Toinen lapsi vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miimii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miimii

Vieras
Olen pitkään kuumeillut meille vauvaa ja vihdoin tulin raskaaksi, mies oli tosi onnellinen, samoin minä. Raskaus kuitenkin meni kesken viikolla 7.
Tapahtuneesta on viikko aikaa ja tuntuu ettei koskaan enää.

Olen paljon onnellisempi esikoisesta kuin ennen ja tajuan kuinka hienoa on, kun meillä on edes se yksi lapsi. Mietinkin että miksi lähteä muuttamaan mitään ja miten jaksaisin jos meille tulisi vauva. Elämä on nyt helppoa, mutta toisaalta kuitenkin toivoisin sitä vauvaa.
Esikoinen on nyt 1v3kk ja ikäeroa tulis 2v tai yli.

Kertokaa oletteko empineet kakkosen tekoa? Mihin päädyitte ja onko kaduttanut missään vaiheessa?
Millaista elämä on ollut yli 2v esikoisen ja vauvan kanssa?

Olen todella kiitollinen kaikille jotka jaksavat vastata, sillä kaipaisin kokemuksia asiaan liittyen. Ei ole ketään kenen kanssa voisin jutella tai kuka kuuntelisi.

Meillä parisuhde vähän rakoili, minkä vuoksi toinen lapsi vähän mietitytti. Esikoisen kanssa oli monenlaisia ongelmia myös. Mutta toinen tuli, eikä ole kaduttu, ei lainkaan. Välillä voi olla vaikeuksia esim. imettää pienempää kuin isompi pyrkii säheltämään, ja sitten se kuuluisa sisarkateus ja kinastelu. Mutta jokaisessa lapsessa on omat ihanat puolensa, ja kahdesta on iloa tuplasti.

Hei!

Me halusimme lapsille suht pienen ikäeron ja odotamme nyt toista lastamme, ikäeroksi tulee aika tasan 2v. Meitä ei ole ainakaan vielä kaduttanut :) vaikka uskon kahden suht pienellä ikäerolla syntyvän kanssa olevan aluksi rankkaakin. Itselläni ikäeroa siskooni vain vuosi ja aina olemme olleet läheisiä, tämä vaikutti myös siihen etten halunnut isoa ikäeroa lapsille.

Yhteistyössä