TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jossu-71
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huomenii!!

ihana ilma :) käytiin rattailemas tos heti aamusta, piristi kummasti.

meil ollaan sit siirtymäs yksiin uniin selvästi..ei olla nyt viikkoon saatu tyttöä toisille unille joten nyt täytyy venyttää tytön unille menoa ainakin liki 11 asti niin sit nää päivät toimii..tänä aamuna herättiin klo 6 ja sit touhuttiin aina tonne 10:45 asti ja sit oli pakko laittaa päikyille ja sinne tuo nukahti heti..tosin ei nuku kuin 1,5h ( oon laskenut että päivän unimääräksi tulee aika usein 12-12,5h mut näköjään tuokin sit riittää.. )

meillä kans piilotellaan tavaroita..eilisen päivän etsiskelin tytön rakasta unilehmää ja sit illalla löysin sen puol vahingossa patterin taakse sullottuna ;)

Matami,Ens viikko on tällähetkellä täysin avoin joten käy kyllä... Harmi et teidän neiti nyt känkkää... ehkä sil on sit ikävä äitiä ja pukkaa yöllä päälle :/

Merika,Mulla on muuten ollu köytettynä aina,mut jotenkin kuvittelin et ei sieltä suojan ja pussin läpi pääse |O No nyt on nyörit tiukasti vaikka olis mitkä panssarit :xmas:

Meillä on yöt nyt vakiintuneet semmoseen kaavaan,et n.22-5 nukutaan heräämättä,eli edelleen nukkumaan menon jälkeen heräilee pari kertaa...on hiukan levoton ja aamusta sama homma...toki vaihtelee toi levottomuuden aste et aina ei oo niin pahasti ja joskus saattaa alkaa aikasemminkin aamuyöstä se vääntelehtiminen.
Oon miettinyt tosi paljon et miten sit kun vauva tulee...ei tota poikaa kuitenkaan voi opettaa hyväksi nukkujaksi,levoton mikä levoton. Ikävä vaan jos joudun sit juokseen toinen ipana kainalossa pitkin iltaa tyynnyttelemässä :/ Tulee raskasta aikaa... nooh,eihää sitä tiiä vaik tilanne hiukan kohentuis siiheks,vaikee vaan kuvitella muuta kun tuo on aina ollut tommottinen.

Huomenna on ultra...hiukan jänskättää et onks elämää vai ei. Pitäkää peukkuja et kaikki ok!

Marmotta, naisvoimistelijoilla olis keskiviikkosin 18-19 muokkaus-jumppa. Meinasin M:n kans sinne....lähtisitkö kans? Mun pitää vielä tuo päivä tarkistaa, kun en ole ihan varma. Sinne on viikon päästä maanantaina ilmottautuminen korvenkoululla.

Kauheita raivareita veti meidän neiti viime yönä. Heräs huutaen ja kauhee riehuminen, potkiminen ja kiljuminen. Ei meinannu millään rauhottua. Muutenkin on tosi ärtsy päivisin...saa kauheita kiljumis kohtauksia. Oliskohan jostain hampaista. En usko että tosta räkäsyydestä, paitsi jos on korviin mennyt :/ 8 hammasta löytyy, että kaikki poskihampaat on tulematta...ja nuo muutkin hampaat oli tuskan takana kunnes alkoivat kauheella vauhdilla puhjeta.

hiukset...leikkasin juuri Edithin hiukset...mallia polkka otsatukalla :D ...tuli ihan ison tytön näköinen...oli kyllä leikkaaminen :o ...istui syöttötuolissa ja leikki pesualtaalla vesileluilla :whistle: ...ei nyt ihan priima tullut, mut kelpaa...piti viedä kampaajalle, mut tänään kyllästyin hiuslenkin laittoon...kun neiti kokoajan sen irroitti :kieh: ja otsahiukset oli leukaan asti!

Jiihaa; meiltä pääsi a) nettiin ja b) kirjautumaan jopa Kaksplussaan!! TODELLA hyvä tämä mokkula - juu-u :/ :kieh:

Pikaisesti vaan ilmoitan, että hengissä ollaan ja yhtenä kappaleena edelleen ;) Pitää kiiruhtaa laittamaan Nea unille, mutta palaan paremmalla ajalla, jos Mokkula suo...

nemikalle ja repalle kuitenkin jo tässä vaiheessa :hug:

Ja kiitos ystäväiset, kun kaipailitte :heart:

Carmen ja jättiläismaha 37.viikolla jo :o

kiva kuulla pikaseen carmenistakin..sua ollaan kaivattukin =)

repa: peukut pystys huomiselle!!

