Toinen miniä ivas minua, kun meillä ei vielä lapsia, heille tulossa!!! :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jahka lapsi syntyy, niin isovanhemmille se on tärkein juttu. Siinä unohtuvat niin minät kuin omat lapset. Meillä isovanhemmat tulee aina muksua katsomaan. Me ollaan toissijainen juttu ;)

Ota rennosti ja nauti elämästäsi vanhaan tapaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pointtina ei ole myöskään ollut mikään "mustasukkaisuus" tai "huomionkipeys", vaan se kuinka tökerösti tuo miehen veljen tyttöystävä minua kohtaan käyttäytyi ja nyt kaiken huipuksi tuo anopin puhelu. Että tuo toinen miniä on nyt jostain käsittämättömästä syystä selittänyt anopille minusta täyttä paskaa, ja se loukkaa että anoppi uskonut tuon kaiken ihan tuosta vaan, eikä edes ole kysynyt minun versiotani.

Mutta tosiaan, tämä otetaan puheeksi tänään erityisesti tuon toisen miniän kanssa. :'(
Ei kai kukaan aikuinen ihminen tee tuollaista. Tai no, näköjään tekee :(

Varmistan nyt vielä, että sä et koko aikana kun se kohteli sua noin sanonut sanakaan? Olit ihan kiltisti hiljaa? Et sanonut edes mitään mitä hän olisi voinut raskaushormoneissaan käsittää väärin? Et heittänyt vauvanvaatteita vaan laskit ne sivistyneesti? Yritän vaan keksi jotain mistä tuo miniä olisi voinut saada päähänsä tuon "riehumisen".

Juu siis en, olin niin sanaton ja tuskin edes tajusin siinä täysin mitä ihmettä se toinen miniä suustaan suoltaa, että kuuntelin vain typertyneenä (hän puuhasteli sanailunsa ohessa keittiössä, itse istuskelin olohuoneessa). Annoin hänen puhua, kunnes nousin, tiputin vaatteet ja lähdin sanomatta mitään. Kyllä mä varmaan nikottelin välillä tai niiskaisin tai jotain, mutten todellakaan mitään mitä väen vängälläkään voisi kuvitella riehumiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraS:
Pointtina ei ole myöskään ollut mikään "mustasukkaisuus" tai "huomionkipeys", vaan se kuinka tökerösti tuo miehen veljen tyttöystävä minua kohtaan käyttäytyi ja nyt kaiken huipuksi tuo anopin puhelu. Että tuo toinen miniä on nyt jostain käsittämättömästä syystä selittänyt anopille minusta täyttä paskaa, ja se loukkaa että anoppi uskonut tuon kaiken ihan tuosta vaan, eikä edes ole kysynyt minun versiotani.

Mutta tosiaan, tämä otetaan puheeksi tänään erityisesti tuon toisen miniän kanssa. :'(

Huoh. Mä olen niin kamala ja lapsellinen ihminen, että anoppi ja toinen miniä sais mun puolesta olla rauhassa. En vastaisi puheluihin, en soittaisi enkä todellakaan menisi käymään. Mitäpä sitä haaskata omaa elämäänsä tollaseen riitelyyn, ei ainakaan satu enää tollasia välikohtauksia, jos et missään yhteyksissä ole.

PEESI.. vaikka ymmarran kylla, etta tulee paha mieli.

Mita poikaystavasi sanoi aitinsa puhelusta? aika mautonta kylla anopiltakin tolleen rayhata

Alkuperäinen kirjoittaja millamagia:
miksi ette hanki lasta? onko teillä huonot olosuhteet vai mitä? ja anteeksi jos utelen..

Siis olen kirjoittanut sen jo tuonne, eli mulla viimeinen vuosi opiskelua menossa ja haluan saada nämä opiskelut nyt loppuun, kun tosiaan niin vähän enää jäljellä. Sen jälkeen vauva saa vapaasti tulla, jos on tullakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Katto Kassinen:

Huoh. Mä olen niin kamala ja lapsellinen ihminen, että anoppi ja toinen miniä sais mun puolesta olla rauhassa. En vastaisi puheluihin, en soittaisi enkä todellakaan menisi käymään. Mitäpä sitä haaskata omaa elämäänsä tollaseen riitelyyn, ei ainakaan satu enää tollasia välikohtauksia, jos et missään yhteyksissä ole.

Mita poikaystavasi sanoi aitinsa puhelusta? aika mautonta kylla anopiltakin tolleen rayhata

Haukkui alimpaan hel*ettiin äitinsä, sanoin miehelle että et varmasti ala nyt soittelemaan sille kuitenkaan, et hoidan ite tämän anopin kanssa jos hoidan. Niin, pitäisi ehkä vain antaa olla ja katkaista yhteys kokonaan, kai he siitä tajuavat kuinka loukkas, jos ovat tajutakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja millamagia:
miksi ette hanki lasta? onko teillä huonot olosuhteet vai mitä? ja anteeksi jos utelen..

