Toisten naisten vilkuilu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mieslogiikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mieslogiikka

Vieras
Mistähän tämän kirjoituksen järkevästi aloittaisin. Pikaisesti googletettuani huomasin, että tämä on monille todellinen ongelma, johon pikaisesti löytyi syy; huonon itsetunnon aiheuttama mustasukkaisuus?

En lähde kiistämään ongelmaa sinällään. Tavoite on tuoda esille miesnäkökulmaa. Kerron omakohtaisen tarinan.

Tavatessani ihanan tytön olin eronnut ja masentunut ja itsetunto oli pohjalla. Tytön kehuessa minua ylitsepursuavasti aloin pikkuhiljaa kiinnittämään huomiota muihin naisiin. Ja huomasin että sain vastakatseita. Tämä kieltämättä hiveli itsetuntoa, samalla kun se söi tytön itsetuntoa, kohtalokkain seurauksin. Minä sain itsetuntoni takaisin kohdilleen, mutta tytön itsetunto meni alas ja hän muuttui mustasukkaiseksi.

Tilanne yltyi siihen että jouduin lähtemään laput silmillä kauppaan vaikka pidin kaupassa silmiä kiinni tyttö oli huomannut minun katselevan jotakuta. Ja sitä sitten mökötettiin koko päivä. Joskus kokeilin että katselen vain miehiä, mutta siltikin olin kuulemma katsellut jotakin naista. Näissä tapauksissa tuli vielä isompi riita, kun en osannut yhtään purkaa tilannetta, kun en tosiaankaan ollut tietoinen mitä naista olin katsellut.

Tilanne ei ole korjaantunut. Jos olisin Van Gogh, joutuisin kaivamaan silmät päästä todistaakseni rakkauteni. Onko helpompia keinoja saada tilanne loppumaan?

Keinoja ei taida liiemmin olla.Jos kerran teet parhaasi ja silti toinen epäilee.Mustasukkaisuus on rasittavaa ja se tuhoaa parisuhdetta.Itse olen myös ollut sairaalloisen mustasukkainen - olen saanut tilanteen hallintaan ihan vaan päättämällä että nyt se loppuu.Se on itsellekin älyttömän raskasta kun koko ajan epäilee.Itse olen päättänyt että eipä sille sitten juuri mitään voi jos toinen muita katselee tai "käyttää".
Mies on myös minusta mustasukkainen, ei antaisi minun tehdä juuri mitään mutta minuahan ei määräillä ja sen hän tulee vielä aikanaan oppimaan.Joka tilanteessa hän kyllä kokeilee josko menisin hänen käskyjensä mukaan.On vain niin vaikea elää jos pitää esim. varoa törmäämästä entiseen puolisoon- ja lasten takia minusta on vain positiivista että tullaan toimeen eronkin jälkeen.
Pyydä tyttöystävääsi edes yrittämään saada tunteitaan hallintaan - ennenkuin rakkaus alkaa rapistua.Sillä tuollanen syö rakkautta , se on selvää.
Sanotaan että mustasukkaisuudesta ei voi parantua, se on niin syvällä luonteessa.Mutta hallita sitä voi.Itse olen siitä elävä esimerkki.Mutta tottakai tulee tilanteita kuten esim nyt : poikaystävä lähti yksinään työ- ja virkistysmatkalle laivalle.Sanoin että saa olla rauhassa ja nauttia reissusta täyson siemauksin, että ei sitten soitella ja viestitellä.Kun hän ei sitten kiellostani johtuen ei laittanut edes hyvänyönviestiä niin täytyy sanoa että pahaltahan se tuntuu!!Pitäisihän hänen tuntea minut sen verran että tietäisi että en osaa edes nukkua ilman hänen hyvää yötään.Mutta ei välitä, tai siltä minusta nyt tuntuu.Takaisin tultuaan hän sitten selittää että kun kerran kielsin niin ei hän "uskaltanut" viestiä.Ja paskat sanon minä.
Ja varmasti nauttii bändistä enemmän ilman minua kuin minun kanssani.MUTTA:Kun hän tulee takaisin, niin yritän pitää suuni supussa vaikka ajatukset vähän raastaakin.Niin sinun tyttöystäväsikin olisi parasta tehdä - jos haluaa teidän rakkautenne pitää.
Äläkä syytä itseäsi tytön rapistuneesta itsetunnosta, sitä et ole aiheuttanut.Hän on ollut taatusti ennenkin mustasukkainen.

