Toivooko miehet aina poikalapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kl:
Minun kokemukseni mukaan se on toisin päin: miehet toivovat tyttöä. Että kun olis ainakin se yksi isin tyttö :-)

Meillä neljännellä vihdoin saatiin se tyttö ja pikku prinsessa kietoi isin pikkusormensa ympärille n sekunnissa.

Toki neljäs poikakin olisi ollut varsin toivottu.

Tokihan hän tyttöäkin toivoo kun niitä poikia jo on. Kukas ei haluisi molempia?

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja kl:
Minun kokemukseni mukaan se on toisin päin: miehet toivovat tyttöä. Että kun olis ainakin se yksi isin tyttö :-)

Meillä neljännellä vihdoin saatiin se tyttö ja pikku prinsessa kietoi isin pikkusormensa ympärille n sekunnissa.

Toki neljäs poikakin olisi ollut varsin toivottu.

Tokihan hän tyttöäkin toivoo kun niitä poikia jo on. Kukas ei haluisi molempia?

Ei kun ekasta lähtien on toivonut tyttöä... Ja neljä kertaa piti yrittää ennen kuin tärppäsi...

Ei no ihan vakavasti, niin mies on oikeasti ensimmäisestä asti toivonut tyttöä. Toki on iloinen, että meillä on poikiakin, mutta hänellä on aina ollut toivomuksena se oma prinsessa.

Ja arvatkaapa vaan kuka meillä ostaa niitä vaaleanpunaisia hörsöjä?Ja arvatkaa vaan saanko pukea isin prinsessaa veljien vanhoihin vaatteisiin? Siis isi on oikeasti höyrähtänyt lopullisesti...

esikkoa kun odotin eikä kumpikaan viä tiennyt kumpi masussa on niin ukko sanoi että toivois enemmän tyttöä kun tytöt on helpompia =)

no tyttö tuli mutta n. 9v aikana ukko on varmaan huomannut että ei toi tyttö ainakaan helpommasta päästä oo kiukutteleva pikku piru joka kitisee,vinkuu,paiskoo ovia,valittaa,tömistelee yläkertaan jne..

toisin kun mein 2 poikaa jotka on toistaseks kiltimpiä 4 ja 6v =)

käsitin niin että mies toivoi poikaa esikoisestaan. mulla oli aikaisemmasta suhteesta 1,5v tyttö kun alotettiin seurusteleen.
miehenkanssa on sittemmin saatu kaksi poikaa.
mä salaa toivon sitä tyttöö vielä lisäksi,ois kiva että ois kaks molempia.

Meillä on kaksi lasta, esikoistyttö ja kuopus poika. Kyllä toisen lapsen kohdalla poika oli miehenkin toiveissa, että saadaan edes yksi suvun jatkaja. Mutta tietysti lapsi on yhtä rakas, oli sitten poika tai tyttö.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on kaksi lasta, esikoistyttö ja kuopus poika. Kyllä toisen lapsen kohdalla poika oli miehenkin toiveissa, että saadaan edes yksi suvun jatkaja. Mutta tietysti lapsi on yhtä rakas, oli sitten poika tai tyttö.

Jatkaahan se tyttökin sitä sukua... Mutta mun mielestä on vanhanaikaista ajatella, että sen takia pitäisi olla poika, että on sitten suvulle jatkaja. Mitäs jos sitten käykin niin, että poika tulee ja se ei saakkaan koskaan jälkikasvua?

Meillä mies on toivonut poikia, salaa ja vähemmän salaa. Itse taas toivoin, että kolmas olisi tyttö, kun kaks ekaa oli poikia. Uskon, että aika moni nainen toivoo tyttöä ja mies poikaa, niin se vaan menee.

Mutta ihan yhtä tervetulleita ovat siis kaikki sukupuolet olleet meille, eipä sitä syntymän jälkeen enää kelaile, että oispa ollut tyttö/poika...

Esikoista odottaessani mun oma "mutuni" oli, että poikaa odotan - mies puolestaan toivoi tyttöä. No, poika tuli ja mieheni oli aivan myyty. Toista odottaessani emme edes lähteneet toivomaan kumpi tulee - sen näki kauksi, että taloon tulee toinen poika. Näin kävi. Ja kun kolmas lapsi sitten hartaasti odotettuna syntyi, niin ...potti oli räjäytetty - tuli ihana tyttölapsi maailmaan.

Joten - yleistäminen on tässä asiassa varsin hankalaa. Toki tiedän lähipiiristäkin perheitä, joiden esikoistytön asema on yhä edelleen arkapaikka perheen miehelle - yhdessä perheessä mies oli odottanut poikalasta niin kovin, että tytön synnyttyä ko. miehen oli vaikea edes sanoa "tyttö"- sanaa, aina tuli "meidän poika...ei kun tyttö..."...Ja varsin poikamaista on tämä isi tytöstään väen vängällä tekemässä, tosin nyt tilanne on hiukan lientynyt, kun perheeseen tuli se kauan kaivattu poikakin....

itse en vielä tiiä sukupuolta mutta eikös molemmat sukupuolet oo tervetulleita, tulis ees jompi kumpi... :) mies on sanonnu että olishan se kiva saada poika ja sen takii oon varma että tää on tyttö :D että ei se poikaa saa heti ensimmäiseks saa totutella olee tyttöjen kans...

Meillä oli miehen kanssa kiistaa nt-ultrakuvasta. Mun mielestä näytti ihan tytöltä, miehen mielestä pojalta. Todettiin että ehkä johtuu siitä mitä alitajuisesti toivoo. :D Mies sanoi aina teininä että haluaa tytön että "pääsee panemaan tytön kavereita", myöhemmin sitten totes että oli "typerää teiniläppää". Monta vuotta on nyt toivonut poikaa että saa harrastuskaverin. On kuulema pienenä ollut aina isin mukana joka paikassa. Saa nähdä kumpi tulee. Pääasia että syntyy ja vielä suht terveenä. :)

Ei aina. Ainakin mun mies toivoi kovasti meidän esikoisesta tyttöä, ja tyttö tuli. Kysyin myöhemmin mieheltä, että jos meille tulisi toinen lapsi, toivoisiko hän sitten poikaa. Mies vastasi heti, että ei, kun hän haluaa toisen isin pienen prinsessan :)