***TOUKOVAUVAT 06***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Antsukalle myötätuntosäteitä!

Piti vielä kertoa et typy oppi viime viikolla kääntymään; teki ekan kunnon käännöksen juuri sopivasti kun oli isukkikin paikalla näkemässä (-: Niin juu ja mua tarrataan hiuksista ja raavitaan myöskin..

Kiva, Macadamia on tyttöineen kotiutunut :) Täällä on ollut hulinapäivä, kun käytiin tytön kanssa yliopistolla ja illalla vielä kyläiltiin mummulassa. Taidan hautautua tenttikirjojen kanssa peiton alle.

Me oltiin vkl:na Tallinna Horse Showssa. Pikkukundi käyttäytyi ihan asiallisesti, mitä nyt autossa pariin kertaan suivaantui taas turvakaukaloonsa. Itselle reissu kyllä oli työläämpi kuin edellisinä vuosina.

toka värikylpy takana - nyt oli jo vähän meininkiä ;o)
Tuukka oli aivan punainen kun tultiin kotiin. tämän päivän värit olivat siis punainen/oranssi ja ruskea.
olin niin väsyttävää touhua, että nyt Tukkeli nukkuu päiväunia. nukkui ensin tunnin verran, sitten heräsi syömään ja nukahti taas....

Miia, kun kävitte vauvakinossa niin oliko siellä jotain tuote-esittelyjä? kilpailuja ja yllätyksiä, niinkuin finnkinon sivuilla lukee?
porissa ei ainakaan ollut mitään. kassin otin lähtiessä mukaan ja siellä oli persikkasosetta, purkkaa, pesuaineita ja huuhteluainetta, dove-suihkusaippuaa, vauvashampoota... olikos vielä jotain....... ihan kiva pussi kuitenkin.
mikähän mahtaa olla seuraava elokuva, tiedätkö?

Tosi löysä päivä takana. Me ollaan molemmat vaan nukuttu. Onneksi mies tulee kohta kotiin ja minä pääsen töihin hetkeksi :)

Meillä harkitaan nyt kiinteiden maistelua ihan tosissaan. Viime yö meni yhdellä herätyksellä, mutta 3-4 kertaa on normaali. Silti mietityttää. Meillä kun käytetään kestoja ja nyt maitoaikana hajuhaittoja ei ole ollenkaan. Jostakin mulle on tullut sellainen mielikuva, että kiinteiden syömisestä tulee äkäisemmät hajut vaippaan. Pakkohan ne on kuitenkin parin kuukauden päästä aloittaa. Miten teillä muilla soseiden aloitus on sujunut? Ainakin kahdella kaverilla pienetkin annokset on parantaneet yöunia huomattavasti.

Meillä annetaan kiinteitä kerran päivässä, eikä se kakkelointipuuhaan näytä vaikuttaneen (tai mihinkään muuhunkaan). Nyt, kun ollaan maisteltu porkkanaa, tulos on hieman oranssimpaa.

Idea(ni) oli, että lapsen isä oli hoitanut kiinteiden syötön. Toistaiseksi se on jäänyt kuitenkin mulle, eli yksi kerta päivässä saa riittää. Aika sotkuista hommaa, mutta toiv. vaihtelua vauvalle.

Hei siis missä kaikki taas on? Oonko mä ny oikeessa paikassa, ku siis muka keskiviikon jälkeen ei ois käyny kukaan kirjotteleen kuulumisiaan? Me tultiin just vaunureissulta kaverin kans. Meillä on tommonen kolmen kilsan "rengas", jonka varrella meiänki talo on. Sitä me tavataan veivata kaverin ja vaunujen kans. Kaveri asuu sopivasti kans lähes reitin varrella. Oli sopiva keli. Onhan se ny lähes joka päivä kosteen olosta, mut kylläpä siihenki tottuu. Jenna on ny koko viikon heräilly neljä kertaa yössä, jos aamuheräilytki ennen ylösnousua lasketaan. Eiköhän maito enää riitä, ku sitä on tapahtunu jo useemman päivän. Jenna on sylis ja kiukuttelee, ku ei saa enää rämpyttää näppäimistöä, ku mä aloin kirjottaan.