On muuten todella suuria asioita. Kun joutuu miettimään mihin katselee tai miten viestittelee, niin juttu on helpolla umpisolmussa.

Mutta oletteko ajatelleet, että siinä on omaa syytäkin? Ei sillä tavalla, että katselisi väärin, vaan toisaalta myös itse tekee toisen huomautuksesta ison numeron ja asia on vaikea sivuuttaa? Omaa vahvuutta on jatkaa eteenpäin vaikka kuulisikin jotakin typerää ja vielä vahvempaa se on jos pystyy sen helposti unohtamaan. Eri asia on, jos kuittia tulee jatkuvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Mieslogiikka:
Mistähän tämän kirjoituksen järkevästi aloittaisin. Pikaisesti googletettuani huomasin, että tämä on monille todellinen ongelma, johon pikaisesti löytyi syy; huonon itsetunnon aiheuttama mustasukkaisuus?

En lähde kiistämään ongelmaa sinällään. Tavoite on tuoda esille miesnäkökulmaa. Kerron omakohtaisen tarinan.

Tavatessani ihanan tytön olin eronnut ja masentunut ja itsetunto oli pohjalla. Tytön kehuessa minua ylitsepursuavasti aloin pikkuhiljaa kiinnittämään huomiota muihin naisiin. Ja huomasin että sain vastakatseita. Tämä kieltämättä hiveli itsetuntoa, samalla kun se söi tytön itsetuntoa, kohtalokkain seurauksin. Minä sain itsetuntoni takaisin kohdilleen, mutta tytön itsetunto meni alas ja hän muuttui mustasukkaiseksi.

Tilanne yltyi siihen että jouduin lähtemään laput silmillä kauppaan vaikka pidin kaupassa silmiä kiinni tyttö oli huomannut minun katselevan jotakuta. Ja sitä sitten mökötettiin koko päivä. Joskus kokeilin että katselen vain miehiä, mutta siltikin olin kuulemma katsellut jotakin naista. Näissä tapauksissa tuli vielä isompi riita, kun en osannut yhtään purkaa tilannetta, kun en tosiaankaan ollut tietoinen mitä naista olin katsellut.

Tilanne ei ole korjaantunut. Jos olisin Van Gogh, joutuisin kaivamaan silmät päästä todistaakseni rakkauteni. Onko helpompia keinoja saada tilanne loppumaan?

Pääasia ongelman ratkaisussa on se eli sekä yläpää- että alapää sellaisen, että et pane kahta naista kerrallaan eri osoitteissa ... edes loma-ajalla.

Toinen juttu on se, että yöllä nukutaan ja kaikki ongelmat, jotka tulee nuppiin yhden jälkeen yöllä ovat todistettavasti turhia.

Näillä neuvoilla pääset hyvin uuden naisihmissuhteen alkuun ... kunhan toinen on ensin loppu.

Ei silmä osaansa vie, sanotaan. Ongelma ei ole suoranaisesti sinun, vaikkakin yhteinen. Eikö hän luota vai onko tosiaan kyseessä omistamisen halu? Hienovaraisesta katselusta ei pitäisi kenenkään loukkaantua mutta jos "vilkuilu" menee tuijottamisen ja jopa kommentoimisen "onpa tuolla naisella hyvä perä" asteelle niin molempien on syytä itsetutkiskeluun.

Minulla on moukka mies (ikää jo lähemmäs 50) joka huokailee muiden naisten perään - jopa telkkarissa näkyvien - ja joka tuijottaa ja kuolaa. Siinä häiritsee minua epäasiallinen ja moukkamainen käytös, ei se että hän tuijottaa muita naisia. Opastaminen hyvään käytökseen ei ole tuottanut tulosta.

Kannattaa kuitenkin keskustella asiasta vielä. Vakuuta hänelle että hän on yhtä rakas kuin ennenkin mutta että käytöksensä alkaa olla vähemmän miellyttävää ja ahdistavaa. Pyydä häntä kuvittelemaan tilanne toisinpäin että sinä käyttäytyisit kuten hän. Ehkä silmät avautuvat.

