~ TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA 2009 ~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja majj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
iltaan menty ja oireita ei sen enempää..pari kertaa annoin pronaxenia ku oli jonnin verran kärttyinen. ja sillä asettui. lämpöä ei nostanu kumpikaan tenava. aamulla yski vähän ja vuoti nenä..mut seki loppui lyhyeen..pistokohtakaan ei ollu arka. eli tosi lievänä meni oireet täällä. sylivauvana viihtyi tovin mut seki nyt helpottaa. eli tosi helpolla meni reaktiot.
ja esikoisen kuume asettumassa luojan kiitos..
ja tein nyt ratkaisun päässäni tänään ku ei tiedä onko toi esikon tauti possua vai ei..niin rokotus haetaan ens viikolla ja kouluun ei mennä sit kahteen viikkoon..soittelen kouluihin asiasta mut päätin näin pojan sydänvian takia. nyt ku ei tiedä kumpaa pojalla mahtaa olla.
oon toisen rassun eristäny omaan huoneeseen...mut se hyvä puoli on et se nauttii siit vaan ku saa katella elokuvia ja olla tietokoneella nii paljo ku haluu ;)
mut mun hermoille tää ratkaisu on paras et noi on kotona sen kaks viikkoo et suoja kerkee tulla.

Heips!

Sikapiikin sain reilu viikko sitten torstaina. Silloin täällä sitä jaettiin raskaanaoleville. Käsi tuli n.6h piikityksen jälkeen pikkuisen kipeäksi, vasta 12h piikin jälkeen sattui enemmän. Piikityskäden puoleisella kyljellä en pystynyt nukkumaan, kun käden päälle ei voinut vähääkään kääntyä. Yöllä vilutti ja seuraavana päivänä töissä kuvotti ruoka-aikana. Muuten ei oireita. Käsikin parani n.2 päivässä. Täällä terveet alle 3v. lapset saa piikin vasta marraskuun lopulla. Tahdottais, että J sais piikin myös.

Viime viikonloppu oltiin reissussa Keski-Suomessa. Tultiin su iltana kotiin ja kävin heti kotiin tultua veskissä. Pöksyihin oli ilmestynyt vähän rusehtavaa vuotoa. Säikähdin ihan kamalasti, itkuhan siinä tuli :'( . Itkin miehelle, että vauvalla ei ole kaikki kunnossa. Mies soitti synnärille päivystykseen ja kyseli neuvoja. Sieltä kätilö rauhoitteli, että ei huolta, jos ei ole kipuja ja vuoto oli vähäistä ja nyt loppunut. Neuvolaan piti mennä seuraavana päivänä antamaan pissanäyte ja kuunteluttamaan sydänäänet. Pääsinkin heti aamusta neuvolaan ja kaikki oli onneksi hyvin. Pelästyin kyllä kamalasti :( . Ke oli sitten normineuvola, jossa syynättiin tarkemmin. Kaikki kuitenkin todettiin olevan hienosti, joten vuodosta ei tarvitse enää murehtia.

Pikaisia paranemisia kipeille :)!

Palaan taas :wave:

Mukavaa ja sateista sunnuntaita!

rokote...yleensä aikuiset tulevat paljon kipeemmäksi kuin lapset rokotteesta. Täällä olen nyt seuraillut aikuisten oireita lisää...usealla tulee kova kuume, lihaskipua ja pistos käsi tosi kipeäksi...ovat olleet töistä pois :/ ...lapset on olleet melko ok. Miä en tiedä vielä saanko huomenna piikin...voi olla ettei rokotetta riitä :kieh: ....taas....kotkassa ne on loppuneet kokoajan kesken :(

Lähden iltavuoroon...plääh...kolmas ilta peräkkäin...ja huomenna aamulla aikaisin miä ja Edith isin kanssa "pula-ajan" malliin rokotetta jonottamaan |O

Matami,Tsemppiä jonoon..otatko normi infl.piikin kans ellulle?

Kiva et pikkuset on päässy vähillä oireilla =)

Hyvät isänp.jatkot kaikille...me saatiin haravoitua lehdet ja nyt vaarille ja mummolle kyläileen :wave:

Meillä neitillä kuumetta 39 astetta :( ...nyt sit katellaan onko sika vai tavallinen flunssa...rokotus jää varmaankin huomenna väliin :/ ...tulin just kotiin töistä ja ahistaa ensi yö...mitä tuo tullessaan...mies oli soittanut sairaalan päivystykseen, sanoivat, että heti sinne, jos alkaa hengittää tiheästi...oli myös sanonut hoitaja, et siellä on jo paljon sikaepäilyjä /tartunnan saaneita hoidettavana...et sieltä nyt ainakin saa tartunnan :o ...

