Toiminko väärin miestä kohtaan? Haluaisin vielä vauvan ja mies ei..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvahaave
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei se ole mitenkään itsekästä toivoa vauvaa ja haaveilla vauvasta. Mutta toisen pakottaminen tai painostaminen vanhemmuuteen sen sijaan on väärin ja hyvin itsekästä. Teillä on jo monta lasta, yhdessä ja erikseen, paljon onnea olette jo saaneet osaksenne.

On hyvä pitää myös laajempia tosiasioita kuin oma itse mielessä. Eli että maapallon kantokyky on tämän lajin kohdalla jo oikeastaan ylitetty. Jokainen lisälapsi kuormittaa maapalloa. Teillä on jo lapsia riittävästi.

Huh huh, osta välillä koiran tai kissanpentu niin saat tyydytettyä hoivaviettiäsi? Johan tuon lapsimäärän kasvattaminen aikuisiksi vaatii valtavat summat aikaa, rahaa ja rakkautta, ja jos itsekin vasta opiskelet, niin et taida ihan heti olla kantamassa korteasi kekoon perheen talouden eteen. Mutta jos miehesikin vauvasta innostuu, niin mikäs siinä. Kukin tyylillään.

toisaalta olen samaa mieltä kuin muut, mutta on tässä sekin puoli, että pitääkö ap.n luopua omasta haaveestaan? jos mies jo "suostunut" (p.neuvolakäynti), niin ei kai se niin kovasti asiaa vastaan ole?

suosittelisin että puhuisitte miehen kanssa kunnolla, onko hän ehdottomasti sitä mieltä ettei halua enempää lapsia ja suostuu vain sinun takia vai onko elämä nyt sen verran mukavaa (ilman vauvaa) ettei haluaisi sitä horjuttaa, vaikka sinänsä lapsen tuloa vastaan ei mitään olisikaan?

No toimiiko mies mielestäsi väärin sua kohtaan jos ei suostu vauvan hankintaan? Siinä sulle vastaus. Jompikumpi joutuu myöntymään toisen tahtoon,ihan yhtä väärin se on molemmissa tapauksissa.

[QUOTE="vieras";22572937]voi plaa plaa, älä sä tee lapsia niin säästyy maailma sen verran.[/QUOTE]

Jokainen tehkööt sen yksi - kaksi, niin kuormitus jakautuu tasapuolisesti. Tietämättömyydestä (tai välinpitämättömyydestä) kielivät plaa plaa sanomiset kannattaa sinun säästää omille lapsillesi kun selität heille miksi ruokaa ja vettä ei meinaa enää saada.

Jokainen tehkööt sen yksi - kaksi, niin kuormitus jakautuu tasapuolisesti. Tietämättömyydestä (tai välinpitämättömyydestä) kielivät plaa plaa sanomiset kannattaa sinun säästää omille lapsillesi kun selität heille miksi ruokaa ja vettä ei meinaa enää saada.

:D voi voi, tuskinpa sellaista nyt tuon aikana vielä tulee tapahtumaan, sitäpaitsi mulla on vaan yksi lapsi, joten mähän olen siis syytön kaikkeen?

Minä kyllä ajattelisin miestäkin jo ja ottaisin hänetkin huomioon. Noin monta lasta kaikkiaan pitäisi jo riittää. Kannattaako pilata kaikki sen tyttöhaaveen vuoksi?

Voisit itsekin jo päättää ne opintosi ja siirtyä oikeasti työelämään, eikä vaan "harrastaa yrittäjyyttä" kotona.

[QUOTE="vieras";22572999]:D voi voi, tuskinpa sellaista nyt tuon aikana vielä tulee tapahtumaan, sitäpaitsi mulla on vaan yksi lapsi, joten mähän olen siis syytön kaikkeen?[/QUOTE]

Ota selvää asoista niin ei tarvitse arvuutella.