No tuohonhan se vie, ap., kun aloitit toisten vilkuilun. On ihan luonnollista, että hän epäilee sinun yhä kohottavan itsetuntoasi vilkuilulla. Luottamus on mennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja luonnollista:
No tuohonhan se vie, ap., kun aloitit toisten vilkuilun. On ihan luonnollista, että hän epäilee sinun yhä kohottavan itsetuntoasi vilkuilulla. Luottamus on mennyt.

Tiedän, miten paljon pahaa naisen itsetunnolle tekee, jos mies on sellainen, joka vilkuilee aivan jokaista normaalia paremmannäköistä naista ja aivan joka paikassa. Yrittää tehdä vaikutuksen, katsoo intensiivisesti syvälle silmiin hakien vastausta katseeseensa. Tuollainen on miesystäväni, jonka kanssa olen jaksanut jo lähes vuoden... Olen huomauttanut asiasta aivan asialliseen sävyyn ja hän väittää, ettei tee niin. No, vähentänyt on, mutta useinkin edelleen huomaan, miten kiinnostunut hän on muista. Itseäni ei ole koskaan kauniiksi sanonut eikä ihaillen katsele vartaloani jne. Arvaa, miltä minusta naisena tuntuu?

Ja tämän lisäksi miesystäväni on harrastuksessaan timmien nuorten naisten ympäröimänä, työssään kauniiden jakkupukunaisten jne.

Jos haluat jatkaa tyttöystäväsi kanssa, kannattaa todella miettiä, miten parannat vaihteeksi HÄNEN itsetuntoaan!

Niinkuin KaijaLiisa totesikin: kyseessä on moukkamainen ja loukkaava käytös. Koita ajatella miltä tuntuisi jos tyttösi vaihtaisi kuumia katseita muitten miesten kanssa, olisiko kivaa?

Vaihtoehto A:
Kun mies on tyttöystävänsä/vaimonsa kanssa liikkeellä, niin hän vilkaisee naisia vain vilaukselta eikä jää tuijottamaan kenenkään perään eikä kommentoi kenenkään naisen ulkonäköä ei hyvässä eikä pahassa. Sen sijaan mies antaa huomiota omalle naiselleen ja esim. ravintolassa juttelee oman naisen kanssa ja saattaa kehua hänen hiuksiaan, vaatteitaan tms. Pidetään siis yhdessä hauskaa. Seksielämä on hyvää ja mies osoittaa himoitsevansa naistaan. Nainen viitsii nähdä vaivaa miellyttääkseen miestään. Jos mies on yksin liikkeellä tai kavereittensa kanssa, hän saattaa katsella naisten perään enemmänkin, mutta silloin hän ei aiheuta pahaa mieltä tyttöystävälle, koska tämä ei ole näkemässä.

Vaihtoehto B:
Kun mies ja tyttöystävä/vaimo ovat kahdestaan liikkeellä, niin mies avoimesti tuijottaa naisten rintoja, takapuolia jne sekä kommentoi ja arvostelee naisten ulkonäköä. Ravintolassakin mies saattaa kääntyä katsomaan kauniita naisia. Kehuja ei riitä omalle naiselle. Mies valittaa naiselle seksin vähyyttä, mutta mies ei kuitenkaan ole valmis miellyttämään omaa naistansa ja se valitettavasti heijastuu usein myös seksin laatuun, joka on vain miestä itseään kiihottavaa. Nainen on mustasukkainen, mutta se saattaa muuttua välinpitämättömyydeksi omasta ulkonäöstä. Rakkaus miestä kohtaan saattaa muuttua katkeruudeksi ja näyttämisen haluksi, että jos ei omaa miestä enää oma nainen himota, niin maailmasta kuitenkin löytyy vielä miehiä, joille tämä nainen kelpaa loistavasti.

