Toivoisimme keskustelua sikainfluenssasta ja sen rokotteista

Hakemani tiedon perusteella adjuvantti on tehosteaine, joka rokotekohdassa lisää tuledusta (?) ja näin vahvistaa elimistön vasta-aineen tuotantoa virusta vastaan. Lukemieni tutkimusten perusteella ero immunisaatiossa on huomattava verrattuna adjuvantittomiin rokotuksiin.
AS03 -adjuvantti són vesi-öljy -seos, joka sisältää kiisteltyä skvaleenia. Sen on väitetty aiheuttaneen vaikka ja mitä, mm. vakavia autoimmuunisairauksia jenkkisotilaille. Myöhemmät tutkimukset ovat kuitenkin osoittaneet, ettei yhteyttä skvaleenin käytön ja sairauksien välillä ole. Lisäksi kyseistä, tai lähes vastaavaa adjuvanttia on käytetty flunssarokotteissa jo yli 10 vuoden ajan Euroopassa. Ilman ilmenneitä vakavia sivuoireita.
Toki olisi mukava tietää, miksi esim. jenkeissä käytetään adjuvantitonta rokotetta. Hätävrjelun liioittelua? Tietävät, että kohua nousisi turhaan..??
Myöskään raskaana olevilla ainetta ei ole testattu, sillä raskaana olevilla ei yleensä mitään testaillakaan. Lapsilla skvaleeni -adjuvantteja on testattu. Olenkin pohtinut, että jos pieni lapsi saa rokotteen, eikö hän tällöin saa suhteessa enemmän vieraita aineita kehoonsa, kuin silloin, kun raskaana oleva rokotuksen saa, ja aineet kulkevat äidin veren kautta sikiöön?? Näin ollen jos pienet lapset eivät saa vakavia oireita, tuskin sikiökään niitä saa??
Lisäksi olen törmännyt ainakin yhteen tutkimukseen, jossa eräs nainen oli tutkimuksen aikana tullut raskaaksi, mutta ehtinyt jo saamaan mf59( ilmeisesti lähes sama kuin as03) -adjuvntillisen rokotteen. Lapsi oli syntynyt terveenä ja täysiaikaisena.
Tiomersaali -säilytysainetta on moitittu elohopean vuoksi, mutta todellisuudessa siinä on elohopeaa saman verran, kuin annoksessa itämeren kalaa. Elohopea on myöskin erilaisessa muodossa, joka liukenee nopeasti pois kehosta. Tutkimuksissa on jo todettu, että väitetty yhteys autismin ja tiomersaalin kanssa ei pidä paikkaansa. Silti tuokin legenda on jäänyt elämään. Toki elohopea on pahasta, mutta esim. amalgaamipaikat aiheuttavat tämän suhtee paljon suuremman vaaran sikiölle.
Olen asiaa pohtinut ja lukuisia tunteja kaivanut netistä lääketieteellisiä tutkimuksia aiheesta. Näitä vain on vaikeampi löytää ja lukea, kuin joka puolelta tunkevaa propaganda -toitotusta;). Olen alun kieltäytymisen jälkeen päättänyt rokotteen ottaa, koska haluan syntyvälle vauvalleni (loppuraskaus menossa) vastustuskykyä edes hieman. Muutenhan hän olisi täysin taudin armoilla syntyessään. Päätös eiollut helppo, mutta päätin uskoa ennemmin sekä Suomen ja koko Euroopan korkeimpien lääkevirastojen tutkijoiden ja professoreiden rokotetta puoltavia mielipiteitä, kuin nettipropagandistien revittelyjä, joita ei ole perusteltu tieteellisin tutkimuksin, vaan ennemminkin huhpuheiden perusteella. On helppoa olla ns. terveenä ihmisenä rokotetta vastaan, mutta olisi mukava tietää, mitenn rokotteen vastustajien mielipiteet muuttuisivat esim. raskauden kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Hakemani tiedon perusteella adjuvantti on tehosteaine, joka rokotekohdassa lisää tuledusta (?) ja näin vahvistaa elimistön vasta-aineen tuotantoa virusta vastaan. Lukemieni tutkimusten perusteella ero immunisaatiossa on huomattava verrattuna adjuvantittomiin rokotuksiin.
AS03 -adjuvantti són vesi-öljy -seos, joka sisältää kiisteltyä skvaleenia. Sen on väitetty aiheuttaneen vaikka ja mitä, mm. vakavia autoimmuunisairauksia jenkkisotilaille. Myöhemmät tutkimukset ovat kuitenkin osoittaneet, ettei yhteyttä skvaleenin käytön ja sairauksien välillä ole. Lisäksi kyseistä, tai lähes vastaavaa adjuvanttia on käytetty flunssarokotteissa jo yli 10 vuoden ajan Euroopassa. Ilman ilmenneitä vakavia sivuoireita.
Toki olisi mukava tietää, miksi esim. jenkeissä käytetään adjuvantitonta rokotetta. Hätävrjelun liioittelua? Tietävät, että kohua nousisi turhaan..??
Myöskään raskaana olevilla ainetta ei ole testattu, sillä raskaana olevilla ei yleensä mitään testaillakaan. Lapsilla skvaleeni -adjuvantteja on testattu. Olenkin pohtinut, että jos pieni lapsi saa rokotteen, eikö hän tällöin saa suhteessa enemmän vieraita aineita kehoonsa, kuin silloin, kun raskaana oleva rokotuksen saa, ja aineet kulkevat äidin veren kautta sikiöön?? Näin ollen jos pienet lapset eivät saa vakavia oireita, tuskin sikiökään niitä saa??
Lisäksi olen törmännyt ainakin yhteen tutkimukseen, jossa eräs nainen oli tutkimuksen aikana tullut raskaaksi, mutta ehtinyt jo saamaan mf59( ilmeisesti lähes sama kuin as03) -adjuvntillisen rokotteen. Lapsi oli syntynyt terveenä ja täysiaikaisena.
Tiomersaali -säilytysainetta on moitittu elohopean vuoksi, mutta todellisuudessa siinä on elohopeaa saman verran, kuin annoksessa itämeren kalaa. Elohopea on myöskin erilaisessa muodossa, joka liukenee nopeasti pois kehosta. Tutkimuksissa on jo todettu, että väitetty yhteys autismin ja tiomersaalin kanssa ei pidä paikkaansa. Silti tuokin legenda on jäänyt elämään. Toki elohopea on pahasta, mutta esim. amalgaamipaikat aiheuttavat tämän suhtee paljon suuremman vaaran sikiölle.
Olen asiaa pohtinut ja lukuisia tunteja kaivanut netistä lääketieteellisiä tutkimuksia aiheesta. Näitä vain on vaikeampi löytää ja lukea, kuin joka puolelta tunkevaa propaganda -toitotusta;). Olen alun kieltäytymisen jälkeen päättänyt rokotteen ottaa, koska haluan syntyvälle vauvalleni (loppuraskaus menossa) vastustuskykyä edes hieman. Muutenhan hän olisi täysin taudin armoilla syntyessään. Päätös eiollut helppo, mutta päätin uskoa ennemmin sekä Suomen ja koko Euroopan korkeimpien lääkevirastojen tutkijoiden ja professoreiden rokotetta puoltavia mielipiteitä, kuin nettipropagandistien revittelyjä, joita ei ole perusteltu tieteellisin tutkimuksin, vaan ennemminkin huhpuheiden perusteella. On helppoa olla ns. terveenä ihmisenä rokotetta vastaan, mutta olisi mukava tietää, mitenn rokotteen vastustajien mielipiteet muuttuisivat esim. raskauden kohdalla.

