* TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA 2009*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jossu-71
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heissuli hei

Vihdoinkin alkaa palata normaali elämän rytmi kun alkaa taudit taittumaan, ainoastaan mulla enää kauhean kipeä korva.

En oikein ole kärrillä mistä olette puhuneet mutta täytyy selailla taaksepäin.

Meille ei sen kummempia poika touhuaa ja oppii kovasti puhumaan :D ja joulua odotellaan. eilen mittasin pojan ja pituutta löytyy 87 senttiä ja painoa 11,5 kiloa.

:wave: Tervehdys taustalta! Luen päivittäin ja koitan kirjottaakin, mutta sitten ku saan rustattua pitkät pätkät niin tää palsta tökkii ja ne häviää taivaan tuuliin :/ ärsyttävää!

Oli kiva lukea Kurpitsan ja Majjn kuulumisia!

Ja Katrinaiselle mun piti :hug: antaa! Toivottavasti kaikki alkaa sujua!

Matami, meillä on samanlaista neitin kanssa :| Kauheita raivareita ja hermoomista. Syöminen on ongelmallista, kun ei suostu istumaan kun puol minuuttia ja koko ajan pitäis olla sylissä ja tutti suussa :o aina se jostain tutin löytää ja änkee suuhunsa. Luulen että on hampaista johtuvaa tai ainakin toivon. Jospa se sitä tuttia puree ja se auttaa. En tiiä.

Repa, kyllä keritään meilläkin joka paikkaan! laatikot, kaapit ja kaikki pitää levittää ja kiivetä joka paikkaan. Oma huone ei kiinnosta yhtään tai lelut.

Poika,Kiva et alkaa taudit taittumaan...tervetuloa terveiden joukkoon :D Pitkä poika tosiaan =)

Summer,Juu,omat lelut ei inspaa...meillä on ne täälä alakerrassa olkkarissa,mut silti ei viihy niiden parissa :| Aina on levitelly kaikki et se vielä menee jotenkin,oon niin tottunut..mut toi kurittomuus ärsyttää :kieh: Koskahan hokaa kunnolla ton kiipeemisen. Ei oo ollu vielä tähän mennessä Kasperin juttu....

Miä laitoin hetken mielijohteesta jouluvalot ikkunaan ja muutaman tonttusen koristeeks. :xmas:

Jatkuu...poika huuteli ylhäällä,meni jo 18.30 nukkumaan kun päikkärit jäi uinumatta taas.

Jenni,Hyvä että paketti löysi perille...ne on tajuttoman pieniä tosiaan ne vaatteet,ei voi käsittääkkään. Kyllä siinä itekkin pysähty miettimään tippa linssissä toisia pikkuruisia ihmisenalkuja :heart:

repa...ahas tupa on valaistu...onkos heiluttava pukki pihassa toivottamassa meijät tervetulleeks :D ??...ollaan sit huomenna hiippilemassa teijän nurkilla :attn:

poika...mukavaa, että ootte tervehtynyt...paitsi jaksuja kipeän korvan kanssa :hug:

Miä täällä murehdin sitä siskoni vaavia...on alkanut tänään taas vuotaan, käskin soittaa äippäpolille...mutta sanoivat, ettei sieltä mitää apuu tipu :( ...pitää mennä Tk:hon....huomenna siskolla on neuvola/lääkäri....tosi ikävää tuo vuoto...mistähän johtuu? Tuli mieleen, että vuotaa siksi, kun vauvalla ei ole kaikki ok :'( ....onko teillä kellään ollut vuotoa ( reilumpaa ) raskauksissa? Mulla oli ekasta...jossain melkein puolessavälissä...tuli reilusti kirkasta verta...mutta vaan kerran...näiltä muilta, mulla on ollut vuotoa, mutta melko niukkaa...

tuhmuuksia..meillä neiti tekee minkä ehtii ja kun komentaa, katsoo viattomana suurilla silmillä....että äiti kulta en mitää oo tehny :saint: :whistle: :laugh:

Matami, mun yhdellä tutulla vuosi sen takia, kun oli istukka siinä kohdunsuulla. Toivottavasti kaikki hyvin!

