Toinen miniä ivas minua, kun meillä ei vielä lapsia, heille tulossa!!! :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli miehen veljen tyttöystävä on raskaana, ja minä ja mieheni emme ole vielä ehtineet perheenlisäystä saamaan, tuskin ihan lähiaikoina edes yritämmekään olosuhteiden vuoksi. Tämä toinen miniä kuitenkin tietää, kuinka suuri vauvakuume mulla on, ja kun innoissaan heidän vauvastaan menin katsomaan viimeisimpiä ultrakuvia ja viemään lahjaksi ihanaa potkupukua ja bodya, alkoi ivata mua.

"Voi että, on varmaan rankkaa kun ei tuo *** (meidän anoppi) taida sua arvostaa näin niin kuin mua. Ainakin niin mä olen vähän kuullut, mutta eihän se ole ihmekään, kun et oo ees raskaana..."
Mä olin että häh, ihan sanaton, johon miehen veljen tyttöystävä vaan heitti löylyä lisää: "Meillä taas *** käy joka päivä melkeen, kyllähän se vähän ahdistaa, mutta onneksi se tuo koko ajan jotain mulle ja vauvalle..."

Ja muita hänen sanomisiaan:
"Koita olla välittämättä siitä ***:n asenteesta, kyllähän sä tiedät, että raskaanaolija saa täyden huomion kaikilta."
"Taitaa *** (mun mies) vituttaa, kun ei oo saanu sitä kovasti toivomaansa lasta vielä. Onneks se voi tulla meille aina kun haluaa. Se ois ihana kummi varmasti."

En saanut sanotuksi sanaakaan, katsoin vaan tuota miehen veljen tyttöystävää epäuskoisena, tiputin vauvanvaatteet lattialle ja lähdin.
Olen tiennyt, että pohjimmiltaan ei oo aivan niin herttainen tyttö kuin antaa ymmärtää, mutta miten se kehtaa?? Miten hel*etissä se kehtaa sanoa mulle mitään tuollaista!?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No jopas :o Taitaa olla tältä toiselta miniältä aivot surkastuneet raskauden ansiosta tai sitten ei rouvalle ole koskaan opetettu käytöstapoja :/

Ap puhui TYTTÖYSTÄVÄSTÄ!!!
Miten anoppi voi sellaista arvostaa enempi, kun on vasta tyttöystävä!?

olisin varmasti saanut sätkyn, huutanut naama punaisena ja sitten lähtenyt ovet paukkuen.. kannattaa varmaan miehelles asiasta mainita.. voi meinaan veljensä kanssa jutella ettei kehkeydy isompaa riitaa... törkeää käytöstä siltä naiselta, sen ehkä kannattais hetken aikaa mietiskellä elämän tosiasioita.. :(

:o Oisin minäkin kyllä sanonut, että et taida nyt kyllä ihan täysillä kulkea, vai ookko tosiaan noin yksinkertainen?!?
Äärettömän moukkamaista! Tulee heti mieleen, että taitaa tulla vähän huonommista oloista.. Sen verran tahdittomasti käyttäytyi ja yritti hakea pönkitystä omalle itsetunnolle latistamalla sinua. Älä laskeudu noin ala-arvoiselle tasolle ja jätä moinen rupusakki ämmä omiin oloihinsa!

Niin siis emme kumpikaan ole naimisissa miesystäviemme kanssa, mutta silti puhumme aina "miniästä" ja "anopista" jne.

Sattuu ja tuntuu tosi pahalle, että miten joku voi sanoa noin. En aivan ensimmäiseksi olettanut, että tuollaista sontaa kaataa mun niskaani. Mutta ilmeisesti anoppi on sit samoilla linjoilla, kun tuo toinen miniä puhui sellaistakin.

No, ainakaan ei tarvitse minua enää odottaa kylään. :(

Niin, ja enköhän minäkin sano tuolle vielä jotain, ja puhu sen suuni puhtaaksi, järkytykseltäni en saanut vaan mitään sanotuksi, ei tullut mitään mieleen. Että mitä tuohon edes voi sanoa...

häh.. eikös se ole yleensä yhteinen päätös, ei vaan siitä kiinni haluaako nainen antaa miehelle lapsen? minä en kyllä ihan helposti tuollaista kettuilua unohtais...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin siis emme kumpikaan ole naimisissa miesystäviemme kanssa, mutta silti puhumme aina "miniästä" ja "anopista" jne.

Sattuu ja tuntuu tosi pahalle, että miten joku voi sanoa noin. En aivan ensimmäiseksi olettanut, että tuollaista sontaa kaataa mun niskaani. Mutta ilmeisesti anoppi on sit samoilla linjoilla, kun tuo toinen miniä puhui sellaistakin.