Ei oo vielä kokemusta kiinteiden annosta suhteessa uneen. Me ku maisteltiin vaan viime viikolla kolme päivää sitä persikkaa. Mulla kans ois toivomus, et se syöttäminen ois Jennan ja isänsä yhteinen juttu. Oon sanonu, et seuraava purkki syödään, ku isänsä haluu sitä tarjota. Eipä näytä kiinnostusta liiemmin löytyvän.

Tää viikko on jotenki tökkiny. Miestä oon oottanu kotiin, kun kuuta nousevaa vaikka käytiin sitä keskiviikkona kattomassa. Ollaan vähän suunniteltu, et jos noita astioita laiteltas koneen kautta kaappeihin. Puuha ei kyllä innosta tippaakaan. Meinasin, et oisin siivonnu tänään, mut ajattelin, et ehkä siivoonkii vasta ton urakan jälkeen. Noitten tavaraläjien alle kun on kumminki kertyny pölyä.

Ida nukku viimeyönä kahdella syötöllä.. siis on periaatteessa nukkunu mun unen aikana kahdella syötöllä. Eilen se ei heränny syömään mun hereilläolon aikana ja silti heräsi yöllä vain kaksi kertaa.

Me ei olla vielä aloteltu kiinteitä, joten en oikein noihin keskusteluihin osaa kommentoida. Oon antanu Idan nuolla vaan kurkkua ja yhestä magopurkista maistaa lusikallisen.

Pitäs leikata Idan kynsiä vaihteeksi..tuntuu et niitä sais alvariinsa olla leikkaas, ettei se raavi itteensä, ja kun ne on leikattu, ni se raapii niillä terävillä kulmilla, mitä ei saa pois =) kierre siis valmis.. Toinen kyseiseen pikkuhommaan liittyvä ongelma-> en saa leikattua niitä, kun sillee et Ida nukkuu, mutku se nukkuu nykyään ulkona tumpattuna...joo pikkujuttu. Pitää kai jättää sisälle tänään iltapäiväunille, se vaan ei takaa yhtä hyviä unia, kun raikas ilma.

Huomaa, et tää viikko mättää, kun noin pienestä jutusta saa kirjotettua noin paljon valitusta =D Mut me yritetään nyt Idan kans alkaa kuluttaa tätä päivää, et se isi saapuis pian =) parempaa mieltä muille!

Meilläki on tää vko tökkiny...Typyn unirytmi ihan sekasin; 3nukahdetaan vasta oikeille yöunille. Seinät kaatuu päälle ahdistaa pitäs siivota mutku en jaksa. Niin ja perhana menkat tais alkaa!!! Siis voi kettu, ois ne ny viä saanu pysyä poissa!

Vai on täällä jo kuukautisten uhrikin :) Tsemppiä Macadamialle! Toivottavasti pysyvät mun kohdalla pois ja kauan!

Mullakin tekis mieli valittaa. En oo kirjoitellu, kun Essi on karjunut ja kiukutellut jo kolme päivää. Käytiin anoppilassa tänään ja mummu kyllä veikkasi kovasti hampaita. Kokeilin nimittäin kokeneemman neuvosta purulelua ja kyllä maistui! Yölläkin on ollut kummallisia heräämisiä tällä viikolla. Ikenissä ei näy mitään, mutta voihan se olla, että sieltä jo jotain putkahtaakin. Muuten ei ole sairaan oloinen, ei räkää, eikä lämpöä.

Essi viihtyy tosi hyvin papan, isänsä, äitini ja kummitätinsä hoidossa. Hyvä niin, tänäänkin sain käydä rauhassa luennolla :) Arvatkaa vaan, tuntuuko kivalta päästä välillä ihan muihin maisemiin? Opiskelu on sen verran intensiivistä hommaa, että pää puhdistuu hyvin kakkavaipoista ja yövalvomisista. Lukeminen ja muut kotitehtävät on kyllä sitten minimissään...

