**TOUKOVAUVAT 06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Just tultiin kotio reissusta ja pikaisesti lueskelin teidän kuulumiset.

Sinttu, sun viestisi on tullut perille mutta siinä ei lue mitään. Siis luulisin et se kun olet koittanut laittaa sitä uudelleen. Kokeile vielä kerran. Tuliko muuten ne tytyn kuvat silloin jokunen aika sitten perille?

Nyt tavaroiden purkuun...

Sintulle ja perheelle tsemppi päälle! Sun miehellä on vähän samat vinkeet, kuin meillä täällä :) Saa nähdä milloin rytisee.

Tulin pikaisesti kääntymään kotona soundcheckin ja keikan välissä. Olin varannut tähän latautumisaikaa, mutta reenin jälkeen totesin, ettei näköjään tartte jännittää. Porukka osaa hommansa ja työnantaja oli erittäin tyytyväinen :) Alan siis ennemmin keskittyä illan karonkkaan ;) Enkä todellakaan mene autolla. Hih.

Essi on alkanut "vouhottamaan". Siis koko perheen ainokaisena vauvana ottaa ilon irti huomiosta ja esiintyy. Keneen lie tullut...? Nyt huudellaan äitiä.

Heips!

Voimia sinttu ja perhe!
Vp:lle tsemiä keikalle!
Mimmille jaksuja päiväkotiin, uusia kavereita tiedossa :)

Sain tänään siivota ihan rauhassa, mies lähti Miklun kanssa sukulaisiin. Minä sain tosiaan tarpeeksi eilen kun oltiin anoppilassa koko päivä... En tiiä mikä sitä anoppia taas nyppi mutta oli mulla kyllä hermo kireellä siinä loppuillasta. Tuli papatusta Miklun päiväunista ruuantekoon asti.
Ja sillä aikaa kun oltiin miehen kanssa saunassa, oli anoppi syöttänyt Miklulle melkein puolikkaan suklaamunan... Herranjumala!!! Lupaa ei ollut kysynyt ensimmäisenkään suklaahipun antamiseen! Ja arvatkaas kenellä pikkupojalla oli tänään aamulla aivan tulipunaiset posket näppyjen kera... Olen niin täynnä taas sitä ämmää ettei mitään rajaa :/
Ihmetteli anoppi vielä kun en Miklulle täytekakkua antanut... Vaikka Miklu syö samaa ruokaa kuin muutkin niin ei se tarkoita sitä että sille saa kaikkea muutakin syöttää karkeista lähtien...

Miklullekin taitaa olla uusi hammas tulossa, en vaan tiedä minne. Kovasti kiukuttaa ja jyrsii taas kaikkea. Suuhun en tietenkään saa kurkata :)

Miklu kävelee jo ihan sujuvasti kun häntä yhdellä kädellä taluttaa. Tuollaisen auton kanssa hän painaa menemään itsekseen, siinä on sellainen kävelytuki. On vaan auto vähän heiveröistä tekoa että silmä tarkkana saan olla... Se taaperokärry nyt pitäisi jo bongata jostakin!

Taidan mennä ettimään herkkuja :)

mun piti myös eilen toivotella Mimmille onnea "päiväkotiuralle", mutta toivotellaan nyt näin päivää myöhässä ;o)

Lillin kertomusten jälkeen oon aina onnellinen, ettei mulla ole anoppia. kyrsii sun puolestas tuollainen!

VP:lle ja miehelle onnea sille tulevalle "rytinälle". kerrohan kun se tapahtuu, mä palan halusta kuulla vähän yksityiskohtaisemmin... (utelias taas....)

Huhuu, missäs on Sirppeli??? aika on varmaan kortilla töiden ja kodin ja lapsen kanssa, mutta olis kiva kuulla miten menee.

jahas, täytyy mennä katsomaan että mitäs sitä antais tuukalle välipalaks ennenkuin lähdetään sinne hospitaaliin tunnin päästä.. joudun ottamaan tuukan sinne mukaan ja naapurin Leena lähtee vahtimaan poitsua siksi aikaa kun oon inside. tuleekohan mielenkiintoista??........

Voimahaleja Sintulle täältäki käsin. Siitä toisesta jutusta en sitte tii itkeäkö vai nauraa:) Eli kohta oot samassa veneessä ku meikäki, hoh hoijaa. Siinä asiassa on onnex niin hyvät ku nuonotki puolensa. Mut ei sen enempää näin avoimella foorumilla.

