N
"niina"
Vieras
[QUOTE="Vieras";28565123]Olen täysin samaa mieltä kuin ap. Aikuisten parisuhteissa ei iällä ole väliä...ja elämänkokemuksethan eivät kulje iän mukaan.[/QUOTE]
Niimpä.
Niimpä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Eiköhän nämä ole lähinnä mielipideasioita, siis miten kukin noihin ikäeroihin suhtautuu. Lakihan ei tuossa tule vastaan mutta on niitä monia muitakin asioita jotka herättävät ihmettelyä ja kritiikkiäkin vaikka eivät laittomia olekaan.
Itselle ei 18v iässä olisi tullut mieleenkään edes ajatella suhdetta isäni ikäiseen mieheen. Eikä kyllä vielä tässä vaiheessakaan kun oma ikä alkaa olla lähempänä neljääkymmentä kuin kolmea kymmentä, siitäkään huolimatta että oma mies on minua 10v vanhempi.
Nyt minun olisi helppo tässä todeta että eihän iällä ole merkitystä ja pääasia että kumppanit rakastavat toisiaan. Mutta rehellisyyden nimissä, kun tässä nyt katselen noita kahta nuorinta tytärtäni niin kyllä varmasti tulisi vedettyä kahvit väärään kurkkuun jos jompikumpi heistä 18-kesäisenä toisi näytille nelikymppisen ukon. Vaikka tämä kuinka pitäisikin tytärtäni kuin kukkaa kämmenellä...
Mutta sinä tai kukaan mukaan ison ikäeron pariskunnista ette tarvitse minun hyväksyntääni liitollenne enkä rupea siinä mitään ääneen kauhistelemaan vaikka sitten mielessäni jotain ihmettelisinkin.
Kyllä, on tilanteita, normaaleillakin ihmisillä, jolloin heidän henkilökähtainenkin elämänsä on muidenkin asia. Varmasti jos oikein ajattelet niin ymmärrät.
No, monelle nuoremmalle se näyttää tulevan yllätyksenä.
Onkohan näin? Jos itse olet vielä nuori, ja toinen ei kykene tyydyttämään esim. seksuaalisesti sua, niin tyytyisitkö tällaiseen vuosikausiksikin?
Tokihan saman ikäinenkin voi sairastua vakavasti, mutta itse en ainakaan jaksaisi alkaa "hoitamaan" paljon minua vanhempaa puolisoa.
Mutta jokainen tiedostaa varmasti nämäkin asiat omalla kohdallaan. Itselläni on 6v nuorempi puoliso. Välillä ajattelen että onko sekin liikaa![]()
Edelleen, oman mielipiteen omaaminen ja sen julkituonti ei ole kiusaamista.
Miksi sitten tälläinen ketju, jos sillä mitä toiset ajattelevat sinun parisuhteesta ei ole merkitystä.
Mitä on (täysi-ikäisen lapsen) parisuhteen tuomitseminen?
Esim. avioliiton esteissä ikäerosta ei puhuta mitää, joten oikeus parisuhteeseen on vaikka joku, vaikkapa vanhemmat, mielipide olisi tuomitseva.
Alkuperäinen kirjoittaja tällasta;28565225:On olemassa rakkautta ja "rakkautta". Ja todellakin on etuoikeuteni puuttua asiaan, ja puuttuisinkin. Isänsä vielä kovemmin.