***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siksakkia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei taas
Meillä ei viellä virallista isänpäivää vietty, keitin kyllä aamulla kahvit ja tein miehelle aamupala voileivät. Ensi vuonna sitten...
Kiva lukea onnellisia ultra kuulumisia. Minulla on ultra tiistaina onneksi se on aamusta niin ei tarvitse koko päivää jännittää.
Mies eilen sanoi että aattelepa, kun laskettu aika on 31.5 mutta jos menee yli ja syntyy 4.6.
4.6 on puolustusvoimain lippujuhla päivä ja Mannerheimin syntymäpäivä. :headwall: (mies on reservin upseeri) No Mannerheimin kaimaa ei lapsesta tule jos sattuu silloin syntymään. Ei ainakaan jos minun mielestä. Voi miseten logiikkaa :laugh:

Tytti ja Papu 11+0

Niin ja kiva kuulla lisää hyviä ultra uutisia! =)

Isille ehdin keittää kahvit mutta sitten menin tarkistaa miten eilen äkillisesti sairastunut lemmikkirotta voi... Oli raasu kuollut yön aikana.. kaverinsa makoili silti jo kylmenneen ruumiin vieressä. (laumaeläimiä kun ovat niin elinkumppanin kuolema on niin kovapala) Jäi sitten aamupalojen laittelu kun itkua tuhersin.
Oli vaan inhoittava soittaa omille tyttärille lemmikin kuolemasta.

Therean+vaavi 12+6 (neuvolan taulukon mukaan)

Heissan!

Meillä isäinpäivä alkoi rauhallisella aamulla. Käväsin aamupäivällä hakemassa aamupalaa keittiöstä ja notusteltiin se sängyssä miehen kanssa ja lapset söivät keittiössä itsekseen. Aamupalan jälkeen rynnättiin luistelemaan ja uimaan. Isäipäivälounas (päivällinen) syötiin kebabpaikassa ja kerrankin oli onnistunut ravintolavalinta. Oli mukavan rauhallista, ruoka tuli pian, se oli hyvää ja sitä oli riittävästi.

Mutta uimahallissa mulle tuli ulkonäkökombleksi :( Ei mulle painoa ole tullut kuin kilo, mutta kaikki on vyötäröllä, mutta se ei vielä näytä vauvamasulta lainkaan vaan näytän lihavalta. Tissejenkin perusteella näytän ehkä enemmän juuri synnyttäneeltä kuin raskaanaolevalta :/ Oletteko te muut tyytyväisiä tän hetkiseen vartaloonne? Mä niin odotan, että tulisi kunnon vauvamasu enkä näyttäisi vain lihavalta.

Kummeista, nimistä, vauvahankinnoista: Mä en ole ajatellut yhtään vielä sellaisia, mä en yleensä ajattele koko vauvaa lainkaan :/

heipat kaikille!

Piina mulla sama olo uimapuvun kanssa- siks jäi väliin. Muissa vaatteissa näyttää vauvamahalta, mut ei noin vähissä! Et samalla linjalla meen ku säkin!

Meillä isänpäivä meni ketuiks jo pe ja sama linja vaan jatkuu! Mies kuuli eilen uudelta pomoltaan ettei alotakaan tässä lähellä vaan joutuu hesaan keikkahommiin jonkun saikkupaikkariks. Eli nyt ollaan sitten työleskenä lasten kanssa.
Jotenkin hormoonit sekottaa, sillä mä oon itkeny vaan liki vrk kun asiasta kuultiin. Jotenkin vaan ahdistaa. yks ihan tosiasia on se et yöt tulee olee hirveitä. En oo aikoihin osannu nukkua jollei mies nuku/kuorsaa siinä lähellä. Niin vaan tottunu sen läsnäoloon.
Meni sit tosiaan fiilis täysin isänpäivään.
Ultrakuvaa tänään kovin kierrätetty ens mun porukoilla ja sit miehen. Miehen "nuorempi" isoveli ja hänen avokkinsa onnitteli iloisesti, vanhin veli tainnu sanoa mitään..
Mein isot pojat kovin kyselee koska äiti meet osastolle, et sut leikataan ja et pääseekö he katsoo ku vauva syntyy.. :whistle: Tiedä mitä kuuluis sanoa!!?! Odotan et tulee taas sairaalasarja ja siinä synnytys, kun ei kirjoista niin ymmärrä. Tai sit haen jonkun tosi hyvän synnytyskirjan niille.

