Toivottavasti menee nyt jokaisella kaaliin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";28565123]Olen täysin samaa mieltä kuin ap. Aikuisten parisuhteissa ei iällä ole väliä...ja elämänkokemuksethan eivät kulje iän mukaan.[/QUOTE]

Niimpä. :)

[QUOTE="niina";28565215]Minusta on pakko laittaa aikuisia ihmisiä vähän ajattelemaan, että mitä sitä kotona neuvottiinkaan. Neuvottiinko, että ei ole sinun tehtävä tuomita tai hyväksyttää muilla toisten täysi-ikäisten ihmisten tekoja.[/QUOTE]Täysi-ikäisyys ei tarkoita että kaikki teot olisi hyväksyttävissä.

"Se, mitä toiset ihmiset sinusta ajattelevat, on kokonaan heidän asiansa.
Ihmiset yleensä uskovat sen mitä haluavat uskoa - pidit siitä tai et.
Jos sinä et kerran voi määrätä, mitä toiset sinusta ajattelevat,
niin silloin ei ole järjellistä kiihtyä heidän mielipiteistään,
ellet sitten usko, että heidän käsityksensä sinusta
on tärkeämpi kuin oma käsityksesi itsestäsi." :)

[QUOTE="vieras";28565233]Täysi-ikäisyys ei tarkoita että kaikki teot olisi hyväksyttävissä.[/QUOTE]

Ja tämänkin pointin ap jo sujuvasti kaksi kertaa ohitti vastaamatta...

Eiköhän nämä ole lähinnä mielipideasioita, siis miten kukin noihin ikäeroihin suhtautuu. Lakihan ei tuossa tule vastaan mutta on niitä monia muitakin asioita jotka herättävät ihmettelyä ja kritiikkiäkin vaikka eivät laittomia olekaan.

Itselle ei 18v iässä olisi tullut mieleenkään edes ajatella suhdetta isäni ikäiseen mieheen. Eikä kyllä vielä tässä vaiheessakaan kun oma ikä alkaa olla lähempänä neljääkymmentä kuin kolmea kymmentä, siitäkään huolimatta että oma mies on minua 10v vanhempi.

Nyt minun olisi helppo tässä todeta että eihän iällä ole merkitystä ja pääasia että kumppanit rakastavat toisiaan. Mutta rehellisyyden nimissä, kun tässä nyt katselen noita kahta nuorinta tytärtäni niin kyllä varmasti tulisi vedettyä kahvit väärään kurkkuun jos jompikumpi heistä 18-kesäisenä toisi näytille nelikymppisen ukon. Vaikka tämä kuinka pitäisikin tytärtäni kuin kukkaa kämmenellä...

Mutta sinä tai kukaan mukaan ison ikäeron pariskunnista ette tarvitse minun hyväksyntääni liitollenne enkä rupea siinä mitään ääneen kauhistelemaan vaikka sitten mielessäni jotain ihmettelisinkin.

Se on sitten sinun oma mokasi, jos vedät kahvit väärään kurkkuun.

Meillähän nuo siskokset täyttää nyt 18 ja jos jompi kumpi toisi sen 40v ukon, niin myönnän, että ensiksi vähän ihmettelisin, koska ajattelin että katselevat nuorempia, mutta kuten sanoin, että rakkaus ei katso tosiaan ikää ja en nyt sen takia ala kuitenkaan kahveja väärään kurkkuun vetämään. Haluaisin vaan sen miehen näytille, kuten kenen tahansa muunkin ikäisen heidän poikaystävistään, että minkälainen on miehiään ja jos on hyvä ja ovat onnellisia, en voi muuta kun olla onnellinen ja sanoa, että olen onnistunut kasvatuksessa.

Jos ei ole laillisesti väärin, ei ole muutakaan ongelmaa.

[QUOTE="niina";28565281]Se on sitten sinun oma mokasi, jos vedät kahvit väärään kurkkuun.