Peesi tähän, sanasta sanaan. Hienoa että ihan jokainen suomalainen ei ole hysterian kourissa, puoleen tai toiseen :)

Potilas saa kieltäytyä rokottamattoman lääkärin hoidosta
27.10.2009 04:05

Potilaalla on oikeus vaatia itselleen sikainfluenssaa vastaan rokotettu lääkäri tai hoitaja.

Peruspalveluministeri Paula Risikko (kok.) sanoo Aamulehdessä, että potilas saa halutessaan tiedustella, onko häntä hoitava henkilö ottanut sikainfluenssarokotuksen. Mikäli rokotetta ei ole otettu, hoidosta voi kieltäytyä.

Risikko vetoaa, että hoitohenkilökunta tekisi rokotuspäätöksen tutkitun tiedon perusteella.

Myös lääkärikunnan vanhin, arkkiatri Risto Pelkonen muistuttaa Aamulehden haastattelussa, että rokotteesta kieltäytymiselle pitää olla vahva syy. Hänen mukaansa H1N1-viruksen leviäminen hoitohenkilökunnan joukkoon tarkoittaa sen leviämistä myös potilaisiin.

Pelkonen vaatiikin, että jokainen rokotteesta kieltäytyvä hoitohenkilökuntaan kuuluva otettaisiin vakavaan puhutteluun.

(MTV3)

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja näin kuulin:
Meillä infektiolääkäri kertoi,että pahin epidemia tulee kuulema keväällä.Saa nähdä.

Onhan siitä toisesta aallosta puhuttu joo. Onkin kiva kun on LA maaliskuussa :(

ei tuu, kun kaikki on jo rokotettu. ei oo sit enää ketään kehen tarttua.

Oletko tyhmä? Influenssassa tulee aina muutama aalto. Ja kaikki ei ota rokotetta, kaikki ei edes ehdi sitä saamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja näin kuulin:
Meillä infektiolääkäri kertoi,että pahin epidemia tulee kuulema keväällä.Saa nähdä.

Onhan siitä toisesta aallosta puhuttu joo. Onkin kiva kun on LA maaliskuussa :(

ei tuu, kun kaikki on jo rokotettu. ei oo sit enää ketään kehen tarttua.

Oletko tyhmä? Influenssassa tulee aina muutama aalto. Ja kaikki ei ota rokotetta, kaikki ei edes ehdi sitä saamaan.

