Toista lasta toivovat ja kuinkas sitten kävikään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miriyam harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miriyam harmaana

Vieras
Eli kyssäri teille kaikille pariskunnille tahi puolisoille.
Tilanne on nyt se, että minä haluaisin toisen lapsen. Mies on sillä kannalla, että yksi riittää, MUTTA jos minä välttämättä haluan toisen lapsen niin hän on luvannut seisoa päätökseni takana ja kantaa vastuunsa....

Miten onnellisesti tai onnettomasti tällainen tilanne voi päättyä? Jomman kumman on kuitenkin joustettava.

Meillä mä halusin toisen, mies ei. Taipui reilussa vuodessa yrittämään toista lasta. Ja ihan yhtä rakas on hälle kuin esikoinenkin. Tosin päävastuun kaikesta kannan minä, molemmista lapsista.

meillä oli samantyylinen tilanne kolmosen kohdalla, miehelle olisi riittänyt kaksi, mutta itsellä toiveena vielä yksi lapsi. taipui tahtooni ja nyt ollaan rv31+1, tosin raskaus on ollut vaikein ja yllätyksiltäkään ei olla vältytty, mutta mies on ollut tukena ja turvana koko ajan...

Sun mieshän on jo suostunut..?

Jos mun mies sanoisi "no jos sä nyt välttämättä haluat.." niin kyllä mä tulkitsisin sen niin, että kolmas on lapsi on ihan ok tulla =)

Joo, omalla tavallaan on suostunut.... Haluaisin vaan, että hän olisi mukana ihan satasella. Mutta ei kait se miehillä niin mene? Tai yleensä tilanteessa jossa toinen haluaa jotain palavasti ja toinen on mukana puolivaloilla...

Odottaisit vielä hetken että jospa mies rupesisi oikeastikin halumaan itse sitä toista lasta eikä vaan tekisi sitä sinun mieliksi?

Meillä mies on alusta pitäen halunnut kolmea lasta. Itse olin toisen jälkeen vahvasti sitä mieltä, että kaksi saisi riittää. Mies ei painostanut, mutta pyysi kyllä kuitenkin miettimään asiaa. Kyllä se jonkunlainen vauvakuume sitten vuoden päästä iski ja nyt odotan kolmatta rv 24+. Ja minusta on mukava, että itsekin oikeesti haluan sen lapsen enkä tee sitä vaan mieheni vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja miriyam:
Joo, omalla tavallaan on suostunut.... Haluaisin vaan, että hän olisi mukana ihan satasella. Mutta ei kait se miehillä niin mene? Tai yleensä tilanteessa jossa toinen haluaa jotain palavasti ja toinen on mukana puolivaloilla...

Kyllä se sitä sitten siinä vaiheessa jo haluaa, kun maha alkaa kasvaa.. Tai enhän mä sun miehestä tiedä, mutta mun mies ei kyllä suostuisi ihan vaan mun mieliksi noin isoon asiaan, jos ei kuitenkin itsekin haluaisi vauvaa.

Kovin pitkä odotus ei tässä tapauksessa ole mahdollista, ensimmäistä lasta odotettiin melkein kymmenen vuotta joten ikää on ehtinyt kertymään sekä minulle että miehelle. Ja onhan siinä sekin, että toista ei välttämättä edes tule kun ei tuo ensimmäinenkään tärpännyt helposti.