Vautsi vau, vai on se Mimmillä tänään eka päiväkotipäivä. Me jännitetään Jennan kans täällä teiän puolesta. Meiän paikkakunnalla alle kolme vuotiaita ei laiteta vielä päiväkotiin, kaikki menee perhepäivähoitajille. Ite useemmalla perhepäivähoitajalla olleena pidän kyllä ajatuksesta. Mutta päiväkodissa kyllä kavereita ainaki piisaa ja ammattitaitosia hoitajia. Käyppä sitte Maca kertoos miten eka päivä on sujunu, niin Mimmillä ku äitilläki:)

Hmmmm, mikäs se VP:n miehen "rytinä" ny olikaan? Onko mulla menny aivan ohi vai tuliko se nyt vasta ilmi? Noh, eiköpähän tuo selvinne ajan kans.

Kylläpäs Lilli sulla on hanakka anoppi. Kyllähän toi omaki on mikä on, mutta kunnioittaa sentäs mun päätöksiä. Ei tee mitään lupaa kysymättä tai lähinnä ei sittekä:) Osti Jennallekki muovimunan, ku arvas ettei typy sais munaansa kumminka syyä. Ei sen puoleen, kyllä meiän trulli pääsi vähän maisteleenki saalistaan. Ja on herkkuja saanu muullonki.. Mutta kaikkee vaan maistelumielessä. Mitään vaivoja ym. ei oo ilmaantunu. Pitääpäs laittaa teille muutama kuva meiän trullista...

Anoppi osaa kyllä olla ihan mukavakin, mutta Mikluun liittyvät asiat menee vähän yli...
Miklukin on saanut kaikenlaisia herkkuja _maistaa_, suklaa mukaan lukien. MUTTA Miklu oli jo sinä päivänä saanut suklaata maistella kun anoppi sitä lisää syötti. Sinä päivänä tuli siis aikamoinen annos suklaata Miklulle ja poskethan siitä alkoi punoittamaan. Luulen ainakin että se punoitus ihan suklaasta johtui... Se meni kyllä aika pian ohitse kun eilen aamulla ne rasvasin...
Mistään muusta ruuasta tai herkusta Miklulle ei ole moisia oireita tullut.

Minä en nyt tiiä mitä ihmettä tekisin sen Miklun hoitopaikan hakemisen kanssa. Että kannattaako sitä kuitenkaan vielä hakea... Mies sanoi että voin tehdä vaan paria-kolmea iltaa töitä viikossa, hänhän on sitten sen ajan kotona. Ja jos viikonloppuja teen niin mies on silloinkin vapaa hoitamaan Miklua.
Nyt pitäisi hoitopaikkaa hakea jos Miklun aikoo heti hoitoon pistää kun töihin menen... Mutta jospa en haekaan sitä vielä vaan mennään ainakin eka kuukausi tuolla "kotihoitomenetelmällä" :)
Mun äiti kun sai nyt vakkaripaikan töistä niin hän ei pysty Miklua hoitamaan, sekin kun oli vaihtoehtona jokin aika sitten...

Nyt Miklun ruoka kutsuu tekijää!

Lillille: Mun äiti (päiväkodin johtaja) sanoi meille, että ehdottomasti pitää hakea hoitopaikkaa. Pakko ei ole sitten ottaa vastaan, jos lapsen hoito järjestyykin muuten. Yritä kestää anoppia. Ihailen sun pinnaa.

Keikka oli mieletön suksee, vaikka näin johtajan vinkkelistä jäikin paljon parantamisen varaa. Mutta tupa oli täynnä ja yleisö tykkäsi :) Ja olo on sen mukainen... Aaargh, millainen krapula :/ Vedettiin valomerkkiin asti, eikä mies edes hätyytellyt kotiin. Tais ymmärtää, että nyt pitää antaa vaimon mennä. Nyt pitää kyllä rajoittaa tahtia, ettei tule tavaksi.

Mummu haki Essin hoitoon, että saan rauhassa parannella oloa.