Älä nyt anopilles loukkaannu, ellet itse ole käytöksessään huomannut mitään loukkaavaa. Tuo toinen miniä yrittää vain pilata teidän välit, älä anna sille onnistumisen iloa!
Entistä enemmän vaan oot hyvää pataa anoppis kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:

Älä nyt anopilles loukkaannu, ellet itse ole käytöksessään huomannut mitään loukkaavaa. Tuo toinen miniä yrittää vain pilata teidän välit, älä anna sille onnistumisen iloa!
Entistä enemmän vaan oot hyvää pataa anoppis kanssa!

En tietenkään ilman anopin mielipidettä, sitten kun rohkenen, kysyn anopilta pitääkö hänkin minua alempiarvoisena kuin toista miniäänsä, kun en ole hänelle vielä hetkeen lapsenlasta synnyttämässä.

Tottakai anoppi on innoissaan kun lapsenlapsi tulossa, ja luultavasti tää toinen miniä saa siitä syystä huomiota enemmän, mikäs tuossa, kumma että tuollaisesta tarvii kenenkään numeroa tehdä( sen toisen miniän). En mä usko että se sun arvostusta vähentää, vaikka toivoskin teiltä lasta, jokainen tekee nuo päätökset itse. Ehkä tää toinen miniä on tuntenut aiemmin olevansa sun varjossa ja siitä syystä on innoissaan anopin huomiosta. Koita vaan kestää.

[

En tietenkään ilman anopin mielipidettä, sitten kun rohkenen, kysyn anopilta pitääkö hänkin minua alempiarvoisena kuin toista miniäänsä, kun en ole hänelle vielä hetkeen lapsenlasta synnyttämässä.

Kyllä kai sä anopin käytöksestäkin sen huomaat. Voi olla, että anoppi loukkaantuu, jos menet kysymään.
Mutta sehän on ihan ymmärrettävää, että anoppi on innoissaan lapsenlapsesta, mutta ei se tarkoita, että arvostaisi sua vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:
[

Kyllä kai sä anopin käytöksestäkin sen huomaat. Voi olla, että anoppi loukkaantuu, jos menet kysymään.
Mutta sehän on ihan ymmärrettävää, että anoppi on innoissaan lapsenlapsesta, mutta ei se tarkoita, että arvostaisi sua vähemmän.

Niin, mutta "kysyvähän ei tieltä eksy". :D
Ei vaan... Olen mä huomannut, ettei enää ole kiinnostunut minun asioistani, ei kysele miten töissä ja opiskeluissani sujuu, puhuu lähinnä tuosta toisesta miniästä ja kertaa raskauden vaiheita, vertailee omiin raskauksiinsa ja pohtii tulevan lapsen ulkonäköä. Esittelee mitä hankintoja on tehnyt lapselle ja miniälle myös raskauden tueksi/vauvan synnyttyä. Että kyllä kieltämättä tuntuu, että mä en enää ole mitään, jos nyt koskaan olen ollutkaan. Olen kokenut sen tähän asti kuitenkin suht normaalina, vaikka totta kai se on välillä tuntunut pahalta, kun ei edes kuulumisia kysellä. Nyt tuon toisen miniän kommenttien jälkeen sattuu kuitenkin vielä lujemmin.

Hei

Kyllä sinä olet anopille ihan yhtä tärkeä kuin ennenkin, mutta nyt on tulossa anopille ensimmäinen lapsenlapsi ja siitä on varmasti onnessaan ja siksi nyt tuota raskaana olevaa miniäänsä hyysää ja kyselee kuulumisia.

Älä mitään anopille mene juttelemaan tai kyselemään vaan käyttäydy kuten ennenkin hänen kanssaan. Kun lapsi syntyy on anoppi lapsen pauloissa ja toinen miniäkin on taas vähän taka-alalla.

Älä vaan alennu yhtä tyhmäksi kuin tämä toinen nainen. Juttele tästä miehesi kanssa ja pyydä häntä sanomaan veljelleen, että teidän molempien mieli pahoittui, mutta jätä anoppi tämän ulkopuolelle.

Muuten jos haluat tälle toiselle miniälle tehdä kiusaa vähän pidemmällä tähtäimellä niin usuta anoppi opastamaan lapsenhoidossa ja kasvatuksessa tätä toista miniää usein ja sano kerro anopille kuinka tärkeää on, että uudet vanhemmat saavat neuvoja ja opastuksia vanhemmalta sukupolvelta. Kun toinen miniä saa opastusta, neuvoja ja arvosteluja päivittäin anopilta niin alkaa vähenemään "lällällää, anoppi pitää minusta enemmän"-puheet

:hug: :hug: Sinuna nostaisin anopin ja tämän toisen "miniän kanssa kissan pöydälle... Ja tosiaan ei kysyvä tieltä eksy. Kysyt ihan ystävälliseen sävyyn anopilta että kuinka asiat ja voit kertoa mitä tämä toinen "miniä" sanoi.. Voi olla että anopin ajatukset pyörii ihan pelkästään tulevassa lapsenlapsessaan, varsinkin jon on eka lapsenlapsi...
Tälle toiselle "miniälle" sanoisin itse kyllä suorats sanat, tai sitten niinkuin joku jo ehdottikin että puhut miehellesi ja pyydät häntä puhumaan veljensä kanssa. Ei todellakaan ollut korrektia sanoa sinulle noin! Lapsien teko ei tosiaan ihmistä arvokkaammaksi tai paremmaksi tee! Kaikki ollaan ihan tasa-arvoisia :hug:

