~ TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA 2009 ~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja majj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kurpitsa,kuulostaa hyvälle huominen toimintasuunnitelma =)

Marmotta,Miä en mielellään lähe yöuniin sorkkimaan...kun menee aina aikasin nukkumaan vaikka mitä tekis ja miten nukkuis päivällä,on viimeistään 20.00 unessa ja ihan mielellään annan sen 12-13h nukkua,koska muuten herätään hyvässä lykyssä kuudelta :ashamed: Ja sekään ei oo kiva :whistle: Siis munhan ei pitäs valittaa,kun menee ilman unia kuiteskin 19 nukkuun ja sekunnissa nukahtaa...et jäähän siihen omaa aikaa,mut olishan se tauko päivälläkin ihan jees... no kaikkea ei voi saada...tänään nukku sen 40min ja on siitä huolimatta jo tovin ollut unessa...et näin se homma etenee :xmas:

Värjäsin
sitte elämäni ekan ja viimesen kerran tekstiilivärillä housut |O Siis käsin,kun on tollaset legginssin ja farkun välimuodot,oli tummansiniset ja halusin mustat.... Kumihanskoissa oli reikä ja mun koko toinen käsi oli ihan musta,eikä tietenkään lähtenyt saippualla :kieh: Kloritee sit kaadoin "raakana"käsille niin sain hinkattua pahimmat pois...aika terveellistä varmaan atooppiselle iholle etenkin,mut minkäs teet. Kyl tää händy aika harmaa on vieläkin,mut nyt sentään kehtaa liikkua yleisillä paikoilla.
Kauhee sotkeminen koko hommassa :headwall: :x

Repa, eihän niitä toisen unirytmejä väkisin voi muutellakaan.. vaikka mä niin teinkin. :) Ja kyllä muuten oli huono omatunto, kun ihan omaa itsekkyyttäni alan toisen unia sorkkimaan. Ihan kokeilumielessä tosin, mutta se meni niin helposti ja hyvä niin. Eihän mulla olis pää kestänyt ilman iltapäivän omaa aikaa, iltaisin menee joka tapauksessa myöhään tai sit just siihen, että ottaa päikkärit 7 pintaan. Saa nyt nähdä miten kauan tämäkin jatkuu, koko tän 1,5 vuotta ollut unirytmit ihan hakusessa enkä jaksa uskoa että näin nyt kovin kauaa mennään.

Kirjasuositus tähän väliin, löysin mainion; http://www.basambooks.fi/kirja.php?detail_id=245 Ostin itselleni joululahjaksi kun on niin kehuttu ja loistava kuvauskin.. tää mamma alkaa joutilaaksi!

Onnea Sonjan perheelle :heart: !

Telkusta Katsellaan mut aamuisin ja sit iltaisin simpsonit tai in the night garden(Unelmatarha?) Teletuppies dvd on ehdoton :D

Younet Nyt on ollut tass yhta helvettia. En edes muista milloin ois nukkunut koko yon lapi. Piipussa ollaan seka mies ja mina. F ei oo moksiskaan :kieh: . Nukahtaa jotenkuten meidan viekkuun ja kiehnaa lopun yota. heraa sit viimestaan 6, mutta yleensa 5.30
voi p... Paikkarit on sellaista 1.5h tai vahemman ja sit kuikutellaan koko ilta... Sori valitus... Kiva kuulla etta Repalla ja Marmotalla menee yot nyt paremmin
:heart:

Nyt nukkuun! Hyvat viikonloput.

kiitos ku ootte olemassa. :hug: tuhat kiitosta tsemppauksista. lupasin yrittää lähtee tänään vaikka aika pelon sekaiset on tunteet :ashamed:
on mustaki tyyppi kasvanu parin vuoden aikaan.. :ashamed:

mä sain eilen possupiikin itse. soittivat iltapäivällä et pullon loppu menee roskiin jos ei rokotettavia löydy. eli kävin noutamassa itelleni sit. on sillai ihanaa toimintaa tässä kunnassa että hoitaja jää töihin ja soittelee ihmisiä läpi että rokotteita ei tarvi hukkaan heittää. käsi aavistuksen arka mut mitään muita oireita ei tullu. mä ku haaveilin et ois kuumeen vaik nostanu nii ois ollu syy perua ilta ;)

mut hyvää viikonloppua kaikille..edelleen ootte suunnaton tuki ja vallan ihanuuksia kaikki :heart:

