TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jossu-71
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nemika jaksamista huomiseen :hug:

matami missä te ootte yötä -hotellissa vai ootteko vuokrannu jonkun talon? Aikast kiva olla siel niin kauan. Mä oon jättämässä E:n kotiin -en tiedä miten pärjään. Mä olin jo niin ottamas sitä mukaan, mut muut sai käännettyy mun pään. Nyt en tiedä onko se hyvä vai paha. Se lohduttaa et tullaan kotiin jo aaton aattona -vaikka ei se pienelle mitään merkkaa. Tää on niin hankalaa - pitävät mua päiväkodissa varmaan ihan kamalana äitinä kun hylkään nyt pienen pariks viikoks. Ehkä käyn kuitenkin rokottaas neidin, jos tuleekin jotain et hän ei voikkaan jäädä kotiin tai en vaan pysty jättämään. Otatko sä neidille hepatiitti rokotteen?

Mut eipä tässä ihmeempiä :wave:

Voi dääm. Nyt on meillekin iskenyt noi aikaiset aamut. Pikkumies pomppas pystyy klo 6. Ei siinä muuten mitään olis, mutta tuli itse kukuttua aamuyöllä asti. Isäntä oli iltavuorossa ja tuli puolen yön jälkeen ja sit napusteltiin "iltapalaa". Tyhmäst päästä kärsii koko kroppa =)

Onko muilla lapsosilla nyt meneillään järjetön tavaroiden kantelubuumi? Tuo pikkumies on kokoaika voimailemassa ja kantaa taaperökärryään ja mitä milloinkin mitä vastaan tulee. KAIKKI pitää kantaa ja siirtää johonkin. :laugh:

Puliina,Meillä kannellaan kaikkea ja piilotellaan kaappeihin siististi pikkuesineitä :D Kattilakaapin kaatilahyrrästä löyty pikkuauto ja palikkalaatikon palikoita nätisti rinnakkain kaapista missä säilytän leivinpapereita yms... ja millon mitäkin =)

Meil herättiin jo 6.20 kun herran pissat tuli ohi vaipan :/ Menikin sit ajoissa päikyille. Millonkohan miä olisin oikeesti valvonut edes kymmeneen :ashamed: Ei vaan jaksa näillä aikatauluilla....

Tein just sienipiirakkaan..kanttarelleja ja herkkusieniä :p Illalla taidetaan pojan kans mennä saunomaan... sitä ennen mennään tekeen kunnon kävelylenkki,toivottavasti jaksais istuu rattaissa.

Ilmeisesti kuuluu ikään jotenkin :). Hirvittää vaan välillä kun yrittää niin ISOJA tavaroita siirtää. Hirmuinen ähinä ja puhina kuuluu kun toinen pää punaisena hilaa jotain jakkaraa paikasta a paikkaan b. Itselläni on ollut lapsesta asti hirmuinen sisustusvimma ja järjestystä kotona pitää aina aika ajoin muuttaa. Nyt Luukasta katsoessa alkaa naurattaa, ettäliekö se omena kamalan kauas puusta pudonnut :laugh: .

Puliina...ai siäkin oon kova rumsteeraan ;) ...niin miäkin...pitäis aina vaihtaa järjestystä tai vaihtaa sisustusta :D ! Tavaroita neiti kuljettaa myös joka paikkaan tai tuo jonkun syliin...

Meillä Edith on räkäinen :/ ...toivottavasti menee ohi ilman kovempaa tautia...miä taas olen ollut töissä kaksi päivää ja huomenna menen vielä illaksi.

