toisten lastenhoitoasioihin puuttuminen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
mua sitten korpee kun tässä kylässä saa jatkuvasti kuulla arvostelua siitä et taas tolla on kakara hoidossa kun se yksin on liikkeellä ja onpas paska äiti jne. (ja yleensä siis lapsettomat arvostelee)

mulla siis niin ihanteellinen tilanne,että lapsen isä (ollaan erottu) sekä kummatkin isovanhemmat ja tädit asuvat kaikki 5kilsan säteellä meistä ja ottavat lasta hyvin halusta hoitoon,ihan omasta aloitteestaankin. lapsi on isällään jokatoien viikonlopun ja tosi usein mummuloissa,jopa joka viikko. ainakin iltoja,joskus myös öitä.

tänäänkin mulla oli aikomus tulla pojan kanssa mummulasta kotiin,mutta kun aloin pojan ulkovaatteita levitteleen lattialle niin poika kirmas mummun syliin ja kysyi voiko jäädä yöksi. mummu sanoi että tottakai voit jäädä ja niinpä se sitten jäi.
näin on tapahtunut miljoona kertaa. mun ei tarvitse edes kysyä omaa aikaa kun joku haluaa aina ottaa pojan luokseen ja jos kysyn,niin sekin järjestyy aina. mä en nyt ymmärrä että olenko jotenkin huono äiti tai huono ihminen kun en tunne pienintäkään syyllisyydentunnetta siitä,että lapsi on sille rakkaiden ihmisten luona.

alkaa vaan tosissaan keittään kun ihmiset jotka ei tunne tai tiedä tilannetta alkaa arvosteleen ja vittuileen kun lapsi on HOIDOSSA. mä en edes koe lapsen olevan hoidossa. hoidossa tarkoittas meidän tapauksessa sitä et joku puolituttu olis pojan kanssa,mutta koska on niin mahtava tilanne,niin sellaista ei ole tapahtunut ja tuskin tapahtuukaan. päivittäin ollaan kuitenkin tekemisissä isovanhempien ja tätien kanssa.

onko muut törmänny tällaseen raivostuttavaan tilanteeseen?
ennen jaksoin toisesta sisään-toisesta ulos,mut nykyään tekis mieli jo ärähtää jotain... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja oikeasti...:
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
olenko mä ainoa äiti-ihminen näin täydellisessä tilanteessa...? :ashamed:

täydellisessä...?

no en mä tiedä onko muiden mielestä täydellistä,mutta mä olen todella kiitollinen laajasta ja rakkasta,vankkumattomasta tukiverkosta mikä mulla on. mun mittapuulla tämä on täydellinen tilanne -varsinkin kun tunnen monta jolla ei sitä tukiverkkoa ole.
 
Meillä vähän vastaava juttu. Poika on tosin nyt jo 10-v saattaa silti laittaa viestiä, että on koulun jälkeen mennyt mummolaan eikä tule yöksi kotiin.

Nauti siitä että isovanhemmat ovat tärketä lapselle ja toistepäin. Niin minäkin teen
 
Minusta tuommoinen olis aivan unelma tilanne ja mitä se muille kuuluu. Jos itsestäsi olette yhdessä sopivassa suhteessa ja mummut ja isä haluaa olla lapsen kanssa niin mitä pahaa siinä on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne kadehtii.

mitä? kun ne on lapsettomia jotka sitä päätään rääpii. tiedostan sen et ne ei tiedä mistä puhuu,mut olen tosi kyllästyny kuunteleen sitä.

Äh no kuka kuuntelee lapsettomien mielipiteitä lastenhoidosta. Kiva jos sinulla lapsella on hyvä tukiverkko. Varsinkin yksinhuoltajahan sitä vasta tarvitsee. Lapseton ei voi edes kuvitella millaista on olla vastuussa todellisesta ihmisestä.
 
ja tähän asiaan liittyen muuten olen suuresti ihmetellyt et kun oltiin viel lapsen isän kanssa yhdessä ja se kävi baareissa,niin ei siltä kukaan kysyny et missäs lapsi on,mutta kun mä menin niin jo oli koko kuppila kimpussa et kuinka oot voinu noin pienen jättää kotiin :kieh:
ihanku se isä ei olis sille lapselle ihan yhtä tuttu ja turvallinen... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Yksinhuoltajan elämän kuuluu olla kurjaa, köyhää ja väsyttävää. Sä rikot normeja ja se ei ole hyväksyttävää.

näinhän tää tuntuu olevan.. ja auta armias jos lapsien kanssa saa apua tai tukea niin sitä on hommattu vain siks et pääsis ryyppäämään :|
 
No hmm kai se riippuu tilanteesta.