Siis olen kirjoittanut sen jo tuonne, eli mulla viimeinen vuosi opiskelua menossa ja haluan saada nämä opiskelut nyt loppuun, kun tosiaan niin vähän enää jäljellä. Sen jälkeen vauva saa vapaasti tulla, jos on tullakseen.

okei..selvä. hän kohteli sinua kyllä todella väärin..pidän sinulle peukkuja ja toivotan onnea jatkossakin :) tiedän, että tuollainen ärsyttää, mutta ei kannata välittää..:) :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No jopas :o Taitaa olla tältä toiselta miniältä aivot surkastuneet raskauden ansiosta tai sitten ei rouvalle ole koskaan opetettu käytöstapoja :/

Ap puhui TYTTÖYSTÄVÄSTÄ!!!
Miten anoppi voi sellaista arvostaa enempi, kun on vasta tyttöystävä!?

Mitä väliä sillä on onko naimisissa vai ei? Anoppikin voisi olla ihminen ja käyttäytyä mukavasti kaikkia kohtaan. Kyllä oman pojan valitsemaa kumppania tulee arvostaa, oli kyseessä sitten tyttöystävä tai vaimo.

Kuulostaa minun mielestäni siltä, että taisi tuo toinen miniä vaan haluta loukata sua jotenkin. Jos näytät suuttumusta tai pahaa mieltä, niin annat vaan sille kiusankappaleelle juuri sitä mitä tuo haluaakin. Ei kun omaan arvoonsa tollasen tason sekoilut. Tuntuu varmasti pahalle, mutta minä ainakin yrittäsin jotenki fiksulla tavalla näpäyttää takas.

Tottakai se ensimmäinen lapsenlapsi on iso juttu. Mutta mutta kunhan tekin sitten aikanaan hankitte niitä lapsia, on sekin ihan yhtä iso juttu ja mietippä miten se kaihertaa sitten sitä toista miniää kun te saatte huomiota!

Taitaa ihminen olla just sitä tyyppiä et on nii epävarma omasta arvostaan ja hyödyllisyydestään, et pitää naurettavalla tavalla yrittää mollata ja polkea muita et jos vaikka sattus sitten näyttään paremmalta. Tällanen käytös kyllä lävähtää ennemmin tai myöhemmin ihan omalle naamalle.

Ettei vaan olis nii et se anopin suosimis jutut olis ihan typyn omasta päästä ja innostus normaalia lapsen lapsesta intoilua. Saattaapa olla että mustamaalaa sua ihan yhtälailla anopille...

Alkuperäinen kirjoittaja Katto Kassinen:

Haukkui alimpaan hel*ettiin äitinsä, sanoin miehelle että et varmasti ala nyt soittelemaan sille kuitenkaan, et hoidan ite tämän anopin kanssa jos hoidan. Niin, pitäisi ehkä vain antaa olla ja katkaista yhteys kokonaan, kai he siitä tajuavat kuinka loukkas, jos ovat tajutakseen.

En mina menisi valeja katkomaan anoppiin. Mutta kyllahan asia tulisi selvittaa tietysti muuten se jaa paisumaan vuosien saattoon ja hiertaa ja hiertaa. Jos teille kuitenkin tulee joku paiva lapsia niin anoppisi on kuitenkin heidan mummo ja elamasi on sitten viela vaikeampaa jos et selvita asioita ajoissa.

Voisitko menna esim kaymaan anoppilassa kahvella (tiedan, etta on sairaan vaikeaa) ja selittaa anopille milta sinusta tuntuu. Ala syyttele toista miniaa, vaan kerro vain milta sinusta tuntuu ja miten tilanne sinun kannaltasi meni. Kerro kuinka tahtoisit lasta, mutta et koe olevan sen aika viela. Kuinka koet olevasi vahempi arvoinen kun et ole raskaana. Lyhyesti jutustelet ja sen jalkeen voit lahtea kotiin. Olet tehnyt sen minka voit ja anopin tehtava on paattaa mita mielta itse asiasta on. Jos on edelleen minian puolella niin sitten voit jattaa hanet omaan arvoonsa, mutta tiedat ainakin tehneesi parhaasi eika sinulla ole huonoa omatuntoa tuosta asiasta enaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:
Kuulostaa minun mielestäni siltä, että taisi tuo toinen miniä vaan haluta loukata sua jotenkin. Jos näytät suuttumusta tai pahaa mieltä, niin annat vaan sille kiusankappaleelle juuri sitä mitä tuo haluaakin. Ei kun omaan arvoonsa tollasen tason sekoilut. Tuntuu varmasti pahalle, mutta minä ainakin yrittäsin jotenki fiksulla tavalla näpäyttää takas.

Tottakai se ensimmäinen lapsenlapsi on iso juttu. Mutta mutta kunhan tekin sitten aikanaan hankitte niitä lapsia, on sekin ihan yhtä iso juttu ja mietippä miten se kaihertaa sitten sitä toista miniää kun te saatte huomiota!

