Toivoin tyttöä, sain pojan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Nykypäivänä tuntuu olevan se trendi, että kaikki pitää saada mitä haluaa. Tyttö halutaan vain siksi, että se on kiva pukea nätteihin vaatteisiin. Hei haloo!!! Vähänkö esineellistetään pientä lasta. Osta babyborn ja pue se nätteihin vaatteisiin.

Ei tässä ole tästäkään kyse. Ihan turhaan kai tein tämän avauksen, olen ainoa joka tuntee näin ja ilmeisen paska ihminen.

Tottakai jokainen saa tuntea ja toivoa mita tahansa, se ei taatusti ole keneltakaan poissa eika kenellekaan kuulu.
Vaikka tuntisi pettymysta ei se tarkoita etteiko lasta silti rakastaisi. Mika siina on niin vaikea kasittaa? Miksi se on palstalla tabu?
Uskallan tunnustaa olleeni valtavan onnellinen ja kiitollinen kun kahden ihanan pojan jalkeen sain koko perheen salaa toivoman tyton. Ikaankuin jokin loksahti paikalleen; meidan perhe oli koossa, mitaan ei ollut liikaa eika mitaan puuttunut.

Alkuperäinen kirjoittaja manna:
minä sain pojan ja rakastan häntä tosi kovasti. Oma isäni sanoi vaan että hyvin tehty kun poika tuli :D Mulla on sisko ja pikkuveli ja tiedän että jos pikkuveli olisi ollutkin sisko niin pettyneitä olisivat vanhemmat olleet.Kyllähän se suvunjatkaja olla pitää :)

Jos ihan biologista puolta mietitään, niin tyttö on parempi suvunjatkaja. Lapsen äidistä suku voi aina olla sataprosenttisen varma, isästä ei koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nykypäivänä tuntuu olevan se trendi, että kaikki pitää saada mitä haluaa. Tyttö halutaan vain siksi, että se on kiva pukea nätteihin vaatteisiin. Hei haloo!!! Vähänkö esineellistetään pientä lasta. Osta babyborn ja pue se nätteihin vaatteisiin.

Ei tässä ole tästäkään kyse. Ihan turhaan kai tein tämän avauksen, olen ainoa joka tuntee näin ja ilmeisen paska ihminen.

Tiedän, sitä on vaikea selittää, eikä todellakaan kannatakaan ihmisille, joilla sellaisia tunteita ei ole. Saa vain paskaa niskaansa ja pahan mielen...

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:

Tiedän, sitä on vaikea selittää, eikä todellakaan kannatakaan ihmisille, joilla sellaisia tunteita ei ole. Saa vain paskaa niskaansa ja pahan mielen...

Sitä vaan tässä ihmetellään että miten se sukupuoli vaikuttaa? OIkeesti mitä siläl on väliä,lapsen pitäis silti olla haluttu/rakastettu ja toivottu...

Mulla on kaks tyttöä ja päätetty ettei enempää lapsia tule. Nyt tosi moni tullut sanomaan että kyllä teidän se poika pitää vielä tehdä. Ärsyttää!!! Mä toivoin molemmista tyttöjä ja tytöt sain. Miks pitää olettaa että kaikki haluaa kumpaakin sukupuolta.

Jos esikoinen olis ollut poika niin oisin varmasti ollut pettynyt, toisen kohdalla ei ollu enää niin paljon merkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja manna:
minä sain pojan ja rakastan häntä tosi kovasti. Oma isäni sanoi vaan että hyvin tehty kun poika tuli :D Mulla on sisko ja pikkuveli ja tiedän että jos pikkuveli olisi ollutkin sisko niin pettyneitä olisivat vanhemmat olleet.Kyllähän se suvunjatkaja olla pitää :)

:x

Siellä varmaan Tyttöjen äiti rutisee ;)

Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:

Sitä vaan tässä ihmetellään että miten se sukupuoli vaikuttaa? OIkeesti mitä siläl on väliä,lapsen pitäis silti olla haluttu/rakastettu ja toivottu...