Töttöröö, oltiin leikkimässä siellä päiväkodissa; en omaa takkia saanut päältä pois kun mimmi jo peputteli muiden seuraan. ;-) Haalari kuraantui mukavasti ulkona -uutta pesukonetta en oo viä saanu.. (aikomus oli tänään lähtee sitä ostaan mut päädyin tilaamaan Hobby Hall'sta..) Toista haalariakaan ei oo.. Huomenna sitten täytyy muistaa ne kurikset! Huomenna jätän typyn sit yksin pariksi tunniksi ja torstaina sitte koko päiväksi.

Sadulle kiitos mageista pikkuvirpojan kuvista! Mulle ei tullu ees mieleen et ois voinu mimmin pukee trulliksi.. Lillin anoppi -voi huoh mikä järjenjuoksu! VP:lle onnittelut onnistuneesta keikasta ja juhlimisesta!

Nyt täytyy antaa ruokaa typylle -heräsi juuri kun nukahti rattaisiin pk:n pihalla..

Alkaa elämä voittaa ja miehenkin kanssa on rauha maassa. Taidan mennä kohta sylittelemään tuonne sohvalle :)

Alkaa paniikki iskeä sen gradun suhteen... En oo ehtinyt tehdä viimeisiä korjauksia ja se pitäis jättää tämän viikon aikana tarkastukseen :/ Jaiks!

Mies oli tosi hyvillään, kun vietti eilisen päivän kaksin Essin kanssa ja kaikki oli mennyt tosi hyvin :) Oli oikein kunnon isifiilis, eikä ollut mulle yhtään pahana, vaikka tein piiitkän päivän ja tosiaan jatkoin aamuyöhön asti. Vähän kettuili, että tartteeko sitä virsien laulamista juhlia kuin rokkitähti :D Mutta minkäpä sitä vaimolleen mahtaa.

Nyt sylihoitoon.

Miklu taitaa olla itsenäistymässä :) Eilen puoli tuntia häntä nukutin yöunille, samalla tavalla kuin ennenkin eli tassuttelin hetken ja sitten odottelin sängyn vieressä että hän nukahtaa. Vaan eipä nukahtanut, katseli vain ja jokelteli... Lähdin sitten sen puolen tunnin jälkeen pois, odottaen hirveää huutoa mutta hänpä nukahtikin itse...
Sama äsken kun Miklua päiväunille nukuttelin, nyt tosin älysin lähteä viiden minuutin jälkeen pois kun Miklun katseet oli sen verran mulkoilevia :D Sinne hän sitten taas itsekseen nukahti. Voivoi, eikö äiti saa enää tassutellakaan? :')

No joo, kyllä Miklu silti hereillä ollessaan ihan kivasti perässä roikkuu :) Mutta ei enää niin paljon, leikkii itsekseenkin joitakin aikoja. Saan aamukahvin juoda aika mukavasti itsekseni...

Kiva että mimmin päiväkotireissu sujui mukavasti!
Ja hienoa että VP:lläkin oli rattoisa ilta ;)

Mies on taas perjantaina vissiin lähdössä saunailtaan, minä otan siis tämän illan itselleni ;) Käyn kaverin kanssa tuolla kauempana katsastamassa uuden tavaratalon. Tuskinpa vältyn heräteostoksilta, ikävä kyllä...

Hyvät päivänjatkot!

Heipä taas! Pääsiäinen oli ja meni ja olihan hulinaa. Ajaminen sujui hyvin, kun typy nukkui aina kun siirryimme paikasta toiseen. Tuli tavattua sukulaisia ihan kiitettävästi ja nyt on taas suhteita hoidettu vähäksi aikaa. Tyttö hurmas kaikki ja harmittelivat kun asutaan niin kaukana etteivät voi useammin nähdä ja hoitaa. Kaikki ovat niin lapsirakkaita et todellakin hoitajia riittäisi jos välimatkaa ei olisi useampi sata kilometriä. Nukuttaminen oli ihan tuskaa kun oltiin vieraissa paikoissa. Olen niin hienosti opettanut tytön nukahtamaan yksinään sänkyynsä et sit kun se ei olekaan mahdollista niin meinas äiti olla pulassa. Joka ilta sellainen tunnin nukutussessio. Vikana yönä sit laitoin yksin nukahtamaan matkasänkyyn ja sinne rauhoittui paremmin kuin äitin syliin vaikka olikin vieras sänky. Pitää siis jatkossa laittaa suoraan sinne.