Taitaa ihminen olla just sitä tyyppiä et on nii epävarma omasta arvostaan ja hyödyllisyydestään, et pitää naurettavalla tavalla yrittää mollata ja polkea muita et jos vaikka sattus sitten näyttään paremmalta. Tällanen käytös kyllä lävähtää ennemmin tai myöhemmin ihan omalle naamalle.

Ettei vaan olis nii et se anopin suosimis jutut olis ihan typyn omasta päästä ja innostus normaalia lapsen lapsesta intoilua. Saattaapa olla että mustamaalaa sua ihan yhtälailla anopille...

Jaa huomasinpa et en lukenu koko ketjua läpi ja se mustamaalaus oliki jo tapahtunu.... Jospa ei anoppi osaa arvata et toinen miniä vois olla nii ikävä et puhus omiaa ja haluaa uskoa parasta. Koititko oikasta käsityksiä mitenkää?

Jaa huomasinpa et en lukenu koko ketjua läpi ja se mustamaalaus oliki jo tapahtunu.... Jospa ei anoppi osaa arvata et toinen miniä vois olla nii ikävä et puhus omiaa ja haluaa uskoa parasta. Koititko oikasta käsityksiä mitenkää?

Näin minäkin uskon, että anoppi ei edes halua uskoa tästä toisesta miniästä mitään pahaa, nimittäin esittää (tai sitten on oikeasti) todella herttaista tyttöä anopille. Ei sillä, että minäkään mikään pahis olisin anoppia kohtaan, en vain ole yhtä "mielinkielin" jatkuvasti, vaan osaan sanoa myös vastaan jos ollaan anopin kanssa eri mieltä asioista - mutta senkin siis tietysti asiallisesti. Eli ainakin omasta puolestani olen ihan oma itseni jokaiseen suuntaan. Yritin sanoa anopille, että kuuntele hetki, mutta päpätti aikansa ja tiuskas "heiheit" ja lopetti puhelun.

Haluaisin kyllä kertoa myös oman kantani ja miten asiat menivät, mutta toisaalta se vaikuttaa jo tässä vaiheessa hyödyttömältä, kun anoppi ei mitä ilmeisemmin halua kuunnella minua tai minun versiotani ollenkaan.

Aika pattitilanne, ja ei mitenkään helppoa.

Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
olisinpa kerännyt lahjukseni takaiksin kassiin ja avannut suuni ja kävellyt tieheni

Toivon, että olisin itsekin saanut sen suuni auki ja jotain tekstiä takaisin, mutta ehkä sitten parempi näin.

Mistä ihmeen kivikaudelta näiden naisten mielipiteet ovat :o Siis naisen tehtävä on miellyttää anoppia synnyttämällä lapsia, hyvänen aika sentään. Ja miksi pitää saada se kaikki huomio, onkohan jotain jäänyt lapsuudessa saamatta. Varmasti tuollaiset puheet loukkasivat, mutta mielestäni teit oikein kun et vastannut ns. samalla mitalla takaisin. Noin typerät puheet saakin jättää omaan arvoonsa, ei kenenkään aikuisen tarvitse tapella anoppinsa huomiosta. Luulenpa että vielä se tilaisuus tulee, kun saavat itse nenilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja JOKO KÄVITTE?:
jututtamassa sitä helkutan raskaana olevaa mimmiä? Miten meni?

Yritimme soittaa, eivät kumpikaan vastanneet. Asuvat tuossa kaupungilla, eli kun käytiin kaupassa, yritettiin käydä samalla kylässä, olivat kotona mutteivat aukaisseet ovea kun koputimme. Eli ei mitään ratkaisuja tai vastaavaa, emme sentään väkisin sisälle rynnineet. :) Saa nähdä ottavatko nyt mitään yhteyttä, me emme aio enää vaivautua.

Yritimme soittaa, eivät kumpikaan vastanneet. Asuvat tuossa kaupungilla, eli kun käytiin kaupassa, yritettiin käydä samalla kylässä, olivat kotona mutteivat aukaisseet ovea kun koputimme. Eli ei mitään ratkaisuja tai vastaavaa, emme sentään väkisin sisälle rynnineet. :) Saa nähdä ottavatko nyt mitään yhteyttä, me emme aio enää vaivautua.

Huoh olipa taas käytöstä...
heh mie olen aika varma, että on varmaan miehelleenkin kertonut tämä miniä oman versionsa asiasta :whistle:
Ja samanmoisen, mitä anopille...

Sinuna/Teinä antasin asian olla...

Alkuperäinen kirjoittaja mamaA:

Huoh olipa taas käytöstä...
heh mie olen aika varma, että on varmaan miehelleenkin kertonut tämä miniä oman versionsa asiasta :whistle:
Ja samanmoisen, mitä anopille...

Sinuna/Teinä antasin asian olla...

Jep, niin annammekin. Tuskin itsekään ottavat yhteyttä, ikävää että näin kävi. toisaalta paljastuipa se todellinen luonne, tämä olisi varmaan sattunut ennemmin tai myöhemmin jossain toisessa muodossa sitten, ellei nyt.

Yhteistyössä