Meillähän nuo siskokset täyttää nyt 18 ja jos jompi kumpi toisi sen 40v ukon, niin myönnän, että ensiksi vähän ihmettelisin, koska ajattelin että katselevat nuorempia, mutta kuten sanoin, että rakkaus ei katso tosiaan ikää ja en nyt sen takia ala kuitenkaan kahveja väärään kurkkuun vetämään. Haluaisin vaan sen miehen näytille, kuten kenen tahansa muunkin ikäisen heidän poikaystävistään, että minkälainen on miehiään ja jos on hyvä ja ovat onnellisia, en voi muuta kun olla onnellinen ja sanoa, että olen onnistunut kasvatuksessa.

Jos ei ole laillisesti väärin, ei ole muutakaan ongelmaa.[/QUOTE]Sua ei haittaisi että tyttösi miesystävä on omanikäisesi?

Kyllä, on tilanteita, normaaleillakin ihmisillä, jolloin heidän henkilökähtainenkin elämänsä on muidenkin asia. Varmasti jos oikein ajattelet niin ymmärrät.

No minulle on kyllä päivänselvä asia, että minun ja mieheni henkilökohtainen elämä ei kuulu muille. Ei ole muiden asia päättää olemmeko parisuhteessa vai ei, ne ovat meidän omia asioita ja hyvin yksityisiä sellaisia.

[QUOTE="vieras";28565292]Sua ei haittaisi että tyttösi miesystävä on omanikäisesi?[/QUOTE]

Siinä tapauksessa ap:n tytön miesystävä olisi 18v, eli ihan passeli. Se tosin tekee asian vähän ongelmalliseksi, että miten 18-vuotiaalla voi olla 18v tyttö.. Mutta ei hei anneta pikkuasioiden häiritä!

[QUOTE="vieras";28565308]Siinä tapauksessa ap:n tytön miesystävä olisi 18v, eli ihan passeli. Se tosin tekee asian vähän ongelmalliseksi, että miten 18-vuotiaalla voi olla 18v tyttö.. Mutta ei hei anneta pikkuasioiden häiritä![/QUOTE]Ai ap onkin 18v, eikä 37v.

Onkohan näin? Jos itse olet vielä nuori, ja toinen ei kykene tyydyttämään esim. seksuaalisesti sua, niin tyytyisitkö tällaiseen vuosikausiksikin?

Tokihan saman ikäinenkin voi sairastua vakavasti, mutta itse en ainakaan jaksaisi alkaa "hoitamaan" paljon minua vanhempaa puolisoa.

Mutta jokainen tiedostaa varmasti nämäkin asiat omalla kohdallaan. Itselläni on 6v nuorempi puoliso. Välillä ajattelen että onko sekin liikaa ;)

Hyvin mun mies ainakin kykenee, siis edelleen 47-vuotiaana. Niin hyvin, että sai 40-vuotiaanakin pistettyä vielä meidän yhteisen lapsen alulle. Sitten kun kysyit kuitenkin, että tyytyisinkö tuollaiseen niin kyllä. Rakkaus on se tärkein ja rakastamisessa on paljon muutakin kuin seksi. Sitä seksuaalista tyydyttämistäkin kun voi harrastaa niin monella eritavalla, ei sen ole aina pakko olla sitä siitin emättimeen yhdyntää, voi olla myöskin kielihommia tai sormipeliä tai leikitellä eri seksileluilla ja jos nyt välttämättä haluaa sitä siitin emättimeen yhdyntää, löytyy kyllä nykyään niin hyvät lääkkeet, että saadaan halvaantuneenkin muna seisomaan!

Olen mä seurustellut miehen kanssa joka on aikanaan myöskin ollut vankilassa, emme eronneet. Rakkautemme kesti, vaikka emme saaneet niin vapaasti olla yhdessä. Nautittiin ihan helkkaristi niistä pienistäkin hetkistä toistemme kanssa.

Olen seurustellut myöskin lantiosta alaspäin halvaantuneen kanssa, tiedän siis kokemusta millä muullakin eritavalla voidaan todella hakea seksuaalista nautintoa kuin sillä perus yhdynnällä.