Mutta kaipa mä käperryn itkeskelee tonne sohvalle..

Jotenkin tosi ahdistava viikonloppu ollut.. :/
Toivottavasti tästä raskaudesta alkaa jossain vaiheessa nauttimaankin. Edelleen vaan yrjötään..ja tää vuoden aika ärsyttää. Itsellä kun on masennus taustaa niin ei paljoa mieltä nosta tää oksentaminen ja pimeys ja kylmyys.. :|
Puntarilla en ole edes käynyt. Mulle on sanottu, että painon ei tarvitsisi nousta ollenkaan sen RD:n takia .. joo tarkottaa mitä, että mä laihdun samaa tahtia ku vauva/turvotus/rinnat jne kasvaa heh olisin sitten toukokuussa synnytyksen jälkeen yli 10kg laihempi, joo tässä kohtaa saa nauraa :laugh: on jäänyt liikunta/ruokapäiväkirjatkin pitämättä liittyen siihen RD tutkimukseen. Ei vois vähempää kiinnostaa. Niin kauan kun voin pahoin ja oksennan syön just sitä mitä sisällä pysyy.
Synnytyskin pelottaa..ja varsinkin kun katsoo noita sairaalasarjoja niitä vauvoja teholla :snotty: miten sitä äitinä kestäisi katsoa omaa lasta letkuissa. Muistan kun oma vauva oli 8pvän ikäisenä sairaalassa tutkimuksissa oli virtsarakkopunktion katsominen jo silkkaa tuskaa .. kaikkea tuollaista ikävää sitä vaan miettii..toista se oli silloin 19.v ku ekaa lasta odotti ei ollut nettiä, eikä ollut kuullut ihmisten kokemuksia juurikaan mistään. Se oli ONNELLISTA odotusta tietämättömänä mistään juurikaan mitään. :D

Pääsis jo nukkuun..huomenna alkaa taas "ihana" arki ... :p mistä sitä sais positiivisyyttä tähän elämään. Noh ens viikolla tulee masutuubit.. :D kuljen sitten vauvan jalankuvat massulla josko ne ihmiset rupeis jo arvaileen.. =)

Nara ja himppu 13+6

Nara ihan sama juttu ku itse odotin 19 v,onnillisen tietämättämänä kaikesta. Tieto todella lisää tuskaa. Sillo oli ihan selvä,että ku plussan sai ni se tarkoitti sitä,että saadaan vauva. En muista todellakaan murehtineeni mahdollista keskenmenoa silloin ollenkaan.
Niin ja onko niissä masutuubeissa vauvan jalankuvat? mäkin haluun... :heart:

Ultrassa jos kaikki on hyvin haluisin ostaa tän paidan.tai sitte sen pitkähihaisen.Ehkä kummiski lyhyt hihainen ku kevätkin tulee loppuvaiheessa.

http://www.bebelane.com/catalog/product_info.php?cPath=21_31&products_id=199

tai tän

http://www.bebelane.com/catalog/product_info.php?cPath=21_31&products_id=192

Mulla on alkanu närästys taas vaivaa ilkeästi. Mulla meinaa poskiontelontulehdus tulla uudelleen.Yritän hautoa poskea lämpimällä kaurapussilla.En todellakaan halua siihen punkteerauskeen.Ennen ku plussasin mulla oli paha poskiontelon tulehdus johon söin 2 kuuria.Sillo jo lääkäri ehdotti punkteerausta. Kerran mulle se on tehty ja tokaa kertaa en todelakaan halua.
Tää varmasti lisää mun mega väsymystä.

Tänne ei muuta ihmeempää. Menispä päivät nopeesti,että tulis se 12 viikkoa täyteen. Tää kurjuus tässä on ku on LA loppukuusta tuntuu että kaikki muut on jo niin pitkällä.Viime raskaudessa mun LA oli 9.9 joten olin alku kuussa.