Mies lähtee huomenna remppaamaan mökkiä ja ens viikolla pariksi päivää työmatkalle. ja kohta on tiedossa viikon työreissu :( Onneksi on tukiverkko lähellä, muuten leviäis pää. Onhan se kuitenkin mukavaa, kun toinen etenee urallaan, sitähän tässä on odoteltu.

Ajattelin niiden kiinteiden kanssa odotella vielä pari päivää, kun maanantaina on neuvola. Viimein! Me ollaan käyty viimeksi joskus elokuun loppupuolella ja muuton ja lääkärin sairastumisen vuoksi tuli näin pitkä tauko. Eka lääkärin tarkastus onkin vasta tän kuun lopussa. Nyt saadaan sitten mitat otettua ja voin vähän jutella siitä ruokailusta. Siis lähinnä, että kannattaako vielä odotella, kun suositus kuitenkin on se 6kk.

Mukavaa viikonloppua! Menen ukkelin kainaloon tuonne alakertaan :)

moi nyt olis sitten se 4kk neuvola/lääkäri takana että viittiskö joku ystävällinen sielu taas päivittää (sorry) pituus 65cm ja paino 6880g eipä ollu poitsu kauheesti kasvanu mutta kuulemma ihan sopivasti:) ja nyt syödään lounaaksi sosetta,iltapalaksi velliä ja soseita voidaan lisäillä omien tuntemuksien mukaan ja lisäksi tietty vielä tissiä:) kaikki oli muutenkin ok ens kerralla taas rokotellaan! moikka ja syksyistä viikonloppua

26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm
4 kk 5530 g/59 cm
5 kk 6030 g/60 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+2), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm
2 kk 20 pv 6860g/64,5 cm
3 kk 20 pv 7920 g/66,5 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
3kk 6280g/64cm
4kk 6880g/65cm

päivitin Miiran antamat tiedot listaan. itse lisäilen uudet mitat maanantaina neuvolan jälkeen.
Tuukka heräsi tänään ennen kuutta ja meni äsken taas unille. itse en taida viitsiä tunnin takia könytä sänkyyn, koska olen menossa lastenkirppikselle joka aukeaa klo 9. haluan olla paikalla heti, ettei parhaat palat mene ohi suun ;o)

Tuukka meni eilen nukkumaan vasta 20.30 ja heräsi yöllä kun isi tuli töistä kotiin. valvottiin sitten 24-01.30. jäi äidillä unet aika vähiin.........

varasin tiistaille kampaaja-ajan. vähän uutta ilmettä, että tulee sit keskiviikkona hyvät kuvat..

nyt aamupalalle - moi!

Saa nähä tuleeko meiänki neitille hampaita vai mikä itketti eilisillan. Normaalisti äitin laulaminen sylin kera auttaa mihin vaan, mutta nyt ei meinannut olla mistään apua. Nukkumaan mentiin puoli yheksältä, mutta eka syönti oli jo puoli kymmeneltä. Ja herättiin itkun kanssa. Normaalisti kun ei itketä yöllä herätessä ja uneen päästyä eka herääminen on puolen yön jälkeen aikasintaan. Jennalle on tullut myös sellainen inhottava tapa, että hän välillä "puree" tissiä syödessään. Ilkeän tuntuista. Pitääpä käydä laittamassa purulelu jääkaappiin. Ikeniä en vielä ole katsonut, kun en eilen tullut ajatelleeksi koko hampaita.

Tuukalla ei vielä ole hammasvaivoja ja itse asiassa toivon ettei vielä hetkeen tulekaan - on tuo imetys kivuttomampaa kun ei poitsulla ole hampaita joilla purra... muuten odotan kyllä kaikkia uusia juttuja ihan malttamattomana ;o)

Tuukka istuu jo pitkiäkin aikoja ilman tukea. tosiaan vasta viime aikoina on kiinnostunut itse kääntymisestä, mutta kun kupsahtaa mahalleen niin viihtyy siinä melko pitkään. ja varaa painoa jo suorille käsille melko kauan. saa nähdä koska alkaa punnertaa konttausasentoon.....

