Tosta yhestä ketjusta tuli mieleen, lihavuusjuttuja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
Niin siis toi yks rantsuketju jossa aiheena oli runsaasti ylipainoisia lapsia rannalla, niin mietin vaan kun en mä ainakaan huomannu että ylipainoisia lapsia täälläkään päin olis niin paljon mitä tuossa ketjussa puhuttiin että (oliko se näin?) 80% lapsista oli ylipainosia.. Niin mietin vaan, että eihän se nyt mitenkään voi olla niin että se riippuu asuinpaikasta? Vai voiko?

No ainakin sen verran tuli huomattua tuolla hesan reissulla että siellä jotenkin enemmän pisti silmään sellanen seikka että ainakin sillä hetkellä kun me kauppakeskuksessa oltiin, niin oli tosi paljon ihan lihavia lapsia, lievästi ylipainoisia mä en välttämättä edes niin huomaakkaan.. Oli varmaan kyse sattumasta tuolla reissulla, mutta tosiaan, liikutaanko maaseudulla enemmän ja syödään terveellisemmin, kuin isoissa kaupungeissa ?

Jaa.. enemmän mua on hirvittänyt esim. tyttären ollessa ala-asteella, nää paikalliset anorektikot. Ja jos sukulaisia lähtee katsomaan Pohjois-Karjalaan niin ei ne ainakaan terveemmin elä kuin mun kaupunkilaiskakarat, mä sain ihan hervarin niistä elämäntavoista, vaikkei omissakaan ole järin kehumista. Itse vedän liikuntaleikkikoulua ja omat on harrastaneet kaikkea seiväshypystä lippupalloon, mutta osa porukasta ei todella liiku ja täällä pääkaupunkiseudulla se jää kaikki vanhempien harteille, kun tenavia ei voi vaan potkasta ovesta pihalle liikkumaan. Kun täällä ei juuri missään saa edes liikkua, ilman, että joku siitä vetää herneen nenään tai tuikkaa puukolla mahaan.

Niin siis me ollaan paljasjalkaisia kaupunkilaisia enkä ainakaan itse ole huomannut (vielä?) tota lihomista täällä. Mulla on 2kk, 3,5v, 17v, 18v ja 21v tenavat ja noiden jo koulunsa käyneiden luokilla on ollut kasimäärin 1/30, jolla ylipaino selvästi on ongelma, mutta niitä itsensä riuduttajia, varsinkin tytöissä on ollut enemmän.

Yhteistyössä