Toisten eläimiä pitää sit ilmaseks hoitaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ilmainen koiravahtiko?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin hyvähän niitä on hoitaa ja ulkoiluttaa, jos ja kun polvi lähtee alta! Viime pe ku nousin autosta, ni se jo väänty taaksepäin, sitä ei oo ikinä ennen tapahtunut. On vaan ajan kysymys, että millon lähtee alta. Pitkiä matkoja ei voi kävellä. Puolen kilometrin jälkeen jo tulee järkyt kivut, joihin ei auta mikään, että se on sitten kiva kärvistellä jatkuvasti polvikipujen kanssa. Koirat pitää kummiskii käyttää useasti päivän aikana ulkona, eli tulee pakostikin käveltyä enempi kuin puoli kilometriä!

Ja fyssarilta ei voi pyytää kunnon polvitukea, koska...?

Voi vaan olla kiitollinen, että itselläni ei ole moista siskoa kuin ap. Kiitollisena tiedän, että jos hätä tulee, niin siskoni, veljeni tai äitini huolehtisi koiristani ilman jatkuvaa märinää, soittelua ja lopetuspuheita.
Ajattelen ihan samoin. Täytyykin muistaa sanoa taas läheisilleen, miten paljon heitä rakastaa ja arvostaa. Tällaisten aloitusten lukeminen saa muistamaan, ettei kaikilla ole asiat yhtä hyvin.

Ensinnäkin tiedän kuinka rankkaa tuollaisen polven kanssa on. Kunnon polvituki auttaa, pyydä sellainen fyssarilta. Toisekseen, jos ei ole rahaa koska elätit siskoasi niin varaa sossuun aika jonne viet tilitiedot ja selität tilanteen, varmasti saat ruoka-apua. Kolmannekseen kyse on siskostasi jolla ei muutenkaan ole helppoa (en väitä että sinullakaan on) koita nyt purra hammasta ja hoitaa koiria. Onko sulla jotain kaveria joka vois sun kanssa tai sun puolesta auttaa koirien lenkittämisessä? Ne koirat ei ole sulla hautaan saakka ja auta nyt hyvä ihminen siskoasi sen verran. Ja jos sossusta ei saa apua niin soita seurakunnalle jos saisit ruoka-kauppaan kortin? Tai missä asut, minä voin tuoda sulle ruokakassin jos asutaan samassa kaupungissa. Eläinsuojaan kannattaa myös soittaa, sieltä voidaan varmaan auttaa jos mahdollista ja se selviää soittamalla. Eläinsuojissa on usein esim. paljon vapaa-ehtoisia, ehkä joku heistä voi auttaa koirien lenkittämisessä tai ottaa hetkeksi luokseen?
Kuulostat myös itse stressaantuneelle ja varmasti oletkin. Tsemppiä nyt, kaikki järjestyy ja ei ole kuitenkaan pysyvät ratkaisut. Minkä ikäinen siskosi on?

Kaikkien lähtökohdat eivät ole samanlaisia tässä yhteiskunnassa, jos sosiaalinen turvaverkko on jo alkujaan hieman heikko ei enää välttämättä ole valmiuksia ottaa lisä rasitusta. Peruslähtökohta on että tässä ei ole kysymys pelkästään koirista.

[QUOTE="...";29130172]Ensinnäkin tiedän kuinka rankkaa tuollaisen polven kanssa on. Kunnon polvituki auttaa, pyydä sellainen fyssarilta. Toisekseen, jos ei ole rahaa koska elätit siskoasi niin varaa sossuun aika jonne viet tilitiedot ja selität tilanteen, varmasti saat ruoka-apua. Kolmannekseen kyse on siskostasi jolla ei muutenkaan ole helppoa (en väitä että sinullakaan on) koita nyt purra hammasta ja hoitaa koiria. Onko sulla jotain kaveria joka vois sun kanssa tai sun puolesta auttaa koirien lenkittämisessä? Ne koirat ei ole sulla hautaan saakka ja auta nyt hyvä ihminen siskoasi sen verran. Ja jos sossusta ei saa apua niin soita seurakunnalle jos saisit ruoka-kauppaan kortin? Tai missä asut, minä voin tuoda sulle ruokakassin jos asutaan samassa kaupungissa. Eläinsuojaan kannattaa myös soittaa, sieltä voidaan varmaan auttaa jos mahdollista ja se selviää soittamalla. Eläinsuojissa on usein esim. paljon vapaa-ehtoisia, ehkä joku heistä voi auttaa koirien lenkittämisessä tai ottaa hetkeksi luokseen?
Kuulostat myös itse stressaantuneelle ja varmasti oletkin. Tsemppiä nyt, kaikki järjestyy ja ei ole kuitenkaan pysyvät ratkaisut. Minkä ikäinen siskosi on?[/QUOTE]

Tuskinpa se kunnon polvitukikaan auttaa näihin kipuihin, jotka tuli taas ku käytin siskonkaa koirat ulkona.