Onhan se hassuu, jos lapsi JOKA VIIKON LOPPU jne hoidossa. :/

Tai kuten tutulla, niin toinen VAAN pääsee isälleen ja toista hoitaa isovanhemmat (ja aika usein, et tää suositumpi kotona äidinkin kanssa kaksin PÄIVIÄ viikossa) :snotty: :ashamed:
 
meillä usein niinkin että mä olen mukana siellä mummulassa kahvittelemassa ja istuskelemassa.
en tosiaan koe että lapsi on hoidossa jos hän itse haluaa jäädä.
eikä se joka viikonloppukaan meillä tunnu missään kun mummut asuu kävelymatkan päässä niin koska tahansa voin hakea lapsen kotiin tai mennä paikanpäälle muutenvaan -tosin kertaakaan ipana ei oo vielä äitiä kaivannu reissuillansa :D
mulla on maailman ihanimmat vanhemmat ja ex-anoppi ja -appi :):):)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
mulla on maailman ihanimmat vanhemmat ja ex-anoppi ja -appi :):):)
Toi oli kyllä jo elvistelyä :D :D :D

eipäs ollu :D :D :D
tällä hetkellä vaan on oikeesti niin ylikiitollinen olo ja tuntuu et voisin juosta kaikki mummulat ja sukulaiset läpi ja halata niitä ja kiittää niitä olemassaolostaan :D
tuli sellanen juttu vastaan mikä pisti miettiin näitä ja kyllä mulla vaan on asiat hyvin :)
 
Minä kadehdin sinua, todella :D Voi kun meilläkin olisi noin hyvät tukiverkostot, se olisi ihanaa!!! Nauti sinä vaan täysin siemauksin, jos kerta lapsi itse haluaa olla isovanhemmilla jne. niin mun mielestä tuo on aivan ihanteellinen tilanne.
 
Eiköhän täälläkin palstalla yksinhuoltajat ole eniten baareissa ja heillä on usein vain yksi lapsi ja eniten omaa aikaa ja taloudellisia ym apuja lapsen isovanhemilta.

Kun taas iäkkäämmät työn perässä muuttaneet ovat usein täysin yksin, mies töissä ja ei ollenkaan omaa aikaa kummallakaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän täälläkin palstalla yksinhuoltajat ole eniten baareissa ja heillä on usein vain yksi lapsi ja eniten omaa aikaa ja taloudellisia ym apuja lapsen isovanhemilta.

Kun taas iäkkäämmät työn perässä muuttaneet ovat usein täysin yksin, mies töissä ja ei ollenkaan omaa aikaa kummallakaan.

miks tää meni multa nyt ohi...? :ashamed:
en laske itseäni yksinhuoltajaksi,mulla on kuitenkin tuo mieskin tossa pyörimässä :D :heart:
ja bonushehkutuksena voisin sanoa että silläkin on ihanat vanhemmat jotka tykkää olla mun lapsen kanssa :D :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän täälläkin palstalla yksinhuoltajat ole eniten baareissa ja heillä on usein vain yksi lapsi ja eniten omaa aikaa ja taloudellisia ym apuja lapsen isovanhemilta.

Kun taas iäkkäämmät työn perässä muuttaneet ovat usein täysin yksin, mies töissä ja ei ollenkaan omaa aikaa kummallakaan.
Yleisin käytäntö erotilanteissa lasten tapaamisten suhteen on se, että lapset ovat vuoroviikonloppuina vanhempiensa luona. Se on ihan lapsen etukin, että saa pitää yhteyttä myös etävanhempaansa eli yleensä isään. Ikävä juttu siinä on, että yh-äidillä on silloin vapaata. Mutta ei sitä lasta voi oikein puolittaakaan.

 
sepäse kun ei tota lasta voi puolittaa. onneks isänsä asuu lähellä ja ottaa poikaa extemporee viikollakin,eikä vaan "omina viikonloppuinaan".
myös eksän uus emäntä on ottanut pojan kuin omakseen ja siitäkin olen onnellinen.

edelliselle vieraalle: kyllä lapsi kotona on enemmän kun "hoidossa".
mulla on kuitenkin vaan 25tuntisia työviikkoja,joten yhteistä aikaa jää roimasti. ja suuri osa siitä ajasta käytetään myös mummuloissa oleskelemalla :)
ja vielä muoks.että kyllä mä uskon että huomaisin jos lapsi jotenkin kärsis tästä järjestelystä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
sepäse kun ei tota lasta voi puolittaa. onneks isänsä asuu lähellä ja ottaa poikaa extemporee viikollakin,eikä vaan "omina viikonloppuinaan".
myös eksän uus emäntä on ottanut pojan kuin omakseen ja siitäkin olen onnellinen.

edelliselle vieraalle: kyllä lapsi kotona on enemmän kun "hoidossa".
mulla on kuitenkin vaan 25tuntisia työviikkoja,joten yhteistä aikaa jää roimasti. ja suuri osa siitä ajasta käytetään myös mummuloissa oleskelemalla :)
ja vielä muoks.että kyllä mä uskon että huomaisin jos lapsi jotenkin kärsis tästä järjestelystä..
Nauti tilanteesta =) Mä olen näiden vuosien aikana aika ajoin kuullut, miten epäsovinnaista on, että me ollaan exän kanssa niin hyvissä väleissä ja kyetään toimimaan yhteishuoltajina siten, miten yhteishuoltajuuden kuuluukin toimia. Ja joillekin tuntuu nousevan karvat pystyyn, kun kerron, ettei lastenvalvoja edes tiedä, että me ollaan exän kanssa erottu jo toistakymmentä vuotta sitten :D

 

Yhteistyössä