tytön seisomaharjoitukset jatkuu..oikein innolla kokeilee kuinka pitkään pystyy seisomaan ilman tukea ja sit taputtaa itelleen ja yhen askeleenkin on ehtinyt ottamaan ennen kuin on turvalleen mennyt :D

Repalle: Tsemppiä huomiseen ultraan, tulehan sit heti kertomaan uutiset! :)

Carmen: Kiva kuulla sinustakin, ja pitkällä oot kans jo! :)

Meille ei ihmeempiä, viime yö meni ekaa kertaan seitsemään viikkoon hyvin, heräs vasta puol 6 ekan kerran, tosin nukkui kyllä vieressä. Huomenna meillä on se korvalääkäri mehiläisessä katsotaan mitä sielä sanotaan, sekin on vasta illalla..

Meidän naapuritkin ovat huomanneet kuinka J:ltä löytyy tässä vaiheessa jo niin lujaa omatahto että oksat pois! Tuskin maltan odottaa millanen vuoden päästä on! ;)

Kurpitsa: Hienoa jos tyttö on hoksannut kuinka seistään ilman tukea, kyllä se siitä vielä hoksaa lähteä kävelemään! :)

naukuri vieläkö sä oot yhtenä kappaleena? piti oikein tarkastaa sun la -vähiin käy päivät. Tsemppiä tulevaan. carmen musta tuntuu et Antero syntyy ennen kun ehdin Ikeaan. Mut yritys hyvä ja onhan tässä viel hetki aikaa.

Tänne ei mitään ihmeellistä. Neidit viihtyy hyvin hoidossa -molemmat. Vaikka E osaa jo kävellä -puistossa kontataan kovasti -kait hän pian alkaa ulkonakin kävellä enemmä. :)

:wave:

summer, kuulostais kivalta! Muokattavaa riittää. :D Onko niillä nettisivut tms (yritin etsiä mutten löytänyt) missä olis tietoa enempi, mitä maksaa, kuinka pitkä kausi tms. Ei sillä tosin niin väliä ole, paremmalta se kuulostaa joka tapauksessa kun se peruskuntojumppa mihin ajattelin mennä. On parempaan aikaankin, se kuntojumppa olis kai tuon jälkeen ja just siihen aikaan kun pitäis alkaa Eevaa puuhailemaan unille.

Repa, peukut pystyssä täälläkin!

väsyttää |O |O |O ollaan herätty jo 4:15!!!!!! :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: :kieh:

nyt likka nukahti rattaisiin tos 45minsaa sitten kun tultiin kotio päin neuvolasta..ja neuvolas täti kehus kui hyvin nukkuu yöt ja kuulemma ihan riittävät yöunet..just joo :headwall: nytkin 9h..vittu mä rupeen laittaan tytön yöunille 18 aikaan niin sit se nukkuu sen 11-12h..mitä mä turhaan yritän venyttää näitä unille menoja..rupee niin vituttamaan nää aikaset aamut..johan me jo 4 aamua saatiin nukkua pitempään.. sori valitus mut ottaa pannuun ja pahasti..huh, johan helpotti purkaus :D

tytön 1v3kk mitat 9,4kg ja himpun alle 80cm ( 3kuukaudes tullut n.400g painoo ja n.4cm pituutta ) tasasesti kasvaa. seuraavaks mennään sit 1v6kk neuvolaan marraskuussa

Jep.jep...Repan tuuria taas... Kohtu kyllä kasvanut,pussit ja muut mut ei sikiötä :( Nappia huuleen vaan et saadaan kohtu tyhjäks. Ihan v**un kiva taas kärsii kaikenmaailman pahoinvoinneista ja painon nousuista ja tyhjää saa käteen.
En tiiä miltä tuntuu,jos olis nyrkkisäkki takoisin sitä... Kaduttaa etten menny sinne alkuraskauden ultraan,olispahan tänkin tienny jo viikkotolkulla aikasemmin |O

Repa, voi :'( . Voimia sulle sinne napin ottoon :hug: Onks sulla aiemmin tyhjennetty? Se on aikas kamalaa :(

Meidän rauhaan ei mitään kummempia. Likka kävelee ihan näppärästi jo, sanoja on tullut muutamia lisää, mutta edelleen omia mölinöitään juttelee pääasiassa. Mukista juo ruoan yhteydessä -ei edelleenkään kovin paljoa diggaile tuosta nokkiksesta :/ Yöt menee joko huonosti, hyvin huonosti tai pikkasen paremmin....

