Toivottavasti ootte nyt sitten tyytyväisiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos 'selvinnyt' hyvästä tekstistä!

Niin noita asioita oon pohdiskellu itekkin, että tuskin tuun koskaan saamaan vastauksia vaikka kuinka haluaisin. Mä en vaan tajua et miten elämä on voinu kasata mulle näin nuorelle ihmiselle sit niin paljon paskaa, kun syntyy eka perheeseen jossa vanhemmat vaan riitelee ja toisella mielenterveysongelmia ja toisella alkoholiongelma ja sit ihan natsit isovanhemmat jotka on fyysisesti pienenä rankaissu mua lyömällä, eivätkä meinannu eka päästää kotoa pois vaikka olevinaan olivat minun puolella ja sit tuo kiusaaminen tuohon päälle nii rupee olee aika pahasti nuppu sekasin... sit kun ei voi kotona oikeen puhua ja kertoa, koska mulla ei oo ikinä ollu silleen lämpimät ja läheiset välit mun vanhempiin, eikä meillä oikein koskaan puhuta mistään. Ne tietää mun mielenterveys ongelmista ja muista, mut ei oikein välitä. Ei meillä koskaan puhuta niistä, tai että mun vanhemmat halais mua tai että pääsis joskus kainaloon... sellaset vanhemmat oisin halunnu jotka rakastais toisiaan tosi paljon ja lapsiaan ja tsemppaisi... mutta empä enää haluis tuollasta ees omilta, kun se ois niin teennäistä.

Oon ehkä välillä saattanut huom. saattanu nähdä kun törmänny kiusaajiin että ne katuis tekojaan. Mulle ei oo tärkeintä se että ne multa tulis pyytää anteeks, enkä oikein haluakkaan sitä.. mä en oo vailla sitä. Se mitä mä oon vailla että pääsen kokonaan elämään ilman näitä, näkemättä näitä tai kuulematta näistä enää nii mulla on rauha. Mut jos ne tajuaa joskus mitä ovat tehneet ja katuavat niin olen tyytyväinen.

Voit etsiä syyllisiä tai syitä miksi elämä on mennyt silleen kuin meni. Olen itsekkin käyttänyt sen pohtimiseen järjettömän paljon energiaa. Lopulta sitä kuitenkin huomaa ettei niille asioille voi enään mitään ja sen voi itse päättää antaako niiden häiritä nykyisyyttä vai ei.

Mutta se terapia on tosi hyvä juttu! Onnea matkaan :)

Minkäs ikäinen olitkaan nyt? Pohdit kyllä aivan liikaa menneisyyttä. Terapia toivottavasti auttaa avaamaan jotain solmuja. Mutta ainoa neuvo mitä voin antaa, että OPETTELE elämään tässä hetkessä. Menneiden vatvominen ei vie mihinkään suuntaan.

Jep, sehän tässä on vituttavaa että kun sä et mitenkään pysty korjaamaan näitä asioita ja varmasti jos jotkut niistäkin joskus katuu tekojaan ja tajuaa ettei pysty korjaa nii sekin mua vituttaa... Siksi mä en oo vailla mitään anteekspyyntöjä edes sillon kun ollaan 40v, koska en halua heistä nähdä ja kuulla enää ja se riittää mulle että jos he joskus itse tajuaisivat kuitenkin ne tekonsa ja katuisivatkin vähän...

Mut sanokaa, että miten paljon nämä asiat on sit mun vika?

Kun meillä oli aina silleen et minä liikaa niiden mielestä syytän muita.

Et paljon mussa on ollu vikaa että nää asiat on menny näin kun ne on menny ja kummassa on ollu enemmän sitä vikaa, minussa vai minun kiusaajissa? Onko minussa ollu vikaa enemmän siinä mielessä et mie oon tavallaan aiheuttanu sen kiusaamiseni vai et sitä ei näin voi ajatella et jokaisella on vastuu omista tekosistaan joten kiusaajilla on vastuu siitä kiusaamisesta eikä sillä oo mitenkään tekemistä mun kanssa?