Sisko kävi äsken 2 ohjaajan kyyditsemänä käyttämässä munkaa koirat. Koirat ei olis millään halunneet tulla mun luo enää sisälle. Liekkö nekin aavistavat jotain, että nyt ei oo kaikki normaalisti.

Sisko on 16v.
Jännä, että se sossu oletti, että mä elätän siskoo täällä, 3 viikon ajan venkslas tota juttua, että meneekö se laitokseen ja jos menee ni millon ja plaaplaaplaa, sisko ravas mun ja kotinsa väliä kokoajan, kun välillä pysty olemaan kotona, mut sit ei voinukaan olla siellä. Kuitenkii sama sossu mulla ja siskolla, ni vois luulla, että tietää, että menee rahaa muuhunkii eikä ne riitä, jos on ylimäärästä menoa, kuten noi koirat nyt.. Ja laitoin sille viestiä tänään koirista ja siitä, ettei rahaa enää ole.

Hei! Jos pidät noin pienessä asunnossa noin montaa eläintä, ilmoitan eläinsuojeluun. Vaikutat turun tutulke -> soitan tutulke oletko sinä ja tää epätoivonen tapaus niin saan ilmotuksen, ei eläimiä noin hoideta!!

Olis parempi antaa koirat pois parempaan kotiin, sie et haluu hoitaa eikä siskos pysty.

[QUOTE="vieras";29130109]Ajattelen ihan samoin. Täytyykin muistaa sanoa taas läheisilleen, miten paljon heitä rakastaa ja arvostaa. Tällaisten aloitusten lukeminen saa muistamaan, ettei kaikilla ole asiat yhtä hyvin.[/QUOTE]

Niiin peesi!!
Olen 100% varma että veljeni joka ei tykkää koirista kyllä hoitaisi minun koiriani jos ei muuta vaihtoehtoa olisi. Tai yh-siskoni jolla rahat tiukilla. Ihan niinkuin itsekin tekisin hädän hetkellä ihan mitä vain perheeni vuoksi. Tietenkin.

Kuulostaa todella sairaalta touhulta. Ja vaikuttaa siltä että vaikka sinulla nyt on polvivammat sun muut, niin sinun ongelmat ovat todella pieniä verrattuna siskosi ongelmiin. Siskosi on vasta lapsi, ja vaikuttais kovasti siltä että koko hänen perhe on kääntynyt häntä vastaan. Siis miksi ihmeessä?

Hei! Jos pidät noin pienessä asunnossa noin montaa eläintä, ilmoitan eläinsuojeluun. Vaikutat turun tutulke -> soitan tutulke oletko sinä ja tää epätoivonen tapaus niin saan ilmotuksen, ei eläimiä noin hoideta!!

Jos ne on täällä PAKOSTA! Ei niitä voi uloskaan laskea irti. Menevät kuulemma koirahoitolaan. Paitsi sitte kun noi emä ja pentu muuttavat muualle täältä, ni vois hyvin vaikka ollakii täällä. Koirathan tässä eniten kärsii..

Ite sinä taidat epätoivoinen olla!

Ja edelleen h*lvetti soikoon olis ollut, jos sisko olis kysynyt "Voitko hoitaa mun koiria?" Yhtäkkiä vaan länttäsee päin naamaa, että koirat on täällä ku ite muuttaa laitokseen.

Niiin peesi!!
Olen 100% varma että veljeni joka ei tykkää koirista kyllä hoitaisi minun koiriani jos ei muuta vaihtoehtoa olisi. Tai yh-siskoni jolla rahat tiukilla. Ihan niinkuin itsekin tekisin hädän hetkellä ihan mitä vain perheeni vuoksi. Tietenkin.

Kuulostaa todella sairaalta touhulta. Ja vaikuttaa siltä että vaikka sinulla nyt on polvivammat sun muut, niin sinun ongelmat ovat todella pieniä verrattuna siskosi ongelmiin. Siskosi on vasta lapsi, ja vaikuttais kovasti siltä että koko hänen perhe on kääntynyt häntä vastaan. Siis miksi ihmeessä?

Sillä oli tasan tarkkaan ongelmana se, ettei tuu äitinkaa toimeen. Ite laitokseen halus, oma valinta. Olis voinut minulta iteltä suoraan kysyä, otanko koirat hoitoon, mut oletti, että mä hoidan.

