Heippa kaikille pitkästä aikaa ja terveisiä Portugalin auringosta!! :wave: HIRRRRRRVEEET vieroitusoireet ollu
Ensiksi alkuun onnea kaikille
1-vuotiaille!! Meillä tullaan perjantaina perässä

Isoja nassikoita ovat jo...
Koitin lueskella pikaisesti mitä olitte kirjoitelleet, mutta unohdin jo puolet...
Edla; meillä on kans tulossa juhliin vieraita saman verran kuin teillä. En oo vielä osannu päättää mitä kaikkea tehtäisiin, mutta ainakin lihapullia ja kylmäsavuporosalaattia, jauhelihakasviskiekkosia (rahkavoitaikina pohjana ), suklaapiirakka ja pari kakkua. Ja lapsille vielä jotain keksejä / naksuja. En oikein tiedä miten monta kakkua tuollanen vierasmäärä ahmii, joten pitänee tehdä kaksi. Toinen on sellainen mehevä mansikkakakku (sillä jogurttitäytteellä ) ja toinen varmaan kinuskikakku vadelmakermarahkatäytteellä. Reissusta löydettiin kiva Tipi-kakkukynttilä, jonka isken sitten kakun päälle.
Carmen: Toivottavasti mieli on jo korkeammalla? Meilläkin saa aina välillä "käskyttää", kun vihjailut (pitäis varmaan tehdä tuo ja tuo... ) ei aina toimi. Äitiysvaatteista vielä sen verran, että itse oon löytänyt mukavia vaatteita Mamaliciousilta (Vero Modassa myynnissä, samoin Stockalla ). Tosin en tiedä miten siellä Turkkusessa on tarjolla..? H&M:n mallistosta mulla on esikon jäljiltä muutama kesäinen vaate, kun viime vuonna huhtikuu oli jo niin lämmin. Mutta muuten mulla on ihan normaaleja trikoomekkoja, Vero Modan pellavahousut (resorivyötärö, niin mahtuu hyvin vaikka ovat normimallia ), pitkiä paitoja/trikoopaitoja ja trikoita (capri- ja koko mittaisena ). Noista saa yhdistelemällä kivoja asukokonaisuuksia. Reissussakaan en tainnut pitää kuin yhtä äitiysvaatetta; kaikki muut oli ihan normaaleja vaatteita; mallit vaan sellaisia et on matala vyötärö / joustava / A-linjainen tms. Ja ostinkin sieltä jonkin verran vaatteita ja ihan normaalia mallia, kun olivat mukavan joustavia päällä.
Meillä on nuo
päiväunet ihan hakoteillä ja siks poika nukkuukin ihan miten päivä nyt sattuu alkamaan. Joskus jaksaa valvoa puoleen päivään ja joskus simahtaa ja klo 9 päikyille. Sen mukaan mennään sitten. Kai tuo vähitellen muuttuu sit ihan oikeasti.
Jaa, että
pikku-hitlereitä muillakin??? Meillä päivät on EDELLEEN (huoh ) ihan tiukkoja. Poika seuraa, roikkuu jalassa, ryömii itkien ja kirkuu KAIKKI vaipanvaihdot... :/ Välillä meinaa kyllä pinna palaa, mutta kai tääkin on joku "vaihe". Kestänyt vaan jo 2kk ja pahemmaksi vaan menee. Onneks yöt on ihan ok; välillä nukkuu läpi yön heräämättä ja välillä taas herää kerran ja syö vähän maitoa. Mies on ollut nyt 2,5vk kotona ja tänään sanoi, että noo, kai sitä jossain välis vois taas töihinkin mennä

Mä siihen, että aijaa, alkaako kirkuminen ja riehuminen riittää vai? No, vielä on 1,5vk isäkuukautta jäljellä. Ihanaa kyllä kun on toinen apuna, en mä tätä tän mahani kanssa kyllä muuten jaksais.
kurpitsa: Meillä nukkuu ulkona, mutta haluisin et nukkuis jo sisällä. Ei vaan nuku sisällä kuin sen 30-40min ja ulkona 2h joten... Plaah.
Reissusta vielä; Matka meni tosi mukavasti. Poika oli ns. oma itsensä eli oli niitä huonojakin hetkiä, mutta rattaissa hymyili koko ajan ja ihan kaikille vastaantulijoille

Flirttas kovaa vauhtia jokaisen hameväen edustajan kanssa ja sulatti sydämiä

Ja nukkuikin tosi hyvin yönsä siellä. Musta oli mukava, että oli omat ruuat ja vaipat mukana; en olis sieltä osannut ostaa kuin NANnia hyllystä... Mikään vaippa ei näyttänyt edes etäisesti tutulta ja lastenruuat oli isossa supermarketissakin tosi kalliita. Ja kun matkalaukkuun tuli mukavasti tilaa koko ajan, niin mahtui hyvin tuliaisostokset paluumatkalle

Ihania vaatelöytöjä tein itselleni! Ja pojallekin pari.
Tulipa sepustus. Monen päivän ja viikon löpinät jääny sanomatta