Moi!
Omat ajatukseni ovat kulkeneet ympyrää jo päiviä ja olisin kovasti vertaistuen tarpeessa. Tilanteeni on seuraava: sain esikoiseni vuonna 2020, sitä edelsi lähes kahden vuoden yrittäminen sekä yksi kemiallinen raskaus (menkat alkoi 1,5 viikkoa myöhässä). Saimme lapsettomuushoitoja ja esikoinen sai alkunsa inseminaatiosta + ovulaation induktiosta.
Olemme yrittäneet toista reilun vuoden ajan. Heti ekana kuukautena (viime vuoden kesällä) sain yhden kemiallisen raskauden, jossa menkat myöhästyivät vain muutamalla päivällä.
Nyt elokuussa meille tehtiin jälleen inseminaatio ja näyttää siltä, että se on saanut jotain aikaan. Olen tehnyt sunnuntaista lähtien positiivisia testejä, nyt pitäisi olla 4+1 (inssin takia tiedän tarkalleen ovulaation ajankohdan).
Ajan itseni hulluksi pohtimalla raskaustestin viivoja. Saan melko selvät viivat testeihin ja myös esim. päivällä tehdyistä, mutta itseäni häiritsee hirveästi se, että ainoassa onnistuneessa raskaudessa testiviiva oli vahvempi, kuin mitä se nyt on, samoilla päivillä. Olen tottunut vain epäonnistumisiin raskautumisasioissa ja en pysty ollenkaan uskomaan, että tämä olisi "oikea" raskaus.
Kysymykseeni siis kuuluu: jos teillä on kokemusta aiemmasta raskaudesta, onko teillä vahvistuneet viivat samalla tavalla kummassakin tapauksessa?
T. Sara
Ps. Tiedän tämän kuuluvan tyhmien kysymysten osastoon. Olen vaan todella epävarma ja en luota kroppaani yhtään näissä asioissa.