Toinen lapsi? Vaiko ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wanhamamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wanhamamma

Vieras
Olen 37-v ja tyttö nyt 2v. Kovasti lastani rakastan ja tämä vauva & taaperoaikakin on ollut ihan kivaa, nauttinut olen - melkein :) - joka päivästä, mutta mitään uutta vauvakuumetta ei ole. Silti mietityttää, onko minulla (tai meillä) oikeus päättää ettei sisaruksia tyttö saa. Itse oli n10-v ennen kuin sain sisaruksen, ja kovasti sellaista kaipasin aiemmin. Mutta silti... Minulla on vain sellainen tunne, että minulle riittäisi yksikin lapsi. . Jotenkin tuntuu, että maailmassa on itsestään selvyys haluta enemmän lapsia. Riittääkö se rakkaus toisellekin??? Onko sisarus onni ja autuus vai voiko yksinäinen lapsikin olla onnellinen?

Iän puolesta pitäisi päätös tehdä mahd.pian, kun eihän se ole itsestään selvyys että raskaaksi tuleekaan. Rahatkaan ei kasva puussa, ja tässä hoitovapaalla on mierttinyt että kunhan töihin palaan, matkustellaan jne kun on enemmän rahaa, niin sitten joutuisi taas kituuttamaan...No, on sitä pärjätty nytkin...

Onko kukaan muu miettinyt vastaavaa?

Samoja on meillä mietitty. Poika on nyt 3 v ja itsellä ikää tuo sama 37 v. Alkaa olla viimeisiä hetkiä miettiä näitä asioita, ja toisaalta ei yhtään huvittaisi kun poika on jo niin helppo.

Kukaan ei voi sun puolesta sanoa kumpi parempi;sisaruksia vai ei. Mutta itsekin mietin riittääkö rakkaus toiselle..kyllä riittää! Hellyttävää, kun isoveli 1v7kk haluaa aina pikkuveljelle 2 kk antaa aamu ja iltasuukot ja mukaan jokapaikkaan. Mulla ei ole kokemusta ainoana lapsena olemisesta, mutta luulen että sisaruksettomat lapsetkin ovat ihan yhtä onnellisia.

No mulle ei tule toista lasta. Ainakaan todennäköisesti, vaikka ikä ei vielä painakkaan.
Kyllä mäkin mietin et onko se "reilua" jos en hänelle pikkusisarusta tee. mut ei mun mielestä toisten mielipiteet saa vaikuttaa siihen kuinka monta lasta "tekee". jokainen elää oman elämänsä niinkuin haluaa. ja tekee päätökset sen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja 3:n äiti:
Suosittelen sisarusta. Yleensä tollaset vanhemmat äidit palluttaa sen ainukaisen niin kamalaksi kakaraksi,että sisar voisi vähän hillitä...

Älä viitsi yleistää. Ei meillä ainakaan ole poikaa mitenkään pallutettu piloille, vaikka ainoa onkin ja olen jo "vanha äiti".

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Suosittelen sisarusta. Yleensä tollaset vanhemmat äidit palluttaa sen ainukaisen niin kamalaksi kakaraksi,että sisar voisi vähän hillitä...

Älä viitsi yleistää. Ei meillä ainakaan ole poikaa mitenkään pallutettu piloille, vaikka ainoa onkin ja olen jo "vanha äiti".

Mä kirjoitin yleensä en aina...

Itse mietin tuota samaa yhteen aikaan. Miehelläni ei ole sisaruksia ja hän sanoo tunteneensa koko elämän että jotain uupuu. Onhan sisarukset parhaimmillaan tukipylväänä elämän varrella. Ei tietenkään aina, joillekkin sisarus ei merkkaa mitään...

Ikinä en olisi toista lasta tehnyt sen takia, että tuntuu sille "että pitäs tehdä". Mietin ja mietittiin miehen kanssa, yhden kerran jo päätettiin ettei meille tule toista. Puoli vuotta meni ja sitten iski kauhea vauvakuume:)

Nyt rv32 ja tyttö kohta 3v, tuntuu ettei elämässä olisi voinut toisella tavalla mennäkkään. Mikään helppous, rahojen riittäminen, oma aika tms. ei ole käynyt mielessäkään. Odotamme aikaa vauvan kanssa ja et usko miten ihanaa on nähdä tytön koko ajan touhottavan sisaruksesta:)

Kiitos mietteistänne, täytyy yrittää päättää piakkoin. Mieskin voisi ottaa jonkun kannan, tällä hetkellä vastailee kuten yleensä ainakin että " mulle käy kumpi tahansa" ...siis näistä vaihtoehdoista ...