Heipä hei pitkästä aikaa!
sonjalle onnittelut! Täältä tullaan kohta perässä!
sikainfluenssasta täällä norjassa on tilanne sen verran hurja, että rokotuksista oikein tapellaan. Minäkin tiedän nyt monta sairastunutta ja vaikka osalla tauti on hyvin lievä niin osalle se on hurja. Kaverini joka sain vauvan 3 viikkoa sitten sairastui viime maanantaina ja oli tosiaan 4 pv yli 40 asteen kuumeessa. Nyt sitten sai (onneksi) bakteeriperäisen keuhkokuumeen ja syö antibiootteja. toipumaan päin kuitenkin. Onneksi vauva on kunnossa. meidät on koko perhe rokotettu, mutta silti pelottaa, että saan taudin (vaikka lievänäkin) ennen synnytystä. Olo onkin tänään ihanan tukkoinen ja pää kipeä. ON kyllä luultavamman ihan tavisflunssaa.
raskaus etenee verenpaineen kanssa on ongelmia, mutta onneksi tilanne on nyt niin stabiili, että saan olla kotona ja toivottavasti odotella ihan sponttaania synnytystä. :) Olo tosin on jo ihan malttamaton.

Katrinainen ja poksuliini rv 37+2

Ihana kuulla teistä LC ja Katris :)

Mä en kestä, koitin siivota aamun vaatehuonetta, mutta ton tytyn kanssa tekemisestä ei tule yhtään mitään. Hemmetti, jouduin heittämään sen kesken siivouksen pinnasänkyyn ja siitähän se ei tykänny (ja hermot meni siinä vaiheessa ku se repi kahden alimman hyllyn tavarat lattialle :( ). Pitäis olla lapsenvahti siivouksen ajaksi siis. Tosi kiva.

Nemika,
hauskaa iltaa :)

Kassu ja isäntä läks kauppaan...oon ihan poikki,herra ei taas nukkunu päikkyjä ja on ihan sekopäinen.

Katris ihan kuulla teistä...toivotaan et rokotteet kuitenkin suojaa,on se norjan tilanne hurja :/ Nopeaa,hyvää ja ajallaan tapahtuvaa synnytystä sulle :heart:

LC,Mukava kuulla sinustakin...jaksuja öiden kans...meillä heräillään edelleen kans,mut ei niin pahasti kun vois..koskaan ei oo herä´ämättä nukkunut enkä osaa sellasesta edes haaveilla B)

Marmotta,Jos se rytmin siirto kivuttomasti toteutuu,niin mikäs siinä...tuskin siitä haittaa silloin on.miäkin oon yrittänyt sitä,mut ei onnistu niin ei. =)

Edla,Meillä ei kans voi tehä mitään pojan kanssa,ei ommella,ei siivota tai muutakaan...siks oliski ne päikyt jees,mut minkäs teet :/

Sainkin alotettua keskosvaatteiden tekoa...pikkasen on niissä ihmeteltävää ja noi housut joutuu tekee ihan mututuntumalla...kietaisunauhaakaan ei taho löytyy ohutta,mikä kestäs pesuja. Mut kattoo nyt jos noi kelpais mitäväsään. Ihanaa ja laadukasta raitatrikoota löysin kyllä,oranssi-ruskeeta B)

Käytiin kaupungilla aamusta ja meni yllättävän kivuttomasti reissu...sai huomiota osakseen kun höpötti tauotta :ashamed: Käytiin oikeen rossossa syömässä lounasta B)

moro!

mukava kuulla katriksen kuulumisia!!!

Meille ei kummempia. Poika on ottanut jatkuvaksi tavaksi tulla meidän sänkyyn aamuyöstä. Sen verta pitää älämölöä aina öisin, että on pakko ottaa viereen nukkumaan.. ja heti kun ruvetaan kävelemään kohti meidän makkaria, pojan huuto loppuu. Joululomalla hankitaankin pojalle junnusänky.

tää päivä ei oo mennyt ihan putkeen. ARGH. Mun piti laittaa tänään pidennykset takas, mutta olin liian myöhään liikkeellä ja kaveri ei enää ehtinyt niitä värkätä. Uus yritys ens perjantaina. Laitoin ite yhen rivin tukkaa, ja kyllä tän kanssa nyt voi ainakin jonkun aikaa hengata (kun hiukset on ponnarilla). ihan piruuttani kokeilin kuin helppo on ite laittaa noi pidennykset. sit ku laitoin ruokaa, ni ei ollukkaan kaikkia tarveaineita. höh. taas oon käyny laput silmillä kaupassa.

pojalla näyttäis puskevan räkätautia. kunpa ei tulis ton pahemmaks. tiistaina olis possupiikki.

muuten ei kurjuutta kummempaa meidän eloon.