Mulla oli kummipoika tuossa kylässä reilu viikko sitten ja kyllä se oli ihan toivotonta. Ei tuo likka antanut sen olla ollenkaan rauhassa vaan piti käydä tökkimässä ja puristelemassa... :headwall: Sitterissäkin pystyi ainoastaan pitämään kun pieni nukkui -ja toisessa huoneessa :D Varovainenhan tuo likka oli kun muisti moneen kertaan muistuttaa. Kyllä todettiin illlalla et olispa se aika huisia jos kaksi olis tässä vaiheessa, et oli se sen verran rankkaa olla koko ajan vahtimassa varsinkin kun tää pikkukundi oli aika vaativa tapaus. Toki kyl tietty täs oli tilanne et se meille oli meillä kylässä eli uusi ja mielenkiintoinen juttu, varmasti omaan vauvaan tottuu aika nopeesti, mut ei se kyl helppoo oo :/

Naukuri, ooks jo vauvaa hakemassa? Ei oo vähään aikaan näkyny kirjotuksia....

Nyt täytyy lähteä hakemaan Elloksen pakettia :D Likalle vähän alevaatteita -taas :)

Repa: Voi ei :'( Suuri :hug: !

Meille ei sen ihmeempiä, neiti päikkäreillä, ja pitäs siivota kun hyvä jos lattia näkyy mutta kun en jaksa! :whistle: Illalla sit se korvalääkäri.

Repa :hug: :'(
Kamalaa.Mun kaverille kävi justa samalla tavalla kuukausi sitten.Oli perunu töihin menonki sen takia!

Carmen kiva kuulla teistä!

Missäs naukuri tosiaan on?!?

Meillä ollaan taas flunssassa...vilustuttiin lomalla mökillä ja nyt ollaan sitten nuhassa.
Poika onneksi jo virkeämpi.Kuuntelee kovasti musaa omassa huoneessaan ja touhuaa lelujen kanssa:)Saa äiti olla hetken rauhassa koneella.
Yöt on meillä ollu vähän vaihtelevia nyt.Välillä nukutaan oikein hyvin illasta aamuun omassa huoneessa,mut sitten joku ilta vaan osa aika omassa ja sitten halutaan äidin ja isin viereen.

Tuttipullosta ollaan nyt luovuttu ja hyvin on poika nokkamukista juonu:)Nyt vaan on tuo minä itse-vaihe aikas voimakas,niin saa vahtia mitä touhuaa sen mukin kanssa.Maitoa kun ei aina voi juoda paikallaan,vaan mukin kanssa pitää seilata huoneesta toiseen ja sit ku ei enää muki kiinnosta,niin se sitten lentää seinään/lattiaan.
Ruokaakin pitää syödä itse lusikalla.Äiti saa kyllä "auttaa" ,mut enää ei saa herraa oikein syöttääkään!

Joku puhuikin tuosta tavaroiden kantelusta ja roskiksen kaivelusta...meillä kannetaan pottaa,kaikenlaisia tavaroita ja availlaan jokaista laatikkoa.Roskista kans tongitaan aina kun silmä välttää ja sekös on sitten ihanaa:(Poika ainakin oppinu EI sanan,kun sitä joudun hokemaan koko ajan.Huono omatunto siitä,mut mitenkäs muuten tuota termiittiä torut!?!

Taas mentävä!

Repa, voi ei :'( mulla on ollut sama vuonna 2002. Kaikki raskausoireet oli ja masukin kasvoi. Voimia :hug: Sen jälkeen oonkin aina mennyt alkuraskauden ultraan, kun en ole voinut muuten iloita koko raskaudesta ennenkun oon nähnyt ite.

Kurpitsa, huh sun aamuja! Millaset työajat sulla tulee olemaan?

summer: 7-15:30, just miehelle sanoin että mites mä jaksankaan tulevaa kun pitää nousta ennen kukkoa tehdä ruumiillista työtä ja sit kotityöt päälle mut oon siinä toivossa että saadaan hoidon myötä nää unet kondikseen ja uskon että mä itse jaksan paremmin henkisesti kun pääsen muihin ympyröihin vaikka joutusin menee pää kainalossa ja silmät ristis ;)

kyllä naukuri kirjotteli oisko ollu eilen tuol odotuspuolella..hiukkako oon utelias :D

hemuli: meil hoettiin esikoisen aikaan niin tuota ei-sanaa jotta eka sanakin pojalla oli ei ;) tyttö ei aina ota kuuleviin korviin torumisia eikä jätä kaapeilla tonkimista siltikään vaikka raahais kieltojen saattelemana toiseen päähän huonetta..änkee vaan kahta kauhiammin takas pahuuteen joten meil toimii nippaukset sormille parhaiten..

