Toivooko miehet aina poikalapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on kaksi tyttöä. Sanoin ystävälleni, että olisi mukava jos kolmaskin tulokas olisi tyttö ja että myös mies on samaa mieltä. Tähän ystäväni vaan totesi, että kyllä se mies varmasti poikaa toivoo, mutta ei vaan viitsi sanoa sitä mulle. Hämmennyin kommentista niin, että en oikein osannut vastata siihen mitään. Ystäväni mielestä kun kaikki miehet haluavat poikia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on kaksi tyttöä. Sanoin ystävälleni, että olisi mukava jos kolmaskin tulokas olisi tyttö ja että myös mies on samaa mieltä. Tähän ystäväni vaan totesi, että kyllä se mies varmasti poikaa toivoo, mutta ei vaan viitsi sanoa sitä mulle. Hämmennyin kommentista niin, että en oikein osannut vastata siihen mitään. Ystäväni mielestä kun kaikki miehet haluavat poikia.

Meillä varmaan salaa toivoi poikaa, minä myös. Nyt on kaksi poikaa :heart:. Uskon olevani parempi äiti pojille...

No ei välttämättä :) Meillä mies toivoi tyttöä, nyt on 2 tyttöä ja kuulemma seuraavankin haluaisi olla tyttö. Eikä mun tarvii epäillä etteikö uskaltais sanoa toivovansa poikaa.

Varmaan yhtälailla, kun jonkun mielestä kaikki naiset toivovat tyttölasta? Meillä kaksi poika ja nyt odotan kolmatta lasta, tulokkaan sukupuolesta ei tietoa. Kaikkihan sitä tyttöä meille kovasti toivottelee, jotta äiti saisi sen tyttönsä. Tällä äitillä kun ei vaan ole yhtään mitään väliä, tuleeko tällä kerta poika vai tyttö, kumpikin on yhtä tervetullut.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Meillä varmaan salaa toivoi poikaa, minä myös. Nyt on kaksi poikaa :heart:. Uskon olevani parempi äiti pojille...

Meillä oikeastaan sama. Raskausaikana kumpikin sanoi että ihan sama, mutta kun poika syntyi niin mies jo kohta sanoikin että oli tosi kiva kun tuli poika.. Tosin olisihan se voinut sanoa tytöstäkin että kiva kun tuli tyttö ;) Itsekin toivoin salaa mielessäni poikaa jostain syystä enemmän, nyt sitten haluaisinkin tytön!

Niin siis ei meilläkään mitään väliä ole, että kumpaako merkkiä se kolmas on. Olisihan se poikakin ihana yllätys, mutta en vaan osaa ajatella meitä pojan vanhempina. Ehkä ollaan niin totuttu noihin tyttöihin :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin siis ei meilläkään mitään väliä ole, että kumpaako merkkiä se kolmas on. Olisihan se poikakin ihana yllätys, mutta en vaan osaa ajatella meitä pojan vanhempina. Ehkä ollaan niin totuttu noihin tyttöihin :)

Meillä sama juttu. Jotenkin tuntuu, että se kolmas poika olisi paljon "luontevampi" :D Kait on vaan niin tottunut noihin pojanvesseleihin :)

Tämä tuleva äiti ei todellakaan näe itseään tyttölapsen äitinä... ja mies haluaisi tytön, koska olisi kuulemma helpompi. Tiedä sitten hänestä, mitä mieltä oikeasti on, josko vain huijaa.

Meillä mies toivoi esikoisesta poikaa. Tyttö kuitenkin tuli ja oli silminnähden ylpeä tyttärestään. Kuopusta, kun odotin, sanoi mies, että toinen tyttö olisi kiva. Poika tuli ja oli mies kyllä siitäkin tosi ylpeä. Myöhemmin on tosin sanonut, että oli tosi onnellinen juuri pojasta. Ei ollut oikein uskaltanut toivoa poikaa, jos sitä ei pian tulekkaan.

Eipä edes ole koskaan tullut puhetta, että kumpaa olisi toivonut... Enkä ole itsekään sitä oikeastaan kauheasti kummankaan raskauden aikana miettinyt... Miksi pitäisi toivoa jompaa kumpaa? Eikö voi vaan ottaa vastaan sen, mikä tulee. Ja juu, ekassa raskaudessa oli kyllä "poikaolo" ja tyttö tuli, tokassa raskaudessa "tyttöolo" ja poika tuli, eikä yhtään harmittanut kummallakaan kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Varmaan yhtälailla, kun jonkun mielestä kaikki naiset toivovat tyttölasta? Meillä kaksi poika ja nyt odotan kolmatta lasta, tulokkaan sukupuolesta ei tietoa. Kaikkihan sitä tyttöä meille kovasti toivottelee, jotta äiti saisi sen tyttönsä. Tällä äitillä kun ei vaan ole yhtään mitään väliä, tuleeko tällä kerta poika vai tyttö, kumpikin on yhtä tervetullut.

Minä ityse toivoin aina ensin poikia ja sitten tytär, niin kävi. Tosin yhden pojan vielä sain jälkeensä.
Miehet toivovat poikia mutta erittäin hyvä oli tytärkin ja on tietenkin edelleen. Kaikki rakkaita.

Minun kokemukseni mukaan se on toisin päin: miehet toivovat tyttöä. Että kun olis ainakin se yksi isin tyttö :-)

Meillä neljännellä vihdoin saatiin se tyttö ja pikku prinsessa kietoi isin pikkusormensa ympärille n sekunnissa.

Toki neljäs poikakin olisi ollut varsin toivottu.