En enää ihmettele Sinttu vaikka et silloin sitä salaisuuttasi paljastanut. Onhan tuo ihan ymmärrettävää kun luki sinun sähköpostisi. Pidetään peukkuja et kaikki menee ok. Ja tietysti kiva oli lukea et teidän lääkärireissu oli mennyt loistavasti :)

Kuulosti ihanalle tuo et mimmi oli peputtanut heti leikkimään eikä ollut suru puserossa. Toivottavasti jatkossakin menee yhtä hyvin :) Kiva lukea positiivisia kokemuksia hoitoon menosta.

Lillin anoppi jaksaa edelleen ihmetyttää. Siis voi tavaton. Mutta voin kertoa et oma äitini oli sitten salaa työntänyt meetwurstia tytön suuhun. Pala oli tosi pieni mutta pikkasen annoin kommenttia mummolle! Se ei voi käsittää sitä et suolaa pitää välttää alle vuoden ikäisenä ja se et aina antaa vaan vähän mutta loppupeleissä siitä kertyy aika paljon. tykkää nimittäin antaa tytön maistaa vähän kaikkea ja ei siinä mitään pahaa mutta rajansa kaikella. Nyt on pakko alkaa lajittelemaan ottamiani kuvia ja videoita koneelle. Olen niin jämpti ihminen et tälläinen painaa mieltä ihan hirveesti jos ne ei ole ojennuksessa =)

Terppa!

Täällä taas :) Enää päivä tai kaks harjoittelua. Essi menee pitkästä aikaa papalle hoitoon huomenna ja jos hyvin sujuu, niin myös perjantaina. Lauantain saa viettää iskän hoivassa, koska minä ampaisen työreissulle.

On varmasti iso helpotus, että Mimmi viihtyy hoidossa. Multa tänään kyseltiin, miltä on tuntunut kun Essi on mummun kanssa päivät. En oikein osannut vastata mitään. Kaikki on mennyt niin hienosti, etten ole joutunut päätäni asialla vaivaamaan. Stressiä hoitopaikka on helpottanut tosi paljon. Samoin päivärytmin tarkkuus. Tänäänkin sain aikaiseksi vaikka mitä Essin unien aikaan.

Tosi leuhkaa, että teidän lapset nukahtaa itsekseen. Meillä mennään edelleen tissi suussa unille (laiska minä). Päikkäreille nukahtaa vaunuihin tosi helposti. Osaa kyllä rauhoittua myös miehen kainaloon, jos satun olemaan yöjalassa.

Joko kaikki kirput harjoittelee tavallisen maidon kanssa? Meillä on nyt aloitettu viimein tositoimet senkin suhteen. Imetystä ei ole mitään intoa lopettaa vielä aikoihin.

Nyt vähän iltapalaa ja nukkumaan. Huomenna on aikainen meno.

Ei meillä kyllä vielä tavanmaitoa olla käytetty. Hapanmaitotuotteita Ida kyllä syö, mut maidon oon ajatellu alotella kohtapuolin.. ekaks puuron sekaan ja sitte vasta juotavaksi(vaikkei Idalla kyllä minkään kanssa oo ollu ongelmia, ettei sen takia tartteis edes varoa..).

Oltiin mummilassa iltaa viettämässä ja kyllä se nykyään syö omia voimia, ku kylässä saa aina vahtia, ettei sinne ja tänne mennä :( vaikka mummikin kovasti perässä menee. Täytyy vaan miestä ootella töistä, et osaa mennä nukkumaan :) Onneksi se jo kohta tulee.. Idaki vielä höpöttelee sängyssään. Se kun menee kellojen siirron myötä tuntia myöhemmin unille ja herääkin aamulla sitten sen mukasesti(tänäänki puol kympiltä :D ysi on kyllä normaalimpi heräämisaika). Meillä kun ei oo vielä menoja, ni oon vaan tyytyväinen, ku en kummiskaan osaa mennää ajoissa nukkumaan.

seliseli ja se mies tuli->

huomenta

meillä heräillään nykyään abt klo 6. nukkumaan mennään 19.30-20.30. hiukan on siis rytmi muuttunut talvesta.