Voi sinua repaseni :'( :hug: Itse tuulimunan kokeneena tiedän juuri miltä sinusta tuntuu: olet ollut mukamas raskaana ja elänyt jokaisen hetken uutta vauvaasi ajatellen ja sitten kaikki murskautuu.. Itselläni tm osui ihan ensimmäiseen raskauteen ja sain tietää asiasta kanssa vasta np-ultrassa. Kyllä siinä sai aika pitkään kasata ajatuksia.. Sen jälkeen olen kyllä molemmista raskauksista varannut alku-ultran heti 7.viikolle, että tuon vaihtoehdon saa poissuljettua, vaikka riskiviikkoja vielä olisikin edessä.
Ja voimia kemialliseen tyhjennykseen! :hug: Itselläni se ei onnistunut vaan keho piti istukasta ja pussukoista niin kovaa kiinni ettei mitkään lääkkeet auttaneet tyhjäntämään kohtua :o Lopulta - kahden viikon vuotojen ja kohtutulehduksen jälkeen - jouduin sitten kuitenkin tähystyskaavintaan.. Toivotaan sinulle parempa onnea! Ja onneksi sinulla on poitsu siellä piristämässä päiviä =)

Tänne meille ei ihmeempiä kuulu: kotia laitellaan kuntoon ja odotellaan vauvaa syntyväksi.. Sain eilen jopa haettua pesua varten Nean vanhat nuttuset kokoa 50-56-62 ja voi luoja, että olivat pieniä :heart: Ihan kyyneleet nousivat silmiin, kun mietti miten pieni tuo teho-tyttö oli vielä vuosi sitten ja nyt jo niin iso pimu... Odotan kyllä niin kovasti, että näemme minkänäköinen tuttavuus meille muutaman viikon päästä muuttaa ;) Joku - Edlaesim. ;) - voisi kokea näin pienen ikäeron kauheaksi, mutta me juuri aamulla miehen kanssa juteltiin, kuinka ihana on saada kaksi lasta ihan näin putkeen. Ovat sitten toistensa tukena ja turvana - eikä itse "tarvitse" aloittaa vauvarumbaa alusta vuosien päästä alusta, kun juuri ollaan vaipoista päästy! Niin siis jos ei tulla toisiin aatoksiin ja sitä iltatähteä aleta vielä joskus vääntämään :p

Mutta nyt nostamaan nämä tukit sohvalle ennen kuin termiitti tuolta herää ja lähdemme kyläkaupalle käymään! Nea sai sellaisen kolmipyörän, jossa on aikuiselle ohjauskeppi ja sillä me nyt painellaan kaikki vapaa-ajat tuolla ulkona. Neiti on niin päheenä metallinhohto-vaaleanpunaisen pyöränsä kanssa ja kurvailee niin ettei pyörätiet riitä :D Söpönen :heart:

Ja ps. Merika Kyllä tässä vielä 4vkoa on aikaa: viestiä vaan niin tulen paikalle ;)

Ja Birdie: lukisin yv:t, jos saisin ne auki... :/

Carmen, mulla samanlainen kokemus tuo tm kun sullakin. Eka raskaus ja sain kanssa ultrassa tietää viikolla 11 ja kahden viikon vuotojen ja tablettien ym jälkeen pääsin kaavintaan. Kyllä siinä tippui tosi korkeelta, kun ei siellä masussa ollutkaan pientä vauvanalkua.

Toivottavasti Repa sulla sujuu kaikki hyvin tästä eteenpäin! :hug:

Kurpitsa, voi mennä just noin, että alkaakin unet maittaa paremmin ja pisempäänkin kun hoidot alkaa. Toivotaan niin!

Repa, mulla tyhjennettiin silloin maaliskuussa lääkkeellisesti. Suun kautta otettuna ja hyvin tyhjeni. Mut on se silti aika :'(

Carmen, juu ei sopis kyllä mulle :D Mutta joo, olishan mustakin ihanaa et olis lähekkäin, varsinkin kun itse oo se iltatähti eli sisarukset on melkein 10 vuotta vanhempia, mut oon sen verta pessimistinen ja tunnen itteni etten varmaan kyllä jaksaiskaan kahden kanssa pitkiä päiviä yksinäni ja varsinkin jos olis mustasukkaisuutta esikoisella ja kakkonen olis kitisijä. Se hoitopäivä oli aikas hurja. Siis pelkkä itse negatiiviisuus oon :D Mä uskon kyllä et kyllähän ne keinot keksii kun ne kaksi siinä on eikä pois lähde ja omasta asenteestahan se kiinni. Mä myös uskon et teille joille on tulossa, ni pärjäätte loistavasti.

Kurpitsa, kurkistelin tuossa naukurin profiiliin just ja viimeks se on kirjoittanut tänne ja siitäkin on jo viikko... kenties toisella nikillä kirjoittanut sinne?

Yhteistyössä