NN rv 11+3

Heippa pitkästä aikaa, olen käynyt täällä kyllä lukemassa teidän juttuja,mutta niin pikasee etten ole ite kirjotellut.Täällä viikko 11 + jotain menossa. Tiistaina olisi NP ultra. Kyllä jännittää, on onneksi aamulla ettei tarvitse ensin töihin mennä. Puoliskokin pääsee mukaan. Tylsäää, hajotin eilen meidän telkan kun imuroin sen :laugh: Mulle voi laittaa sairaalaksi Hyvinkään, sitä ei tainnut tuolla olla,

Heippa kaikille.

Pikkuhiljaa alkaa toi vatsa pömpöttää enemmän. Ruokahalua ollut jonkin verran vkolopun aikana. Toivottavasti näin jatkuisi.
Äitiyspakkauksista Vaatepaketteja minä olen ainakin ajatellut. Suurin osa kierrätetty sukulaisille ja saa nähdä paljonko sieltä palautuu itselle, epäilen.

Anoppilasta tultiin eilen, mutta nettti ei toiminut kuin vasta ihan illalla. En jaksanut alkaa kahlaamaan näitä sivuja illalla läpi. Väsymys vaivaa aika paljon. Mielellään vain nukkuisi ja nukkuisi...

Painosta Mulla on paino laskenut 1-2 kg. Neuvolassa sanottiin, että alussa painon ei tarvi nousta ja laskeminen on ihan normaalia. Mulla tosin tuota lähtöpainoa oli 80 kg, että on siitä vara lähteäkin pois :)

Huomenna mennään ultraan. Mies ei vieläkään tiedä pääseekö mukaan :(

Viikonloppuna kerrottiin miehen äidille ja miehen pojalla. Äiti varsinkin oli innoissaan ja poikakin oli ihan, että normaali juttu. Pojan äidillä ja sen uudella miehellä on jo 5-vuotias poika, joten se on tottunut jo pikkusisaruksiin.

Tytti83 oli ihan pakko nyt kommentoida=) Meidän esikkopoika on syntyny nimenomaan 4.6.-07. Hiukan sai synnärillä kuulla onnitteluja, kun oikein liputuspäivänä synty komia poika, taisi olla jopa aamun eka poika=) kyllä lopun elämäni muistan mikä liputuspäivä 4.6. on :laugh:

Mua on jo anoppi pelotellu että yli menee.... ollaan naureskeltu kun miehen poika on 5.6 syntyny, esikko 4.6. ja nyt sitte povailtiin yli, niin saatas lisää siihen kesäkuun alkuun. Olen vankasti päättäny punkea tiitiäisen kyllä pihalle viimeistään toukokuun puolivälin aikaan=)

Aamulla kyllä mietein, et mihin hel*ettiin taas oon oikein änkeny itteni... kolme yötä on menny niin vituralleen kun vaan mennä voi ja nukkumaan meneminen on ollu pelkkää huutoa... sillähän ei ole asian kanssa mitään tekemistä, että esikolle on tulossa 8 hammasta kerralla. Luitte ihan oikein... ylä ja ala kulma ja poskihampaat on tulossa kaikki kerralla... :| vetää äitin vakavaksi, kun alkaa keinot loppua... ja kaiken kukkuraksi räkä juoksee pienen miehen nenästä. Onneksi ei kovin montaa hammasta enää sinne suuhun mahdu tulemaan. Olen vaan miettiny, et missä ihmeen välissä itse kerkii ens kesänä nukkua, kun päikkäreitä taitaa olla turha edes haaveilla nukkuvansa, varsinkin kun oma äiti on pelotellu, et oon lakannu nukkumasta päikkäreitä 1v ja 9kk... ei kiitos meille sitä!!! noh, on moni muukin saanut lapsia pienellä ikäerolla ja selvinny jotenkin täyspäisenä kakkosen vauva-ajasta=)

Ja sitten huumoria isänpäivästä.... ei alkanu kovin häävisti... ensiksi sain pestä pissaa kerrossängyn tikkaista ja alasängyn tyynyistä ja matosta, kun 5 vuotiaalta tuli vahinko tikkaiden puolivälissä.... tuntia myöhemmin pikkumies väänsi kahteen otteeseen pyllypyykin jälkeen (potallakin kokeiltiin) kakkat lattialle... ei ois enää puuttunu kun se et joku ois laatannu ja oisin heittäny hanskat tiskiin... Lapsi perheen suunnittelematon karu todellisuus iski kyllä niin täysillä päin naamaa ja sitten ois pitäny ottaa vielä rennosti ja keittää isille kahvia... :laugh:

(.) ja omaa kasvavaa napaa=) ultra oli viimeviikolla, hienosti yksi tiitiäinen löyty ja kätilö veikkaili, että laskettu aika voisi olla muutamaa päivää aikasemmin. Näytti sirolta ja pitkältä ja oli rauhallisempi kuin veljensä ultrassa. Sen kyllä huomaa. Esikko potki jo näillä viikoilla niin että tuntu hyvin ja on aika energinen ja lujatahtonen edelleenkin=) Tiitiäisestä sillon tällön tuntuu kupruilua alavatsassa. Niska turvotustakaan ei ollut yhtään. Seuraava ultra meneekin ensvuoden puolelle, kun on kaikki joulu pyhät ja uudet vuodet ensin... menee johkin 21-22 viikolla, en muista juuri nyt päivämäärää.

Pistää oikein ärsyttämään nytte, kun kovasti kysellään, et onko lapsilla sama isä... hei!! oon edelleen naimisissa, tammikuussa neljävuotis hääpäivä.
Sitten kun esikon synnytys päättyi imukuppiin, niin nytte sitten oon rivien välistä ymmärtäny, et loppuajan sokereita ja kokoa aletaan tarkkailla tarkemmin... mitä *ittua??? Onko 52cm ja 3665g jotenkin iso?? Mä olen ymmärtänyt että epiduraali ja pitkä avautumisvaihe oli vaan vienyt voimat ja lopussa íski ponnistusheikkous... ajattelin seuraavassa neuvolassa laittaa tätin koville... pikkusen meinaan hiillyttää tommoset vihjailut ja veikkailut... kai mulle ois sanottu, jos kyse ois ollu lapsen koosta!!??!!

Valmistuminenkin häämöttää jo kalenterissa. Viimisiä tehtäviä ja harjottelua teen tässä... ja 19.12. saa paperit käteen=) Sitten voi hyvällä omalla tunnolla marssia työkkäriin....
Kysymys: Onko kellään käytännön kokemusta, kannattaako kotihoidontuen rinnalla nostaa työttömyyspäivärahaa vai pitäskö kotihoidon tuki perua siksi ajaksi, kunnes hakee sitä uudestaan ja äitiyspäivärahaa?? Laskeskelin juuri, että on ihan törkeen huono toi kotihoidontuki äitiyspäivärahan kanssa.... eihän sitä saa kun muutaman kympin siihen päälle=( tarttis ehkä töitä kumminkin miettiä... mut kuka ottaa 3 ja ½ kuukaudeks raskaana olevaa töihin???

Mutta iloista maanantaita kaikille ja hyviä vointeja!!!

Maariana83+ Tiitiäinen rv14.

Tsempit kaikille jotka vielä jännäävät np-ultraan menoa, toivottavasti tulee rutkasti hyviä uutisia :) Mies mukana tai ei...

Meillä isänpäivä meni ihan hyvin, hieman erilaisissa merkeissä kuin aiempina vuosina. Hyvin kuitenkin. Ei koiruus vielä oo räjäyttänyt laumaansa masusta ulos, eli sitä odotellessa.
Meillä perheessä toinen koira (vanhus, 11v..) taitaa tehdä kuolemaa ja se pistää mielen matalalle. Vielä sitä elättelee toiveita, että jospa se siitä piristyis vielä. :| 11 vuotta on kuitenkin hirmu pitkä aika kiintyä toiseen ja sitä vaikeempi totuttautua sit olemaan ilman..

Mun serkkuni saksassa synnytti eilen isänpäivän kunniaksi pienen tytön :) Ihanaa kuulla positiivisia synnytystarinoita vaihteeksi.