Mä yritän kovasti ettei menneisyys häirihtis mun elämää kaikin tavoin, muttei se oo aina niin helposti tehty kun sanottu. Miten se itseasiassa ees tapahtuu? vinkkejä?

18.

Niin se on jännä et miten paljon se avais niitä solmuja... Elän silleen realistisesti et vaikka nyt menisin sinne terapiaan nii emmä silleen odota et pum! koko menneisyys pyyhitty omasta päästä pois. Et eihän se sieltä kokonaan lähde ikinä mun päästä, mut silleen et pääsee tasapainoon ja oppii elää niiden asioiden kanssa ja mä tiiän ite et miten suuri merkitys mun paranemisen kannalta on sillä ettei oikeesti tarviis enää nähdä näitä ihmisiä... niin se on jo itessään niin helpottava juttu että ei tosikaan.

Mieti jos ite joutusit elää tälläsen ihmisen kans koko loppuelämäs. Miltä tuntuis?

Hei! Toivon, että terapia auttaisi sinua. Et ole ansainnut tuollaista. Voi olla, että kiusaajia tulee myöhemmin hävettämään rankasti se, mitä ovat tehneet. Vaadi itsellesi ammattiapua, ja koita rakentaa itsellesi uusi elämä. Toivotan sinulle onnea.

Itselläni on myös vaikea menneisyys. Olen ollut täysin lamaantunut suurinpiirtein 18-vuotiaasta asti, ja nyt olen 25 ja painiskelen vakavien mielenterveysongelmien kanssa, mutta pikkuhiljaa alan oppia elämään kaiken tämän kanssa. Ymmärrän sinua todella hyvin. Minuakin vainoaa vaikea menneisyys. Suosittelen, että googletat posttraumaattisen stressihäiriön (PTSD).

Kenties jonain päivänä huomaat, että sinusta on kasvanut hieno ihminen kaikesta huolimatta. Olet tällä hetkellä selvästi vähän lamaantunut, mutta toivottavasti saisit purettua kaikkea terapiassa. Vaadi itsellesi hoitoa. Voi olla, että tarvitset jonkin lääkityksen tai rauhoittavia, jotta saat joitakin oireita ja muita kuriin. Muista, että parantuminen tai elämän hallintaan saaminen on hidas prosessi. Ole armollinen itsellesi.

voimia sulle:hug:
osaan jonkin verran samaistua sinun juttuihisi.
voin kokemuksesta kertoa, ettei mikään muutu ennenkuin olet itelles armollinen ja hyväksyt sen mitä olet nuorena tehnyt.
ei kuulosta mitenkään erikoiselta tuo käytöksesi nuorena miehiä/poikia kohtaan. eiköhän liene aika tavallista, jos ei ole kotoa saanut rakkautta ja rajoja. hyväksyntää hakee muilta ja melkein millä keinolla tahansa..
on hyvä, että olet päättänyt tehdä elämällesi jotain ja suunnittelet muuttoa ja terapian aloitusta. terapia tulee varmasti olemaan pitkä ja rankka, mutta kannattaa ehdottomasti tarttua siihen!
opit terapian kautta suhtautumaan itseesi realistisesti, etkä vaadi liikaa. opit myös ymmärtämään, ettei kukaan tule ja laita elämääsi kuntoon, jollet itse sitä tee. terapia antaa sinulle hyvät neuvot ja ammatti-ihmiset osaavat auttaa oikeaan suuntaan ja ovat tukenasi niin kauan kuin tunnet tukea tarvitsevasi.
toivon kaikkea hyvää sinulle ja voimia jaksaa eteenpäin kaikesta paskasta huolimatta:hug:
tuolla jossain on sinulle se ihminen joka ymmärtää ja haluaa jakaa elämänsä kanssasi. saat varmasti perheen ja paljon iloa vielä tulevaisuudessa=)
nyt on vain taistelun aika, äläkä anna joidenkin idioottien, kuten kiusaajasi, pilata loppuelämääsi. ne ei ole sen arvosia.