Sossu oli ehdottanu vaan jotain löytöeläinsuojan kautta jotain sijaiskotia, jota kautta koirat menis uusiin koteihin, mut kaikki on sitä mieltä, ettei uusia koteja koirat tarvii sen takii, että sisko on väliaikaisesti siellä..

Iskä ja veli ei niitä halua, koska niiden oven takana on käynyt poliisit koiran haukunnan takia. Ja siskot ei voi niitä ottaa... Eli varmaan niiden on sit pakko olla täällä. Olis hyvä, jos olis edes sellaset särkylääkkeet polveen, että vois kävellä pidempiä lenkkejä tai sais nukkua yöllä, mut lääkäri määräs lääkettä, joka auttoi ennen, mut se annosmäärä on nyt pienempi, eikä edes auta!

Sillä oli tasan tarkkaan ongelmana se, ettei tuu äitinkaa toimeen. Ite laitokseen halus, oma valinta. Olis voinut minulta iteltä suoraan kysyä, otanko koirat hoitoon, mut oletti, että mä hoidan.

Sossu oli ehdottanu vaan jotain löytöeläinsuojan kautta jotain sijaiskotia, jota kautta koirat menis uusiin koteihin, mut kaikki on sitä mieltä, ettei uusia koteja koirat tarvii sen takii, että sisko on väliaikaisesti siellä..

Iskä ja veli ei niitä halua, koska niiden oven takana on käynyt poliisit koiran haukunnan takia. Ja siskot ei voi niitä ottaa... Eli varmaan niiden on sit pakko olla täällä. Olis hyvä, jos olis edes sellaset särkylääkkeet polveen, että vois kävellä pidempiä lenkkejä tai sais nukkua yöllä, mut lääkäri määräs lääkettä, joka auttoi ennen, mut se annosmäärä on nyt pienempi, eikä edes auta!

Siis oikeesti! Mikä hel*tin pakko sun on tehä yhtään mitään jos noin ahistaa! :headwall: Lopeta se kiukuttelu, kun olet kerran itse päättänyt siskos majoittaa ja ne koirat hoitaa. Turhaa rutista, koska sinä olet ollut varmaan täysin tietoinen, että nekin kuluttaa taloudellisesti, vai tuliko se jotenkin yllätyksenä? Siis jumankekka - sun sisko on 16v, eli alaikäinen, joten eiköhän sillä ole aika vähän sanavaltaa tähän koira-asiaan? Jos sä et halua / pysty niitä hoitamaan, niin ne koirat sijaiskotiin ja that*s it! Ja lopetat sen kiukuttelus sinäkin. Oletko itsekään edes täysi-ikäinen, kun kerran käytös on noin kakaramaista?

[QUOTE="vieras";29130720]Siis oikeesti! Mikä hel*tin pakko sun on tehä yhtään mitään jos noin ahistaa! :headwall: Lopeta se kiukuttelu, kun olet kerran itse päättänyt siskos majoittaa ja ne koirat hoitaa. Turhaa rutista, koska sinä olet ollut varmaan täysin tietoinen, että nekin kuluttaa taloudellisesti, vai tuliko se jotenkin yllätyksenä? Siis jumankekka - sun sisko on 16v, eli alaikäinen, joten eiköhän sillä ole aika vähän sanavaltaa tähän koira-asiaan? Jos sä et halua / pysty niitä hoitamaan, niin ne koirat sijaiskotiin ja that*s it! Ja lopetat sen kiukuttelus sinäkin. Oletko itsekään edes täysi-ikäinen, kun kerran käytös on noin kakaramaista?[/QUOTE]

Olisko se sisko koirineen pitänyt ulos heittää vai? Ei niitä toisten eläimiä noin vaan eläinsuojaan tmv viedä!!!

[QUOTE="vieras";29130720]Siis oikeesti! Mikä hel*tin pakko sun on tehä yhtään mitään jos noin ahistaa! :headwall: Lopeta se kiukuttelu, kun olet kerran itse päättänyt siskos majoittaa ja ne koirat hoitaa. Turhaa rutista, koska sinä olet ollut varmaan täysin tietoinen, että nekin kuluttaa taloudellisesti, vai tuliko se jotenkin yllätyksenä? Siis jumankekka - sun sisko on 16v, eli alaikäinen, joten eiköhän sillä ole aika vähän sanavaltaa tähän koira-asiaan? Jos sä et halua / pysty niitä hoitamaan, niin ne koirat sijaiskotiin ja that*s it! Ja lopetat sen kiukuttelus sinäkin. Oletko itsekään edes täysi-ikäinen, kun kerran käytös on noin kakaramaista?[/QUOTE]

Sitäpaitsi ne koirat on siskon nimissä! Ei se minun tehtävä ole koirille ruokia omasta pussista maksaa!