Töihin tänään pitäis mennä, suoraan sanoen ei jaksais yhtään kiinnostaa kun ei siitä mitään kiitosta koskaan saa. Mentävä se kuitenkin on. 6vkoa jäljellä ennen kuin meidän koulussa laitetaan oppilaat joululomalle. Sitä odotellessa, siis. Itse oon laskeskellut, että viimeistään joulujuhlan aikoihin kaikki tietää että mä oon raskaana, nyt jo masu sen verran kupera :whistle: ... Ehkä sen pari vkoa pystyy vielä suurimmalta osalta ulkopuolisia asian jemmaamaan.

Huomenna toka neuvola, miehen raahaan taas mukaan. ;)

Kissinminttu & papu 12+6 tjsp

Mies soitti juuri, että pääsee mukaan ultraan :heart: Ihanaa :heart:

On tyhmästi keskellä päivää, mutta kun en parempaakaan aikaa saanut. Mutta onneksi pääsee, paljon mukavampi mennä kahdestaan!

Ultrassa käyty ja kaikki hyvin. :heart:
Ei meinannu saada mitattua niskan turvotusta, koska oli niin häjyssä asenossa. Mun piti yskiä kovaa ja painella alavatsaa jos vaikka vaihtais asentoa..mutta ei. :D
Ultras sitten vatsan päältä ja niskaturvotus oli 1.3
Laskettuaika pysy samana ja viikot täsmäs päivälleen. Oli se ihmeellistä nähdä että siellä noin ihmisennäköinen pieni käärö oli. :D Mies oli mukana ja kyllä sekin oli huojentunut että kaikki oli hyvin. Mukamas näytti pojalta :D

Aurora ja toukka 12 + 4

Hellöy!
Jaksoimpa taas pitkäst aikaa avata koneen ja lueskella pikaseen teiän kuulumisia..

Onnea hyvistä ultra kuulumisista! :)

Itselläni on mennyt tosi hyvin ja olo on ollut niin normaali (ihana), ei väsymystä eikä muitakaan oireita enään.. Kauhea shoppailu vimma ollut ja oonkii kierrelly kaikki kaupat ja ostellu itselleni kaikkea kivaa! :D Ensviikolla meinasin sitten lähteä katselemaan vaaville sitterit yms. ns.pikku tavarat! Päätettiin että vaunut ostetaan sitten Tammi-Alesta.
Masu kasvaa aikas hurjaa vauhtia.. =) huomenna ois eka neuvola-lääkäri.

Niin ja vielä sellaista.. että meillä kävi nyt v-loppuna kylässä semmonen 3kk vanha tyttö vauva ja meiän pienempi koiruus sai ainakii kauhean innostus kohtauksen eikä sitä voinut sisällä edes pitää.. Tuli pien kammo et sama härdelli varmaan edessä päin viellä! :headwall:

T.toukotytsy ja masuasukki 14+1

Ilmottaudun oitis porukkaan^^viikkoja olis nyt 13 ^^ pikkukakkonen kyseessä, esikoinen nyt 2v2kk. ja oireita oli hurjasti, varsinkin pahoinvointia, kaikkea mitä ei ensimmäisessä raskausaikana ollut. Huomaa kyllä että raskaudet ovat erilaisia.
Onnea teille muillekin! :)

Sompio onpa kiva kun sun mies pääsee mukaan! Onnea matkaan!

Kotidopplerista sen verran että muistelisin että aika moni täällä oli hankkinut tai ainakin suunnitteli tilaavansa itselleen sellaisen.. Eli millaisia kokemuksia siitä? Suositteletteko?
Kun jotkut puhuu että ihan turha laite ja jotkut pelkää että kääntyy hyvää tarkoitustaan vastaan ja aiheuttaa turhaa murhetta jos joku päivä ei sillä ääniä saakkaan kuulumaan...
Minä hirveästi sen haluaisin mutta arveluttaa...