Repa, tuli heti mieleen sun käden värjäilyt tänään kun valkaisin vaatteista irti mustikkaa yms. sotkua mitä Eeva on kaikkeen valkoiseen levitellyt.. mulla meni sitä valkaisuainetta käsivarrelle ja lähti rusketus! Sekin vähä mitä kesältä on jäljellä.. mulla on nyt käsivarret täynnä valkoisia laikkuja. Oltais kyllä sairaan näköinen pari, toisella käsi harmaa ja toisella täynnä valkoisia läiskiä. :D

Eeva oppii sanoja ihan hurjaa vauhtia enkä edes tiedä mistä. Tänään se teki palapeliä ja hermostuksissaan huusi "PERKELE!". Jäin kyllä suu auki katsomaan, se sana ei mun sanavarastoon kuulu että minulta ei sitä ole oppinut. Pappaan osoittaa syyttävä sormi. Ihan kiva kun viitsii opettaa Eevan jo kiroilemaankin. Ja tänään meinasin pyyhkiä Eevan nenää, kun se huusi "Älä yhtään edes yritä!". :D

summer, Eeva näytti unohtaneen lumen syömisen jalon taidon saman tien, ei ole enää kokeillut. Mutta eiköhän se muistu mieleen taas joku päivä..

Sunnuntaita :flower:

Piipahdin lukemassa kuulumisianne ennen kuin lähdemme Nean kanssa teatteriin: lähikoululla on Mimi ja Kuku- esitys MLL:n järjestämänä ja tällaisessa 1700 asukkaan kylässä se tietää paikalle kaikkia mammoja taaperoineen ykköset niskassa :laugh:

Sairastaville pikaista paranemista :flower:

Katrinaiselle onnea raskauden loppumetreille ja synnytykseen :hug:

Poika ei saa tuolla lailla härnätä meitä ;) Kerro heti uutiset!!

Täällä kaikki hyvin, yö tosin oli aika hulinaa, kun vauvan maha pitkästä aikaa vaivasi oikein kunnolla :( Mahtoiko olla se 0,5 litran cokis vai 400g Pantteri-pussi, jotka mamma vetäs automatkalla Espooseen :ashamed:

Viikonlopun jatkoja!! :wave:

Carmen, Nea (torstaina 1v 6kk) ja Anniina (tänään 7 vkoa) :heart:

Salaisuus tulee tässä: Me ehkä ruetaan duunamaan kolmosta meille, mut en liputa viellä :/ täysillä koska en taho pettyä. No saas nähä saatiinko mitään aikaiseksi eilen :snotty: No enpä usko en oo mitenkään helposti raskautuvaa tyyppiä.

Meilleppä ei erikoista lapsoset voi hyvin ja huomenna olisi se rokotus..jänskättää mut toisaalta helpottaa
=)

Meillä on puhe kehittynyt paljon, tänäänkin aamulla kun mun puehlin soi niin poikaa huutaa soi soi isi soittaa

poika: Ihania uutisia, vauvatuulia teille :heart: :D

summer ja marmotta: Mitens toi meiä treffailu, sopisko teille joskus tässä tulla vaikka meille, toi ilma ei oo enää mitenkää mainio, kun lumetkin suli ja saa tosiaan käppäillä tuota väliä heti aamusta nii paljo että mulle ois helpompi meillä kahvitella =) Toki iltaisin tai viikonloppuisin pääsisin sitte paremmin liikkuun ja voisin tulla vaikka sinne jämsänkoskelle puistoileen tms =)

Mukava kuulla teistäkin LC ja katrinainen, oonkin ootellu teiä kuulumisia!

Oli Niklaksen neuvola toissaviikolla, 1v5kk, painoa oli reilu 10kg ja pituutta 78.5cm, eli pikkunen mies on, mut hyvin kasvaa omalla käyrällään, isotsiskotkin on olleet samankokosia tuossa iässä =)

Vauvatuulia pojalle :heart:

Meillä pikkuneiti heräs tänään klo 05 (tosin nukku yhteen putkeen heräämättä 7,5h, jee!) eikä sit enää nukahtanu uudestaan. Mä sit olin hereillä neidin kanssa seiskaan asti kunnes nukahti. No, ehdin lepäillä sängyssä 20-30min ja sit heräskin poika... |O No, onneks neiti sit nukku 9:30 asti, jonka jälkeen joudun herättämään et ehdittiin naapuriin synttäreille kympiks. Mut tällasia aamuja en kyllä toivois kovin usein...