Ei sillä loppupeleissä olekaan väliä, mutta ei se estä toivetta tai pettymyksen tunnetta alkuun.
Mun mielestä siinä vaiheessa ollaan pahasti väärällä tiellä, jos tyttöä ja poikaa kohtelee sukupuolensa takia eri arvoisesti tai ei pääse yli siitä pettymyksen tunteesta saadessaan toista sukupuolta kuin on toivonut.

No niin niin, mutta eikös sitä lasta automaattisesti kohtele "huonosti" jos siihen on pettyny?

No en minä ainakaan kohtele. Se tunne on vain pieni hetki. Joku jo kirjoittikin, että kun sen vauvan saa syliin, niin tajuaa, että näin sen kuului ollakin. Yhtäkään pojistani en todellakaan vaihtaisi vaikka saisi sellaisen taian, että nyt on se hetki kun vauva syntyy ja tuleekin tyttö.

Ja minä haluaisin kuulla, mitä ovat ne asiat, joita pojan kanssa ei voi tehdä/kokea. Tai poikien suosijat: kertokaa mitä ovat ne asiat, joista tytön kanssa jää vaille.

Yksi asia täällä on tullut esiin: poikia ei voi pyntätä samalla lailla kuin tyttöjä. Jos tämä on suurin syy olla pettynyt, esitän syvän osanottoni.

Se että lähtee tänne kyselemään ja miettimään tuollaisia asioita, niin kannattaa myös varautua siihen, että kaikki ei ole samaa mieltä asioista ja on pystyttävä ottaamaan vastaan sitä paskaa. Mutta se, että tuntee heti olevansa huono ihminen tuntemattomien ihmisten mielipiteiden takia, niin ehkä on turha alkaa täällä miettimään syntyjä syviä. Vältyy siltä pahalta mieleltä.

No niin niin, mutta eikös sitä lasta automaattisesti kohtele "huonosti" jos siihen on pettyny?

No en minä ainakaan kohtele. Se tunne on vain pieni hetki. Joku jo kirjoittikin, että kun sen vauvan saa syliin, niin tajuaa, että näin sen kuului ollakin. Yhtäkään pojistani en todellakaan vaihtaisi vaikka saisi sellaisen taian, että nyt on se hetki kun vauva syntyy ja tuleekin tyttö.

Ok, tosta ap:sta tuli vaan tunne että laps jo pitempään ollu ja edelleen harmittaa kun poika tuli tehtyä... miusta vaan kuulostaa kamalalle että omaan lapseen ollaan pettyneitä ilman syytä.

[" jos siihen on pettyny? [/quote]

quote="TuhmaHauva-"]No niin niin, mutta eikös sitä lasta automaattisesti kohtele "huonosti
Niin. Joskus jostain luin, että ne lapset jotka ovat "väärää sukupuolta" saavat huonompaa kohtelua, kun ne lapset, jotka ovat olleet sitä sukupuolta jota vanhemmat on halunnut.

Ehkä ajattelen jotenkin, että tyttö olisi vielä enemmän osa minua, koska olen nainen. Ja sanoinkin jo ettei kyse ole mistään pynttäämisistä. Enkä ole todellakaan kohdellut huonosti poikaani, tiettävästi sanoin senkin, että hän on minulle rakas ja kaikki kaikessa. Mutta ehkä ajattelen jotenkin kierosti että poika on enemmän miehen lapsi kuin minun, he ovat poikia, minä en... tai jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se että lähtee tänne kyselemään ja miettimään tuollaisia asioita, niin kannattaa myös varautua siihen, että kaikki ei ole samaa mieltä asioista ja on pystyttävä ottaamaan vastaan sitä paskaa. Mutta se, että tuntee heti olevansa huono ihminen tuntemattomien ihmisten mielipiteiden takia, niin ehkä on turha alkaa täällä miettimään syntyjä syviä. Vältyy siltä pahalta mieleltä.