Meidän 6v esiintyi eskarin joulujuhlassa! Mitä ei ole ikinä ennen suostunut tekemään....ollut vaan mun kintussa kiinni. Tosi kiva juttu. Kyllä siinä kyynel meinas silmäkulmaan vierähtää, kun tiesi miten se sille on iso juttu ja sai rohkaistua ittensä.

Omaa napaa ensimmäisenä: ( anteeksi ) täällä taas ollaan pelon sekaisessa tunnelmassa. Meillä neidillä ollut nyt yli viikon lämpöä jotain 37,5-38 väliltä. Soittelen sit neuvolaan, ja satuin saamaan heti tälle päivälle lääkäri ajan. Crp ja kaikki oli kyllä kunnossa sekä korvat puhtaat, luultavasti sit jotain virusperästä. Tää oli ihan ENSIMMÄINEN lääkäri käynti kun neiti ei itkenyt kun keuhkoja ja sydäntä kuunneltiin, ja pitkään niitä kuunneltiinkin. Lääkäri sanoi kuulevansa sydämmäsesä sivuäänen! :o Sanoi kyllä että lämmöstä johtuen se voi kuulua ja kun ei ennen ole kuultu, mutta totta kai tollanen säikäyttää, muutenkin ku pelkään että menetän ton neidin! :ashamed: Kuukauden päästä sit konrtolli käynti tai sit kun on terve tyttö ja katotaa onko hävinnyt - toivottavasti! :)

:laugh: Peini piristys tähänkin iltaan J meni isänsä kanssa kylpyyn ja pian kuului "äitiiiii" ja oven avaus märkä tyttö tuli tuomaan isänsä paidan mulle ?! :D

Katrinainen: Kivan nimen neiti sai, ja hienoa jos pulloruokinta toimii! :)

Nyt pitää mennä tuun paremmalla ajalla takas ! :)

matami: mullahan noita vuoto ongelmia oli. eikä niille syytä löytyny. ekalta tuli vuotoa muutamaan otteeseen ja sehän sit synty 33 viikol ja keskimmäiseltä oli pariin otteeseen vuotoa. ja se synty 36 viikol. myös viimoiselta oli pariin otteeseen vuotoa eikä syytä löytynyt. sanottiin et kohdunsuu on nii herkkä ja ärtynyt että vuotaa sieltä. äippäpolilla ultrasivat sitten ja selvis mistä vuotaa. täydellinen vuodelepo oli mun tuomio sitten ettei se ärsyynny liikaa. toivottavasti vuodonsyy löytyy ja vuodot loppuu :hug: voimia sinne siskolle :hug:

jenni: mulla on tuo paketti lähtöövalmiina edelleen. mä ens viikon alkupuolella kerkeisin vasta laittamaan. toivottavasti kerkee vielä. tänään on pupun vieminen hoitoon koska ulkokoira leikataan huomenna ja pitää saada se sisälle omaan huoneeseen nii mä oon täs nii jumissa ollu tän aikatauluni kanssa. :ashamed:

Summer: Hieno suoritus pojalta, itse tiedän että se on ujolle lapselle iso saavutus. Itse pelkäsin nuorempana kauheasti kaikkia esiintymisiä. eikä oikeensti auttanut mikään muu kun itku kurkussa esiintyminen, onneksi on jo nykyään tuo esiintyminen vähän luonnollisempaa. Hienoa Kasperi!

Majj: :hug: toivotaaan et kaikki on ok

Matami: Siskollesi voimia ja vauvalle komento pysyä siellä massussa viellä pitkään. ja tätille kanssa :hug:

nemika Ehtii vielä, ei huoli. Mennään osastolle maanantaina 21 päivä jos terveitä ollaan. Jos flunssa tässä iskee niin sitten mennään joulun välipäivinä. Mua oikein kutittelee masun pohjasta mennä sinne ja nähdä niitä ihani ihmisiä jotka auttoi meitä kahteen otteeseen. Vaikka tietää että auttaminen on heidän työtään eikä siitä tarvitse kantaa "kiitollisuuden velkaa" niin silti on ihana päästä kertomaan kuulumiset ja omat kiitollisuuden tunteet.

