Töihin lähtö ja vauva hoitoon...

31.05.2005
421
0
16
Minkä ikäisen lapsen olette vieneet hoitoon ja kuinka pitkiä päiviä olette tehneet? Nyt rupeis olemaan se hetki kohta käsillä että olisi hennottava viiä tuo 3ja puolivuotias "vauva"(siis vastahan hän syntyi, mihin se aika on mennyt!!??) hoitoon ja lähettävä töitä paiskimaan oikein toden teolla!! :snotty:

Meillä nämä asiat eivät ole menneet ihan käsikädessä. Molempien lasten kohdalla aloin keikkatyöt näiden ollessa 9kk, esikoisen jälkeen en kunnolla töihin palannutkaan kun kakkonen syntyi sitten lyhyellä ikäerolla. Ollessani vielä kotona kuopuksen kanssa, esikoinen aloitti päiväkodissa (kunt. syyt) 1v10kk iässä ensin 3h/päivä, siirtyen sitten 1v4kk iässä 6h päiviin.

Töihin palasin kunnolla kuopuksen ollessa 13kk, mutta mies jäi tuolloin koti-isäksi, nyt tammikuussa kuopuskin aloittaa hoidossa ollen tuolloin 1,5v ikäinen.

Mutta siis esikoinen alkoi nopeasti viihtyä hoidossa. Tykkäsi olla siellä heti mutta aamuisin vanhempien poislähteminen sai alkuun itkun aikaan. Kuitenkin heti kulman takaa huomasi pojan rauhoittuvan saman tien leikkimään eikä hoitopäivän jälkeen olisi kotiin ollut enää lähdössäkään. :whistle:

Minä aloitin työt vajaa kuukausi sitten,pikkumies on 1v 7kk ja neiti 3v7kk,isä vie pph:lle klo8 ja minä haen päiväunien jälkeen.Aamut kuulemma sujuvat vähän vaihtelevasti,välillä paremmin ja välillä huonommin,hoitoon jäävät ihan kivasti ja ovat todella ilahtuneita kun haen.

meillä aloittanut 5v ja 2v hoidot pari viikkoa sitten. ollaan aina kotona herätty vasta 10-11 aikaan. lapset herää aamuisin aika hyvin. puetaan vaatteet ja aamupalan saa hoidossa. Tosi hienosti jäänyt. Heiluttaa vaan mulle ja juoksee leikimään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
meillä aloittanut 5v ja 2v hoidot pari viikkoa sitten. ollaan aina kotona herätty vasta 10-11 aikaan. lapset herää aamuisin aika hyvin. puetaan vaatteet ja aamupalan saa hoidossa. Tosi hienosti jäänyt. Heiluttaa vaan mulle ja juoksee leikimään :D
Niimpä, tämä se meilläkin on kun yleensä herätään vasta siinä 9 jälkeen ja nyt pitäisi viiä hoitoon jo ennen kuutta. mulla kyllä onneksi työt loppuu jo puolen päivän jälkeen joskus ennenkin, mutta on se vaan silti niiiiin vaikeeta uskoa meijän kallein aarre jonkun toisen hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja PömpeliPötsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Meillä neiti meni himpun päälle 3v pph:lle kun läksin töihin. Ihan normi päiviä tehtiin ukon kans, mulla oli työaika muistaakseni 6-7h.
Mitenkä se arki lähti sujumaan? Mua pelottaa noi todella aikaset aamut...

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin välillä hyvin, välillä huonosti ja välillä erittäin huonosti... Seiskalta piti tyttö herättää että keretään kasiks hoitoon. Vaatteet laitoin edellisenä iltana aina valmiiks ettei tarvinnu aamulla enää niitä miettiä. Mielellään kyllä hoitoon jäi, ekoina aamuna vähä itkeä tihrusti.
Pakko kyllä sanoa että eipä ole ikävä noita aamuja...

Alkuperäinen kirjoittaja PömpeliPötsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Niimpä, tämä se meilläkin on kun yleensä herätään vasta siinä 9 jälkeen ja nyt pitäisi viiä hoitoon jo ennen kuutta. mulla kyllä onneksi työt loppuu jo puolen päivän jälkeen joskus ennenkin, mutta on se vaan silti niiiiin vaikeeta uskoa meijän kallein aarre jonkun toisen hoitoon.

Voihan lapsi mennä vielä hoidossa nukkumaan kun noin aikasin meette tai sitten viet nukkuvana.

Yhteistyössä