K
Keittiönoita
Vieras
Minusta kaikessa, IHAN kaikessa, pitäisi aina muistaa kysyä, kenen leipää syöt. Jos syö vaan sen oman ukkonsa työllään tienaamaa leipää, niin ihan ok. Mutta jos syö jonkun muunkin tienaamaa leipää, musta olis kohtuullista että edes pari kertaa vuodessa kävisi sen "muun" kotona vaikka pesemässä ikkunat. Ja nyt en puhu äitiyspäväirahoista enkä kotihoidontuesta vaan niistä yhteiskunnan - eli meidän kaikkien selkänahasta otetuista rahoista - joiden turvin joidenkin ei ole pakko ikinä tehdä mitään niin brutaalia ja ällöttävää kuin työ.Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:Olen kotona ja pienet lapset myös. Pieni lapsi kaipaa vanhemman seuraa, läsnäoloa jne. Se on kumma ajatus nykyään, kun ennen vuoden ikää on ollut PAKKO ainakin laivalla käydäMielestäni tärkeämpää tottua, tutustua ensin lähiympäristöön, lähipiiriin ja sitä sitten avartaa kasvaessa. Mielestäni alle 3v ei myöskään tarvitse/kaipaa etelän reissuja yms. matkustelua. Tottakai hän nauttii muttei siitä kasvaessa paljonkaan muista.. Kun lapset kouluiässä, niin minä ainakin haluan matkustella heidän kanssaan ehdottomasti ja silloin olen myös töissä, joten meilläkin on enemmän sitä elintärkeää RAHAA.
Ihmettelen myös, onko vastakkain laitettu työssäkäynti=matkustelua ja kotiäitiys=pihalla seisominen.. Pienellä rahallakin, joskus jopa ilmaiseksi, voi lasten kanssa harrastaa ja matkustaa. Eri asia onko aikuisella mielikuvitusta ja viitseliäisyyttä..