Voitte siis arvata ihan rauhassa, kumpi tapa tuottaa sekä miehen että naisen kannalta paremman lopputuloksen. Omasta mielestäni on melkeinpä mahdotonta lähteä vaatimaan mieheltä naisten katselun täysikieltoa, koska kyllähän me naisetkin katselemme muita ihmisiä. On kuitenkin ihan eri asia, onko toisten naisten katselu vain hätäinen vilkaisu vai törkeää kuolaavaa tuijottamista.

Alkuperäinen kirjoittaja vilma vilkuttelija:
Vaihtoehto A:
Kun mies on tyttöystävänsä/vaimonsa kanssa liikkeellä, niin hän vilkaisee naisia vain vilaukselta eikä jää tuijottamaan kenenkään perään eikä kommentoi kenenkään naisen ulkonäköä ei hyvässä eikä pahassa. Sen sijaan mies antaa huomiota omalle naiselleen ja esim. ravintolassa juttelee oman naisen kanssa ja saattaa kehua hänen hiuksiaan, vaatteitaan tms. Pidetään siis yhdessä hauskaa. Seksielämä on hyvää ja mies osoittaa himoitsevansa naistaan. Nainen viitsii nähdä vaivaa miellyttääkseen miestään. Jos mies on yksin liikkeellä tai kavereittensa kanssa, hän saattaa katsella naisten perään enemmänkin, mutta silloin hän ei aiheuta pahaa mieltä tyttöystävälle, koska tämä ei ole näkemässä.

Vaihtoehto B:
Kun mies ja tyttöystävä/vaimo ovat kahdestaan liikkeellä, niin mies avoimesti tuijottaa naisten rintoja, takapuolia jne sekä kommentoi ja arvostelee naisten ulkonäköä. Ravintolassakin mies saattaa kääntyä katsomaan kauniita naisia. Kehuja ei riitä omalle naiselle. Mies valittaa naiselle seksin vähyyttä, mutta mies ei kuitenkaan ole valmis miellyttämään omaa naistansa ja se valitettavasti heijastuu usein myös seksin laatuun, joka on vain miestä itseään kiihottavaa. Nainen on mustasukkainen, mutta se saattaa muuttua välinpitämättömyydeksi omasta ulkonäöstä. Rakkaus miestä kohtaan saattaa muuttua katkeruudeksi ja näyttämisen haluksi, että jos ei omaa miestä enää oma nainen himota, niin maailmasta kuitenkin löytyy vielä miehiä, joille tämä nainen kelpaa loistavasti.

Voitte siis arvata ihan rauhassa, kumpi tapa tuottaa sekä miehen että naisen kannalta paremman lopputuloksen. Omasta mielestäni on melkeinpä mahdotonta lähteä vaatimaan mieheltä naisten katselun täysikieltoa, koska kyllähän me naisetkin katselemme muita ihmisiä. On kuitenkin ihan eri asia, onko toisten naisten katselu vain hätäinen vilkaisu vai törkeää kuolaavaa tuijottamista.

Erittäin hyvä kirjoitus! Ja vaikkei mies sentään ääneen kommentoisi kehuen vieraita naisia (mikä on äärimmäisen junttia käytöstä), niin nuo pitkät katseet, huomionhaku jne. ovat törkeän loukkaavaa käytöstä omaa naista kohtaan. Tuollaisten miesten kannattaisi pitäytyä sinkkuina, jotteivat tuottaisi pahaa mieltä kenellekään.

Tuollaisen vaihtoehto A:n kun vielä löytäisin! Tai onhan heitä varmasti paljonkin miehissä, mutta valitettavasti nykyiseni on erittäin kaukana vaihtoehdosta A. Siksi hänestä taitaa lähiaikoina tulla EX. Sellaista.

Tuo vaihtoehto A kuulostaa siltä miten se on, mutta mitä tehdä kun sekään ei riitä?

Okei täydennetään vielä. Olen huomannut että tyttö kyttää tietyntyyppisiä naisia kaupungilla ja kun katsepiirissä havaitsee profiiliin sopivan kohteen alkaa kyttäämään katsonko ollenkaan siihen suuntaan. Jos en niin homma jatkuu niin kauan kunnes vilkaisen sinne ja sitten alkaa mökötys.