ääntely myös lisääntyy ja saa uusia vivahteita. nyt on kova sana sellainen kurlaus, joka lähtee tuolta kitalaesta.

Me maistettiin pottua :) Essi ei kyllä näyttänyt välittävän pätkääkään...Meni suu ihan mutrulle, mutta nieli kuitenkin, vaikka sylkeäkin osaa.

Miehen kanssa on myrskyn merkkejä ilmassa. Töissä on nyt kamala härdelli (miehellä siis) ja yöunet molemmilla aika vähällä tuon kirpun takia. Lapsen hoitamisesta tulee sitten väännettyä, kun kiukkuilee mun luennoille, vaikka niin kirkkain silmin lupasi kesällä, että tukee kaikin tavoin ja joustaa työajoissa. Nyt on jostain syystä kuitenkin pakko olla joka aamu kasilta paikalla, vaikka niillä on joustava aikataulu. Ysiksi voi mennä omasta tahdosta, mutta ei jos minä pyydän :( Väsyneenä sitten menee viimeinenkin diplomatian taito keskusteluista, eikä se edes huomaa (tai ole huomaavinaan), miten rumasti mulle puhuu. Nyt on mieli ihan maassa ja huono omatunto siitä, että pidän valmistumista tärkeysjärjestyksessä niin ylhäällä. MUTTA: Pitäiskö mun uhrata oma työurani miehen uran edessä vain siksi, että se tuo meillä leivän pöytään?! Vastuu lapsen hoidosta on 90%:sti minulla. Hommaan hoitajat, pakkaan reput, lypsän maidot, siivoan, tiskaan. Ei tällaista jaksa selväjärkisenä. Meidän on pakko puhua, vaikka riitahan siitä tulee.

Tsemppiä VP!!!!!! Toivottavasti ukkos ajatusmaailma aukee pian! Eihän tollasta tosiaankaan jaksa, siis et sä teet _kaiken_ opiskelujes ohella! Mikä näitä nykyajan(kin) miehiä vaivaa, en voi ymmärtää miten ne ei tajuu et lapsen hoitovastuu kuuluu kummallekin vanhemmalle! Meidän tilanteen nyt tiedätte mut me ei asutakaan ees samassa maassa...

tervehdys

kävin lastenkirppiksellä eilen ja tänään, tuomisina aika hyvä satsi vaatteita (nalle puh-villapaita, punainen adidas-fleece, 2 puolipotkarit, 6 bodyä ja oisko kolmet potkarit) ja pari puista lelua. löysin halvalla sen ihanan palikkalaatikon, johon laitetaan erimuotoisia palikoita ;o) vähän aikaa taitaa vielä mennä ennenkuin sille on käyttöä...
ai niin, löysin myös tupperin nokkamukin 2 eurolla. Tuukka kun ei ole huolinut tuttipulloa, niin sain neuvon kokeilla tuota mukia. kokeiltiin jo eilen, mutta ainakaan eka kerta ei tuottanut tulosta..

Tuukka meni päiväunille, joten taidan alkaa järjestelemään valokuvia..

Harmitukset macadamian puolesta.. sais tosiaan pysyä poissa ja pitkään nuo menkat.

Jaksamisia VP:lle, toivottavasti teillä jo parannellaan ilmoja, ettei ihan kovasti myrskyää rupea =)

Sinttu, löysitpä paljon. Meillä tuo vaatteiden vaihto kulkee enempi ringissä. Täälläpäin, kun en oo ainakaan kuullu järjestettävän mitään tommosiä lastenkirppiksiä. Meidän onneksi tunnetaan muutamia äitejä, jotka tuntee sitten jo paljon useampia =D Suurin osahan me on vaatteista saatu mun kummilapsilta.

