L
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mk:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja luuserimammat:tekee monta lasta, koska eivät jaksa mennä töihin ja kotona kukaan ei valvo miten kakaransa hoita. Töissä taas olisi pomo, joka vaatisi tekemään töitä eikä makaamaan ja palstailemaan. onneksi mulla ei ole kuin kaksi lasta.
Aattele, että mun kaveripiirissä on viiden lapsen äitejä kolme kappaletta (yksi heistä odottaa kuudetta & seitsemättä lastaan) ja kuuden lapsen äitikin löytyy - ja he kaikki käyvät töissä!![]()
Tuo on kyllä harvinaista![]()
Alkuperäinen kirjoittaja taina:Ja höpöhöpö! Meillä on 6 lasta; tosin esikko jo asustaa omillaan ja täyttää 20. Muut lapsemme ovat iältään 17,14,11,10 ja 3v. Asumme omakotitalossa, omassa ja velkaisessa, mitään tukia emme ole edes hakeneet, ja hoidan edelleen nuorimmaistamme kotona, joka täytti 3v "jo" lokakuussa. Teen itse osa-aikatöitä; olen myyjä. Mieheni on yksityisyrittäjä, mutta tosiaankin "yksityis", sillä tekee itse ja yksin hommat. Rahaa ei ole yhtään ylimääräistä, mutta tosiasiahan se onkin, ettei ne suuret tulot vaan, pienet menot. Tingitään kaikesta mahdollisesta, paitsi siitä, että voin /saan hoitaa pienimmän kotona ja olla kotosalla isompien tullessa koulusta kotiin. Mitään Thaimaan-matkoja emme edes haaveile tekevämme, mutta kyllä, joka vuosi teemme kerran, pari edes Tukholmanreissun risteillen ja kesälomalla kierrämme huvipuistoja ja yövymme hotellissa. Valintoja vain, meille tämä sopii; En ole koskaan ollut uraputkessa, joten työasiat eivät aiheuta kauheasti stressiä, päinvastoin; Nautin työstäni enemmän, kun en ole siellä 37,5h/vko ja jaksan taasen paljon paremmein olla kotona, kun tiedän, että pääsen välilä töihin tyydyttämään sosiaalisen puoleni tarpeet. Mutta kukaan ei voi kyllä tulla mulle/meille väittämään, että olemme tehneet lapsemme vain tukien ansiosta/takia tai sen vuoksi, että olisimme kovasti hyvätuloisia!
Alkuperäinen kirjoittaja pitää paikkansa:Tunnen viiden lapsen äidin , kuuden lapsen äidin, neljä neljän lapsen äitiä. Kaikilla mies tavallisessa duunissa tai työttömänä. Äidit eivät ole vuosiin olleet töissä, osa ei koskaan.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja mk:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja luuserimammat:tekee monta lasta, koska eivät jaksa mennä töihin ja kotona kukaan ei valvo miten kakaransa hoita. Töissä taas olisi pomo, joka vaatisi tekemään töitä eikä makaamaan ja palstailemaan. onneksi mulla ei ole kuin kaksi lasta.
Aattele, että mun kaveripiirissä on viiden lapsen äitejä kolme kappaletta (yksi heistä odottaa kuudetta & seitsemättä lastaan) ja kuuden lapsen äitikin löytyy - ja he kaikki käyvät töissä!![]()
Tuo on kyllä harvinaista![]()
Ehkä...tai sitten sitä vaan kuvitellaan harvinaiseksi?
No mä en tunne KETÄÄN, jolla olisi enemmän kuin 3 lasta. Ja nekin tapaukset ovat harvinaisia. Ja meillä ei olisi varaa edes siihen kolmeen. Tai olisi oltais sossun listoilla.
Kotona nuo ovat olleet äitiysloman ajan, yksi hoitovapaalla aina 3 v asti.
Koulutuskin on kaikilla, vaikka aloittivatkin lastenhankinnan suht nuorella iällä (nuorin 16-vuotiaana, vanhin oli 21 kun eka syntyi).