Jenni, olisit muistutellut siitä paketista! Olisin varmaan unohtanut koko homman ellen olis lukenut nemikan kirjoitusta. Olis jäänyt hyllylle puolivalmiit pipot ja sukat.. skarppaan tässä viikonlopun aikana ja viimeistelen ne niin saan ens viikolla postiin. Toivottavasti muistan, muisti on kun hattaraa taas.

Eeva osaa sitten sen v-sanan. En yhtään tiedä mistä se on sen oppinut, koska kyseinen sana ei kuulu mun sanavarastoon. Joskus englantia puhuessa saattaa lipsahtaa f-sana, mutta suomeksi ei todellakaan. Hämmästys oli siis suuri kun Eeva eilen kaatuessaan huusi "Voi V**U!" :o Piti oikein kysyä että mitä sanoit.. En mä kovin voinut torua kun eihän se ymmärrä mitä sanoo tai että se on ruma sana. Tahallaan kaatuilun se on oppinut kerhossa yhdeltä pojalta, josko sieltä olis tämä sanakin tullut kun samassa yhteydessä sitä huutaa eikä muulloin. Mä kun luulin että vielä sais ainakin 10 vuotta olla kuulematta sitä sanaa tässä taloudessa. :D

Onko teillä pienet mukana kotihommissa ja miten paljon? Jossain tosi fiksussa oppaassa kuulemma lukee, ettei liikaa sais.. (minähän en niitä oppaita lue, mutta kaveri on kävelevä vauva&lapsiopas ja jakaa neuvoja joka välissä, halusin tai en) Musta kun raja menee siinä, että Eevan ei ole pakko tehdä mitään, tekee mitä ja kuinka paljon haluaa. Neiti tahtoo itse viedä vaattensa pyykkikoriin iltaisin (ja kaiken muunkin käsiinsä saavan pitkin päivää ), leipoo mun kanssa melkein joka päivä, lakaisee lattiaa omalla harjallaan ja ottaa pyykkejä koneesta ja mä laitan ne kuivumaan jne. Kaikkea tosiaan silloin kun sattuu huvittamaan ja enemmänhän sen auttamisesta on joskus haittaa kun hyötyä.. Ainoa mitä käsken ja pyydän tekemään on se, että vie omat roskansa roskiin eikä lattialle, mutta musta se on itsestäänselvää että niin tehdään jo pienestä asti. Tämä on nyt oppaan mukaan ilmeisesti liikaa! Pitäiskö mun kieltää Eevaa auttamasta silloin kun se haluaa vai jättää itsekin kaikki tekemättä, en tiedä..

Lelut on muuten täälläkin ihan yhtä tyhjän kanssa. Pepin leluilla se kyllä leikkii ja kerhossa, mutta omat on tylsiä. Pitäiskin mennä nyt keräilemään suurin osa leluista pois, mitäpä niitä turhaan esillä pitää. Mulla on pari laatikollista niitä kaapissa, voi vähän vaihdella ettei aina ole samat esillä. Eipä ne silti kauaa kiinnosta.. Ostin etukäteen nimpparilahjaksi keinuhevosen, se on oikeastaan ainoa millä leikkii ja sitten muoviset hedelmät joista tekee ruokaa hepalle. Jouluna kyllä räjähtää taas homma käsiin, tulossa on aika kasa leluja vaikka olen sanonut kaikille että ei ostais mitään. Niillä jaksaa ehkä sit uuteen vuoteen asti leikkiä..

