Toista lasta yritetty 1v ja 2kk:tta, toivo alkaa mennä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkuruuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiedän tunteen. Me tehtiin esikkoa vaan muutama kuukaus, toista tehtiin kaksi vuotta tasan.. Nyt menossa rv 25. Päätin, etten halua tutkimuksiin, koska en halua mitään hoitoja tms. Odottelu kannatti <3 haleja ja jaksamista :)

Meillä esikko tuli heti ekasta kierrosta luomuna. Toista tehtiinkin sitten niin kauan, että päädyttiin hoitohin.

Tutkimuksiin kannattaa hakeutua jo viimeistään vuoden yrittämisen jälkeen. Ensimmäiset tutkimukset ovat ihan perusverikokeita, joilla voidaan poissulkea raskautta estävät tai jopa alkanutta raskautta keskenmenoja aiheuttavat hormonihäiriöt. Niitä voi tulla, vaikka olisi onnistunut ensimmäinen tai useampi raskaus takana. Esim. kilpirauhasen ja keltarauhasen vajaatoiminta ovat todella yleisiä, jotka aiheuttavat lapsettomuutta ja keskenmenoja. Näiden hoito on lääkehoito ja sitten voikin raskautua ihan normaalisti ilman suurempia hoitoja. Ihmiset käyvät turhaan läpi liian monta turhaa kiertoa ja keskenmenoa ennen kuin edes ajattelevat tutkimuksia...

[QUOTE="vieras";27774253]Ite oon kokeillu ovis-testejä parilla kierrolla, vahvat viivat oon niihin saanukki mutta ei siltikään tärpänny:/ Olen noitten testien avulla oppinu tunnistaa muutenkin oviksen.
Onko kukaan todennut et auttaako foolihappo tai joku muu raskautumiseen?[/QUOTE]

vai olisiko se syy sittenkin miehessä?

Myös miehen hedelmällisyyteen voi tulla muutoksia. Meillä on sellainen tilanne että miehellä on kaksi "luomu" lasta edellisestä liitosta, mutta meidän yhteiset oli hankittava hoidoilla. Pikku-kolmosta pakastetuista alkioista tässä juuri odottelen rv 29, joten minä ainakin rohkaisisin hakeutumaan lääkärille, varsinkin kun asia tuntuu tuottavan ap:lle kovasti tuskaa. Tutkimuksissa ja hoidoissa edetään aina siihen tahtiin kun asiakas haluaa ja joskus raskautuminen voi olla kiinni aivan pienestäkin asiasta. Jälkeenpäin voi harmittaa kun niitä on turhaan lykännyt.

Yhteistyössä