toppavaatteet 3v pojalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton äiti

Vieras
Mittari näyttää 3 astetta pakkasta. Onko muiden lapsilla toppavaatteet jo päällä länsi-suomessa?
Mä en oikein tiedä mitä lapselle laittaisi ulos päälle... :/

No mä ajattelin kanssa, että Reimatec vk-haalarilla vielä pärjää. On toi Reimatec talvihaalari aikast kuuma vielä, sitten meillä on Remun 2 osainen talvipuku, sekin on paksu.

Viikon verran ollu kaikilla toppapuku ainakin aamupäivän ulkoilulla päällä, iltapäivällä oon vielä joskus laittanu välikausipuvun ja tarpeen mukaan alle jotain, jos on ollu erityisen aurinkoista....

Päiväkodissa oli tänään alle 3 vuotiaiden ryhmässä tasan yhdellä lapsella 12 toppahaalari. Tämä lapsi oli 1 vuotias joka käveli vain muutamia askeleita. Kysyinkin hoitajalta, että mikä olisi hyvä vaatetus. Näin sanottiin: Vilkas leikki-ikäinen liikkuu niin valtavasti ettei aikuinen sitä ymmärrä ja pukee aivan liikaa vaatetta. Näillä ilmoilla ( eli päivällä 2-6+astetta) sopiva vaatetus on päällysvaatteet+villa/fleeeasu+vk-haalari (tms)+ lämpimät syyskengät tai ohuet talvikengät. Lämmin pipo, muttei mikään talven villapipo ja lämpimät hanskat (ei siis karvavuorellisia talvihanskoja). Muutamalla lapsella on ollut kokeilumielessä talvivaatteet ja lapset ovat olleet sisälle mennessä aivan hikimärkiä. Toppahaalarit on hyvä ottaa käyttöön kun lämpötila jää kokonaan nollan alapuolelle.
Itse olen näin tehnyt. Lapseni on vilkas ja liikkuu paljon. Ainakin meillä on edellä kuvatulla varustelulla tarjettyu oikein loistavasti.

Yhteistyössä