Alkuperäinen kirjoittaja m:Alkuperäinen kirjoittaja taina:Ja höpöhöpö! Meillä on 6 lasta; tosin esikko jo asustaa omillaan ja täyttää 20. Muut lapsemme ovat iältään 17,14,11,10 ja 3v. Asumme omakotitalossa, omassa ja velkaisessa, mitään tukia emme ole edes hakeneet, ja hoidan edelleen nuorimmaistamme kotona, joka täytti 3v "jo" lokakuussa. Teen itse osa-aikatöitä; olen myyjä. Mieheni on yksityisyrittäjä, mutta tosiaankin "yksityis", sillä tekee itse ja yksin hommat. Rahaa ei ole yhtään ylimääräistä, mutta tosiasiahan se onkin, ettei ne suuret tulot vaan, pienet menot. Tingitään kaikesta mahdollisesta, paitsi siitä, että voin /saan hoitaa pienimmän kotona ja olla kotosalla isompien tullessa koulusta kotiin. Mitään Thaimaan-matkoja emme edes haaveile tekevämme, mutta kyllä, joka vuosi teemme kerran, pari edes Tukholmanreissun risteillen ja kesälomalla kierrämme huvipuistoja ja yövymme hotellissa. Valintoja vain, meille tämä sopii; En ole koskaan ollut uraputkessa, joten työasiat eivät aiheuta kauheasti stressiä, päinvastoin; Nautin työstäni enemmän, kun en ole siellä 37,5h/vko ja jaksan taasen paljon paremmein olla kotona, kun tiedän, että pääsen välilä töihin tyydyttämään sosiaalisen puoleni tarpeet. Mutta kukaan ei voi kyllä tulla mulle/meille väittämään, että olemme tehneet lapsemme vain tukien ansiosta/takia tai sen vuoksi, että olisimme kovasti hyvätuloisia!
Mutta ei noin isoa perhettä pyöritettäisi meidän tuloilla (yht. 5700e/kk brutto jos molemmat ovat kokopäivätöissä) Meillä kun on asunnosta 180 000e velkaa, opintolainaa ja autokin on lainarahalla ostettu. Älkääkä puhuko säästämisestä yhtään mitään: asuntolaina on meidän tapa säästää. Säästöt on menneet opiskeluihin ulkomailla. Joten jos molemmat meistä ei kävisi töissä niin kyllä kämppä lähtis alta.
Alkuperäinen kirjoittaja monen lapsen äidit:Tuntemani monen lapsen äidit eivät ole tehneet päivääkään töitä, ovat saaneet lapsensa nuorina, elävät joko yhteiskunnan tai miehensä elättinä, koulumenestys on ollut hono ja katsoneet parhaimmaksi olla käymättä enempää kouluja ja korvanneet tyhjiön elämässään lapsilla, joita hoitavat joten kuten. Säälittävää elämää. Useimmilla mies vaihtunut moneen kertaan jo.
Alkuperäinen kirjoittaja huh:Jotkut tekee lapsia kun ei ole ammattia. Tyhmät lisääntyy eniten.
Alkuperäinen kirjoittaja pitää paikkansa:Tunnen viiden lapsen äidin , kuuden lapsen äidin, neljä neljän lapsen äitiä. Kaikilla mies tavallisessa duunissa tai työttömänä. Äidit eivät ole vuosiin olleet töissä, osa ei koskaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Heluna:Alkuperäinen kirjoittaja huh:Jotkut tekee lapsia kun ei ole ammattia. Tyhmät lisääntyy eniten.
tuon tosi asian huomaa etenkin tätä palstaa lukiessa, juuri tuollaisia sinun tapaisia kommentteja...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Yhteen lasketut tulot n. 2500?/kk, josta minun kotihoidontukeni osuus n. 500? ja lapsilisät 669?, loput miehen palkkatuloa... 2aikuista ja 5lasta...