Soita paikkakuntasi eläinsuojeluun ja selosta tilanne sinne, hakevat koirat ja etsivät uuden kodn niille. Et ole halukas niitä pitämään, sieltä varmaan auttavat.

Mä ymmärrän sun ketutuksen mutta voitko soittaa eläinsuojaan ja kertoa tilanteen? Jos joku vapaaehtoinen ne voisi ottaa siksi aikaa varsinkin kun sun polvi kipeä. Etkö voisi muilta siskoilta/veljeltä/isältä/äidiltä saada hieman raha/ruoka-avustusta? Tai edelleen jos ollaan samasta kaupungista niin tarjoan sulle ruokakassin. Koiranruokaakin voin ostaa säkin.

[QUOTE="...";29130753]Mä ymmärrän sun ketutuksen mutta voitko soittaa eläinsuojaan ja kertoa tilanteen? Jos joku vapaaehtoinen ne voisi ottaa siksi aikaa varsinkin kun sun polvi kipeä. Etkö voisi muilta siskoilta/veljeltä/isältä/äidiltä saada hieman raha/ruoka-avustusta? Tai edelleen jos ollaan samasta kaupungista niin tarjoan sulle ruokakassin. Koiranruokaakin voin ostaa säkin.[/QUOTE]

Siis koirilla on ruokaa, mut mulla ei ollu vasta ku äsken ku sain rahaa ja kävin kaupassa. Huomenna ratkiaa asia suuntaan tai toiseen. Koirat vois hyvin olla täällä JOS sais sellaset särkylääkkeet polveen, jotka veis siitä kivun ja kun noi emä ja pentukissa muuttaa uuteen kotiin.

Olisko se sisko koirineen pitänyt ulos heittää vai? Ei niitä toisten eläimiä noin vaan eläinsuojaan tmv viedä!!!

Ei vaan sanoa heti suoraan, että sulla ei ole varaa elättää. Ja eiköhän se ole sen lastensuojelun tehtävä se asia järjestää ihan automaattisestikin, kun kerran alaikäinen. Olis se huostaanotto silloinkin voitu tehdä kiireellisenä. Ja todellakin sä olisit voinut sille siskolles sanoa, että ne koirat lähtee samalla joko sun toimesta tai sitten hän hommaa sillä sekunnilla itse sen toisen kodin. Älä meille raivoo, jos itse annat itseäsi pompottaa. Ei se meidän syy ole!

Eikös niitä sijaiskotejakin ole väliaikaisia koirille? Kerroit, että siskosi on laitoksessa väliaikaisesti, mutta ilmeisesti et tiedä kuinka kauan. Teidän pitäisi nyt istua yhteisen pöydän ääreen siskosi kanssa, ja kerrot pahoitellen ettet pärjää koirien kanssa. Mielestäni semmoisia sijoituskoteja koirille on, jossa koirat voisi väliaikaisesti asua, ja siskollasi olisi silti mahdollisuus saada ne joskus takaisin.

[QUOTE="vieras";29130779]Ei vaan sanoa heti suoraan, että sulla ei ole varaa elättää. Ja eiköhän se ole sen lastensuojelun tehtävä se asia järjestää ihan automaattisestikin, kun kerran alaikäinen. Olis se huostaanotto silloinkin voitu tehdä kiireellisenä. Ja todellakin sä olisit voinut sille siskolles sanoa, että ne koirat lähtee samalla joko sun toimesta tai sitten hän hommaa sillä sekunnilla itse sen toisen kodin. Älä meille raivoo, jos itse annat itseäsi pompottaa. Ei se meidän syy ole![/QUOTE]

Eka oli puhe, että koirien olinpaikka selviää tänään klo 18 mennessä. Vaan eipä tapahtunut asialle mitään..

Voihan mulla ollakin varaa elättää, mut tällä hetkellä ei ole paljoakaan rahaa ja toisekseen ei ole minun tehtävä elättää. Vanhempiensa tehtävä se on alaikäinen lapsensa elättää ja koirat on siskon ei mun.

Just päätin sitte niin, että heti ku pikkukissa ja emä muuttaa uusiin koteihin, ni koirat voi jäädä tänne. Sit kukaan ei voi tulla valittaa mistään eläinsuojelun asiasta, kuten tossa jo joku siitä valitti.
Mut en mä silti niitä ilmatteeks hoida. Joku muu ostaa niille ruuat. Mut mitäs sitten jos fysioterapeutti määrääkin kävelykiellon polven turvotuksen takia? Nestettä polvessa ei ole, mut turvotusta kyllä...

Jos se kerta sisko on laitoksessa vaan sen kuukauden, ni mieluummin koirat täällä kuin sen takia uuteen kotiin tai eläinhoitolaan häkeissä olemaan päivät pitkät.

Yhteistyössä