Mulla on takana nyt monen monta ihmeellistä yöheräämistä. Eli joka yö kello kolmen maissa havahdun pirteänä kuin peipponen ja kuluu tunnin verran ennen kuin saan taas unen päästä kiinni. Siinä sitten pyörii ja ajattelee kaikenlaista ja joskus naurattaakin kun lähes kellon tarkkaan joka yö ilman mitään näkyvää syytä herää eikä tuntiin nukuta ollenkaan! Välillä heti herätessä hermostuu kun tietää että tässä ei sitten heti käännetäkkään kylkeä ja vain nukahdeta uudelleen. Outo juttu. |O

Joululahjat Kuka reipas on jo niitä hankkinut? Eräs tuttu hirveästi stressasi kun vasta muutama lahja on ostettuna ja minä tajusin että minun hankintani ovat vielä ihan ajatustasolla. Pitäisikö olla jonkinlainen hoppu? Mä tykkään kauheasti ja tarkkaan suunnitella mitä kullekkin annan, se on puoli iloa! Miten muut hankkivat lahjoja? Pelkästään lapsille vai kaikille läheisille? Ahdistaako lahjanostorumba? :xmas:

Iloista ja onnekasta viikonalkua kaikille!

Jasmin ja aarre 15+5 :heart:

Sompio Hienoa!!! Olen niin iloinen sun puolesta! :hug:

Tervetuloa Odeka!

Jasminen Kyselyyn... Ei ole tullut osteltua. Pohtinut vähän mitä kenellekin ostais. Eli alustavaa työtä siis oon tehnyt! :D Ei oikeastaan ahdista, ainoastaan hinnat ahdistaa. :p

Onnea ultra kuulumisista myös! :heart:

gallup Kuinka monen unet ovat muuttuneet katkonaisemmiksi? Herää herkemmin pieniinkin ääniin? *nostan käteni ylös*

Therean+ Vaavi 13+0

kiitos vielä :) kaikkea teidän kirjotusta en ole vielä ehtinyt lukea, mutta teen sen kyllä.

Therean gallupiin mä kyllä nyt heräilen joka pieneenki ääneen ja muutenkin tulee nukuttua tosi huonosti, en tiedä miksi |O

Tervetuloa Odeka ja humu82 :wave: Lisäsin teidät etusivun listaan. Laitatko humu82 lisätietoja, jos sulla on joku la kuitenkin jo määritelty? En uskaltanut laittaa sinua millekään päivälle vielä, kun en oikein tiennyt :)

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille ja onnea matkaa myös niille joilla ultra vielä edessä! Mukava kuulla Sompio että miehesi pääsee mukaan, varmasti ihana kokemus hänellekin :)

Isänpäivä alkoi meilläkin vähän kehnosti, kun esikoinen tuli torstaina nuhaan ja pientä lämpöäkin ollut. La-su välisenä yönä heräsi neljältä ja olikin kuume noussut. Annettiin särkylääkettä ja joi mukillisen vettä ja sitten sai uudelleen unen päästä kiinni. Aamulla sitten rassu oksenti :'( Ei kuitenkaan tainnut oksennustautia olla, kun ruokakin maistui ja ei useammin oksettanut.
Keitettiin sit miehelle aamukahvit ja vietiin sänkyyn lahjojen ja kortin kera. Poika innoissaan ojenteli isille paketteja ja korttia ja tarjoili aamiaista.

Joululahjoja mä en ole ostanut vielä yhtään. Vähän vaan miettinyt mitä kenellekin antaisi. Mä tykkään antaa lahjoja, myös aikuisille, ja osan teen itse. Eli yleensä annetaan miehen kanssa lahjat toisillemme, meidän vanhemmille, isovanhemmille, sisaruksille, kummilapsille ja joillekin muille sukulaisille, kenen kanssa ollaan enemmän tekemisissä tai käydään ennen joulua/joulunpyhinä niin silloin viedään jotain pientä. Ja tietysti omalle pojalle tulee ostettua paketteja :heart: Viime jouluna oli vasta 5kk niin ei kovin välittänyt pakettien avaamisesta. Niitä oli ihan hirmuisen paljon, kun meidän antamien lahjojen lisäksi tuli kummeilta ja sukulaisilta niin paljon lahjoja. Varmaan tänä jouluna ei osteta itse kovin montaa pakettia, ettei tule ihan niin paljon tavaraa... Kummit ym. kun ovat kyselleet lahjatoiveita niin voipi sitten ehdottaa heille jotain niistä mitä itse mietitty.

