Vuokrat rästissä ja häätö edessä, auttaako sossu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti pulassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti pulassa

Vieras
En kaipaa saarnaa että miksi olet alunperin tehnyt lapsia v- mäisen miehen kanssa joka myöhemmin sairastu skitsofreniaan, en todellakaan tiennyt sitä kun tapasimme koska en ole ennustaja.. :(

Eli tilanteeni on tämä:
Odotan kolmatta lasta, ero tuli avomiehestä viime kuussa. Samalla selvisi miehen muutettua, että vuokrarästejä 1500e ja nehän tietty siirtyivät mulle kun jäin ainoaksi vuokravelvolliseksi tästä asunnosta.

Nyt meillä häätö edessä, itse olen äitiyslomalla ja olen joutunut hakemaan sossusta toimeentulotukea..
Tämän kuukauden toimeentulotukea en saanut ollenkaan, sillä sossu laittoi koko ttt menemään suoraan vuokrafirmaan. Ymmärrän toki ja vuokrien lyhentäminen itsellänikin päämäärä, mutta nyt meille ei jäänyt yhtään rahaa elämiseen sillä äitiyspäiväraha tulee vasta kuukauden kuluttua! Elatusmaksuja mies ei suostu maksamaan, olen jonossa lastenvalvojalle jotta voidaan laittaa asia eteenpäin. Lainaa en mistään saa jolla loput vuokrarästistä maksaisin, joten mitä kummaa voin tehdä? Joudummeko lasten kanssa kadulle?

Sossun pitää hankkia lapsiperheelle uusi asunto, siinä mielessä teillä ei ole hätää.

Mutta toi, että teillä ei ole elämiseen rahaa, on valituksen paikka ja sinuna soittaisin siitä sossuun. Toimeentulotuen tarkoituksena ei ole tasapainottaa taloutta vaan auttaa ihmisiä selviämään arjessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti pulassa;23322792:
En kaipaa saarnaa että miksi olet alunperin tehnyt lapsia v- mäisen miehen kanssa joka myöhemmin sairastu skitsofreniaan, en todellakaan tiennyt sitä kun tapasimme koska en ole ennustaja.. :(

Eli tilanteeni on tämä:
Odotan kolmatta lasta, ero tuli avomiehestä viime kuussa. Samalla selvisi miehen muutettua, että vuokrarästejä 1500e ja nehän tietty siirtyivät mulle kun jäin ainoaksi vuokravelvolliseksi tästä asunnosta.

Nyt meillä häätö edessä, itse olen äitiyslomalla ja olen joutunut hakemaan sossusta toimeentulotukea..
Tämän kuukauden toimeentulotukea en saanut ollenkaan, sillä sossu laittoi koko ttt menemään suoraan vuokrafirmaan. Ymmärrän toki ja vuokrien lyhentäminen itsellänikin päämäärä, mutta nyt meille ei jäänyt yhtään rahaa elämiseen sillä äitiyspäiväraha tulee vasta kuukauden kuluttua! Elatusmaksuja mies ei suostu maksamaan, olen jonossa lastenvalvojalle jotta voidaan laittaa asia eteenpäin. Lainaa en mistään saa jolla loput vuokrarästistä maksaisin, joten mitä kummaa voin tehdä? Joudummeko lasten kanssa kadulle?

Käy sossu ja seurakunta, elleivät auta niin entäs vanhemmat? suku? lasten isän suku? Jotenkin on pakko selvitä. Elämiseen ei niin paljon rahaa mene, ruoka on pakollinen mutta lähes kaiken muun ostamista voi siirtää.

ei ne voi laittaa koko ttt:a vuokriin! ei todellakaan! kyllä lapsiperheelle pitää jättää elämiseenkin rahaa. nyt kiireellinen aika sossuun, ja sinne juttelemaan. jos sulla on häätöuhka ja miehen syytä, niin kyllä niiden pitäis harkinnallisesti maksaa teidän vuokravelat tai hoitaa uusi kämppä heti.

ja näin ens alkuu hae maksusitoumus sossusta ruokakauppaan, pakkohan teidän on saada ruokaa!

meillä maksoi sossu kun oli 3 kk:n vuokrat rästissä.. he katsoivat asuntomme kohtuuhintaiseksi vuokran kannalta ja maksoivat suoraan vuokranantajalle velkamme.. olimme jo saaneet haasteen käräjäoikeudesta vuokrien takia..
soita nyt sossuun ja varaa kiireellinen aika sinne ja pyydä maksusitoumusta kauppaan.. näin saat edes jotain ruokaa teille..
toivottavasti saat asiat järjestymään :flower: :heart:

Ensinnäkään...kaupungilla ei ole mitään velvoitetta hommata uutta asuntoa. Eikä heillä myöskään ole velvotetta maksaa teidän rästejänne. Ja kyllä, käräjäoikeus tekee häätöpäätöksen ellei rästejä makseta. Tämä siis valitettava fakta. Olen sen kerran kokenut.

Niin, ja ei ole miehesi valinta maksaako elareita vai ei. Elarit lähtee juoksemaan heti kun muutatte erilleen. Jos hän ei niitä maksa, saat kuitenkin minimielarit kelalta, ja ne menee miehellä ulosottoon.