tää ei ole sun paikkas tyttöseni, sanon tämän ihan suoraan vaikka kuullostaa pahalta. mutta tämän foorumin käyttäjät ovat sokeita ja kuuroja omissa pikku kuplissaan, täältä ei kannata hakea tukea jos ei ole varautunut siihen että joku kääntää asiasi sinua vastaan, jota tapahtuu joka ketjussa oli aihe ihan mikä tahansa. suurin osa käyttäjistä on ihan järkevia aikuisia kyllä, mutta joukossa on myös paljon näitä itsekkäitä ja elämästään katkeria ihmisiä, jotka haluavat vain kaivaa hautaa syvemmäksi. ja voin vakuuttaa sen että olosi paranee kun jätät tämän foorumin, muutat uudelle paikkakunnalle ja aloitat vaan KAIKEN alusta, voimia sulle hei :)

zxcv, saanko kysyä millainen sinun menneisyytesi sitten on? onko sen ansiosta nuo mielenterveysongelmat? millaisista mielenterveysongelmista kärsit? mulla on masennusta, ahdistusta ja sellasta sekavuutta aika ajoin... välillä huonompana, välillä parempana. täysin hyvän mielen saavutin yhdessä vaiheessa kun olin rakastunut, mutta en kelvannut sille jätkälle siitä huolimatta että en ollut harrastanut seksiä, kaiken tuhosi mun maine ja se kiusaaminen... miten sillä voi olla noin suuri merkitys jos ihminen on täysin koskematon? miksei löydy sitä oikeaa joka rakastaisi mua ja pitäisi huolta?

olen myöskin joskus lukenut tuosta posttraumaattisesta stressihäiriöstä. :(

itse en nykyään enää stressaa, lapsena olin sellainen. aikuisempana se on muuttunut henkiseksi ahdistukseksi. mä ajattelen muutenkin stressaamisesta tänä päivänä silleen, et ei se kannata, ihan turhaa... koska kaikki me kuollaan joskus, ei kukaan täällä ikuisuutta elä. jos eläisi, sitten joutuisi kantamaan ehkä ressiä ja tekemään elämästään 24/7 täydellistä.

varmasti tää kaikki ottaa oman aikansa ja pitää yrittää olla itselleen armollinen ja kiitos. :) mut on paukutettu vaan niin pahasti pohjaan ja itseluottamus sorrettu, ettei tästä ihan hevillä nousta.

mä oon myöskin muuten hyväksyny mun tekemiset, koska ei niissä silleen oo periaatteessa ollu mitään vakavaa... no se varattujen pokaaminen pelkästään ja sitä mun on aika vaikee hyväksyä jälkikäteen. mut ne tekstarijutut, ei ne ollu mitään vakavaa ja hitto kun oisin ees pannu koko kylän läpi nii rupeais olemaan jo jotain sanomisen aihetta, niin ei kuitenkaan käynyt, paitsi tekstailin niitä seksijuttuja. et siinä mielessä kiersin aika monen pojan läpi... musta tuntu että mulla oli tunteita joskus viidennellä ja kuudennella millon ketäkin kohtaan, ennen kun ylä-asteella tosissani rakastuin eka kertaa oikeasti kunnolla ja se tuntu.

mua hävettää, kun mä en oo saanu pidempi aikasta seurustelusuhdetta kenenkään kanssa ja mun kavereilla kyllä on ollu sellasia. sit se alko näkyy et en saa mun paskan maineen takia sitä..

miten yks maine voi merkitä noin paljon? arrrrrrrrgh! joku mua ärsyttää nii pirusti tossa jutussa!

seksistä on muutenkin tullu mörkö mun päässä. mä haluaisin harrastaa nyt vähitellen sitä jo jonkun kanssa, mut oon tosi arka sitä kohtaan. aattelen et sit musta on menny kaikki viattomuus ja aattelen et se jätkä pitää vaan mua likasena huorana kun nussii mua..... en voi aatella et kyse ois jostain ihanasta rakastelusta, vaan kyse on sellasesta et huoraa pannaan ja heivataan menee.

kadullaki kun kävelen, nii mun on vaikee välillä kahtoo silmiin ihmisiä ja aattelen et aatteleekohan toikin et mä oon joku likanen horo.

