tortillarullien täytteitä kahvipöytään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sellaiset on ihan hyviä just kahvipöytään, että pohjalle levittää tuorejuustoa, sen päälle vihersalaattia, sitten kinkkua pari siivua. Käärii rullalle, leikkaa poikki ja se on siinä.

Mä teen just tytön synttäreille vko-lopuksi, sellaisia mihin sekoitan maustettua tuorejuustoa, kurkkukuutioita, paprikakuutioita ja kinkkukuutioita (lisäksi voi myös laittaa kermaviiliä jos haluaa löysempää)
Tai sit tuorejuustoa, meetvurstia ja sipulia. Ihan mistä vaan ite tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja mapsu:
Mä teen just tytön synttäreille vko-lopuksi, sellaisia mihin sekoitan maustettua tuorejuustoa, kurkkukuutioita, paprikakuutioita ja kinkkukuutioita (lisäksi voi myös laittaa kermaviiliä jos haluaa löysempää)
Tai sit tuorejuustoa, meetvurstia ja sipulia. Ihan mistä vaan ite tykkää.

tässä vinkkejä kerrakseen, kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Miten nää suupalat pysyy kasassa? Siis et eivät leviä tarjoiluastiaan tai sit kun joku ottaa käteensä?

Oon joskus tehnyt pelkällä tuorejuustolla, käärinyt elmukelmuun ja jääkaappiin muutamaksi tunniksi ja kasassa on pysynyt. Tiedä sit miten käy, jos on jotain muutakin täytettä?

Rullaa vaan tarpeeksi tiukalle niin pysyy. Ite oon leikannu yleensä yhden tortillan aina 3-4 osaan, eli eivät ole olleet kovin pieniä. Ja kannattaa antaa maustua kylmässä muutama tunti, niin ovat huomattavasti paremman makuisia.

Miten nää suupalat pysyy kasassa? Siis et eivät leviä tarjoiluastiaan tai sit kun joku ottaa käteensä?

Kyllä ne ihan hyvin pysyy, ne kostuu vähän siitä täytteestä, niin ei ole ongelmia. Mutta ei kannata just välttämättä laittaa mitään tomaattiviipaleita, kun voi tulla ongelmia. Mutta tuollaiset pieneks leikellyt kurkku- ja paprikapalat kyllä toimii, pysyy rulla muodossaan. Kahvipöydässä on tärkeää että tortillat on helposti syötäviä eli kohtuudella täytettä. Illanistujaisiin voi sitten tehdä oikein muhkeita luomuksia;).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Oon joskus tehnyt pelkällä tuorejuustolla, käärinyt elmukelmuun ja jääkaappiin muutamaksi tunniksi ja kasassa on pysynyt. Tiedä sit miten käy, jos on jotain muutakin täytettä?

Huonosti kävi ainakin mun tarjottaville... silleen toimii että tekee siitä täytteestä tahnaa ikäänkuin, tai sitt tylyisti hammastikuilla. Sekin tosin on riskialtista, voi haljeta helposti se tortilla pohja..

Yhteistyössä