Osaan kyllä nykyisin aika hyvin tunnistaa hänet ilmeestä kun hän havaitsee sopivan naisen lähestyvän ja tiedän katsoa toiseen suuntaan, mutta tämä ei ihan aina toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aloittaja:
Tuo vaihtoehto A kuulostaa siltä miten se on, mutta mitä tehdä kun sekään ei riitä?

Nohnoh, eipäs nyt muutella totuutta mitä aloituksessasi kirjoitit. Kirjoitit alkaneesi kiinnittää huomiota muihin naisiin. Ja kertomasi mukaan niin intensiivisesti, että omalle "rakkaalle" tyttöystävällesi tuli huono mieli. Tuon ihanan A-tyypin miehen käytökseen ei kuulu tuo naisten tuijottelu. Koetahan muuttaa käytöstäsi, niin saattaa tyttöystäväsi vielä pysyä rinnallasi.

En muuttanut kirjoitusta. Kirjoitin alkaneeni kiinnittämään huomiota muihin naisiin, tai lähinnä oikeastaan itseeni. Sitä kesti tapailuvaiheessa jonnin aikaa. Se on loppunut ehkä 2 vuotta sitten...

Tämä on aihe, joka ottaa päähän suunnattomasti. Ymmärrän kyllä tuon tyypin B loukkavuus ja olen siitä samaa mieltäkin, mutta mielestäni en ole sellainen.

Muutenkin, kuten jo mainitsin googletin ja huomasin aiheen olevan todella polttava ja koskettavan monia naisia erittäin kipeästi, kun taas monet miehet eivät huomaa loukkaavansa ollenkaan. Miehet haukutaan kuolaaviksi junteiksi, joiden ei saa eikä kuulu seurustellessa kulkea kaupungilla silmät auki muuta kuin kavereiden kanssa.

Paras juttu minkä löysin oli uusi naapuri joka oli muuttanut naapurustoon ja huomannut naapurin miehen tuijottavan uusia naapureita ja pohti pitäisikö tämän vaimolle mennä ilmottamaan tästä ja pelastaa naapurin emäntä huonolta parisuhteelta.

Kummankohan itsetuno on heikompi: sen, joka sille katseillaan pönkitystä etsii vai sen, joka ei jaksa katsella edellä mainittua käytöstä?

Miehelläni on pakkomielle tarkistaa joka ikinen kohdalle osuva naisen perse. Ruuhakpaikoissa meinaa kiire tulla. Hänen kanssaan ei ole kiva lähteä mihinkään, kun hävettää.

kun varmistelet halukkuuttasi muiden naisen katseista. Sinä voisit huomioida tyttöystävääsi ja hän sinua jolloin huonot itsetuntonne kohtaisivat oikealla tavalla. Älä syyttele tyttistäsi, jos et kykene pitämään silmiäsi kurissa= naisten pälyily on moukkamaista.

Minä en visualistina ja esteetikkona voi sille mitään, että katseeni kääntyy kauniin tai silmiä hivelevän suuntaan. Aina. Joka paikassa. Minulta jää huomaamatta minun mielestäni ruma taulu taidenäyttelyssä ihan helposti; kävelen vain ohi enkä muista sellaista olleenkaan. Silmiä hivelevän taulun näen jo kaukaa ja pysähdyn vain tuijottamaan ja nauttimaan tästä elämyksestä. Miehiä en uskalla pysähtyä tuijottamaan, mutta katselen kyllä.

Sama koskee miestäni. Hänkin on visualisti ja esteetikko.

Harmi, jos joutuisin luopumaan kaiken silmiä hivelevän nautiskelusta vain siksi, että haluaisin pakottaa mieheni niin tekemään.

Katseella ja katseella on eroa.

Väitän ihan pokkana, että mökötys tai mikä tahansa mielenilmaus, joka johtuu siitä, että kumppani katselee muita, ei ole välttämättä mustasukkaisuutta. Se on sekoitus epämukavuutta, noloutta, kyllästyneisyyttä ja pettymystä.

"Miksi tuo ei lopeta tota ääliömäistä touhua? Miksi se ei pysty keskittymään meihin ja tähän mitä me teemme, vaan joku muu on aina mielenkiintoisempaa? Mie en jaksa!"

