Siis mitä ihmettä, teillä on ikää jo 40. Miten voit edes harkita tuollaista ? Molemmat teistä kyllä vastuuttomia on tavallaan. Ehkäisystä ei kehdata / viitsitä huolehtia ja lasta yritetään toiselta salaa. Saataa olla että menettelysi paljastuessa aiheuttaa puraa, narinaa ja riitoja vielä moneksi illaksi tästä eteenpäin.
Meillä vaimo haluaisi kolmannen lapsen ja minä en. Ehkäisyä on käytetty ja käytetäänkin. Tulevaisuus sitten näyttää, haluaako vaimo jatkaa minun kanssa vai ei, kolmatta lasta hän ei ainakaan minun kanssa tule saamaan. Jos vauva nousee liittomme kynnyskysymykseksi niin olkoon sitten siinä. Haluan siirtää tuon vauvaelämän jo muistojen lehdille ja elää normaalia elämää. Ja kyse ei ole siitä ettenkö pitäisi tai rakastaisi lapsiamme. Kyllä, yli kaiken. Mutta en halua enää kokea yhtään neuvolaa, korvatulehdusta, sohvalla lapsi sylissä valvottuja jaksoja, ruoan tähteiden noukkimista erinnäisitä paikoista, itkemistä, uhmaa tai kitinää. Jos minulle tehtäisiin noin, että vaimo hankkiutuisi jollakin tapaa tahallaan raskaaksi, niin se olisi niin suuri luottamuksen rikkominen että kiitos ja näkemiin.