Meillä taitaa olla ilmassa rakkautta.. mieskin oli tainu olla kovin ikävissään. Arvasin kyllä, että meitä tuo armeija vaan lähentää <3

NYT on KEITTIÖ puhdas(!!!!!!!!), ainakin vähäsen aikaa. Astiat siis kaapeissa. On tuossa vielä muutama laatikko, mitä en vielä uskalla kaappiin purkaa. Niista kun on niitä toukkia löytyny.

Idalla on taas ääni käheenä ja se on ollu vähän kitinänä, joten jos tuo nyt jatkuu pitäs kai ainakin neuvolasta kysellä neuvoja. Nyt se taitaa olla niin väsynä, et pitää varmaan lähtee laittaa se nukkuun...

26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm
4 kk 5530 g/59 cm
5 kk 6030 g/60 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm
5kk 7300g/64,5cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+2), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm
2 kk 20 pv 6860g/64,5 cm
3 kk 20 pv 7920 g/66,5 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
3kk 6280g/64cm
4kk 6880g/65cm

päivitin listaan Tuukan 5kk-mitat.
saatiin rokotus, jota Tuukka ei edes huomannut ;o)

tuli kehoitus alkaa pikkuhiljaa kiinteitä syömään, perunaa lähinnä. mua vaan kauhistutti se määrä, jonka terkka käski syöttää kerralla - 2dl..... että nollasta suoraan kahteen desiin kerralla, en taida ihan noin radikaalia muutosta tehdä kummiskaan....

istumista pitää vähän vähentää. tai sitten istutaan siten että jompi kumpi vanhemmista tukee niin, ettei koko Tuukan paino lepää pyllyn päällä...

Sinttu, mikä syynä että joudutte vähentämään istumista? Kohtahan Tuukka kuitenkin on jo siinä iässä, että saattaisi istua tuettakin. Kiinnostaa vaan kovasti, kun meilläkin istutaan aina sylissä olessa.

kuulemma lantion lihakset ja luusto eivät vielä ole kehittyneet tarpeeksi, jotta vauvaa saisi kovin kauan istuttaa koko painonsa päällä...
Tuukka istuu jo tuetta kohtuullisia aikoja ja selkäkin alkaa pysymään suorassa - mutta kai sitä tarvii vähän rajoittaa. tai sitten tosiaan pitää vähän kevittää.

Meillä on tänään harjoiteltu selältään mahalle kääntymistä oikein urakalla. Ida kääntyi eilen pitkästä aikaa kaksi kertaa ja tänään aamulla varmaan kymmenen =) Äiti onnesta soikeena vieressä tuijottamassa <3

Me nukuttiin tänään puoli kymmeneen. Väsytti aamulla kasilta niin, etten jaksanu nousta. Otin Idan vaan kainaloon ja jatkoin unia. Oli sekin jossain vaiheessa sit nukahtanu uudelleen.

Taidan lähtee katsastaa postin, jos siel olis muutakin kuin laskuja...

Hitsit, kuinka teiän tenavat alkaa kehittyyn motorisesti. Jenna ei oo kertaaka vielä ees kääntyny muusta puhumattakaan. Mutta höpisee ja hehettää senki eestä. Joten täytyy kai vain tyytä siihen, et se on niitä kielellisesti kehittyneempiä. Mut täs ku vaan niin oottais sitä motoristaki kehittymistä. Tänään muskariin...

Satu: mäkin niiin kovasti ootin et typy lähtee kieppuun selältä mahalleen ja tulihan sekin pvä sit 'vihdoin' eli ymmärrän tunteen. Kaverin lapsi lähti liikkeelle vasta 9kk: iässä mut kas 'kummaa', käveli jo vuosikkaana eli täytyy vaan olla kärsivällinen. Ehkäpä Jenna on meidän mukeloista eka joka sanoo 'ättä'! (-;

Yhteistyössä