Sanotaanko näin että mun lapsi saa valita kumppaninsa suunilleen samasta ikäluokasta kun itse on ja kokea asioita yhdessä ihmisen kanssa joka ei niitä ole jo jonkun kanssa kokenut. Jos mä pystyn vaikuttamaan kumppanin valintaan niin 15 - 20 vuotta vanhempi tyyppi on ehdoton ei.

[QUOTE="vieras";28565183]Sä et näe mitään ongelmaa isossa ikäerossa? Jossain tapauksessa se vaan on sairasta, vaikka miten uhoat![/QUOTE]

En, jos molemmat rakastaa toisiaan, kohtelee toisiaan hyvin ja ovat onnellisia.

En näe siinä mitään sairautta, päinvastoin.

[QUOTE="niina";28565339]Hyvin mun mies ainakin kykenee, siis edelleen 47-vuotiaana. Niin hyvin, että sai 40-vuotiaanakin pistettyä vielä meidän yhteisen lapsen alulle. Sitten kun kysyit kuitenkin, että tyytyisinkö tuollaiseen niin kyllä. Rakkaus on se tärkein ja rakastamisessa on paljon muutakin kuin seksi. Sitä seksuaalista tyydyttämistäkin kun voi harrastaa niin monella eritavalla, ei sen ole aina pakko olla sitä siitin emättimeen yhdyntää, voi olla myöskin kielihommia tai sormipeliä tai leikitellä eri seksileluilla ja jos nyt välttämättä haluaa sitä siitin emättimeen yhdyntää, löytyy kyllä nykyään niin hyvät lääkkeet, että saadaan halvaantuneenkin muna seisomaan!

Olen mä seurustellut miehen kanssa joka on aikanaan myöskin ollut vankilassa, emme eronneet. Rakkautemme kesti, vaikka emme saaneet niin vapaasti olla yhdessä. Nautittiin ihan helkkaristi niistä pienistäkin hetkistä toistemme kanssa.

Olen seurustellut myöskin lantiosta alaspäin halvaantuneen kanssa, tiedän siis kokemusta millä muullakin eritavalla voidaan todella hakea seksuaalista nautintoa kuin sillä perus yhdynnällä.[/QUOTE]Eli sulle taitaa kelvata erilaiset tapaukset vaan?

Edelleen, oman mielipiteen omaaminen ja sen julkituonti ei ole kiusaamista.

No sellanen tahallinen tuomitseminen ja sellanen " minä en hyväksy " vaikka sitä hyväksyntää ei olla pyydettykään, niin on kyllä sellasta pientä kiusantekoa ja erittäin ilkeää ja loukkaavaa, kun kaksi ihmistä rakastaa toisiaan ja jos he ovat onnellisia niin mitä sitä mennä siihen sörkkimään ja sotkemaan.

[QUOTE="niina";28565339]Hyvin mun mies ainakin kykenee, siis edelleen 47-vuotiaana. Niin hyvin, että sai 40-vuotiaanakin pistettyä vielä meidän yhteisen lapsen alulle. Sitten kun kysyit kuitenkin, että tyytyisinkö tuollaiseen niin kyllä. Rakkaus on se tärkein ja rakastamisessa on paljon muutakin kuin seksi. Sitä seksuaalista tyydyttämistäkin kun voi harrastaa niin monella eritavalla, ei sen ole aina pakko olla sitä siitin emättimeen yhdyntää, voi olla myöskin kielihommia tai sormipeliä tai leikitellä eri seksileluilla ja jos nyt välttämättä haluaa sitä siitin emättimeen yhdyntää, löytyy kyllä nykyään niin hyvät lääkkeet, että saadaan halvaantuneenkin muna seisomaan!

Olen seurustellut myöskin lantiosta alaspäin halvaantuneen kanssa, tiedän siis kokemusta millä muullakin eritavalla voidaan todella hakea seksuaalista nautintoa kuin sillä perus yhdynnällä.[/QUOTE]

Joko Kimmo tai Cheek on laittanut sulle siitintä emättimeen?