Sikapiikki: Me saadaan vasta 17 pv, jännittäää et selvitäänkö sairastumatta sinne saakka tai sitten kun siinä on se 2 viikon aika.

Meille ei erikoista, poika kasvaa,oppii ja voi hyvin. On ihana tapaus kaikkinensa. Moni on kysynyt et onko poika jo yli 2 vuotta kun on kuulema nii taitava touhuaja esim leikkipuistossa ja puhettakin jonkinverran tulee. Isoveli opettaa pikkuselle kaikkea kivaa pelaavat tosi paljon jalkapalloa keskenään, autoilla leikkiivät, kasaavat junarataa, legoja yms

Kivaa päivää

summer: Eskarilaisella ei oo kuumetta enää, mut älytön yskä plus särkee vielki joka paikkaa. Voihan se olla että kuume viel nousee, niin monella täällä uuelleen noussu korkeeksi vaikkei ois pariin päivää ollu ollenkaa. Mut jos kuumetauti oli tuossa niin ei kovin pahana tauti tytöllä sitten ollu, toki kipeänä oli. Niklaksella aamulla oli hiukka kuumetta, että saa nähä nouseeko nytte, meni jo puol tuntia sitte unille :o Miehellä oli eilen lämpöä, ei muuta. Mulla särki eilen joka paikkaa iha järettömästi muttei oo kuume tullu vielä. Toinen tyttö on viel iha terveenä.

Matami: Kui teiä yö meni? :hug:

Sarbba, no jospa se olis teillä kohta ohi sitten! Ei tarvii ainakaan rokotuksia enää miettiä. Mä oottelen kanssa, että keritäänkö edes rokotuksiin. Menisköhän se sulta tolla säryllä vaan...kai se voi niinkin mennä? Toivotaan että Niklas menis pienellä kuumeella.

:( ...voi että mikä yö...neiti on tosi kipeä...kuume 40 astetta...ei laskenut lääkkeillä kun vähän :/ ...nyt nukkuu isin kanssa...miä itse nukuin alle kaksi tuntii...olin sitten aamulla jonottamassa sitä piikkiä...ihmiset tappeli ja haukku toisiaan...olivat kaikki vanhoja |O ...ihan pöllöjä :kieh: ...kun tääl oli järjestetty TAAS hyvin...samassa ahtaassa tilassa oli pelkät kausi-influenssarokote yli 64v:t ja sikarokote riskiryhmät |O :kieh: ....alkoi mullakin keittää..menin paikalle melkein tuntii aikaisemmin...olin 20 ihmisen joukossa...rokotetta oli n. 100 ihmiselle jäljellä täksi päiväksi..et sillee...

Nyt neiti heräilee...menen katsoon vointia...en tiijä milloin saa sit rokotteen?...en myöskään tiedä onko tää tauti sikaa??...täytyy yrittää soittaa neuvolaan rokoteesta...kun 13. päivään saakka rokottavat...

Matamimimmi, voi ei :( Sepä se juuri onkin, että mistä tietää mitä tautia on. En tiiä kuinka helposti ottavat niitä kokeitakaan, että tietäis. Paljon on kritiikkiä tullut noista rokotusjonoista :/ aika hurjalta kuulostaa ihmisten käytös.

Terveiset neuvolasta.. Oltiin jo nyt puolitoista vuotis neuvolassa ja pituutta oli 80cm ja painoa 10,7kg. Että kilon verran oli 5kk aikana tullut painoa ja 7cm kasvettu pituutta! :) Yllätys että oli sijainen, ja mie olin niin odottanut tätä että pääsis vähä purkamaan murheita.. Antoi sit onneks jo tän viikon perjantaille juttelu ajan omalle neuvola tädille. Lääkäriltä myös kyselin siitä sikapiikista ja hän ei ollut siitä oikein mitään mieltä. Sanoi että itsellensä ainakin oli ottanut ja ei koe sitä mitenkään pahana asiana.. Sanoi myös että influenssat eivät välttämättä puhkea näin pienille niin rajuna kun esim. aikuisille. En vieläkään tiedä mitä teen asiankaa, mutta onhan tässä nyt muutama viikko vielä aikaa miettiäkkin ennenkun saataisiin piikki. :)

Matami: Voi ei! :/ paranemisia sinne.

maj ja julia 1v5kk :heart:

Heipsan!

