Alkuperäinen kirjoittaja AP:Hyvin tuo toimii muualla
Ja kannattavampaa rahallisesti valtiolle![]()
ootko varma että Sveitsissä on samanlainen järjestelmä, yhteiskuntarakenne ja "systeemi" kuin täällä?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja AP:Hyvin tuo toimii muualla
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Mulle jäi vähän hämäräksi tämä.. Että jos Suomessa on tällä hetkellä älyttömästi työttömiä, miksei samantien käytettäisi tätä samaa rahaa (= kaikki kustannukset ylimääräisestä byrokratiasta) työttömien työllistämiseksi juuri samaan työhön? Kaikki työttömäthän eivät saa toimeentulotukea ja varmasti tekisivät työtä mielellään jos saisivat.
Entä oletko ap oikeasti sitä mieltä, että laittaisit kenet tahansa "leikittämään lapsia" ja "viihdyttämään vanhuksia"?
Tuo muuttaa tilanteen, jos työntekjöiden määrä on laissa säädetty. Silti mietin kokonaisuutta. Lasten kanssa työskentelyyn pitää olla tietyt edellytykset. Nykyisin ollaan tiukempia myös vanhusten ja vammaisten suhteen. Ja miten tosiaan määritellään ne, joiden ei tarvitse työrupeamaa tehdä? Entä mistä päiväkotipaikat niille, joiden pitää saada lapsensa hoitoon työrupeaman ajaksi? Entä ne, jotka käyvät jo nyt pienipalkkaisissa töissä ja tarvitsevat silti toimeentulotukea? Vapaapäivinäkö töihin? Entä voiko laittaa jonkun kleptomaanin siivoamaan toisen kotia? Pedofiilin leikittämään lapsia? Ei, mutta kuka valvoo - ja selvittää jokaisen taustat - tätä asiaa?Alkuperäinen kirjoittaja AP:Eihän se ole ilmaista työvoimaa
Ihmisiä ketkä tekevät työtä rahan saannin eteen
Vitsi.. Niin Se nyt on ainakin sveitsissä säädöksellä rajattu.. Kunnan työntekijöiden määrä suhteessa apu partioiin. Ehkäisty Juuri tuonkaltainen toiminta.
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Alkuperäinen kirjoittaja AP:Hyvin tuo toimii muualla
ootko varma että Sveitsissä on samanlainen järjestelmä, yhteiskuntarakenne ja "systeemi" kuin täällä?
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Vastaisitko ap, kun minua kiinnostaaEli miksei mieluummin työttömille työtä ja alkkiksille katkaisua jne.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Ja onhan meillä jo vähän vastaava systeemi. Tosin vain työttömien kohdalla. Siis nämä, jotka pukataan jonnekin töihin työmarkkinatuella. Mulla on yksi tuttava, joka laitettiin päiväkotiin avustamaan ja kun kuuntelin tämän lapsia inhoavan juttuja, niin saatoin vain huokaista helpotuksesta, että omat lapseni eivät olleet ko päiväkodissa.
Alkuperäinen kirjoittaja AP:Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Vastaisitko ap, kun minua kiinnostaaEli miksei mieluummin työttömille työtä ja alkkiksille katkaisua jne.
Kunnolla alkoholisoituneet kyllä saavat lääkärin todistuksen työkyvyttömyydestä
Ja tuossahan työllistyy myös työttömiä. Pitkä aikaisesti toimeentulotukea saavat työttömät
Ja kyllähän siitä voisi korotusta maksaa sos.tukeen kun työtä tekee
Niin kuin nytkin voi saada mutta kukaan ei suostu kun siitä maksetaan niin vähän lisää.
