Tossa kun katsoi to ja su Idolsia, niin huomasi että siellä pohjosissa ihmisillä ei näytä olevan oikein tyylitajua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sitä ostetaan mitä kaupasta saa. Samaa tavaraa se on niin Kuopion liikkeessä kuin Hesassakin, ei ne kuopion liikkeet myy 10v vanhoja vaatteita. Itse nuorena aikuisena ja pohjoisessa asuvana voin sanoa köyhyyden siihen että joka vuosi ei ole vara ostaa viimeisen muodin mukaista takkia, kenkiä jne. koska täälläpäin nuoret hyvin usein joutuvat muuttamaan pois kotoa ja elämään omin varoin jo peruskoulun jälkeen. Isommissa kaupungeissa nuoret asuvat kotona pidempään ja ehkä ne vuokrarahat laitetaan sitten vaikka niihin muotivaatteisiin.

mä en kyllä huomannut mitään silmiinpistävää eroa:
trikoovaatteita, huppareita.. huivikin löytyi sekä Kuopiosta että Rovaniemeltä
Mutta oikeasti, jos sinulle tuli parempi olo ja hyvä mieli tuosta otsikosta, joka
kyllä kieltämättä , vaikka verhoatkin sen tyttösi sanomaksi, oli aika paha.
Siis sinulta, joka olet monesti ollut sillä kannalla, että ulkonäkö ei merkkaa , ja olen jopa
nähnyt sinut puolustamassa erilaisuutta,, mutta se siis koskikin vain sellaista erilaisuutta joka
miellyttää sun silmää ???

tällä pienellä pikkakunnalla on vaatekauppoja 2 kappaletta. Seppälä ja sitte pieni putiikki josta 40+v löytää vaatetta. netistä tillaaminen on helppa mutta suurin osa niistä näyttää hassultä päällä. ihme rytkyjä ja kaapuja. missä on perus vaatheet!!? mulle merkkaa menämpi se että vaate on pitkäikänen ku se onko se just nyt IN ja muodikas. ostan erittäin havoin vaatteita ja silloin ku ostan hankin kunnollisia. vaelluskengät ja farkut on helppo laittaa päälle, ihan sama minne mennee. Lähimphään kaupunkhiin on 120km matkaa, sieltä löyty yjust niitä samoja teltta/kaapu rytkyjä jokka vennyy ja vannuu pääle, ei kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23086714:
joko tullaan mauttomissa stilettikorkosaappaissa ja esitellään vaatekaappia vuodelta 1998

Stilettikorot ei muistaakseni ollu in vuonna 1998 tai sitten en vaan tajunnut jotain. Mitä mautonta niissä on? siis kapeakorkoiset saapikkaat, eikö siitä nyt ollu puhe? :D

Paljon tyylikkäämmät ne on kuin lattapohjaiset seksintappajat, mitkä nyt on sitten olevinaan muotia. Muodikas ei aina ole tyylikäs tai edes hyvännäköinen (kuten nyt pillifarkut jos painoindeksi on yli 19)

[QUOTE="vieras";23087305]mä en kyllä huomannut mitään silmiinpistävää eroa:
trikoovaatteita, huppareita.. huivikin löytyi sekä Kuopiosta että Rovaniemeltä
Mutta oikeasti, jos sinulle tuli parempi olo ja hyvä mieli tuosta otsikosta, joka
kyllä kieltämättä , vaikka verhoatkin sen tyttösi sanomaksi, oli aika paha.
Siis sinulta, joka olet monesti ollut sillä kannalla, että ulkonäkö ei merkkaa , ja olen jopa
nähnyt sinut puolustamassa erilaisuutta,, mutta se siis koskikin vain sellaista erilaisuutta joka
miellyttää sun silmää ???[/QUOTE]

Siis minulleko puhut? Ei minun tyttäreni osaa kirjoittaa. Ja en muistaakseni ole peräänkuuluttanut erilaisuudenkaan perään, joskin tässä kontekstissa korostan, että erilainen saa olla, mutta tyylikkyyden rajoissa. Vaelluskengät nyt vaan ei ole tyylikkäät missään muissa olosuhteissa kuin vaellusretkillä. Siellä pohjoisessa ne taidetaan vetää jalkaan illanrientoihinkin? "Mukavat ja käytännölliset täytyy olla" =)

Stilettikorot ei muistaakseni ollu in vuonna 1998 tai sitten en vaan tajunnut jotain. Mitä mautonta niissä on? siis kapeakorkoiset saapikkaat, eikö siitä nyt ollu puhe? :D

Paljon tyylikkäämmät ne on kuin lattapohjaiset seksintappajat, mitkä nyt on sitten olevinaan muotia. Muodikas ei aina ole tyylikäs tai edes hyvännäköinen (kuten nyt pillifarkut jos painoindeksi on yli 19)

En mä sanonutkaan että stilettikorkosaappaat olisivat 90-luvulla :D vaan se loppu asukokonaisuus, johon ne jalkineet on sitten yhdistetty. Ja muuten, newsflash täältä etelästä sinne susirajan taakse: stilettikorkosaappaat jäivät viime vuosikymmenelle! ;) Nyt on uusien korkojen tuulet...

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23087570:
Siis minulleko puhut? Ei minun tyttäreni osaa kirjoittaa. Ja en muistaakseni ole peräänkuuluttanut erilaisuudenkaan perään, joskin tässä kontekstissa korostan, että erilainen saa olla, mutta tyylikkyyden rajoissa. Vaelluskengät nyt vaan ei ole tyylikkäät missään muissa olosuhteissa kuin vaellusretkillä. Siellä pohjoisessa ne taidetaan vetää jalkaan illanrientoihinkin? "Mukavat ja käytännölliset täytyy olla" =)

onko se sitten paha jos on mukavaa ja käytönnöllistä päällä ?

eli erilainen saa sittenkin olla, kunhan se sopii sun silmään :)

Määrittele tyylikäs. Kiitos.

[QUOTE="vieras";23087619]onko se sitten paha jos on mukavaa ja käytönnöllistä päällä ?

eli erilainen saa sittenkin olla, kunhan se sopii sun silmään :)

Määrittele tyylikäs. Kiitos.[/QUOTE]

Tyylikkydessä ei niinkään ole kyse, mikä sopii kenenkin silmään, vaan lähinnä mikä sopii sen ryhmän normeihin, jossa yksilö on. Tyylikkyys riippuu täysin tilaisuudesta ja sen etiketistä. Voit olla tyylikäs hiihtoladulla hiihtopuku ja salomonin sukset ja monot jalassa, mutta et sä voi samoilla kuteilla mennä mihinkään kokoukseen...

Hei lue seuraava opus: Chic : valitse oikeat vaatteet - luo oma tyylisi / Karina Ericsson Wärn (WSOY 2005) Se kertoo sulle aika kattavasti mikä on tyylikästä, eikä ole muotiin sidottu. Löytyy varmaan sieltä teidän pitäjänkin kirjastosta.

Yhteistyössä