Repa ja Edla: Joo ei täälläkään saa mitään tehtyä, kun poika on hereillä. Tai siis saa jos jaksaa siivota samaa tahtia... Mut itsekseen ei jaksa puuhastella yhtään hetkeä (tai ehkä minuutin) vaan haluaa "auttaa" kaikessa eli sotku on sen mukainen. No, useimmiten lapset nukkuu unensa ristiin, joten ei tarvi senkään puoleen tehdä mitään tai ottaa lepoa. Nyt ovat nukkuneet onneks jonkin aikaa yhtä aikaa. Kohta varmaan neiti heräilee. Mut en sit osaa aloittaa mitään, kun ei yhtään tiedä kauan vauva nukkuu; ärsyttää vaan jos saa just alotettua homman ja sit jää kesken.

Neiti heräs...

Vauvatuulia pojalle :wave:

Naukuri,Vau kuiteskin noin pitkä pätkä neidillä unta...meil ei oo poika vieläkään nukkunut noin kauaa putkeen,ehkä joskus sekin ihme koittaa :)

Meillä juhlittiin mun kolmekypäsiä eilen ja anoppi liiotteli taas lahjoilla :| iittalaa,shamppanjaa,kukkia ja vielä rahaa...ihan nolotti :ashamed: Poika ei nukkunu päikkyjä ja pyyteli puuroa jo neljän pintaan :o No loppujenlopuiks 18.30 sain venytettyä yöunet ja 13.5h sit nukku...meinattiin kerhosta vallan myöhästyy...

Ihme homma toi päikkärijuttu,kun kuitenkin mielellään menee nukkumaan tai pyytää selkänojan rattaista alas...mut sit just kun on nukahtamassa,niin sit repii ittensä hereille...et ei varsinaisesti vastusta ajatusta,mut ei sit loppujenlopuiks haluu nukahtaa :/ Tänään sain vartiks torkahtamaan...se kyl riittää onneks =)

Ompeluprojekti etenee,mut kietaisubodyihin yms. laitettavaa nauhaa on vielä metsästettävä jostain... on liian paksua toi mitä mulla on :/ Lisäks noi housut minkä kaavat otin netistä täytyy säveltää ite,kun ohjeita ei saa näkyviin enkä hokaa tota ratkasua yläpäässä :| Niin ja keskosvaatteista on kyse.jos joku mun höpinöitä ihmettelee :D

Plussatuulia Pojalle! :)

Meille ei kuulu ihmeempiä. Viime viikon keskiviikkona käytiin 1v6kk neuvolassa. J oli 86,5cm ja 12,8kg. Hurjasti oli kasvanut edellisneuvolasta, jossa käytiin neidin ollessa 1v. Kyllähän tuon kasvupyrähdyksen on ruoan määrässä ja vaatteissa huomannut :D. Lisäks saatiin mpr-rokote, jonka oireita odottelen ilmaantuvan tän viikon aikana. Hienoa, jos mitään ei tule, mutta saa nyt nähdä kuinka käy. Possupiikin saaminen J:n ikäiselle viivästyy täällä päin...päivä ilmoitetaan viimeistään kuun vaihteessa :/ .

Katrinainen Kiva kuulla kuulumisia pitkästä aikaa!

keikalla käyty..keikka oli sitä mitä odotinki..aivan mahtava. siellä mentiin täysillä mukana.
kotosalla ei niinkään hyvin menny :( puolille öille oli ukko noita pienimpiä rauhotellu et sai maaten .vuorotellen huutaneet mun perään... :ashamed: mut kaiken kaikkiaan pienin itki yllättävän vähän mut maaten ei saanu ku tosissaan puolilta öin... :(
mut ei ukko siitä valittanu onneks..mua vaan harmitti kauheesti se... :(

pojalle: plussa tuulia kovasti..mieki haluisin nii kovasti...mut ne on haaveita sit lopun elämää... :'( mut toivon kovasti et tärppäisi pian..onnea kovasti yritykseen.. :heart:

mä oon nii iloinen tuosta possupiikistä et meillä enää ukolta uupuu. mulla ku on nii kauhea stressi siitä ollut...nyt alkaa helpottaa ku tällä viikolla perjantaina tulee pienimmille kaks viikkoa täyteen ja esikoiselle sit viikon päästä..mut alan luottamaan et tästä selvitään kuitenkin. mä oon nii monta painajaista nähny ja pelänny itku kurkussa täällä... :'(
lupasin mukelot viedä pitsalle ku ovat tän karanteenin kärsineet.. ;)

repalle onnea sylin täydeltä :flower: nauti vaan ku saat kaikkea kivaa ;)

mut nyt kiiruusti uni touhuille.. :wave:

Repalle ONNEA :flower:

Nemika: Kiva et keikka oli odotusten mukainen =)

Nyt on meidän mukelotkin piikitetty, nyt jännätään miten käy.