Merika...mennään hotelliin...kaksi huonetta väliovella. Hiukan minuukin jännittää, kun tuo neiti on niin pikkuinen, mutta viime kerralla oli usea vauva reissussa mukana...nuorin oli 9kk ja hyvin näytti menevän, kun sivusta seurasin sekä juttelin äitien kanssa. Me osallistuttiin rokotetutkimukseen...eli neiti on saanut A-hepatiittirokotteen / tai saa sen ennen matkaa. Ruuat eli purkkimuonat aion raahata mukana sinne...eli aika lasti, mut turvaan EHKÄ ruokapöpöiltä...hedelmiä, jugurttia, hedelmäpurkkeja voi antaa sit lisäksi...joita sieltä löytyy...

moi.

onpa täällä hiljaista. Kaikilla muilla on näköjään elämää paitsi mulla :)

Tänään on ollut ihana lököilypäivä. Käytiin heti aamusta miehen kanssa salilla. Sen jälkeen ehdittiin käydä kysymässä kodinkonetarjousta, ja saatiin tosi hyvä. Ja oli muuten tosi kiva myyjäkin meillä.. Loppupäivä on kulunut grillauksen ja löhöilyn merkeissä.. Ihanaa kun kerrankin sai vaan lököillä sohvalla ja lukea uusinta oliviaa :) vieressä kulhollinen karkkia tietty.

Nyt jänskättää!! Tilasin äsken ittelleni pidennykset netistä!!! Otin suklaanruskean värin ja pituudeltaan 45 senttiset!! Toivotaan että väri osuis kohdilleen!! Mulla on tällä hetkellä nutrissen purkin mukaan vaaleen ruskeet hiukset.. Mutta oma silmä osottas juurikin suklaanruskeeseen.. Vielä kun saan ajan varattua sille pidentäjälle. Huoh. Jännittää!!! Kiitos MAJJ vinkeistä!

Pojalle on tullut räkätauti.. Kunhan ei vaan sikistä olis :( Ei toi räänvaluminen tosin menoa haittaa ollenkaan.. Tosi paljon on pojalla draivia päällä.

Ja tavaroiden kuskaamisesta: kokoajan kuskaa pupua, autoja, rillikoteloa yms paikasta toiseen...

nyt koitan unohtaa pidennykset hetkeks ja keskityn tähän hetkeen.. Iloista lauantaita... Ja niin, missä on CARMEN???

carmen...juu mis oot??

birdie...varmaan tulee kivat pidennyksistä =) ...miä yritän taas kasvattaa hiuksia, on töihin lähtö helpompaa, kun saa hiukset kiinni ( ei tarvi laittaa ). Tuommoiset lököilypäivät on huippuja =) ...olen sohvaperuna :D !

Mulla oli painajaismainen päivä tänään :(

Poika nukku päikkyjä ulkona rattaissa ja rupesin ihmetteleen kun niin pitkään koisii ihan hissukseen... Kertaalleen olin jo käyny kattomassa ja sillon nukku ihan nätisti.
menin ulos kattomaan niin rattaat tyhjät eikä poikaa missään :o Oli jalkasuoja ja se tuulisuoja kuomun edessä ja makuupussissakin oli...kuomu vaan alhaalla ja ketään missään...luulin jo et se on ryöstetty,sit kuulin pikkasen älähdyksen ja juoksin tielle...siellä pikkunen oli,portin pielessä räkä poskella :'( Ei naarmun naarmua,pieni mustelma poskessa...
Jännäks homman tekee se et meil on tosi rinteinen piha,suorastaan jyrkähkö ja sieltä mis rattaat on parkissa on matkaa alas ja tielle.... ja miten yleensä on päässyt pois sieltä rattaista..ei ollu valjaita,mut ei siihen isoo rakoo jää siihen kuomuun kun sen tuulisuojan virittää... ja tuokun ei juuri kiipeile mihinkään edes pyytämällä. En oo ikinä pelästynyt niin. Hälytin ei ollu päällä,en tiiä mitä sen kans olin mokannu...oli kuitenkin siinä vieressä. Kauhee tunne kun rattaat tyhjät ja ketään ei näy.... :(

Nyt nukkuu ylhäällä,ei ollu ite kyl juuri moksiskaan...