tältä se tuntuu.. todella pahalta

[QUOTE="vieras";28509291]Jep, sehän tässä on vituttavaa että kun sä et mitenkään pysty korjaamaan näitä asioita ja varmasti jos jotkut niistäkin joskus katuu tekojaan ja tajuaa ettei pysty korjaa nii sekin mua vituttaa... Siksi mä en oo vailla mitään anteekspyyntöjä edes sillon kun ollaan 40v, koska en halua heistä nähdä ja kuulla enää ja se riittää mulle että jos he joskus itse tajuaisivat kuitenkin ne tekonsa ja katuisivatkin vähän...

Mut sanokaa, että miten paljon nämä asiat on sit mun vika?

Kun meillä oli aina silleen et minä liikaa niiden mielestä syytän muita.

Et paljon mussa on ollu vikaa että nää asiat on menny näin kun ne on menny ja kummassa on ollu enemmän sitä vikaa, minussa vai minun kiusaajissa? Onko minussa ollu vikaa enemmän siinä mielessä et mie oon tavallaan aiheuttanu sen kiusaamiseni vai et sitä ei näin voi ajatella et jokaisella on vastuu omista tekosistaan joten kiusaajilla on vastuu siitä kiusaamisesta eikä sillä oo mitenkään tekemistä mun kanssa?

Mä yritän kovasti ettei menneisyys häirihtis mun elämää kaikin tavoin, muttei se oo aina niin helposti tehty kun sanottu. Miten se itseasiassa ees tapahtuu? vinkkejä?[/QUOTE]

Vastuu kiusaamisesta on sillä kiusaajalla. Vastuu selviämisestä on sinulla.

Eli tavallaan, vika menneeseen on kiusaajissa. Vika siinä, että se vaikuttaa sinuun edelleen on sinussa. Vika on tässä vähän väärä sana, mutta kärjistettynä näin. Kyse ei viasta vaan vastuusta, ei syyllisistä vaan siitä kuka ottaa vastuun.

Oma käytöstä voi tietty aina miettiä. Tarkoitan sitä, että kukaan ei ole pyhimys, saattaa ärsyttää muita tahallaan tai tietämättään, voi toimia väärin jne. Kuitenkin homma menee niin, ettei tällainen oikeuta sitä kiusaamista, kiusaaja on vastuussa omasta käytöksestään eikä siitä voi syyttäää sitä kiusattua, vaikka tämä olisi kuinka "ärsyttävä" tai "outo". Ymmärrätkö mitä tarkoitan?

Vaikka miettisit omaa käytöstäsi ja omaa suhtautumistasi muihin, ja löytäisit siitä paljonkin korjattavaa, se mitä sinä olet nyt tai olet ollut ennen, ei oikeuta sitä että joku kiusaa sinua.

Se jo varmasti auttaa ku pääset muuttaa uudelle paikkakunnalle. Se auttaisi kaikkein eniten että pääsisit tuosta ajatuskierteestä pois. Terapia kyllä varmasti auttaa siinä. Pohdit aivan liikaa noita vanhoja juttuja.

Kaikki teinit/nuoret on pöljiä. Siinä iässä kaikki mokailee, eikä osaa toimia kauhean fiksusti. Ei myöskään sun kiusaajat. Ovat tehneet ehdottomasti väärin kun ovat sua kiussanneet ja harmi ettei kukaan puuttunut siihen. Mutta ei se ole sun vika et sua on kiusattu, mutta ei kiusaajatkaan ole ollut viisammillaan. Kun niille kasvaa jossain vaiheessa aivot, niin niillä alkaa hävettää käytöksensä.

Eli yritä antaa itsellesi anteeksi virheesi. Olet toiminut siten miten siinä tilanteessa ja niillä tiedoilla osasit. Ihan normaalia, että sitten vanhempana ne tuntuu hassuilta ajatuksilta. Olet nyt paljon viisaampi.