mä en ole vielä juottanut tuukalle maitoa, mutta puurot keitän kyllä "punaiseen" maitoon eli täysmaitoon. on tuostakin niin eri versioita tuosta maidosta - ravitsemusterapeutti sanoi että voi juottaa rasvatonta ja pampersin kirjeessä neuvottiin juottamaan täysmaitoa... meillä siis käytössä rasvaisempi ;o) (jospa saisi tuohon poikaan joskus vähän massaa, on sellainen kirppu...)

täytyisi taas alkaa silitysoperaatioon, on vielä muutamaan ikkunaan verhot vaihtamatta.............. ikkunatkin pitäisi pestä, mutta siihen tarvin miehen apua koska meillä on vanhanaikaiset lasit, joissa ei ole saranoita, eli ikkunat pitää nostaa paikoiltaan jotta ne voi pestä. meillä on siis tällainen vanha rintamamiestalo.

mun sisko muuten muuttaa imatralta tampereelle! jo ennen kesää, jos vaan löytävät asunnon. jee!!!!! voi olla että tulee useammin sit käytyä mansessa, joten vois vaikka Macadamian ja Mimmin kanssa joskus treffata??? kesällä?......

Heipsan täältä TYÖpaikalta! On tämä nyt outoa mut yllättävän rauhallisin mielin täällä olen.. Taidotkaan ei oo niin pahasti ruosteessa kuin luulin. Usein kyllä mietin -ja ikävöin- omaa pikku pirpanaa! En kyllä ala sinne päiväkotiin soittamaan sentään.. Toivon vaan et neljän aikaan kun meen mimmiä hakemaan on siellä iloinen(?) typy leikkimässä. Tänään siis vein typyn 6.30 ja huomenna oon töissä 8-17 eli aamuruuhkan takia joudun viedä pikkasen aikasemmin typyn eli n.7.15 ja haen 17.30 -karseen pitkä päivä tulee mimmille! )-:

Juu Sinttu, ehdottomasti treffataan kun tännepäin tuutte! Päästetään naperot 'irti' (-;

Mut nyt tarviijatkaa hommia..

On kyllä varmasti hankalaa, jos joutuu kovin pitkiä päiviä pitämään lasta hoidossa :/ Me miehen kanssa ollaan haaveiltu, että Essi saa syksyllä olla puolipäiväisenä ja toivon mukaan jään jossain vaiheessa uudestaan äippälomalle ja Essi jää luonnollisesti mun kanssa kotiin. Alkoi kuukautisten alkamisen myötä realisoitua tuo raskauden mahdollisuus ja kyllä minä vuoden verran taidan huilata. Eli lääkäriin lähtö on edessä. Meillä ei ole mitään toivoa korstujen käytöstä. Ei yksinkertaisesti itsekuri riitä kummallakaan.

Sain sen verran rutistettua itsestäni, että istuin harjoittelun loppuun tänään :) Opintoviikkoja odotellessa... Nyt on enää yhden käden sormilla laskettavissa ne kurssit, mistä puuttuu merkintä. Kävin lomakohteita surffailemassa. Suunnitelmissa on lähteä Essin ja äitin kanssa rantalomalle lepäilemään heti, kun tämä rutistus loppuu.

Essi oli pitkästä aikaa papalla hoidossa tänään ja hyvin oli mennyt. Huomenna tullaan uudestaan, että saa mummu välillä huilata. Se on kyllä matkansa ansainnut, kun on ollut niin paljon apuna. Hoiti jopa sen kammottavan krapulapäivän...

Nyt heräsi.

VP:llä on kyllä nuo hoitopaikat hienosti lähellä. mä just eilen karille sanoin, että mahtaiskohan heidi (karin tulevan yhtiökumppanin tytär) päästä tuukkaa katsomaan pariksi tunniksi lauantaina, että mä saisin vähän haravoitua pihaa. mutta heidi onkin mökillä....... ja karilla on kiire saada meidän vene (puu-) krapattua vanhasta lakasta, jotta saisi sen lakattua uudestaan ja vesille mahd. nopeasti. tuollaista puuvenettä ei saisi kauaa pitää auringonpaisteessa kuivalla maalla, joten sillä on kiire. mun haravointi saa siis odottaa - no, kunhan ennen tuukan synttäreitä saisi pihan puhtaaksi.