Aamusta J:n kummitäti tuli meille kun olin luvannut tehdä kampauksen kun menivät häihin.. No kiharrin oli päällä tossa tv tason päällä ja tietysti neiti nappas kiinni! Puoli kämmentä sit paloi :( ei onneks nii pahasti että lääkäriin ois pitänyt mennä eikä näi iltaa myöten enää aristanutkaan sitä. Meidän neidille oikeasti tapahtuu joka päivä jotain! Lyö päätä lattiaan, tippuu jostain kun kiipeilee ei kyl osaa varoa! Loukataanko muilla usein ?

Repa: Voi luoja! :o Onneks löysit pojan ennen kun lähti kauemmaksi! Ja uskon että säikähdit lujaa, mä olin kans tänään tytönkaa PITKÄSTÄ aikaa kaupungilla ja mentiin gina tricoseen ja annoin neidin hetken kävellä, käänsin selän ja kun katsoin takas ei näkyny neitiä missään, onneks sit tajusin kyykistyä ja yhden vaate telineen allahan neiti istui ja naureskeli -luuli varmaa et ollaan piilosta! :D :/

carmenia: Kans kaipailen! :wave:

repa... :o ...voi pientä :'( ...teidän piha on TOSI jyrkkä...onneksi selvisitte säikähdyksellä :hug: :hug: ...tuli heti mieleen se Edithin rapuista putoaminen :( ...majj...kylläpäs teillekin sattuu ja tapahtuu...mut taaperoikä on sellaista aikaa, et vauhtia piisaa mut älli puuttuu :whistle: ....

Täällä taustalla roikun :wave: ei vaan saa aikaseks kirjottaa.

Repa, hui kauhistus :hug:

Majj, no on teilläkin keritty :( onneks ei pahemmin palanut....on noi kyllä hurjan nopeita!

Meillä on neidillä räkätauti ja viime yö meni valvoessa. Mulla ja pojalla ollut kurkku kipeenä muutaman päivän ja nyt se on sitten tuolla neidillä. Räkä valuu solkenaan. Kesä ollaankin oltu ihmeen terveenä....viime talvi koko ajan räkätaudissa.

Missäs Carmen ja Poika?

Matami,Mulla kävi kans teitin Edithin tapaus mielessä... :/

En tajuu vieläkään miten pääs naarmuitta sinne alas... on kyllä ollu opetteleminen muutenkin kun poika on saanut rohkeutta lisää. Ennen nyhjäs helmoissa kaupoissakin yms. nyt lähtee kyl viipottaa pää kolmantena melkosen estotta..ei vaan meinaa ite hokata et nyt sitä sit pitää kattoo tarkemmin.

Yö meni hyvin,et ei kai tolle mitään traumoja jääny... miä näin unta lapsikaappauksesta :ashamed:

Majj: Ei teilläkään sit oo helpolla päästy :o Onneks ei palanut pahemmin,

Summer
paranemisia :hug: Millonkohan meille kunnon flunssat pukkaa...saadaan semmonen varmaan sit muskarista jos ei aiemmin. Pojalla oli vaan se yks nuha viime talvena,mul ei oo ollu oikeestaan mitaan ihmeempiä yli kahteen vuoteen... ei voi ikuisesti tää tuuri jatkua :p

Repa, kyllä nuo räkätaudit alkaa sitten pyöriä, kun lähtee hoitoon tai alatte käydä kerhoissa tmv. Meillä kun tuo isompi oli viime talvenakin pari päivää viikossa hoidossa, niin tartutti sitten kaikki taudit tuohon pienempäänkin. Sillä kun ei vielä ollut vastustuskykyäkään.
Hienoo että yö meni hyvin!

Eilen saatiin kattotuolit paikalleen. Tänään pitäis leikata nurmikko ja poimia loput viinimarjat. Tosin viel on liian kosteaa, kun yöllä sateli.

Mulla taas repaleinen yö takana. Tällä kertaa syyllinen oli isäntä, kun sai jalkaansa jonkun ihme krampin tai jonkun vastaavan. Hänellä on muutenkin noita selkäongelmia noiden välilevyjen kanssa. Muutaman kerran mennyt jalka alta.