[QUOTE="vieras";28509979]

mua hävettää, kun mä en oo saanu pidempi aikasta seurustelusuhdetta kenenkään kanssa ja mun kavereilla kyllä on ollu sellasia. sit se alko näkyy et en saa mun paskan maineen takia sitä..

miten yks maine voi merkitä noin paljon? arrrrrrrrgh! joku mua ärsyttää nii pirusti tossa jutussa!

[/QUOTE]

Monella muullakaan 18-vuotiaalla ei ole pidempiaikaista seurustelusuhdetta tai lyhyempääkään. 18-vuotias on oikeasti tosi nuori. Ei ole mitenkään epänormaalia tai friikkia, ettei sen ikäisenä ole tavannut itselleen sopivaa, oli maine mikä hyvänsä.

Älä vertaa itseäsi niin paljon muihin, varsinkaan siihen mitä kuvittelet muiden olevan.

Minulla oli hankala uusperhe ja koulukiusaamista. Lisäksi on ollut hyväksikäyttöä. Kaikenlaista. Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö, ja välillä on kausia, jolloin todellisuudentaju heittää niin pahasti, että saatan tehdä älyttömyyksiä. Aistiharhoja on todella usein, mutta niihin tavallaan tottuu, vaikka joskus pelkäsin niitä niin, että elämä oli pari vuotta kuin jotakin kauhuelokuvaa. Uskon, että nämä ongelmat eivät olisi näin pahoja, jos olisin elänyt turvallisen lapsuuden.

On olemassa hyviä ja kärsivällisiä miehiä, jotka ymmärtää. Oma mieheni on sellainen. Varo, ettet joudu suhteeseen, joka kuluttaa sinua tai pahentaa ongelmia. En usko, että kukaan järjellinen ihminen voisi nähdä sinua huonona naisena tai huorana. Toivottavasti terapia auttaa sinua pääsemään tuosta yli. Toimintasi vaikuttaisi olevan juurikin sitä, että hait vain positiivista huomiota edes jostakin, ja olit vain todella nuori. Itselläni on myös ongelmia seksin kanssa ja tiedän, että ne ovat herkkiä asioita.

Oulussa varmasti huomaat, että se on sen verran iso kaupunki, että siellä on todella hankala saada itselleen mitään mainetta. Se vaatisi jo oikeaa julkisuutta. Siellä saat olla rauhassa aivan varmasti.

Pidä itsestäsi huolta. :)

Kiusaaminen ei ole koskaan oikein eikä ansaittua mutta on tavallaan ymmärrettävää että ihmiset reagoivat joihinkin asioihin, esim. siihen jos heille valehdellaan tai heitä muuten petetään. Eli kyllä sitä omaa käytöstä voi myös vähän katsoa, siis ei tarvitse lähteä itseään muuttamaan mutta ei kannata harrastaa sellaista mikä vahingoittaa/loukkaa toisia varmasti.

Se ettei anna menneisyyden vaikuttaa nykyhetkeen tapahtuu niin, että päästää irti siitä menneisyydestä. Ei mieti sitä enää. Se ei ole aluksi helppoa, kun olet käyttänyt niin monta vuotta ja niin paljon energiaa sen miettimiseen, mutta sen oppii aika nopeasti. Kun huomaat, että alat ajattelemaan menneisyyttä, yksinkertaisesti lopetat. Ajattelet, että 'hups, taas meinasin alkaa miettimään noita, ei kannata, antaa noiden ajatusten vain tulla ja mennä'. Keksit jotain muuta tekemistä, ajattelet muita asioita. Pikkuhiljaa se alkaa helpottaa.

Vastaan huomenna näihin loppuihin kommentteihin mitä tässä nyt on tullu, oon lukenu kyl ne mut en jaksa enää tähän aikaan vastailla kun vietin vähän omaakin aikaa tuossa omia juttuja puuhastellen. :) huomiseen siis moimoi..

Noniin nyt tulin sit vastailee.. eilen oli niin myöhä jo, etten minä jaksanut enää keskittyä

Mistähän sitä alottais?

No tir na nogille sen verran, että mun pitäisi rekkautua ja laittaa sitten mitä sulle, en tajunnut?

selvinnyt: ymmärsin mitä tarkoitit.