eilen tuukka harjoitteli ekan kerran oikein kunnolla tuetta seisomista, siis niin että itse irrotti otteensa ja oikein keskittyi siihen seisomiseen. pariin kertaan meinasi ottaa askeleitakin, mutta ei sit uskaltanut.

sanavarastoon kuuluvat "isi" ja "äiti" ja pari kertaa on kuultu "auto". suurimmaksi osaksi juttelu on silti sellaista "töh-" ja "däädäädää"-tyyppistä. ero aikaisempaan jutteluun on silti selkeä, koska nykyään tuukka jo odottaa että hänen kanssaan jutellaan ja kommunikoidaan, katsoo silmiin ja voi että, kun löytyy jänniä ilmeitä. äidin ja iskän ilmeitä matkitaan myös ahkerasti. meillä ei päivällä enää ole kovin hiljaista, kun höpötystä kuuluu kaiken hereilläoloajan ;o)

tuukka on edelleen sellainen touhottaja, ettei jaksa keskittyä esim. lukemiseen lainkaan. kirjat lentävät komessa kaaressa nurkkaan......
kävellä vaan pitäisi - ja samalla kantaa vapaalla kädellä roinia paikasta toiseen. on tää huusholli kyllä aika sekainen, kun tuukka kantaa kenkiä, hanskoja, kulhoja ja lelujaan huoneesta toiseen. illalla saa vartin verran järjestellä, jotta taas aamulla on poitsulle puuhaa ;o)

kaikenkaikkiaan tää ikä on mun mielestä tähänastisista parasta (siis tuukan ikä - no, miksei omakin.........).

kaikki on kirjotellu niin paljon että oon ihan pihalla kaikesta mitä täälä puhutaan! no joo kyl sitä muutenki on nykyään aika pihalla ku väsymys vaivaa;) meille ei kummempaa paitsi että nyt on varmistunu että talo-paketti saapuu tän vuoden puolella eikä vasta ens vuonna JEEEEE!!! jouluksi kotiin!
ollaan myös päätetty toivottaa pikku kakkonen tervetulleeksi kesällä/syksyllä:) iski ihan vauva kuume kun niin moni kaveri odottelee jo toista tai kolmatta:) valitettavasti vaan monilla ollut ongelmia uudestaan raskautumisen kanssa joten en ajattele asiaa itsestäänselvyytenä.
kaikille mahtavaa perjantai 13pv jatkoa!!!! voikaa hyvin
Miira ja Severi (jo kohta 1v)

Miiralle onnea talon rakennukseen ja vauvapuuhiin!

Miklu otti taas eilen neljä askelta ilman tukea :) Olisi varmasti kyennyt kävelemään enemmänkin mutta tuli pupu pöksyyn ja hän laskeutui kontalleen :) Miklu kyllä seisoo pitkiä aikoja ilman tukea mutta kävely vähän pelottaa :)

Sain eilen tietää että saan kuukauden lisäaikaa olla kotona, jihaa! Eli lokakuun alussa sitten töihin. Saan pitää vuosiloman tän hoitovapaan perään.
Ja taitaa riittää Miklulle tuo osa-aikahoito eli korkeintaan 15 hoitopäivää kuukaudessa. Kaiken lisäksi muutin mieltäni perhepäivähoidon puolelta päiväkodin puolelle... :) Päiväkoti on ihan tuossa lähellä, viiden minuutin kävelymatka. On vieläpä ihan uusi, viime syksynä valmistui :)

Hyvää viikonloppua!

Kiirettä pitää ettei edes kerkeä teitä moikkaaman. Kartalla olen kuitenkin pysynyt kun käyn pikaisesti aina teidän tarinat lukemassa mutta tesantti ei päästä äitiä koneelle kirjoittelemaan. Tappi on kasvanut sen verran et ylttää paukuttamaan näppistä ja pöllimään hiiren :) Nyt se nukkuu ja rauha maassa...

Meillä odotellaan vielä kävelyä tovin verran, luulisin. Seisoo itsekseen pieniä aikoja ja kovasti haluaa että madamea kävelytetään mutta kovin on hoippuva askel. Tunnistettavia sanoja on nam nam syönnin yhteydessä ja sit kun ollaan piilosta ja sanoo säisää niin typy vastaa sää. Joskus myös sanoo et mitä kun tyttöä huutelee nimeltä. Se nyt on varmaan vaan ihan sattumaa mutta kuulostaa hauskalta :) Nyt ollaan meillä innostuttu esineiden tunnistuksesta ja joitain osaakin ihan ok. Koirakaan ei ihan aina pääse sotkemaan meidän tunnistus juttuja.