[QUOTE="vieras";22573094]emmä jaksa, onneksi sä huolehdit maapallon pelastamisesta meidän muiden puolesta:)
en viitisu tapella asiasta ja pilata ketjua. joten annetaan olla.[/QUOTE]

Olet kiva tyyppi kun et viitsi tapella asiasta, annetaan vain tosiaan olla. Ikävä vain että niin kauan kuin suurin osa on kaltaisellasi mukavuusasenteella "emmäjaksa" varustettuja ihmisiä, mennään sokkona jorpakkoon - minun asenteistani riippumatta. Mukavuusasenne muuttuu vasta kun tosiasiat tulevat eteen kovimman kautta. Sitten huudellaankin jo että "kuka on vastuussa", muttei muisteta katsoa peiliin.
Hyvää jatkoa ja toivotaan että sinä voit vielä viettää elämäsi mukavasti. Siitä lapsesi (ja hänen lapsiensa) tulevaisuudesta ei kai niin väliä enää.

Olet kiva tyyppi kun et viitsi tapella asiasta, annetaan vain tosiaan olla. Ikävä vain että niin kauan kuin suurin osa on kaltaisellasi mukavuusasenteella "emmäjaksa" varustettuja ihmisiä, mennään sokkona jorpakkoon - minun asenteistani riippumatta. Mukavuusasenne muuttuu vasta kun tosiasiat tulevat eteen kovimman kautta. Sitten huudellaankin jo että "kuka on vastuussa", muttei muisteta katsoa peiliin.
Hyvää jatkoa ja toivotaan että sinä voit vielä viettää elämäsi mukavasti. Siitä lapsesi (ja hänen lapsiensa) tulevaisuudesta ei kai niin väliä enää.

hellitä nyt vähän, ehkä en ollut ihan tosissani. mutta ei se paasaaminen täällä auta ja sen oman paremmuuden mainostaminen.
mistä sä tiedät millainen ihminen mä olen? puheiden/kirjoitusten perusteella, jollain nettisaitilla ei kannata lähteä muita arvostelemaan. yllättyisit jos toetäisit!

... älä ota sitä vakavasti, älä ota sitä vakavasti... tää on kuitenkin vain yksi keskustelu, yksi ihminen jne.

[QUOTE="vieras";22573255]hellitä nyt vähän, ehkä en ollut ihan tosissani. mutta ei se paasaaminen täällä auta ja sen oman paremmuuden mainostaminen.
mistä sä tiedät millainen ihminen mä olen? puheiden/kirjoitusten perusteella, jollain nettisaitilla ei kannata lähteä muita arvostelemaan. yllättyisit jos toetäisit!

... älä ota sitä vakavasti, älä ota sitä vakavasti... tää on kuitenkin vain yksi keskustelu, yksi ihminen jne.[/QUOTE]

Arvasinhan ettet millään malta lopettaa, kaikista hymiöistäsi ja "rennosta" asenteestasi huolimatta.

[QUOTE="vieras";22573255]hellitä nyt vähän, ehkä en ollut ihan tosissani. mutta ei se paasaaminen täällä auta ja sen oman paremmuuden mainostaminen.

... älä ota sitä vakavasti, älä ota sitä vakavasti... tää on kuitenkin vain yksi keskustelu, yksi ihminen jne.[/QUOTE]

Ihan sivusta seuraten: tiedän kyllä ihan liiankin hyvin millaisia ovat nämä ihmiset, jotka nettisaitilla jankuttavat toisille, että älä ota sitä vakavasti. Tosikkoja hymiöidensä takana.

Se että olet jo kerran painostanut kuopukseen on liikaa.
Minusta toimit jo tosi väärin jos mies on kerran jo myöntynyt. Eri asia olisi jos noista kahdesta yhteisestä ei olisi tarvinnut keskustella. Väärin on pyytää kolmatta jos toinenkin oli mieheltä jo myönnytys. antaisit vähän kiitosta miehelle siitä että se suostui siihen toiseen, mieti jos teidän kuopusta ei olisi ollenkaan?

Yhteistyössä