No kyllä se "yleensäkin" riittää yleistämiseen. Mikä muuten estää palluttamasta kahta yhden sijaan?

No kyllä se "yleensäkin" riittää yleistämiseen. Mikä muuten estää palluttamasta kahta yhden sijaan?

Sulla taitaa olla vain yksi lapsi. Tai olet itse ainukainen :)

noin, joillain on liuta sisaruksia, ja sisaruus "ei merkkaa" mitään, kuin niitä ei olisikaa.
tiedän monia, jotka eivät pidä olleekaan yhteyttä sisaruuksiin vanhemmalla iällä.
tuntuu vaan niin hassulta, että miksei.

Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Itse mietin tuota samaa yhteen aikaan. Miehelläni ei ole sisaruksia ja hän sanoo tunteneensa koko elämän että jotain uupuu. Onhan sisarukset parhaimmillaan tukipylväänä elämän varrella. Ei tietenkään aina, joillekkin sisarus ei merkkaa mitään...

Ikinä en olisi toista lasta tehnyt sen takia, että tuntuu sille "että pitäs tehdä". Mietin ja mietittiin miehen kanssa, yhden kerran jo päätettiin ettei meille tule toista. Puoli vuotta meni ja sitten iski kauhea vauvakuume:)

Nyt rv32 ja tyttö kohta 3v, tuntuu ettei elämässä olisi voinut toisella tavalla mennäkkään. Mikään helppous, rahojen riittäminen, oma aika tms. ei ole käynyt mielessäkään. Odotamme aikaa vauvan kanssa ja et usko miten ihanaa on nähdä tytön koko ajan touhottavan sisaruksesta:)

joku aika sitten mietittiin samaa,yrittääkö toista vai ei. totesin itse tutkiskelun päätteeksi että ei. tykkään liikaa mennä vapaasti( no vapaasti ja vapaasti...) ja haluan "paljon" omaa aikaa. enkä halua lasta vaan siksi että olis hyvä olla sisaruksia.

tuo on 2-piippuinen juttu, tavallaan vaikka sisaruksia oli kymmenen,,, ei välttämä ole mitään sidettä heihih

Alkuperäinen kirjoittaja Meiks:
Ja voihan sitä miettiä vaikka niin, että jos itsellä on sisaruksia, niin millaista elämä olisi jos heitä ei olisi?

Alkuperäinen kirjoittaja maymay:
joku aika sitten mietittiin samaa,yrittääkö toista vai ei. totesin itse tutkiskelun päätteeksi että ei. tykkään liikaa mennä vapaasti( no vapaasti ja vapaasti...) ja haluan "paljon" omaa aikaa. enkä halua lasta vaan siksi että olis hyvä olla sisaruksia.

Se on hyvä,että itseään ajattelee.

saanko kysyä minkä ikäinen lapsesi on?
meillä 7.v poika, ja minusta välillä tuntuu, että onko "väärin" kun emme yritä toista.
tavallaan se olisi rikkaus että olisi edes se yksi sisarus..
kun aattelen aikaa, kun itse ja mieheni olemme vanhoja =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuo on 2-piippuinen juttu, tavallaan vaikka sisaruksia oli kymmenen,,, ei välttämä ole mitään sidettä heihih

Ja voihan sitä miettiä vaikka niin, että jos itsellä on sisaruksia, niin millaista elämä olisi jos heitä ei olisi?

Ai keneenkään? Mites juhlapyhät, kuten Joulut sun muut? Eikö ole erilaista kun on paljon lähisukulaisia kuin että olisi yksin vanhempien kanssa?

Sulla taitaa olla vain yksi lapsi. Tai olet itse ainukainen :)

Niin on, kuten aiemmin jo tässä ketjussa kirjoitin. itsellä on kyllä veli eli en ole ainokainen.

Alkuperäinen kirjoittaja jgj:

Se on hyvä,että itseään ajattelee.

Kritisoitko? Eikö itseään saa ajatella?

mikä siitä tekee erinlaista

tää maailma on mennyt ihmeelliseksi

lapsi väännetään liuta lauta, ja moni ei edes yhdestä pysty pitään huolta,

ja huom ketään en yleistä, mutta tuntuu vaan siltä.

ja heti jos on yksi lapsi, niin "syrjitään" ja morkitaan, että teillä vain yksi lapsi..... niinkuin se yksi ei olisi mitään

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ai keneenkään? Mites juhlapyhät, kuten Joulut sun muut? Eikö ole erilaista kun on paljon lähisukulaisia kuin että olisi yksin vanhempien kanssa?

Yhteistyössä