Uskon itse siihen että ajatuskierteestä pois pääsemiseen, auttaa just se terapia mut hyvin olennaisessa roolissa on myöskin se kauemmaksi muutto, uuteen paikkaan ja uudet ihmiset, eikä törmäilis näihin henkilöihin enää, koska aina kun pläsähtää sellasen ihmisen naama sua vastaan tuolla jossain nii ne tilanteet ei oo kovin kivoja ja muistuttaa pakostikin menneestä... ei vaan voi olla silleen diipadaapa ei tässä mitään, kun muhun on oikeesti sattunu se pahemmin kun mikään muu. Voisin toki feikata itselleni et jihuu mullon kaikki hyvin! mut tajuun ettei itekkin ettei oo... on traumoja, on mielenterveysongelmia, oon herkkä... en mie enää voi lähteä itseni takia siihen esittämisen kierteeseen, jos te ymmärrätte mitä sillä tarkoitan, se vetää vaan mut syvempään suohon jos en oo oma itteni... mulla tulee entistä pahempi olla. Mä oon nähny tämän jo silleen, et kun ylä-aste aika oli sellasta esittämisen aikaa muutenki eli esitti sellasta kovista vähän ja näin, mitä minä en todellakaan pohjimmiltani ole, vaan oon aika herkkä jne. niin sit oli hirveen raskasta kun kiusattiin vielä siihen päälle, sit samaan aikaan kamppailet myös oman murrosiän kanssa ja olennaisesti siihen murrosikään kuului varmaan se esittäminenkin ja sit ois pitäny hoitaa vielä koulua joka meni kyllä ihan penkin alle... mulla oli niin vitun monta rautaa tulessa ja paineita, ettei tosikaan.. se oli niin hirveetä aikaa , et ! minä en tahdo edes muistella kun mulle tulee niin etova olo................................ hyi :S

Missä iässä sitten ihmiselle yleensä kasvaa aivot? Missä iässä ne vois alkaa ajattelemaan omiakin tekojaan? Luuletteko että ihan oikeasti realistisesti niin käy ..? mulla kun on välillä olo että ne 40-vuotiaanakin vielä ajattelisi että olipa ihan oikein että me haukuttiin sitä, huudeltiin sille, mulkoiltiin, naurettiin, huoriteltiin, uhattiin väkivallalla, tönittiin, keksittiin panojuoruja mitä ei ikinä käyny...

Nykyaikana just tuntuu et monella 18-vuotiaalla on oikeesti ollu jo pidempi aikasia parisuhteita, kun panohommatkin alotettu 13-vuotiaana. Eikä tässä oo pelkästään kyse siitä mitä muilla on ollu, vaan mun omistakin haluista, kun minä ite haluaisin että mulla ois ... mut, oon vaistonnu ja nähny ettei kukaan halua tällästä likasta huoraa. Ees nussimatonta.. se on tasantarkkaan ollu just siitä kii, kun muhun on kyllä ihastuttu, mut sit hylätty... no kappas, minkä takii, no sen et sillä on huoran maine. Miks kukaan ei voi uskoo? Miksen mä riitä/riittäny? vaikka jokainen varmaan tietää ettei se oo pannu koska kukaan ei vittu tiedä sen panoja koska niitä ei oo.. ! tai emmä tiedä leikkaako niillä päässä tämän vertaa että osaisivat ajatella niillä aivoillaan

Niin enkä mä omastanikaan mielestä oo ollu mikään huora. Mut sit kuten zxcv tuolla sanoi, että ei usko että kukaan järjellinen ihminen vois nähdä mua huorana. No hei 4/5 osasta ihmisistä täällä näkee, tai ainakin niin puhui varmasti, joten mä uskon sit siihen... niin arvaatteko miltä kuulostais et minä väittäsin vastaan taas jotain? se kuulostais siltä, et minä syytän taas muita kaikesta ja siihen on aina vedottu ja sanottu, et miks mä syytän aina muita... et eihän 4/5 ihmisestä voi oikeesti olla järjettömiä ?? et pakko musta itestäni se vian on löytyä ... :G