[QUOTE="niina";28565361]No sellanen tahallinen tuomitseminen ja sellanen " minä en hyväksy " vaikka sitä hyväksyntää ei olla pyydettykään, niin on kyllä sellasta pientä kiusantekoa ja erittäin ilkeää ja loukkaavaa, kun kaksi ihmistä rakastaa toisiaan ja jos he ovat onnellisia niin mitä sitä mennä siihen sörkkimään ja sotkemaan.[/QUOTE]No jokaisella on oma mielipiteensä, ja saa hyväksyä tai olla hyväksymättä asioita. Miksi siitä täytyy loukkaantua, jos on varma omista valinnoistaan? Eikö silloin olla aika hataralla pohjalla, jos valinnat perustuu muiden mielipiteisiin?

Miksi sitten tälläinen ketju, jos sillä mitä toiset ajattelevat sinun parisuhteesta ei ole merkitystä.

Mitä on (täysi-ikäisen lapsen) parisuhteen tuomitseminen?

Esim. avioliiton esteissä ikäerosta ei puhuta mitää, joten oikeus parisuhteeseen on vaikka joku, vaikkapa vanhemmat, mielipide olisi tuomitseva.

Siksi tälläinen ketju jotta ihmiset todella tajuaisivat, että ei täysi-ikäisten ihmisten parisuhde elämää voi mennä tuomitsemaan, eikä siihen kenenkään ulkopuolisen hyväksyntää haluta/tarvita.

Se mitä on täysi-ikäisen lapsen parisuhteen tuomitseminen, niin no mieti, millä kaikilla ilkeillä tavoilla voikaan tuomita tai olla hyväksymättä. Se voi olla jatkuvaa haukkumista siitä tai härnäämistä ja tälläinen on kyllä kiusaamista.

Ei ole mitenkään oikein missään nimessä, eikä sitä voi salliakaan, että vanhemmat puuttuu oman täysi-ikäisen lapsensa parinvalintaan. Ei ja vielä kerran ei.

Miksi olet kiinostunut siitä mitä muut ovat mieltä omien lastensa parisuhteista? Jos omat vanhempasi eivät hyväksy suhteitasi siihen ei taida vaikuttaa jonkun toisen suhtautuminen omien lastensa asioihin.

[QUOTE="niina";28565395]Siksi tälläinen ketju jotta ihmiset todella tajuaisivat, että ei täysi-ikäisten ihmisten parisuhde elämää voi mennä tuomitsemaan, eikä siihen kenenkään ulkopuolisen hyväksyntää haluta/tarvita.

Se mitä on täysi-ikäisen lapsen parisuhteen tuomitseminen, niin no mieti, millä kaikilla ilkeillä tavoilla voikaan tuomita tai olla hyväksymättä. Se voi olla jatkuvaa haukkumista siitä tai härnäämistä ja tälläinen on kyllä kiusaamista.

Ei ole mitenkään oikein missään nimessä, eikä sitä voi salliakaan, että vanhemmat puuttuu oman täysi-ikäisen lapsensa parinvalintaan. Ei ja vielä kerran ei.[/QUOTE]

Tuomitsemisella ilmeisesti tarkoitat paheksumista. Aika harvoin koen kenenkään mielipiteet tuomitsemisena vaikka olisinkin erimieltä asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja tällasta;28565225:
On olemassa rakkautta ja "rakkautta". Ja todellakin on etuoikeuteni puuttua asiaan, ja puuttuisinkin. Isänsä vielä kovemmin.

Ei ole sinun tehtäväsi päättää elääkö täysi-ikäinen lapsesi parisuhteessa jossa rakastetaan tai sitten "rakastetaan", et sinä voi enää muuta kun toivoa parasta. Kasvatustyösi olet tehnyt ja jos lapsesi se tekee nyt virheitä myöhemmin, niin hänen täytyy sitten tehdä ne ja oppia niistä.

Et sinä voi olla mikään täti tomera joka menee hössöttämään täysi-ikäisen lapsenkin parisuhteiden väliin tai mieheskään. Tuohan on todella tukalaa! Antaisit nyt jumalauta elää täys-ikästen lastesi jo omaa elämäänsä.

Yhteistyössä