Tytti83 oli ihan pakko nyt kommentoida=) Meidän esikkopoika on syntyny nimenomaan 4.6.-07. Hiukan sai synnärillä kuulla onnitteluja, kun oikein liputuspäivänä synty komia poika, taisi olla jopa aamun eka poika=) kyllä lopun elämäni muistan mikä liputuspäivä 4.6. on
Mua on jo anoppi pelotellu että yli menee.... ollaan naureskeltu kun miehen poika on 5.6 syntyny, esikko 4.6. ja nyt sitte povailtiin yli, niin saatas lisää siihen kesäkuun alkuun. Olen vankasti päättäny punkea tiitiäisen kyllä pihalle viimeistään toukokuun puolivälin aikaan=)
Aamulla kyllä mietein, et mihin hel*ettiin taas oon oikein änkeny itteni... kolme yötä on menny niin vituralleen kun vaan mennä voi ja nukkumaan meneminen on ollu pelkkää huutoa... sillähän ei ole asian kanssa mitään tekemistä, että esikolle on tulossa 8 hammasta kerralla. Luitte ihan oikein... ylä ja ala kulma ja poskihampaat on tulossa kaikki kerralla... :| vetää äitin vakavaksi, kun alkaa keinot loppua... ja kaiken kukkuraksi räkä juoksee pienen miehen nenästä. Onneksi ei kovin montaa hammasta enää sinne suuhun mahdu tulemaan. Olen vaan miettiny, et missä ihmeen välissä itse kerkii ens kesänä nukkua, kun päikkäreitä taitaa olla turha edes haaveilla nukkuvansa, varsinkin kun oma äiti on pelotellu, et oon lakannu nukkumasta päikkäreitä 1v ja 9kk... ei kiitos meille sitä!!! noh, on moni muukin saanut lapsia pienellä ikäerolla ja selvinny jotenkin täyspäisenä kakkosen vauva-ajasta=)
Ja sitten huumoria isänpäivästä.... ei alkanu kovin häävisti... ensiksi sain pestä pissaa kerrossängyn tikkaista ja alasängyn tyynyistä ja matosta, kun 5 vuotiaalta tuli vahinko tikkaiden puolivälissä.... tuntia myöhemmin pikkumies väänsi kahteen otteeseen pyllypyykin jälkeen (potallakin kokeiltiin) kakkat lattialle... ei ois enää puuttunu kun se et joku ois laatannu ja oisin heittäny hanskat tiskiin... Lapsi perheen suunnittelematon karu todellisuus iski kyllä niin täysillä päin naamaa ja sitten ois pitäny ottaa vielä rennosti ja keittää isille kahvia...
(.) ja omaa kasvavaa napaa=) ultra oli viimeviikolla, hienosti yksi tiitiäinen löyty ja kätilö veikkaili, että laskettu aika voisi olla muutamaa päivää aikasemmin. Näytti sirolta ja pitkältä ja oli rauhallisempi kuin veljensä ultrassa. Sen kyllä huomaa. Esikko potki jo näillä viikoilla niin että tuntu hyvin ja on aika energinen ja lujatahtonen edelleenkin=) Tiitiäisestä sillon tällön tuntuu kupruilua alavatsassa. Niska turvotustakaan ei ollut yhtään. Seuraava ultra meneekin ensvuoden puolelle, kun on kaikki joulu pyhät ja uudet vuodet ensin... menee johkin 21-22 viikolla, en muista juuri nyt päivämäärää.
Pistää oikein ärsyttämään nytte, kun kovasti kysellään, et onko lapsilla sama isä... hei!! oon edelleen naimisissa, tammikuussa neljävuotis hääpäivä.
Sitten kun esikon synnytys päättyi imukuppiin, niin nytte sitten oon rivien välistä ymmärtäny, et loppuajan sokereita ja kokoa aletaan tarkkailla tarkemmin... mitä *ittua??? Onko 52cm ja 3665g jotenkin iso?? Mä olen ymmärtänyt että epiduraali ja pitkä avautumisvaihe oli vaan vienyt voimat ja lopussa íski ponnistusheikkous... ajattelin seuraavassa neuvolassa laittaa tätin koville... pikkusen meinaan hiillyttää tommoset vihjailut ja veikkailut... kai mulle ois sanottu, jos kyse ois ollu lapsen koosta!!??!!
Valmistuminenkin häämöttää jo kalenterissa. Viimisiä tehtäviä ja harjottelua teen tässä... ja 19.12. saa paperit käteen=) Sitten voi hyvällä omalla tunnolla marssia työkkäriin....
Kysymys: Onko kellään käytännön kokemusta, kannattaako kotihoidontuen rinnalla nostaa työttömyyspäivärahaa vai pitäskö kotihoidon tuki perua siksi ajaksi, kunnes hakee sitä uudestaan ja äitiyspäivärahaa?? Laskeskelin juuri, että on ihan törkeen huono toi kotihoidontuki äitiyspäivärahan kanssa.... eihän sitä saa kun muutaman kympin siihen päälle=( tarttis ehkä töitä kumminkin miettiä... mut kuka ottaa 3 ja ½ kuukaudeks raskaana olevaa töihin???
Mutta iloista maanantaita kaikille ja hyviä vointeja!!!
Maariana83+ Tiitiäinen rv14.