Enkä mä näitä ihmisiä oo koskaan kovin pahasti ainakaan valehdellu ja pettäny, ehkä pienempänä jotain että en osannu pitää turpaani kiinni joistakin asioista jne. taidon minkä mä oon myöhemmin oppinu, jona oppimisessa on ehkä ollu mukana ainakin osaksi tuo kiusaaminen ja kipu. Emmä tiiä oisko se koskaan tullu itestään? ehkä. ajan kanssa, kun kasvaa ja varmaan se osaks tuli itestäänkin, koska mä rupesin aikuistumaan vähitellen siinä noin 16-vuotiaana. Aloin huomaamaan sellasta aikuistumista mun ajatusmaailmassa, ennen sitä luuli olevansa tosi aikuinen aina, niinku esim. 13-vuotiaana. :D mutta myöhemmin siitä sai vasta sellasen ihka oikean pikku riikkisen tunteen... mut se oli siis vasta alkua ja on vieläkin, kunnolliseen aikuistumiseen mulla on vielä matkaa ja niin varmasti monella muullakin mun ikäisellä. Nyt sitä täys-ikäsenä rupeaa vähitellen olemaan sellanen nuori aikuinen. Mut ei niinku ihan aikuinen aikuinen kuiteskaan.

Mä myöskin tahtomattani ajaudun aina näihin huonoihin miessuhteisiin. Se mitä tarkotan tahtomattani, nii sitä että joo.. siitä on tulossa hyvä ensiks kaikin tavoin. mutta sitten kun ne on kuullu mun maineesta nii hylänny mut. eli ilman sitä mainetta, näistä ois voinu tulla tosi hyviäkin parisuhteita. tai muutamasta, koska emmä oikein oo ollu rakastunu kun muutamaan eli niillä vahvemmilla tunteillahan sitä ois pitäny päästä sit pitkälle...

Moni ei varmaan enää uskois etten mä osaa olla muuta kuin tyhmä ihminen. Mä oon joskus saanu yhden tilaisuuden "muuttua" , mut olin 12 ja mua ei ollu vielä kunnolla kiusattu, nii en osannu olla sitä mitä oon nyt. Eikä niille asioille koskaan tehty mitään, koska mä en kertonu koulussa tai kotona mun kiusaamisesta. Aattelin et turhaan mä kotona mitään sanon, kun saa kuitenkaan kunnon tukee, kun niillä on omat asiat keskenään niin päin persettä... ja sillon ylä-asteella aattelin et jos oisin kertonu opettajille mun kiusaamisesta, oisin ollu nolo rollikello.

Nyt sitä aikuisempana vasta tajuu, ettei se ois ollu mitään noloo, vaan ihtensä auttamista ja tajuu miks aikuiset on toitottanu tollasta, mutta sillon niitä piti tyhmänä ja aatteli ettei ne tajuu mistään mitään.

No minullapa se tais määräytyä...

Kannan edelleen sitä mainetta 18-vuotiaana ja koulun jouduin jättämään kesken ja jos olisin mennyt niin varmasti olisi jatkunut kiusaaminen jne. tuli nimittäin pilasoittoja just vähän ennen kun sillon ois koulut alkanu.

että tällästä...

Joskus mua myös pelottaa että nämä mun avautumisetkin ja muut sekoilut kostaantuu kans vaan mulle...

Mut en tiiä mitä mun pitäis tehdä?

Ollakko ihan hiljaa vaan ja pitää kaikki sisällä...

Joku mua pelottelikin että entä jos sun kiusaajat vaikka sattuu lukee nämä ja varmaan on joku lukenukki... mie oon niin lukemattomia kertoja tehny tästäkin aiheesta alotuksia kun oo pystyny pyörittää mielessäni kun tätä. Vittu että hävettää, musta tuntuu että mä oon aina vaan nolo, nolo ja nolo... enkä mitenkään, koskaan, ikinä saa mun elämää enää järjestykseen! :(

Ellei se vihjannu tyyppi ollu sit joku joka ehkä mut tunnisti tai sit ne keiltä ilkeily viestejä oon saanu...