä kuinka paljon saat palkkaa, anteeksi uteluni, mutta kun kovasti kiinnostaa , jos mahdollista käydä töissä ja silti saada tuki ja hoitaa lapsia kotona, olisi aivan unelma . :heart:

ap

Menisitkö sinä töihin minun asemassani? Siis päivätöihin ja lapset tarhaan, vai tekisitkö esim iltaa ja yötö, jolloin mahdollisuus lasten olla kotihoidossa kanssani tai isänsä kanssa .

ap

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Meillä isovanhemmat hoitaa tyttöä kun käydään töissä ja tuki kilahtaa tilille joka kuukausi.

Siis ihan täysi tuki , vaikka saat palkkaa, saanko kysyä kuinka paljon saat palkkaa, anteeksi uteluni, mutta kun kovasti kiinnostaa , jos mahdollista käydä töissä ja silti saada tuki ja hoitaa lapsia kotona, olisi aivan unelma . :heart:

ap

Brutto on n.3000? kk,eikä niillä tuloilla ole merkitystä tukeen,kunhan vain lapsi on "kotihoidossa" eikä päiväkodissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

ap

Brutto on n.3000? kk,eikä niillä tuloilla ole merkitystä tukeen,kunhan vain lapsi on "kotihoidossa" eikä päiväkodissa.

Ihana kuulla!!!! Kiitos, pelastit päiväni, onko tuo nyt ihaaan varma asia? :)

ap

Yhteistyössä