Yövalvominen on varmaan kehon valmistautumista tulevaan, että jaksaa sitten herätä vauvaa syöttämään öisin muutamien kuukausien päästä :heart: Mulla kyllä väsymys painaa niin paljon vieläkin että vaikka herään yöllä ja mulla on pissahätä, niin saatan nukahtaa heti uudelleen ehtimättä mennä vessaan :laugh: Esikoista odottaessa oli ihan sama juttu, nukuin jopa 13 tunnin yöunia ja jos heräsin vessahätään niin käänsin vaan kylkeä ja nukahdin uudelleen. Pelkäsinkin että mitenköhän herään imettämään vauvaa, mutta kyllä se äidinvaisto vain minutkin unikeon herätti ennen kuin vauva edes ehti alkaa itkeä, heräsin jo siihen tuhinaan :heart:

Siksakkia & Toivo 14+3

Jasmin84 mä tilasin ton kotidopplerin, Angelsound merkkinen.
ja mul on ainakii toiminu oikein hyvin.. Tänä aamuna viimeks kuuntelin vaavia ja hirveä temmellys oli meneillään. :heart: Potkuja ja pyörähdyksiä ja todella vahva sydämensyke!
Niitä on mukava kuunnella. Tilasin ton sillo kun olin viikol 12+ ja sillon kuulu tosi hiljakseen vielä syke ja välillä ei ollenkaa,mutta en siitä kuitenkaa säikähtäny.
Nyttenkin se välillä pyörähtää jonnekkin piiloon ja syke katoaa..
Että ei minulla ainakaa huonoja kokemuksia siitä! =)

T:toukotyty+masuasukki 14+1

Moikka

Pakko käydä lukemassa muiden kuulumisia,että tuntuis tää raskaus todellisemmalta. Huomenna tais olla muutamalla ultra.Oliks tänäänkin.
Mulla on vielä ultraan viikko ja yks päivä.Kyllä tää aika menee hitaasti mutta varmasti eteenpäin. Muistan ku tuskailin,että siihen on yli kolme viikkoa.
Tuntuu hassulle ku monet kirjoittaneet,että aika on menny tosi nopeesti. Mä uskon,että sitte ku saa sen 12 viikkoa täyteen ja ultrassa käyty ja jos kaikki hyvin ni saa rentoutua eikä tartte kokoajan laskea päiviä.Sitte menee aikakin nopeammin.Ja toi joulu tulee tohon ja sit onki tammi kuu ja alkaa uusi ultra kierros.

Mä olen miettiny sitä angelsounds kotidoppleria,mutta en ole vielä ostanut. Oon miettiny just tota,että miten panikoinkaan sitte jos en saa niitä kuuluviin. Mulla on kyllä joka vauva ollu aktiivinen masussa. Ja just tänä aamuna muistelin sitä kuinka hassusti joka vauva on heränny samaan aikaan aamulla äidin kanssa. Kun olen heränny ja pötköttäny aamulla sängyssä ni ei ole menny ku hetki ni vauva masussa on heränny ja antanu aamupotkun äidille. :heart: oih sitä onnen määrää.Äkkiä sellaisille viikoille kiitos.

Viime raskauden loppuaika oli ihan tuskaa mielettömien turvotuksien takia.Toivottavasti tässä raskaudessa säästyis siltä.Tänään pohdin mistä ihmeestä löytää talvitakin tälle vauvamahalle? Onko kukaan nähnyt missään myytävän? Eihän noissa h&m ja lindex jne ole ulkoäitiysvaatteita?

ihana lukea ku ootte tehnyt vauvalle hankintoja. Mä voin suositella unipussia! Ihan ehdoton meillä kaikilla lapsilla ollut. Nytkin neiti 1v 2kk tietää milloin mennään nukkuu ku iltarutiinien päälle laitetaan body ja unipussi ja kainaloon unipupu.Pysyy varmasti lämpimänä,ei mene peitto naaman päälle.Ei pääse kiipee pinnojen yli jne jne.Voisin hehkuttaa lisää.
=)

eipä tänne muuta ihmeepää. Odotan koska maha kasvais kunnon vauva mahaksi.Nyt on ylämakkara ja alamakkara. :laugh: Torstaina vihdoin tulee mullakin 12 viikkoa täyteen.

NN rv 11+4

Yhteistyössä