jos olisi pakko tehdä edes sen perusosan eteen niin kyllä motivaatiokin työnhaun suhteen lisääntyisi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:Ja tässäkin pitäis suhteuttaa työmäärää jokaiselle, ettei jonkun 50e toimeentulotuen eteen joudu paiskia töitä edes sitä 4h joka päivä. Eli pitäis joka kuukausi ensin laskea paljonko saa toimeentulotukea ja sitten suhteuttaa työmäärä tähän summaan. Ja lisäksi se, että samasta kapungista saa töitä, ei tarkoita sitä ettei olis työmatkoja. Mitäs jos asuu metsän keskellä 20km päässä mahdollisesta työpaikasta? Kyllä tällöin kaupungin pitäis maksaa noi matkakulut. Ja just toi lastenhoito perheissä, joissa työttömiä. Millä päätetään kumpi joutuu töihin? Ja jos aletaan antaa vapautuksia tietyille ihmisille, alkaa kaikki vaatia samoja vapautuksia. Eli todella selkeät säännökset pitäis olla tässä ja siinä on aika paljon työtä.
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Alkuperäinen kirjoittaja AP:Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Vastaisitko ap, kun minua kiinnostaaEli miksei mieluummin työttömille työtä ja alkkiksille katkaisua jne.
Kunnolla alkoholisoituneet kyllä saavat lääkärin todistuksen työkyvyttömyydestä
Ja tuossahan työllistyy myös työttömiä. Pitkä aikaisesti toimeentulotukea saavat työttömät
Ja kyllähän siitä voisi korotusta maksaa sos.tukeen kun työtä tekee
Niin kuin nytkin voi saada mutta kukaan ei suostu kun siitä maksetaan niin vähän lisää.
jos olisi pakko tehdä edes sen perusosan eteen niin kyllä motivaatiokin työnhaun suhteen lisääntyisi![]()
Sinänsä.. mutta lopulta toimeentulotuella eläviä "lusmuja" on aika pieni osa toimeentulotukea saavista. Ne, jotka eivät halua mennä töihin, eivät tulisi luultavasti "pakkotöihinkään" - toimeentulotukihan on lakisääteinen viimeinen mahdollisuus saada rahaa. Entä kun sitä ei saa, eikä pysty maksamaan vuokraa, sähköä..? Entistä enemmän kodittomia, alkoholisteja (olisi kannattavaa ratketa ryyppäämään, kun sillä saisi vapautuksen) ja ehkä jopa lapsiperheitä ilman minkäänlaista toimeentuloa.
Varmasti ihan hyvä idea, mutta kallis, monella tavalla.
Mä en laskisi tuon varaan. Jos meidän tukijärjestelmämme olisi yksinkertaisempi, jotain säästöjä voisi syntyäkin. Nyt siis pitäisi hommata lapselleen päiväkotipaikka, vaikka muutoin olisikin lasten kanssa kotona. Jos lapsi sattuu olemaan sairaana juuri silloin, kun olisi tämä työvelvoite, pitäisi hankkia lääkärintodistus. Kenelle se todistus pitäisi toimittaa? Kelaa, työkkäriin vai sossuun? Entä jos on jo työmarkkinatuella jossain tai peräti ihan palkkatöissä? Käsittääkseni toimeentulotukihakemukseen joutuu jo nyt toimittamaan lippua sieltä ja lappua täältä, ehdotuksen mukaan pitäisi toimittaa vielä lisääkin lippulappuja. Ja tosiaan matkakulut, vakuutukset, taustatietojen selvittely - eikös se rikosrekisteriotekin jotain maksa? - , soveltuvuus.......Alkuperäinen kirjoittaja AP:Niinpä..