Mukavat isänpäivät vietetty ja taas palataan arkeen!!! Viime yö meni mukavasti. Poika ei herännyt kertaakaan <3

Meillä huomenna edessä 1 1/2 vuotis neuvola. Saas nähdä mitkä on pojan mitat.. Kovasti tuntuis että on tullut pojalle vähän kiloja lisää.

kurjaa kun lapset on kipeinä! Pikaista paranemista kaikille sairastelijoille.

onko kukaan tilannut kenkiä netistä??? Siis jostain muualta ku h&m:stä tai ellokselta??? Etin paikkaa josta vois ostaa edullisia popoja... ja tommoset uggit olis kanssa haaveissa (ei tarvii olla aidot) .

meille ei kummempaa siis. arkea, joka nyt sujuu taas mallikkaasti. Kerrankin näin.

Hei taustalta. Käyn kyllä joka päivä lukemassa mutta harvemmin jaksan kirjoitella kun ei mulla mitään asiaa ole. Paitsi joskus.
Meillä on kylässä taas syömälakko, useamman päivän jo mennyt alas vaan muutamia lusikallisia. Eilen söi brie-juustoa ja palan kakkua, siinä se tais ollakin.. tänään mennyt pari lusikallista puuroa ja ravioli.

Sikainfluenssat ja rokotteet saa minun puolesta olla, mennä ja tulla. En lue lehtiä, en katso uutisia. Minua ei nyt enää kiinnosta, en jaksa kun samasta asiasta jauhetaan joka puolella, yötä päivää. Rokotetta ei oteta, jos sairastutaan niin sit sairastutaan ja sairastetaan. Hulluksihan tässä tulee jos jokaista aivastusta alkaa miettimään, että oliko se sitä vai eikö..

birdie http://www.brandos.fi/

Matami,voi ei.... :'( Pikkuiselle Ellu paralle paranemisia...onko muita oireita kuin kuume?
Ja kuulostaa kivalta toi jonotusjuttu :o Meinattiin huomena...ellei ne rokotteet lopu sitä ennen.

Mulla ei oo tota tautii kohtaan oikein pelkoa,siis ikävä varmasti on ja siks sen rokotteen haluaisinkin,et olis jotain suojaa...mut en miä mitenkään paniikissa ole,eihää sille sit voi minkään jos kerkee tarttua :/

Miä nukutin herraa taas tunti tolkulla...oli ihan väsy jo matkalla kerhosta kotiin ja olis pitänyt nukuttaa siihen rattaisiin jatkamalla lenkkiä,mut ajattelin et sais syödäkseen ensin...virhe oli kun meni niin yliväsyneeks sitte et vaikka pöydässä nuokku,niin nukahtaminen meni taas taisteluks. Mut periks ei voinu antaa,kun ei olis jaksanut iltaan millään ja mitä myöhäsemmäks menee unet sen vaikeemmaks päivä muuttuu...ohhhoh,millonkohan miä opin tän kuvion |O

Teletappeja ei oo poika nähnykkään,eikä juur telvisiota muutenkaan :whistle: Meillä on siis päivisin tosi vähän töllö auki ja joskus oon kyl yrittänyt "istuttaa" piirretyn eteen.et sais jotain tehdyks,mut max tunnarit jaksaa tanssia ja sit kiinnostus lopahtaa =)

Repa, ei meilläkään neiti sillai jaksa kattoa, että istuis ihan paikallaan vaan. Hetken kattoo ja sitten menee leikkimään tmv. sitten taas vilkasee hetken päästä. Mutta aina pyytää tappeja...naureskelee innoissaan kun alkaa.

lasten ohjelmista meillä ei oo nähnyt teletappeja. mut kakkoselta tulee kyllä sellasta mistä vois innostua. Me ei juurikaan katota televisiota ja piirretyistä ei viel innostu -jos hyvä tunnusmusiikki kuten muumeissa niin sen tahtiin voi hytkyä. En tykkää mtv3 lastenohjelmista ne on ihan kamalaa lentämistä ja viuhtomista --toki isompi on rakastunut Turtlesseihin joten ihan ok. Donetello tytöksi hän haluu isona :laugh: toki muskettityttökin passaa (barbin uus piirretty). E ei katso viel juurikaan -riittää niin paljon muuta puuhaa ja jos sisko on keskittynyt piirettyihin on pienellä oiva tilaisuus puuhastella lastenhuoneessa siskon leluilla :)

poika meillä lapset kans leikkii yhdessä. Piilosta, tehdään majaa ja leikitään tietty prinsessaa. Isompi pukee pienemmän ja sit pyöritään fiineinä :heart: ihanaa kun lapsista on seuraa toisillee vaikka ikäeroa on meilläkin se 4v.

sairastaville pikaista paranemista

Carmen miten teillä sujuu?

