Toimeentulotukea ja pankkitililtä isoja nostoja.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nosto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis sossuhan katsoo tulot tietyltä ajanjaksolta ja vähentää siitä hyväksytyt menot, joita ovat esim. vuokra ja sähkölasku, jos tulot eivät ole tarpeeksi suuret hyväksyttyihin menoihin nähden, saat toimeentulotukea, jos taasen tulot on suuremmat kuin hyväksytyt menot, et saa toimeentulotukea. Sossu ei tarkista mihin käytät rahasi, he katsovat ovatko tulosi sellaiset, että pystyt pakolliset maksut maksamaan. Jos olet jättänyt esim. vuokran maksamatta, mutta sossun laskelman mukaan sinulla olisi ollut siihen varaz,ä niin ei sossu sitä vuokraa maksa. Siksi kaikki mikä on mahdollista saada käteisenä, kannattaa ottaa vastaan käteisenä eikä pankkitilin kautta. Esim. Jos vanhemmat haluavat antaa esim. 1000 euroai, heidän kannattaa antaa käteistä, sen voi sit törsätä ihan mihim lystää. Mutta jos vanhemmat laittavat tilille, niin sossu laskee sen tuloksi ja saattaa jäädä toimeentulotuki saamatta.
 
[QUOTE="Huoh";27063123]No ei niitä kiinnosta, miten kukakin luuseri sieltä rahojaan nostaa[/QUOTE]

vai luuseri. Tiedä kyll TYÖSSÄKÄYVIÄKIN joiden pitää käydä sossusa, tili on vaan niin hemmetin pieni. . ja koulutetuista henkilöistä on kyse.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;27063483:
Olet varmaan yksin asuva? Tuo on nimittäin suunnilleen yhden hengen ruokakunnan käyttöraha, ihan minimituissakin. Oletan, että se 400 euroa viikossa käyttävä on perheellinen.

400 €/ kk yksinasuvalta ruokaan?Meitä on 4, 2 aikuista ja 2 lasta ja kauppaan menee yleensä 500-700€/kk ja tuohon summaan sisältyy kaikki muukin kuin ruoka..esim vaipat, pesuaineet jne..Ja ihan monipuolisesti syödään ja jokainen saa syödä ja juoda tarpeen tullen, eli meillä ei säännöstellä ruokaa/juomia.
 
Kiinnostaako sossua että niitä tukia on kertynyt sinne tilille ja ne on sitten nostettu yhtenä könttänä pois? esim äitiyspäiväraha. lapsilisä? että tilin saldo on yhtenä hetkenä yli sen toimeentulotukirajan (kun on säästeliäästi elänyt) ollut muutama kuukausi takaperin. katsooko sussu että niistä äitiyspäivärahoista olis pitänyt pystyä säästämään muutama kuukaus eteenpäin?
 

Similar threads

Yhteistyössä