Meillä kiivetään kokoajan ja joka paikkaan. Toissa päivänä esikoinen kanniskeli tavaroitaan yläkertaan eikä saanut/ehtinyt sulkea porttia, kun oli kädet täynnä tavaraa niin pikkumies oli salamana paikalla ja kovalla kiireellä lähti kiipeämään ja ote luiskahti, otsa osuin portaan reunaan. Ei onneks tullut kovin isoa sarvea.

Eilen kun oltiin noiden talkoolaisten kanssa syömässä pikkumies sukelsi syöttötuolista. Onneksi ehdin nappaamaan kädestä kiinni ettei lattialle asti ehtinyt mätkähtää. Selvittiin pelkällä säikähdyksellä.

Ei ne räkätaudit onneksi aina kaikille tartu. Meillä viime talvena pikkumiehellä vain yks flunssan poikanen vaikka esikoinen oli eskarissa ja keskimmäinen kävi seurakunnan kerhossa.

Viel tost kiipemisestä. viime viikolla yhtenä päivänä poika käytti keittiön alalaatikkoa "portaana" päästäkseen työpöydällä olleisiin tavaroihin käsiksi.

juu onneks noi räkätaudit ei kaikkiin iske. meillä ukko käy töis ja poika koulus ja nyt tyttöki koulus eskarissa niin nyt on räkätauti kiertäny mukelot.l ja pikku miehellä soutaa ja huopaa tuo lenssu. mut yskii ja räkäne vielä vaikka näytti et ohi menee.
ja viime talvena pari pienen pientä nuhaa vain. jotka parissa päivässä ohitse.
korvatulehduksia kylläkin mutta ilman räkätauteja.

eilen oli hautajaiset ja pää kahta kauheammin sekaisin. lapsilta kun äiti menee niin se on jotain kauheeta. katsoa kun tyttö vilkuttaa äidilleen haudan laidalla. :'(
en vaan jotenki pysty tätä asiaa käsittelemään päässäni. kävin vielä illalla ystävän haudalla ja silti ajatukset ei vaan aukene että näin on tapahtunut. vaikka ollaan itketty ja muisteltu niin jotenki et on nii vaikea uskoa todeksi että häntä ei ole.

repa: hui kauhistus. onneks selvisitte säikäyksellä. :hug: :hug: :hug:

Nemika, :'(

Marmotta, ootteko terveenä? jos peppi parantuu, niin mentäskö torstaina perhekerhoon? jos se nyt sillon ees on....mä en ihan niihin nettisivuihin luota vaikka ois vanhaa tietoo :/

Haaverit ja loukkaantumiset, kuka niistä kyselikään.. Meillä ihan arkipäivää. Tällä hetkellä on päässä 2 kuhmua, toisessa silmäkulmassa arpi ja just äsken kaatui naamalleen ulkona, nenä verillä. En tiedä oonko jotenkin liian huoleton Eevan kanssa kun se jatkuvasti muksahtelee johonkin, mutta en mä sitä voi koko ajan kädestäkään pitää kiinni. Se vaan aina innostuu jostain ja lähtee juoksemaan liian kovaa tai sitten ajatuksissaan kompastuu johonkin. Saa koko ajan pelätä, että milloin sattuu kunnolla, tähän mennessä vaan mustelmia ja rikki nirhautunutta ihoa. Tulee vaan sellainen olo, etten pidä tarpeeks hyvää huolta kun noin pääsee yleensäkään käymään. :ashamed:

Repa, kamala sentään, varmasti säikäytti! Onneksi oli poika kunnossa. Taikurin lahjoja omaa selvästi sekin kun pääsi jotenkin pois..

summer, mennään vaan ellei Eeva siihen mennessä putoa päälleen jostain. Tällä menolla olis ihmekään kun on koko ajan rähmällään. Musta jossain lehdessäkin luki ne päivät, että eiköhän se silloin ole. Paranemisia sinne.

