Tosta otsikosta jos nyt kuolisit, tuli mieleen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja online
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jäsen
25.07.2007
564
0
16
Että, jos nyt kuolisit.. Mitä tapahtuisi lapsillesi. Mä oon miettiny asiaa.. Kun ei niillä oo sellasta isää joka vois niistä huolehtia niin varmaan mun vanhemmat ottais tai sit menis sijaisperheeseen.. Meillä on yhteishuolto kyllä, eli varmaan ensin laitettais isälle, mut sehän olis ihan hirveetä, ei se oo koskaan niistä huolehtinut paria tuntia pidempään! ei lapsia kuulemma voi testamentatakkaan. olisiko teillä ihan yksinkertaista (no ei tietenkään ihan yksinkertaista koskaan jos äiti-ihminen kuolee) vai ootteko koskaan miettiny et mitäs sit?

Meillä onneksi tuo ukko osaa olla pojan kanssa ja huolehtia siitä siinä missä monäkin... paikkapaikoin tuntuu että ukko pärjää pojan kanssa paremmin kun minä.
joten miula ei tuollaista ongelmaa olisi, olisi selvää että poika jäisi isälleen. Eriasia on sitten miten ukko saisi arjen rullaamaan yksinhuoltajana ja leskenä.

kyllä mä olin mietinyt ja paljon en enää jaksa mietiä kun en siltti pysty vaikutamaan mihinkään jos jotain tapahtu :ashamed: mä yritän nyt mietiä iloisia asioita =)

Mies on just ollu lasten kanssa vanhempainvapaalla 5kk, eli en epäile hetkeäkään, etteikö se niiden kanssa pärjäisi.
Ja jos jäisi tänne Etelä-Suomeen, niin olisi sitten minun sisko ja vanhemmat aina olemassa ja tukena.

En ajattele joka aamu, että voin kuolla koska tahansa. Mutta olen kyllä järjestänyt asiat alusta asti niin, että lapset eivät missään nimessä ole pelkästään minusta riippuvaisia.
En tietoisesti, mutta melkein.

Äijä pärjäisi. Lisänä olisivat anoppi, appi, äitini, veljeni avopuolisoineen, käly (esikoisen kummitäti) kolmosen kummitäti (ystäväni) molemmat serkkuni (kakkosen kummit) ja Äijän ystävät.

Varmasti pärjäisi.

Mäkin oon miettinyt tätä,siis et jos vaikka molemmat kuoltais..Mä en todellakaan tiedä.Ehkä jompikumpi miehen siskoista ois semmonen.Oma äiti on alkoholisti,ollut kuivilla yli vuoden,mut silti..Toinen sisko kans alkkis ja toinen alaikäinen..Ystävää ei ole sellaista,kyllä se ois varmasti jompikumpi miehen siskoista.Laitos tai sijaisperhe ois vihonviimeinen..

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
.Laitos tai sijaisperhe ois vihonviimeinen..

Älähän herjaa sijaisperheitä miksikään vihonviimeisiksi... vaikka lapsesta saakin kulukorvauksen, se ei tarkoita että lasta pidettäisiin ketjuissa kellarissa ja elettäisiin leveästi niillä rahoilla mitä lapsesta saadaan, ei todellakaan.
useimmat sijaisvanhemmat ovat täysin normaaleja, lapsirakkaita ihmisiä jotka ihan oikeasti hoitavat lapset hyvin ja huolella, paremmin kuin monet hoitavat omia biologisia lapsiaan

Yhteistyössä