Rankkaa tulee meillä ihmisillä olemaan.. Nyt syksyllä sikatauti, sit kausi-influenssa ja sit keväällä taas uudestaan sikataudissa ja kun siitä toipuu, niin jo pukkaa uutta kausi-influenssaa.. Siinä luppoajoilla on sit rotaa, noroa, rinoa ja rs-virusta ties kuinka monetta kierrosta jo vuoden sisällä.. puhhuijaa..

On se kumma kun Suomessa ei saada tehokkaasti järjestettyä rokotteiden jakelua. Miksi se on kuormitettujen terveyskeskusten tehtävä? Miksei voitu järjestää edes isoihin kaupunkeihin jotain tahoa, joka keskittyisi vain ja ainoastaan rokotteiden jakamiseen? Älytöntä että rokotetta kyllä on maassa, mutta se ei ehdi rajoittaa jo alkaneen epidemian leviämistä kun ei sitä saada tehokkaasti jaettua. Rokotteen antama suoja on MTV3 uutisten mukaan tosi hyvä, 90%, mutta sen suojan kehittyminen vie 2 viikkoa ja tauti leviää jo.

Olen viikolla 37 raskaana ja eilen sain sikainfluenssarokotteen., Käsi tuli kipeäksi, mutta muuten olo ollut ihan normaali. Päädyin ottamaan rokotteen pitkän harkinnan jälkeen. Tottakai sitä miettii mitä vaikutuksia sillä voi olla sikiöön, mutta tulimme miehen kanssa yhdessä siihen tulokseen, että koska itselläni on astma ja olen riskiryhmässä muutenkin, koska raskaus viimeisellä kolmannekselle, on parempi ottaa rokote kuin olla ottamatta ja sitten sairastua pahasti. Synnytys on kuitenkin lähellä ja äidin vastustuskyky romahtaa synnytyksen jälkeen hetkellisesti melko alhaiseksi.

Koko ketjua en jaksanut selata läpi, joten kysyn nyt...
Eli jos otan nyt itse rokotteen, kun kutsu tulee niin saako vauvani äidinmaidon kautta suojaa kun imetän vielä? vai vauvalle oma rokote?

Suomessa käytettävä sikainfluenssarokote on hyväksytty käyttöön Euroopan lääkevirastossa EMEA:ssa ja Maailman terveysjärjestö (WHO) suosittelee rokotteen käyttöä. Rokotteen tehosteainetta eli adjuvanttia on tutkittu jo ennen kuin sen käyttöä on alettu harkita rokotteissa. Suomeen ostettujen rokotteiden tehosteaine ei ole uusi keksintö, sillä samankaltaista tehosteainetta sisältävää kausi-influenssarokotetta on käytetty jo vuodesta 1997 yli 40 miljoonaa annosta.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Eli jos otan nyt itse rokotteen, kun kutsu tulee niin saako vauvani äidinmaidon kautta suojaa kun imetän vielä? vai vauvalle oma rokote?

Alle 6kk ei rokoteta. Maidon kautta imeytyvistä vasta-aineista en tässä siaktautitapauksessa tiedä.

Saako lapsi äidinmaidosta vasta-aineita jos imettävä äiti rokotetaan? Suojaako raskauden aikainen rokotus syntyvää vauvaa?

Jos äiti on rokotettu, vasta-aineet voivat siirtyä äidinmaidon kautta lapseen. Varmempi tapa suojata vastasyntynyttä on äidin viimeisellä raskauskolmanneksella saama sikainfluenssarokotus. On näyttöä siitä, että äidiltä näin saadut vasta-aineet suojaavat syntyvää lasta aina kuuden kuukauden ikään asti.

Alle 6kk ei rokoteta. Maidon kautta imeytyvistä vasta-aineista en tässä siaktautitapauksessa tiedä.

Tyttö on jo 8kk...eli saisi omankin rokotteen.. täytynee ottaa asiasta selvää.

Kysynpä minäkin nyt tyhmänä, että jos ottaa sikarokotuksen ja saa siitä ne "lievät oireet" niin tartutanko mä sit sen taudin esim. muihin perheenjäseniin sillain? Voiko tohon kuolla, siis kun ottaa rokotteen ja saa siitä sikataudin oireita niin voiko mennä niin pahaan kuntoon? Sori tää tyhmyys :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysynpä minäkin nyt tyhmänä, että jos ottaa sikarokotuksen ja saa siitä ne "lievät oireet" niin tartutanko mä sit sen taudin esim. muihin perheenjäseniin sillain? Voiko tohon kuolla, siis kun ottaa rokotteen ja saa siitä sikataudin oireita niin voiko mennä niin pahaan kuntoon? Sori tää tyhmyys :/

Rokotteesta ei voi saada sikatautia.

Rokotteeseenkin on kuollut ihmisiä.Se ei ole täysin turvallinen.

Rokotteesta ei voi saada sikatautia.

Mä taas olen ymmärtänyt, että sikainfluenssa rokotteesta saa lievän taudin, eli tulee ne samat oireet kun sikataudissa mut lievempinä.

Alkuperäinen kirjoittaja BlaaBlaaBlaa:

Rokotteeseenkin on kuollut ihmisiä.Se ei ole täysin turvallinen.

O-ou, siis tähän sikainflurokotteeseen vai? Hui kamala.