Marmotta/loukkaantumiset: Mun mielestä sekin on hiukan kyseenalasta seurata sentin päässä taaperon joka liikettä..kylhän ne kuhmut kuuluu siihen elämisen ja menemisen opetteluun. Kun nyt suurimmilta tapaturmilta sais varjeltua... ihan hyvin siä varmasti Eevan perään katot =)

Nemika,Surutyö on varmasti pitkä... jaksamisia :hug:

Räkätaudit,Juu,mul on kyl aikamoinen vastustuskyky...olin kaupassa töissä ennen Kasperia ja siellä kierti työntekijöiden kesken kaikki maholliset ripulit yms. mut mulle ne ei yleensä tullut...sillon keskenmenon jälkeen oli flunssa ja mahatauti,en tiiä oliko sillon jotenkin alentunut kynnys tai jotain. Raskausaikana ja sen jälkeen ei oo ollu oikeestaan mitään. Pojasta en sit tiiä..isänsä oli kyl kipee pariin otteeseen mut ei tarttunut,en tiä miks. Vaarilta sai sen nuhan sillon. mut toki iso osansa on sillä et ei olla oltu missään kerhoissa yms.

Ipana päikyillä...köytin valjailla vankkureihin kiinni...jos nyt pysyis :|

nemika: :hug: surutyö vie oman aikansa..

räkätaudit: juu, kyl ne sit viimeistään alkaa kun hoitoon menee..meil esikoinen oli hoidon alettua ekat ½v koko ajan kipeenä..tyttö on säästynyt räkätaudeilta mut sillä on kyllä vastustuskykyä enempi kuin tarpeeks kun syö kaikenmaailman roskat maasta kivet ja kannot..muutaman kerran on ollut olevinaan nuhaa mut on kestänyt tyyliin päivän mut eiköhän tytönkin sairastelut ala kun viikon päästä hoidot alkaa..

nyt viemään esikoinen suihkuun ennen kuin menee maate..

Repa voi kamala. Pienet on niin vikkelii. Mä köytän kans aina kiinni. Kerran kun oltiin laattaliikkees neiti meinas tippuu rattaista kun ei ollu valjaissa. huh. onneks setä sai kopin.
onneks selvisitte säikähdyksellä.

nemika :hug:

räkätauti on ja jatkuu kahteen otteeseen on neiti ollut jo hoidostakin pois.
pientä lämpöä myös. isommalle ei oo viel ollut.

puliina meillä kannetaan pottaa ja hoitolaukku ja äidin veska on kans suosittu.

Mä oon jotenkin ihan väsy -remontiin kait -onneks huomen on taas maanantai pääsee taas töihin :) on mullakin toiveet. Viikonloppu oli kyllä mukava -tapasin hyvän ystäväni -nähdään niin kovin harvoin. Pitäs enemmän treffata kavereita, mut asuvat muualla ja eipä sitä aikaa liiemmin oo. Mut katsotaan josko saisin aikaseks lähte Tampereelle täs joku viikonloppu. Parannan tapani. :)

Öitä :wave:

Huomenta...meillä TAAS huonosti nukuttu yö :/ ...neiti on alkanut heräilee vähän väliä itkemään, tutilla yleensä rauhottuu, mutta yksi yö annoin tissiä, muu ei auttanut :ashamed: ...joten viime yön neiti halusi tissiä ihan selvästi, en antanut...jonkun ajan päästä onneksi nukahti tutin kanssa. Nää uniongelmat alkoi silloin kun lähdin töihin ja huomasin myös, että neitille on tullut yläältä läpi poskihammas..

repa...mul on tää viikko puukattu, mut nähtäiskö vaikka joku päivä ensi viikolla?

Nyt aattelin lähtee kirppikselle neitin kanssa shoppailee =) ...ennen koululaisen tuloa...ihana ilma ulkona...pitää sinnekin ehtiä tänään :wave: !

Yhteistyössä