Matamille vielä kiitos kassu paketista...kurkistin sisään :ashamed: mut ihan hyvä,koska olin tuollaista kaavaillut pojalle lahjaks ja nyt ei tarvikkaan sit ite hankkia :p Kasperhan saa paketin sit vasta jouluna ;) Oli muutenkin tosi kiva kun vierailitte :wave:

marmotta :o Miks ei saa olla mukana kotitöissä?! siis sen oppaan mukaan....
Kyl meillä tyhjätään astianpesukonetta ihan pyytämättä...sanoo vaan et auttaa ja sit alkaa astioiden nostelu =) Samoten on imuriapulainen ja lakasevinaan lattioita. Pyykin pesussa kans kärppänä paikalla. Leuja korjataan yhdessä lattialta ja roskat käsken viedä roskikseen. Päivänselvää munmielestä. Ja kun noilla ipanoilla on selkeesti tarve "osallistua" puuhiin... leipomaan en oo vielä ottanut,oottelen et ei vetelis sit ihan koko taikinaa kitusiinsa :D

Summer,Vau Kasperia! On varmaan pojallakin ollut voittajafiilis...noin sen pitäs mennä,ei pakottamalla vaan sit kun on itse siihen valmis =)

Miä sain herran koisimaan rataslenkillä...tais olla niin kovat leikit edithin kanssa :D Ihan hyvä,koska meen kaverin kanssa syömään iltapäivästä,niin pärjää sen aikaa hereillä. Mieshän ei edelleen saa poikaa viedä nukkumaan :/

Pitkästä aikaa taas ehdin tänne kun on ihan liian kiire kokoajan :|

Katrinainen Onnea tytöstä ja tytölle hienosta nimestä! Toivottavasti arki alkaa mennä pian omalla painollaa. Meillä molemmat pojat pullopoikia.

Matami :hug: toivottavasti siskollasi on kaikki hyvin!

Kiroilu meil on toimittu niin ettei kiinnitetä asiaan mitään huomiota. Yleensä on sillä menneet kerralla ohi. Kun ei kiinnitä mitään huomoita ei lapsikaan tajua et siinä on jotain väärää tai vanhemman huomion kiinnittävää. Esikoisen kans toiminut oikein hyvin.

Meil on esikoisella vesirokko :( Tiistaina ilmestyivät eka näppylät. Tarhasta saanu tartunnan siel on jyllänny jo varmaan kuukauden ja meidän poika ja hänen yksi parhaista kavereista sairastuivat tiistaina kolmannessa aalloos :headwall: Nyt on poika ihan täynnä näppyjä ja toivon ettei tulis enää yhtään lisää. Käytiin lääkärissä ja saatiin suunkautta otettavaa lääkettä kutinaan. Onneksi kuumetta ei ole ollu kuin eilen illalla.

Suurin ihmetyksen aihe oli se lääkäri. Meidän oli tarkoitus lähteä sunnuntaina ruotsiin jouluostoksille esikoisen ja mun vanhempien kanssa. Sanoin sen sit lääkärille ja pyysin työpaikkaani ja laivayhtiötä varten lääkärintodistuksen. Sain saikun vain lauantaihin asti ja lääkäri totesi että olemme sunnuntainan matkustuskunnossa. Vesirokko ei ole eristystä vaativa sairaus et sinne leikkihuoneeseeen vaan muita tartuttamaan. Kysyin häneltä et ootko ihan tosissas? Ja hän vain katsoi mua nenänvartta pitkin ja keskustelu oli ohi |O Katsotaan nyt sunnuntaina mikä vointi pojalla on. Hän on niin surkeana kun tänään jää joulujuhlat väliin ja sit viel kauan odotettu matkakin näyttää peruuntuvan/siirtyvän. Oon niin vihainen itselleni etten käyny lukuisista kehotuksista (kaverit, neuvola) huolimatta ottamassa sitä rokotusta pojille :headwall: Joa on varmasti sit taudissa sopivasti jouluksi... :(

repa...mukavaa oli piipahtaa...Kasper on sitten ihana ja reipas...on mukava kuunnella, kun toinen puhuu niin hienosti...aikamoinen papupata :heart: :D