Kiitos teille rohkaisevista sanoistanne, mulla tuli itku kun luin vielä uudelleen viestinne läpi.
Jotenkin, vaikka olen ollut iloinen miehen veljen ja tämän tyttöystävän puolesta, olen tuntenut oloni tosi hylätyksi ja syrjityksi, juuri arvottomaksi kun minä en ole raskaana enkä synnytä sukuun lasta, enkä perheeseen sitä ensimmäistä lastenlasta, vauvakuumeestani huolimatta.

Yritän tsempata itseäni, että en saa vajota pahaan oloon, vaikka miehen perhe tekis mitä.
Mies onneksi on tukenani ja ymmärtää, ja sanoi että tuon jälkeen häntä on ihan turha pyytää kummiksi. Saa nähdä miten mieli muuttuu, enkä kyllä itse ole vaatinut häntä ottamaan kielteistä kantaa mahdolliseen kummiuteen, mutta tavallaan tuntuu kuitenkin hyvältä, että jollekin minä olen yhä se tärkein. Vaikka sinänsä mistään mustasukkaisuudesta ei olekaan kyse, mutta tosiaan tuon toisen miniän sanojen jälkeen olen alkanut ajatella asiaa vieläkin monimutkaisemmin ja ottanut ne sanat todella itseeni.

Sun miehen veljen tyttöystävällä on tosi huono itsetunto kun tuollalailla käyttäytyy. Häntä käy lähinnä sääliksi.
Hänelle voi olla rankka tilanne kun lapsi on syntynyt ja lapsi saa kaiken huomion eikä hän.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Sun miehen veljen tyttöystävällä on tosi huono itsetunto kun tuollalailla käyttäytyy. Häntä käy lähinnä sääliksi.
Hänelle voi olla rankka tilanne kun lapsi on syntynyt ja lapsi saa kaiken huomion eikä hän.

Tai sitten nauttii kuitenkin siitä, että HÄNEN lapsensa saa sitä huomiota, ja ehkä HÄNKIN sitä kautta kuitenkin. Pääsee kuitenkin koko ajan osalliseksi asiasta, kun voi kertoa lapsen kehityksestä, tiedoista, lempipuuhista yms. sitten ajallaan.

En ole samanlaisessa tilanteessa kuin alkuperäinen, mutta ymmärrän kuitenkin jotain tunteistasi ja tilanteestasi. Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta vajaan vuoden, mutta ainakaan vielä ei ole mitään "tulosta" tässä asiassa. Sisareni sai vuosi sitten vauvan ja anoppinikin on äitini tavoin keskittynyt sisareeni, hänen perheeseensä ja vauvaan. Äitini osalta ymmärrän tämän hössötyksen, mutta anoppini osalta en. Hän ei tunne sisartani oikeastaan lainkaan, on tavannut muutaman kerran. Mutta kun sisareni tuli raskaaksi ja satuin sitten manitsemaan hänen tulevasta äitiyslomastaan, niin jo alkoi kyselyt ja utelut. Siis aina kun tapaan anoppiani niin hän kyseli sisareni raskaudesta, vauvasta jne. ja tätä jatkunut nyt vuoden. Minulta hän ei ole sen jälkeen kysellyt, miten minä voin, mitä minulle kuuluu, miten viihdyn uudessa työssäni jne. Tästä olen loukkaantunut, että anopilleni täysin tuntematon sisareni ja hänen vauvansa on huomattavasti kiinnostavampi kuin minä. Ehkäpä minäkin kiinnostaisin, jos olisin vatsa pystyssä, joskin nyt olen ajatellut, että en hänen huomioitaan kaipaa jos en "lapsettomanakaan" kiinnosta. Meni vähän ohi, mutta ilmeisesti ainakin joillakin naisilla raskaus todellakin on osoitus "arvosta" ja tosinaiseudesta. Mitä minä olen tällaisten naisen silmissä, jos en koskaan edes tule raskaaksi? Jaksamista sinulle ap.!

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Muuten jos haluat tälle toiselle miniälle tehdä kiusaa vähän pidemmällä tähtäimellä niin usuta anoppi opastamaan lapsenhoidossa ja kasvatuksessa tätä toista miniää usein ja sano kerro anopille kuinka tärkeää on, että uudet vanhemmat saavat neuvoja ja opastuksia vanhemmalta sukupolvelta. Kun toinen miniä saa opastusta, neuvoja ja arvosteluja päivittäin anopilta niin alkaa vähenemään "lällällää, anoppi pitää minusta enemmän"-puheet

:laugh: :laugh: :laugh:

Yhteistyössä