Mä olen Sintun kans samaa mieltä tästä ikä asiasta mutta toisaalta on tää raskas ikäkin. Laatikot aukeaa suhahtaen ja kaikki lähtee minkä irti saa. Kaiken se syö ja kaiken se tuhoaa ;) Kielloille nauretaan niin että hampaat vaan pilkottaa. Toisaalta odotan kovin et oppis käveleen niin olis kivempi oleskella pihalla. Nyt se on sellaista paikallaan rymyämistä tai hitaasti etenemistä.

Pakko lähtee tekeen ruokaa kun vielä tintti nukkuu... Ajatuskaan ei oikein pysy kasassa kuten huomaatte :=)

Meilläkin eilen illalla noustiin vapiseville makaroonijaloille tukea vasten :) Tänään harjoittelu ei jatkunut, mutta eiköhän meilläkin joskus kävellä.

Huomenna siis työreissulle Helsinkiin, eli hiljaiseloa tiedossa. Toivottavasti Essillä menee hyvin isän hoidossa. Juominen on aina vähän heikoilla, ellei pääse tissille päivällä.

Nyt iltikselle miehen kanssa. Heipat!

Kovin on hiljaista. kaikki muut ovat viikonlopun vietossa :) Me täällä tytön ja koiran kanssa koitetaan käynnistää päivää. Kaffet on tippumassa ja sit lähdetään kaikki yhdeskoos lenkille. Onkin tulossa kaunis päivä =)

Onnea Essille ja makaroonijaloille ;) Siitä se lähtee. Eiköhän ne isin kanssa pärjäile kotona ihan kivasti.

Meillä elämä on yhtä tanssia. Nytkin typy bongasi kaken ja samantein osotti sillä telkkaa ja sattumalta vielä painoi musatv:n päälle. Ei tartte tulla kuin pienen pieni pätkä musiikkia niin heti alkaa jammaus. Nytkin jammailee vieressä. Suloinen otus :) Pihallakin on monesti niin kivaa et pitää pysähtyä kesken leikin jammailemaan. Taitaa tulla melkoinen bilehile. ;) Nyt lähden kaffen juontiin ja sit tosiaan sinne lenkille. On tullut käveltyä ihan mielettömästi kolmena viime päivänä. Jotain 30 kilsaa varmaan. Nyt onkin lonkankoukistaja ihan jumissa ja kävely vähän hankalaa. Venytellä ei tietenkään kannata... Tyhmä mikä tyhmä....

Pakko vielä kirjoittaa Lille onnittelut lisäajata. Minäkin niiin mieluusti ottaisin sellaista jos voisin. Nyt on tieto et heinäkuussa takas talonkirjoille ja sit pidän lomat ja syyskuussa takas ruotuun.

Idakin on parina päivänä nousu seisaalleen. Kylläki pyykkikorissa :) . Oon jo pitkään laittanu Idan pyykkikoriin, ettei se oo kylppärissä kastelemassa tai muuten vaa sotkemassa jotaa, ku laittelen pyykejä. Sen reunoista oli sitte hyvä vetästä ittensä ylös :)

Me mennää tänää mun kummilapsen synttäreille ja sit meille tulee illalla vauvavieraita <3 Joten puuhaa riittää.. ja eiliset hommelit tuntuu kyllä täälläkin jaloissa, siis jumppa, kävely ja siivous.

Eipä taida meille kummempia kuulua..

moi

piti tulla ihan nopsaan vaan kertomaan, että meidän tuksu ei ole enää hampaaton. ylhäälle oikealle on puhjennut salaa hammas, se on jo aika pitkällä tulossa. mutta on kyllä ihmeellisessä kohdassa, ihan kuin ikenen keskellä - mahtaako olla ihan "normaalia"?...... pitää oikein ylähuulta nostaa, että hampaan näkee - siksi sitä ei olla huomattu aiemmin. oletan että on puhjennut kummiskin jo muutama päivä sitten.
että kohta on täälläkin pikkumiehellä suu täynnä naskaleita ;o) kauan niitä odoteltiinkin ;o)

Yhteistyössä