Miä hermoilen siskon vaavin vuoksi....soitin ja papatin, et menis lääkäriin...eilen oli käynyt Tk:ssa, turha reissu...oli sitten onneksi täksi illaksi tilannut yksityisen ultran...katotaan...itse ei ole mitenkään hermona ( ehkä hyväkin )...mut miä oon ihan ahdistunut asian vuoksi :(

kotityöt....Edith tekee mielellään kaikenlaista...äsken tyhjensivät ( Repan ) Kasperin kanssa heidän pyykkikonetta :whistle: ...ei kyllä ollut lupaa siihen....vauvaoppaat...jaahas enpä sano noihin mitään...ei ole miun juttuja ;) ....ihan käytän omaa maalaisjärkeä ja luotan siihen...meillä on aina käytetty "lapsityövoimaa" hyväksi...niin kauan kun se on toiminut....jossain vaiheessa kiinnostus lakkaa ja noita kakruja ei saa tekemään enää mitään...paitsi lahjomalla tai kiristämällä :laugh:

Minun "pieni" esikoiseni lähtee sitten tammikuussa armeijan leipiin :o ...iik miten aika rientää!! Nykyään kai nuo armeijajutut taitaa olla melko iisejä...lomilla ovat joka viikonloppu ym...ettei miun tarvi lisää harmaita hiuksia hankkia sen vuoksi :ashamed:

summer...HYVÄ Kasper =) !!

Vilma...kiva kuulla teistä =) ! Jaksuja vesirokon kanssa...oli ihan karsea tauti :o ....ihmettelen lääkärin kantaa asiaan :/ ...en kyllä lähtisi vielä tuossa vaiheessa viemään minnekkään...ihan myös jälkitautien vuoksi??

Matami niin ihmettelen minäkin! :o Sairaanhoitaja jolla olimme ensiksi sanoi heti alkuun että saikkua kirjoitetaan viikoksi ja matkan voi jättää väliin. Kertaili viel noi jälkitautien oireet ym. Lääkäri jotenkin totes että jos olisin duunia varten tarvinnu saikun niin olisin saanu viikon mut kun menin sanomaan matkasta niin ei sitä enää kirjoittanutkaan :headwall:

Marmotta: Meillä kans osataan sanoa V-sana! Ja ei kyllä tietoo mistä on sen kuullut, mä en yleensä reagoi siihen mitenkään, oon vaan kun en kuuliskaan ja pian lopettaa sen hokemisen, kunnes toisena päivänä saattaa taas muistaa sen.

Kotityöt: Mitään en käske tekemään, paitsi joskus ehdotan lelujen keräämistä lattialta ja sen myös tekeekin, roskat vie myös itsestään roskiin. Muuten kyllä haluaa auttaa imuroimisen kanssa, niinkuin myös astianpesukoneen tyhjentämisessä, pyykkäämisessä ym. :)

Heissan!

Katrinaiselle ekaks :hug: . onneksi oli osaavaa ja tukea antavaa henkilokuntaa. Hieno nimi. Meilla oli kaytossa sterilisaattori johon laitettiin pullot, tutit etc ja 200ml vetta pohjalle ja 5min taydella teholla mikroon. Sit peittelin pullot liinalla kunnes kaytettiin. Mies hoiteli tuon puolen taysin, mina vaan pumppuhommat keittelin.

heh, vaikka meidan F ja Nemikan poika onkin kiloissa pieninmpia, mut vaatekoko nayttaa olevan suurimmaksi osaksi samaa...

Omaa napaa ja KMsta, niin ajattelin etten raskaaksi ajaudu ja sit kavikin toisin. Eilen oli taas ovis, mut nyt ei olla harrasteltu mitaan. Seuraavasta kierrosta sit lopetetaan kokonaan tallainen ei ehkaisya puuhastelu ja jos tarppaa nii mammalla on kaaro 40v lahjaksi, jos ei nii pikkunen on sit ainukainen.

puuhastelu ja koti askareet: roskat vie roskiin ja pissa vaipan myos ja sit kasien pesulle. tiskata tykkaa ja ruuan laitosta seka pyykkaamisesta silloin kun huvittaa. Leivottu ei olla viela yhdessa.