Alkuperäinen kirjoittaja kateellinen mustis:

Väitän ihan pokkana, että mökötys tai mikä tahansa mielenilmaus, joka johtuu siitä, että kumppani katselee muita, ei ole välttämättä mustasukkaisuutta. Se on sekoitus epämukavuutta, noloutta, kyllästyneisyyttä ja pettymystä.

"Miksi tuo ei lopeta tota ääliömäistä touhua? Miksi se ei pysty keskittymään meihin ja tähän mitä me teemme, vaan joku muu on aina mielenkiintoisempaa? Mie en jaksa!"

Juuri sillä nimenomaisella hetkellä On kiinnostavampaa joku muu. Taidenäyttelyyn voi mennä yhdessä, mutta siellä ne taulut on kiinnostavampia ja niitä katsellaan eikä tuijoteta puolisoa silmiin. Koko elämä ei voi muodostua vain siitä yhdestä ihmisestä ja, jos ei anna mahdollisuutta tuijottaa tauluja, koska ne ovat kauniita (eri lailla kauniita kuin se puoliso), pitää kaikki kiva tekeminen alkaa tehdä yksin. Ja se taas vääjäämättä johtaa lopulta eroon. Kuka haluaa kumppanin, jonka kanssa ei voi mitään tehdä yhdessä?

Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:

Juuri sillä nimenomaisella hetkellä On kiinnostavampaa joku muu. Taidenäyttelyyn voi mennä yhdessä, mutta siellä ne taulut on kiinnostavampia ja niitä katsellaan eikä tuijoteta puolisoa silmiin. Koko elämä ei voi muodostua vain siitä yhdestä ihmisestä ja, jos ei anna mahdollisuutta tuijottaa tauluja, koska ne ovat kauniita (eri lailla kauniita kuin se puoliso), pitää kaikki kiva tekeminen alkaa tehdä yksin. Ja se taas vääjäämättä johtaa lopulta eroon. Kuka haluaa kumppanin, jonka kanssa ei voi mitään tehdä yhdessä?

No tuota. Ketjussa taidetaan puhua naisten katselemisesta, ei taulujen. Mutta jos sinä nautit siitä, että miehesi kuolaa muiden naisten perään, onnitteluni, että olet löytänyt mieleisesi miehen :)

Oman kumppanin loukkaaminen ja vielä nolaaminen siinä mielessä, että sivullisetkin luovat sääliviä katseita pariskuntiin, joissa mies kulkee naisensa vierellä silmät kiinnitettyinä kehen tahansa muuhun naiseen kuin omaansa. Hohhoijaa. Ei todellakaan tee mieli liikkua sellaisen miehen kanssa. Noloa.

Alkuperäinen kirjoittaja aiheessa pysyen:
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:

No tuota. Ketjussa taidetaan puhua naisten katselemisesta, ei taulujen. Mutta jos sinä nautit siitä, että miehesi kuolaa muiden naisten perään, onnitteluni, että olet löytänyt mieleisesi miehen :)

Oman kumppanin loukkaaminen ja vielä nolaaminen siinä mielessä, että sivullisetkin luovat sääliviä katseita pariskuntiin, joissa mies kulkee naisensa vierellä silmät kiinnitettyinä kehen tahansa muuhun naiseen kuin omaansa. Hohhoijaa. Ei todellakaan tee mieli liikkua sellaisen miehen kanssa. Noloa.

Nämä "hohhoijaa" ja "no tuota" viestit menevät minulla roskikseen saman tien. Keskustelua en jatka.

Joo, juuri sillä silmällä, melkein jo kuola alkoi neidoilta valumaan suunpielistä, mutta katsoin parhaimmaksi mennä sivummalle etten aiheuttaisi noloa tilannetta heidän miehille.

Olen huomannut kaupungilla tyttöystäväni vilkuilevan toisia miehiä. Erityisesti hänen katseensä kiinnittyy pukumiehiin. Olen puhunut tästä ja hän sanoo hieman vanhempien pukumiesten kiihottavan häntä.

Onko tyttöystäväni käytös moukkamaista?

Minua hieman häiritsee tämä. Pitäisikö minun erota? vai miten saisin kultani lopettamaan tämän?

Yhteistyössä