Kiiitti kaikille tsempeistä, mut en usko et plussaa tulee heti mulla kun on näitä vaivoja tuolla munasarjoissa ja niitä nyt tutkitaa kokoajan. voihan olla ettei sitä kolmosta koskaan edes onnistuta saamaan :ashamed: mut en jaksa sillä stressata kun olenhan niin onnellisessa asemassa että mulla on jo kaksi lasta.

Mulla on huono äiti fiilis kun on riidelty isomman lapsen kanssa tosi kovaan ääneen :( oon pettynty kun alennun samalle tasollle. Oon varmaan kertonut että tää esikko ei oo mikään helppo tapaus.

summer&sarbba, mullekin käy kyllä.. kai. Mulla on vähän sama kun sarbballa, että iltaisin ja viikonloppuisin päästään liikkumaan parhaiten ja melko varmasti, kun meillä ei aina ole autoa käytössä aamupäivisin. Iltapäivisin on kyllä niin pimeää ulkona, että jos ulkoilemaan niin sit varmaan aamupäivällä? Miten olis sunnuntaina? Mä varaan krapulan itselleni lauantaiksi.

Pojalle onnea yritykseen ja Repalle synttärionnittelut.

nemika, mulle on käynyt useammankin kerran samalla tavalla, mummu ja pappa täällä valvoneet puoli yötä Eevan kanssa kun oon poissa. Ja pahemmalta se musta varmasti aina tuntuu kun niistä. Mutta eihän se jokapäiväistä ole eikä varmaan sielläkään, että älä sen vuoksi harmistele. Kerrankos sitä pääsee ulos.. :)

Marmotta: Mulle vois ehkä sopia toi sunnuntai, siis ulkona sillo vissii treffattais? sinne Jämsänkosken leikkipuistoon(uimahallin viereen) tytöt on kinunneet ties kuin kauan :D Mutta varmistelen vielä onko meille tulossa pari lasta yökylään, eli en uskalla varmaksi luvata vielä =)
Ja sitte ku meille voisitte tulla ni tosiaanki sopis toi että tulisitte vaikka myöhemmällä käy, mieski on ollu paljo ylitöissä ni täällä mä yksikseni lasten kans touhuan, jos ei Hallin suunnalta kavereita tuu =) Vai krapulaa se on menossa hakeen :D mä olin tuossa viimeksi halloweeninä Areenalla :whistle:

No johan on hiljasta :o :o :o :o :o :o :o :o

Sikapiikki
, meillä neiti sai tänään molemmat piikit ja nyt on tooooosi levotonta toi meno... vähän väliä tuolla sängyssä parahtaa itkuun. Lämpö on korvasta mitattuna 36,2-36,5 ollut. Vähän ehkä aristais tuota possujalkaa. Toivottavasti kohta nukahtais. En oo (vielä) antanu panadolia ku ei oo kuume noussu, enkä nyt oo ihan varma tuosta jalan(kaan) kipeydestä vai johtuuko siitä ettei tänään(kään) nukkunu päikkyjä. Kohta jos ei nukahda ni sit annan.

Mä meinaan kans hummata viikonloppuna molempina päivinä :D

Pojalle, plussatuulia :)

sarbba, mulle käy viikolla yleensä joskus 4 pintaan, riippuu nyt tietty vähän päivästä aina. Mutta se leikkikenttäkin käy mainiosti, ellei vaan ihan kamalaa sadetta ole tulossa.
Mä en ole käynyt Areenalla koskaan, mutta kerta se on ensimmäinenkin. Meillä on MLL:n hallituksen saunailta ja jatkot siis Areenalla, saa nähdä miten menee se reissu. :)

huomenta

Meillä on kotipäivä, pienempi kuumeessa, eilisen sikapiikin jälkimaininkeja. Isompikin vähän väsy. Muuten tähän mennessä mennyt ihan hyvin, Isännän kanssa ravattiin viimeyö vaan kattomassa lapsia vuoronperään että ovat kunnossa erityisesti tää pienempi kun on se muna allergia. Onneksi poika taas kömpi yöllä keskelle nukkumaan niin oli helppo aina tarkastaa et on kunnossa. Varmaan menee suraava viikko kytäsessä et tuleeko mitään, pelotti kauheesti koko rokotteen ottaminen mutta pakkohan se päätös oli tehä jompaankumpaan suuntaan

Yhteistyössä