Ja taallakaan ei totella ja puuhataan tuhmia ihan vaan ilon vuoksi :whistle:

Huomenna pikkujouluihin... Ostin sellaisen 20- luvun tyylisen mekon ja pitas pitkat punaset helmet saada kun ostin myos sellaisen marimekon kivan kukkarokassin. hmmm.

nyt viela kirjoittelen joulukortit valmiiksi postiin!

Kiitti kaikille Kasperin joulujuhla kommenteista! Kyllä se oli ylpeä ja oli niin ihana kattoa miten reippaana se oli siellä toisten kanssa edessä. Ihana poika ja tuo oli niin iso askel sille!

Nemika, toivottavasti koiran leikkaus sujuu hyvin! :hug:

Vilma, parantumisia sinne vesirokkolaiselle!

LC...plussatuulia ja mukavaa pikkujoulua =) !!

Sisko kävi eilen yksityisellä ultrassa...vauvalla ( tyttö näillä näkymin ) kaikki hyvin :heart:, mutta lääkäri ei oikein osannut sanoa varmuudella, miksi kohtuun vuotaa verta, arveli, että jokin suoni vuotaa :(. Kohduunsuu oli myös auki ja viikkoja n. 15+2...eli neljännellä kuulla olisi. Nyt vain mennään päivä kerrallaan...jos kaikki sujuu, niin Edithille syntyisi sitten pikkuinen serkku/ kaveri toukokuussa...varmaan lähelle neitin syntymäaikaa :heart: :)

Matami,tulinkin utsimaan uutisia ja olit ne sopivasti kirjottanut B) Hienoa et pienellä kaikki hyvin...olikos siskos saanu lepokäskyn? Toukokuu on hyvä kuu :heart:

Me käytiin kerhossa laulamassa vanhuksille,siis lastenkanssa vanhainkodin vai mikä palvelutalo nyt onkaan,asukkaille. Poika oli ekaks kauhuissaan eikä suostunut tonttulakkia panna päähänsä -tietenkään-mut muuten lämpeni kyllä ajatukselle ja soitteli kulkusia yms. :heart: Ens kerralla onkin sit viimenen kerhokerta ja tulee joulupukki eli "hukki" niinkuin Kassu sanois :D jokainen lapsi saa pienen paketin :heart:

Sit saa nähä miten sopeudun kotona oleiluun kun kuiteskin useampi viikko ennenkuin harrastukset taas alkaa,kolmesti viikossa kun on käyty :p

summer: ihana ku laitoit tuosta koiruudesta. tänään leikattu ja kasvainhan sieltä löytyi :( nyt ihan hyvissä voinneissa...täytyy toivoo ettei oo levinnyt.

meillä pojalla parvorokko ja löi vielä flunssan tuohon päälle. sit meidän keskimmäinen. niin uhmanen 6v että ei toista löydy. voi jo puhua et on ihan mahdoton. joka ilta kauheat tappelut
imee mehut kyllä ihan kokonaan... :ashamed: ja mä ku alennun samalle tasolle äkkäilemään vielä kaiken päälle. mut tuntuu et yrittää hyvällä tai pahalla niin ei auta... :ashamed:

mut nyt saunaan siiderin kans huokaisemaan...jospa huominen olisi helpompi...

Marmotta älä ystävä hyvä ressaa niiden myssyjen kanssa. Jos ei aika riitä niin ei hätiä. Mä en ole tätä keräystä tehnyt sitä varten et tahtoisin aiheuttaa ressiä kenellekään, eikä mitään pakkoa ole osallistua =) Mä tiedän että moni on hengessä mukana ja se on mulle jo paljon ja riittää. Toisin sanoen en kuulu sellaisiin ihmisiin jotka tuomitsee toisia jos ne ei toimi mun "pillin" mukaan...en nyt osaa paremmin pukea ajatusta sanoiks, mut ymmärtänet kuitenkin mitä haen takaa.

Nemika hitsi kun teitä testaillaan ja urakalla. Lähettäisin täältä sulle lisää päreitä, mut joskus tuntuu että nuo omatkin varastot on hupenemassa tuon uhmis-Neean kanssa...

Yhteistyössä