Pitäisi turvata lapsiperheen asuminen, ainakin me joskus saatiin mutta ei tullut sitten toimeentulotukea ollenkaan. Nyt on kyllä pysyneet vuokrat kohdillaan.
Muista hakea myös asumistukea uudestaan ja siitä mahdolliset takautuvat vuokranantajalle.

Ja kysele sosiaaliasiamieheltä tuosta päätöksestä.

meillä meni niin että ensin tuli häätöuhka, talvella. meillä kaksi lasta. sitten soitin joka paikkaan ja pyytelin lainaa tai jotain jolla saa maksettua vuokrarästit. sossu ei auttanu yhtään, diakonia tuli hätiin siinä että maksoivat yhden kk vuokran, ja me yritettiin saada loppusummaa kokoon. samansuuruinen summa kyseessä kuin teillä. ei saatu kokoon sitä ja häätö tuli kunnanjohtajan soittaessa että joko kamppeet on kasassa. ei ollu ei, eikä asuntoakaan.
aloin kiireesti pakkaamaan ja soitettiin asuntoja joka paikasta. löydettiin toiselta paikkakunnalta asunto ja muutettiin sinne pikapuolin.
tsemppiä ja kovasti voimia teille!

[QUOTE="pöö";23322920]Pitäisi turvata lapsiperheen asuminen, ainakin me joskus saatiin mutta ei tullut sitten toimeentulotukea ollenkaan. Nyt on kyllä pysyneet vuokrat kohdillaan.
Muista hakea myös asumistukea uudestaan ja siitä mahdolliset takautuvat vuokranantajalle.

Ja kysele sosiaaliasiamieheltä tuosta päätöksestä.[/QUOTE]

Meillä ei tosin mennyt häätöön asti, vaan itse koitettiin maksella rästejä ja tuo huomattiin kun haettiin toimeentulotukea, oli sitten soittaneet vuokranantajalle.

meillä oli vuosia sitten sama tilanne.mies vakuutti hoitavansa vuokrat,mutta rahat menikin pelaamiseen.häätö tuli.pienin oli vauva sisarukset 3 ja 5 v.
itku kurkussa sossuun,että mitäs nyt.sossu maksoi vuokrarästit 10 000 markkaa suoraan vuokranantajalle.me teimme maksusopimuksen sossun kanssa ja maksoimme velkaa 500 markkaa/kk sossuun.
kannattaa kysyä sossusta tälläistä mahdollisuutta

[QUOTE="pöö";23322920]Pitäisi turvata lapsiperheen asuminen, ainakin me joskus saatiin mutta ei tullut sitten toimeentulotukea ollenkaan. Nyt on kyllä pysyneet vuokrat kohdillaan.

Ja kysele sosiaaliasiamieheltä tuosta päätöksestä.[/QUOTE]

Näin ei ole. Sosku katsoi minulla olevan liian kallis ja iso asunto (oikeasti asunnossa asuin minä ja kaksi lasta, mutta toinen vain joka toinen viikko, joten olisimme pärjänneet kuulemma kaksiossakin. Pojilla ikäeroa 12 v, laitappa ne samaan huoneeseen ) Sosku maksoi kaksi kertaa minulle sen kolmesataa rästeihin, joita oli 1400. Eikä muuta. Ei mitään asuntoja eikä muutakaan. Häätö tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja häädetty;23322928:
meillä meni niin että ensin tuli häätöuhka, talvella. meillä kaksi lasta. sitten soitin joka paikkaan ja pyytelin lainaa tai jotain jolla saa maksettua vuokrarästit. sossu ei auttanu yhtään, diakonia tuli hätiin siinä että maksoivat yhden kk vuokran, ja me yritettiin saada loppusummaa kokoon. samansuuruinen summa kyseessä kuin teillä. ei saatu kokoon sitä ja häätö tuli kunnanjohtajan soittaessa että joko kamppeet on kasassa. ei ollu ei, eikä asuntoakaan.
aloin kiireesti pakkaamaan ja soitettiin asuntoja joka paikasta. löydettiin toiselta paikkakunnalta asunto ja muutettiin sinne pikapuolin.
tsemppiä ja kovasti voimia teille!

Näin tein minäkin. Oppia ikä kaikki...tosin liian kallis hinta :(

Miksi ap on ottanut kaikki vuokrat omalle kontolleen?
Tee ihmeessä valitus ja veroa että ex- joutuu myös niistä vastuuseen. Te olette yhdessä asuneet siinä asunnossa aikaisemmin joten ne vuokrarästit kuuluu puolittaa teidän kesken. Sinä maksat puolet ja toisen puolen maksaa ex- jos ei maksa vuokranantaja hakee ne ulosottoon.
Ihme ettei sinua ole neuvottu sossussa?
Ota oikeusavustajaan nyt yhteys ja selitä tilanne että kaikki jäi nyt sinulle maksettavaksi joka tdellakaan ei voi noin mennä.
Paska tilanne vuokranantajallenne mutta ei hänkäänvoi vaatia että sinä yksin olet vastuussa koko vuokrasta kun yhdessä olette sen velkanne tehneet.
Lastenvalvojaan olisi kannattanut ottaa heti yhteys kun eroa jo suunnittelitte nyt et tosiaan saa mitään takautuvasti.

Yhteistyössä