No minä olen sitä mieltä että en ole tehnyt mitään väärää enkä siksi ansaitse paskaa niskaan.

mulla on poika ja perinteiset auto-ja traktorileikit kiinnostaa. Lempileikkeihin kuuluu myös aterimien vetäminen laatikosta pois 100x päivässä ja kenkien levittäminen ympäriinsä. :) Joskus sitä miettii että olisikohan se tyttöversio rauhallisempi...toisaalta mua ei yhtään kiinnosta alkaa leikkii jotain nukkeleikkejä tai ostaa vaaleanpunaisa hellokittyä kaupasta.

mäki toivoin tyttöä ku ajattelin et pojasta tulis räsävilli kovaääninen apina mutta ku sain pojan niin mitään en oo rakastanu niin paljon ja poika on itseasiassa hyväntuulinen hymysuu joka on loppujen lopuks varmaan kiltimpi mitä siitä tyttölapsesta olis ikinä tullu :) Ja jos joskus raskaudun niin saatampa toivoa toista poikaa vaikka tosin nyt eka kerralla tajusin että omaa lasta rakastaa vaikka olis mikä.

Ehkä ajattelen jotenkin, että tyttö olisi vielä enemmän osa minua, koska olen nainen. Ja sanoinkin jo ettei kyse ole mistään pynttäämisistä. Enkä ole todellakaan kohdellut huonosti poikaani, tiettävästi sanoin senkin, että hän on minulle rakas ja kaikki kaikessa. Mutta ehkä ajattelen jotenkin kierosti että poika on enemmän miehen lapsi kuin minun, he ovat poikia, minä en... tai jotain.

Yhtä hyvin voisit ruokkia päinvastaisia stereotypioita. Monet ovat sitä mieltä, että äidit ja pojat palvovat toisiaan, äidit ja tyttäret taas arvostelevat toisiaan tosi ankarasti. Isillä ja tyttärillä on ihan oma erityinen kemiansa, isien ja poikien keskinäinen elämä on yhtä valtataistelua.

Kaikkien noiden stereotypioiden toteutuminen riippuu osapuolista ja henkilökemioista. Tietysti ennustukset toteuttavat itsensä, jos antaa niiden ohjata käyttäytymistään.

niin ja mulla varmaan se tyttötoive liittyi siihen että olis samoista tyttöjen jutuista sitten kiinnostunut ja mulla on säästössä omia tyttöjen leluja ja muutoinkin tykkään kaikist naisellisista jutuista et olis sit ollu jotenki enemmän yhteistä... ja mulla ei kyllä ollut muutenkaan mitään hajua siitä millaista se elämä lapsen kanssa on.

No minä olen sitä mieltä että en ole tehnyt mitään väärää enkä siksi ansaitse paskaa niskaan.

Ei tässä paskaa haluta niskaan tiputtaa. Yritetään vain kysellä, mihin voi moinen tunne perustua. Minua kiinnostaisi edelleen, kuinka suhtautuisit, jos poikasi olisi transsukupuolinen. Tai saisit intersukupuolisen lapsen? Olisiko tähän helpompi luoda suhde kuin "tavalliseen" poikaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:

Ei tässä paskaa haluta niskaan tiputtaa. Yritetään vain kysellä, mihin voi moinen tunne perustua. Minua kiinnostaisi edelleen, kuinka suhtautuisit, jos poikasi olisi transsukupuolinen. Tai saisit intersukupuolisen lapsen? Olisiko tähän helpompi luoda suhde kuin "tavalliseen" poikaan?

Voiko kukaan tietää tuollaista etukäteen? Että miten suhtautua? En tiedä, on siis vastaus.

Saahan sitä tuntea mitä vain, ei se ole kiellettyä. ASiaa käsittelemällä se voi lakata vaivaamasta.
Sinuna tosin miettisin, miksi tunnen kuten tunnen. Kuten joku jo sanoikin, sukupuoli on vain yksi ominaisuus lapsessa, kaikki muu määrittelee hänen personaansa paljon enemmän kuin se yhden kromosomin ero koskaan voi vaikuttaa.. (ellette sitten kasvata tarkoituksellisesti ja todella perinteisesti, ensisijaisesti Poikaa tai Tyttöä sen sijaan että kasvattaisitte _lasta_!)
Liitätkö siis tyttöyteen tai poikuuteen jotakin ihan tarpeettomia sterotyyppejä tai luonteenpiirteitä vai onko kysymys jostakin omaan lapsuuteesi liityvästä ongelmasta?
Ja kuten joku jo sanoikin - miten suhtautuisit, jos lapsesi olisikin transsukupuolinen? Tai intersukupuolinen?

Yhteistyössä