Mut nyt pitänee jatkaa hommia -kahlaan yhtä kirjaa läpi ja välillä on pakko tuulettaa aivoja et jaksaa taas paneutua aivojen saloihin

:wave:

on noiden sikapiikkien jako menny hulluksi touhuksi...huomen saa nyt esikoinen vielä ku on kuumeet takana. onneks lastenneuvolan täti lupas ottaa sinne aamulla. nii ei tarvi jäädä jonottamaan piikkiä... vaikkei enää seiskaluokkalainen lastenneuvolan piiriin kuulu... ;)
mut säästytään siltä hullunmyllyltä mikä varmaan huomen on tuolla yleisessä jonossa.
rokotetta onneks täällä riittävästi ettei tarvi turhaan kenenkään jonottaa.
sit ois meidän tenavat rokotettu kaikki.
tosin otin nyt esikoisen ja tuon keskimmäisen koulusta ja eskarista pois. ootellaan rokotteen tehoamista kotosalla..rehtoriki suhtautu tosi hienosti asiaan. tiettty tolla pojalla ymmärrettävää tuon sydänjutun takia. mä en ota riskiä tietoisesti...

onneks on pieni kunta josko tästä nopeasti vetäis tuo possu pahimman aallon ylitse..mä ku en osaa olla miettimättä asiaa sit yhtään...nään yöllä painajaisia ja käyn tenavia katsomassa hengittääkö ne..aivan pimahdustouhua jo...

:ashamed:

mutta nyt hommiin ja syömään...jaksuja kaikille ja paranemisia kipeille. :wave:

Heippa pitkästä aikaa tänne :wave:

Meille syntyi 5.11 poika. mitoin 3750g ja 52,5cm. Synnytys sujui hyvin ja ilman tikkejä selvittiin. kestoksi merkattu 3,5 h.

Nea ja Aku on ottanu tosi hyvin uuden tulokkaan vastaan. Varsinkin nean reaktioo pelkäsin hirveesti, kun on ollu tosi mustasukkasta sorttia...mut ainakin vielä rauha maassa =)

Muutenkin meille kuuluu ihan hyvää. Puolitoistavuotis neuvolassakin oltiin vähänaikaa sitten. Siellä neiti oli jo lähes 86 cm ja 12 kg. Muutenkin asiat ok :)

Sonja..Ihanaa!! Paljon onnea poika vauvasta :heart: :heart: Synnnytyksen kesto sama kuin mulla Kasperin kanssa =) Mitatkin on hyvän kuuloset :wave:

Summerille on pitäny laittaa jo pariin otteeseen et miä on useesti aatellut et teidän pojasta tulee mieleen Kasper,sen mitä oot kertonut..ja jotenkin se on jännä et ovat saman nimisiä vielä,hassu sattuma =)

Onnea Sonja :heart:

Piirrettyihin liittyen pitikin kysyä, että rajoitatteko ns. ruutuaikaa? Multa kysyttiin jokunen aika sitten että saako Eeva katsoa telkkaria. Öh.. mulla kun ei ole käynyt mielessäkän että ei sais katsoa. Eihän se tietenkään mitään K15-kamaa katsele, mutta jos se on alkuillasta auki niin Eeva leikkii kyllä samassa huoneessa ja varmasti vilkaisee ohimennen telkkariakin. En mä ole ajatellut että sitä pitäis mitenkään rajoittaa kun Eeva ei sitä aktiivisesti vielä jaksa katsoa eikä vaadi töllöä päälle. Ainoa mitä jaksaa katsoa useamman minuutin on Urpo ja Turpo. Merikako sanoi maikkarin lastenohjelmista.. oon ihan samaa mieltä. Mikään ihme jos joka toisella on ADHD kun lastenohjelmat on niin levottomia nykyään! Kamalaa huitomista ja huutamista ja niin räikeän väristä että silmiin sattuu. Aamupäivisin tulee onneksi vielä TaoTao. Mamma tykkää enempi kun Eeva. :D

Sonjalle Onnea :flower: !

Lastenohjelmista J katselee joskus pikku kakkosta. Eipä kauaa jaksa yhtä soittoa sitä katsoa, mutta pätkiä sieltä täältä. Lauluista tykkää. Teletappeja ei ole ohjelmana nähnyt, mutta pehmolelu teletappi on yks lemppareista :). Tv pyritään laittamaan kiinni, jos ei sitä meistä aikuisista kumpikaan katso, sillalailla rajoitetaan ruutuaikaa.

Pikaparenemisia sairasteleville! :hug:

Yhteistyössä