MUtta tulisihan siitä pitkässä juoksussa ennalta ehkäisevästä toiminnasta säästöjä
Kaikkea sitä ihmispentu miettiikin![]()
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:no tuota jos onkin sairaslomalal, pätisikö tuo silloinkin. Että jos oon leikatun jalan takia sairaslomalal niin mun pitäis silti PAKOSTA tehdä työtä kun en voi edes kävellä? eli jäisin ilman rahaa siten niiinkö?
ei kai se mun vika ole jos mulla on huonot jalata ja ne pitää leikata, vai pitäisikä väkisin olla kivuista huolimatta van töissä ja napsia pillereitä
Alkuperäinen kirjoittaja urpo oot:Jos ei ole töitä ni ei ole.Ei työtön tarkoita makaamista työtön voi tehdä kaikkea muutakin vaikka harrastella enemmänAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ihan jees, mutta mun mielestä työstä kuuluu maksaa ihan oikeaa palkkaa. orjuuttamistahan tuo lähinnä on. Jos sen sijaan teetettäisiin täydet tunnit, oikealla palkalla, niin jees.
Minkä takia kotona makaamisesta pitäisi maksaa yhtään mitään?
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Alkuperäinen kirjoittaja AP:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Pitäiskö mun sitten opiskelijana vielä tehdä jotakin työtä toimeentulotukea saadakseni?
Tämä ei koske OPISKELIJOITA!!!! Hehän pääsäntöisesti opiskelevat!!!
KOSKISI vain kotona pylly homeessa makaavia työelämästä tuolla tavoin syrjäytyviä ihmisiä![]()
Työtön ei ole sama asia kuin laiska.
Aika moni joutuu tekemäänkin. Milloin on jotain työnhakukoulutusta, milloin työharjottelua tai muuta puoli-ilmaista työvoimaa johonkin suuntaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nno sittenhän on sairaslomalla!
Mutta olen kyllä kanssa sitä mieltä, että työttömyyskorvauksen eteen voisi jotakin tehdä!
Siivota vaikkapa tietyn osuuden katuja ja muita yhteisalueita.
Tätä kannatan minäkin. Niitä työhaluttomia elämäntapaintiaaneja taitaa toimeentulotukea saavista olla vain murto-osa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Laitetaan ensin kunnille työllistämisvelvoite, kaikille työttömille pitäisi järjestää jotain työtä 3 tai 6 kuukauden aikana. Katsotaan sen jälkeen paljonko on toimeentulotukea saavia toimettomia jää jäljelle.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä en laskisi tuon varaan. Jos meidän tukijärjestelmämme olisi yksinkertaisempi, jotain säästöjä voisi syntyäkin. Nyt siis pitäisi hommata lapselleen päiväkotipaikka, vaikka muutoin olisikin lasten kanssa kotona. Jos lapsi sattuu olemaan sairaana juuri silloin, kun olisi tämä työvelvoite, pitäisi hankkia lääkärintodistus. Kenelle se todistus pitäisi toimittaa? Kelaa, työkkäriin vai sossuun? Entä jos on jo työmarkkinatuella jossain tai peräti ihan palkkatöissä? Käsittääkseni toimeentulotukihakemukseen joutuu jo nyt toimittamaan lippua sieltä ja lappua täältä, ehdotuksen mukaan pitäisi toimittaa vielä lisääkin lippulappuja. Ja tosiaan matkakulut, vakuutukset, taustatietojen selvittely - eikös se rikosrekisteriotekin jotain maksa? - , soveltuvuus.......Alkuperäinen kirjoittaja AP:Niinpä..
MUtta tulisihan siitä pitkässä juoksussa ennalta ehkäisevästä toiminnasta säästöjä
Kaikkea sitä ihmispentu miettiikin![]()
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:no tuota jos onkin sairaslomalal, pätisikö tuo silloinkin. Että jos oon leikatun jalan takia sairaslomalal niin mun pitäis silti PAKOSTA tehdä työtä kun en voi edes kävellä? eli jäisin ilman rahaa siten niiinkö?
ei kai se mun vika ole jos mulla on huonot jalata ja ne pitää leikata, vai pitäisikä väkisin olla kivuista huolimatta van töissä ja napsia pillereitä
Nno sittenhän on sairaslomalla!
Mutta olen kyllä kanssa sitä mieltä, että työttömyyskorvauksen eteen voisi jotakin tehdä!
Siivota vaikkapa tietyn osuuden katuja ja muita yhteisalueita.