Toimisiko tämmöiset kengät ulkoleikeissä?

No oisko tuossa sitten hyvä vaihtoehto.

Meinasin niitä Vikingejä tai Superfitejä, mutta ne lytättiin pakkasenkestonsa vuoksi.
Mutta mua mietityttää, onko noi hiostavat? Siis ekat? Kun on tommosta kumia tuo kenkäosuus? Nahka ois siitä parempi.

Ja mietin itse asiassa, et ei se Superfitinkään varsi NIIN pitkä ollut...

Itse harkitsen näitä :http://www.vincentshoestore.fi/tobias-black-p-246-c-141.aspx

Ei ole liikaa vartta ja läppä aukeaa riittävän pitkälle = helppo pukea pullea jalkaiselle ja sääriselle lapselle.

Uskoisin myös että talvihaalarit kengän alle tulevine kuminauhoineen pitää lumet kenkien ulkopuolella.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22137658:
Niin siis kummat tilasit? :D Noi kumiset vai sit toiset?

Tilasin noi mustat kumiset, kun ajattelin, että ovat täällä etelän talvessa paremmat.
Nuo toiset olisivat enemmän sellaiset kauppakengät.
Mutta tosiaan ihanan pehmoisilta vaikuttavat sisältä ja helppo oli laittaa jalkaa.
Ovat siis jo tulleet pari viikkoa sitten.

[QUOTE="Anne";22137683]Itse harkitsen näitä :TOBIAS black

Ei ole liikaa vartta ja läppä aukeaa riittävän pitkälle = helppo pukea pullea jalkaiselle ja sääriselle lapselle.

Uskoisin myös että talvihaalarit kengän alle tulevine kuminauhoineen pitää lumet kenkien ulkopuolella.[/QUOTE]

Toi on kyl kans pätevän näköinen kenkä. :)

Tuli toi Kavat vaan mieleen, kun keksin toisesta ketjusta, et Ellokselta vois ostaa sillä alekupongilla noi. :D

Mut mua epäilyttää nyt tuo kumiosuus. Tykkään itsellä käyttää vain nahkaisia kenkiä, kun mun mielestä noi muut hiostaa. Mut entäköhän noi, ei kellään ole käyttökokemuksia?

Noi nahkaset elloksen kavatit taitaa olla mun makuun liian rumat. :ashamed:

Mä tykkäsin just tosta että vuori oli lampaanvillaa. Käytiin yhdessä kaupassa sovittamassa. Käytiin monessa muussakin etsimässä lasten kenkiä mutta kovin moni tarjosi pitkiä varsia ja nauhoja ja ahtaita kenkiä. Vielä on etsintä kesken.. :)

[QUOTE="Anne";22137817]Mä tykkäsin just tosta että vuori oli lampaanvillaa. Käytiin yhdessä kaupassa sovittamassa. Käytiin monessa muussakin etsimässä lasten kenkiä mutta kovin moni tarjosi pitkiä varsia ja nauhoja ja ahtaita kenkiä. Vielä on etsintä kesken.. :)[/QUOTE]

Niin tossa nahkakengässä? Tossa kumiversiossa lukee, että polyesterivillavuori.

Oisin tohon nahkaan kallistunu kyllä enemmän, mut se ei taida pitää vettä ja toisekseen oli aika ruma. :D

On käyttökokemusta, hyvät ovat, mutta mallin puolesta pulleaan jalkaan. On aika korkea tuosta jalkapöydän päältä tuo malli, leveähkö lesti myös.

Varsi ei ole loppujen lopuksi mitenkään kauhean matala jalassa, haalarin lahje tulee myös siihen päälle vielä toki. Kengät oli viime talven jäljiltä päälle päin kuin melkein kuin uudet, tosi hyvänä pysyivät, siinä päällysteosassa jokunen naarmu. Ei mitkään erityisen painavatkaan, pohja on sopivan taipuisa. Ainoa moite tulee siitä, että tarra saisi olla ehkä vähän jämäkämpi. Pysyy kyllä kiinni, mutta jotenkin laittessa tarrapuolten "kontakti" ei tunnu niin napakalta.

On käyttökokemusta, hyvät ovat, mutta mallin puolesta pulleaan jalkaan. On aika korkea tuosta jalkapöydän päältä tuo malli, leveähkö lesti myös.

Varsi ei ole loppujen lopuksi mitenkään kauhean matala jalassa, haalarin lahje tulee myös siihen päälle vielä toki. Kengät oli viime talven jäljiltä päälle päin kuin melkein kuin uudet, tosi hyvänä pysyivät, siinä päällysteosassa jokunen naarmu. Ei mitkään erityisen painavatkaan, pohja on sopivan taipuisa. Ainoa moite tulee siitä, että tarra saisi olla ehkä vähän jämäkämpi. Pysyy kyllä kiinni, mutta jotenkin laittessa tarrapuolten "kontakti" ei tunnu niin napakalta.

Ok eikä hiostaneet? Siis toisin sanoen olivat lämpimät (kun jos hiostaa niin eihän ne ole lämpimät..)? :)

Mä en tiiä, istuuko noi meidän tytölle, mut sen näkee, kun sovittaa. Lähetän takas, jos ei sovi. En tiiä, onko tolla mitenkään erityisen pullea jalka...

Nuo kavatit on täysin vedenpitävät. Meillä oli viime vuonna se saapasmalli, nyt sellaista ei olekaan : / entäs nää Sorel Snow Commander -saapikkaat / Kengät. Lämminvuoriset, tuultapitävät ja vettähylkivät kengät

Noi on meille vielä liian isot eli tilasin nyt koon 23 ensi talveksi. Tämän hetken lenkkarit on 22. En tiiä, osuuko koko oikeaan, mut nään sit, kun sovitan. :D Ja on meillä sit tuo 24 viking gore tex, jonka ostin viime keväänä alesta, mut joka on tällä hetkellä ainakin auttamattoman iso (reimatecin 23 nahkanilkkurit on just se koko jossa on riittävästi tilaa. Semmoisetkin siis löytyy =) ).

Meille tuo ei käynyt, kun on kapealestinen jalka. Muuten hyvät. Ja on reilu koko.

Ota sitten huomioon se, että älä osta käyttökengiksi puistoiluun ym. päiväkotiin kenkiä, joissa nahkaa kärjessä, jos lapsi jarraa keinusta vauhtia pois sillä kärjellä... Muistaakseni noihin aikoihin meillä kävi jarraamaan niin.

Yhteistyössä