**TOUKOVAUVAT 06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos kaikille! En oikein vieläkään tajua, mitä tuli tehtyä.

Kauhistus Mimmiä :/ On kyllä raju tauti. Toivottavasti selvisitte yöstä ja kuume on hallinnassa.

Mulla on pieni tauko menossa. Tehdään työparin kanssa ihan tappotahdilla töitä. Pomo tulee huomenna etelästä ja haluaa valmiin läjän mukaansa tarkistettavaksi. Kääk! Oon vajaat 2/3 tehnyt, eli pitkälle iltaan/yöhön tulee menemään. Mutta tämä aherrus saattaa tarkoittaa paria vapaapäivää. Olen loppuviikosta näillä näkymin vain lauantaina 4 tuntia töissä :)

Kiitos vielä myötäelämisestä!!! Teidän merkitys päivien pelastajina ja tsemppaajina on kyllä ollut tositosi tärkeä!

laitoin teille tulemaan tuksun kävelystä videonpätkän. osa teistä ei varmaan saa sitä taas auki, kun en vieläkään osaa tiedostotyyppiä muuttaa... sori...

tosiaan, Sadulle onnea ja paljon!!!!!!!

Kiitos Sinttu suuuuloisesta videosta! Piti katsoo se typyn kans oikein kolmeen kertaan. ;-)
Sadulle onnittelut kaikista jutuista!
Nasulle sympatiat mummosta!
Mitähän vielä... Mimmin kuume laski tosiaan illalla ja yö meni heräämättä (joo-o, yh:n unelmamuksu!) ja äsken mittasin taas niin 37c joten huomenna normisti pk:iin ja töihin -näin sanoi neuvolan tätikin puhelimessa kun hältä sitä lappua töihin 'ruinasin'. Ai niin, kerroinkohan jo eilen; typylle pukkaa yläkulmiksia. Viime viikon lopulla hillui parina yönä ja luulin sen johtuvan pk:n aloituksesta mut tais olla ne hampinalut jotka siellä haittasivat nukkumista.

Oli ihana video. Ja Tuukka on mielettömän söötti lapsi :)

Helpottavaa, että Mimmi voi paremmin. Säikäytti täällä pohjolassa moinen kuumuus.

Satulle tsemppausta hääjärjestelyihin. On siinä varmasti oma pakertaminen, vaikka miten pienesti juhlisi. Onnittelut saat sitten, kun homma on virallista :)

Mun pitää äkkiä siivota. Tehtiin jo kahdeksan tuntia, mutta kaveri tulee uudestaan kuuden jälkeen ja sitten jatketaan hommia. Deadline huomenna klo 12...

Mä en saanut sitä videota auki :( Voi surku.
Kiva et Mimmi on jo parempi ja unet maittaneet. Hurjaa tuommoinen kuume. Huh.
VP. koittaa vaan pakertaa :) Hienosti se sujuu. Tuntuu et aina kun valittelet aikataulujen kiirettä ja työn määrää niin silti selviydyt aina kunnialla. Go girl!
Satulle onnittelut!
Jotain kait vielä piti kirjoittaa mutta ei taas muista ja ei voi mennä edelliselle sivulle kurkkimaan ;)

Mä olen aikas takki tyhjä tällä hetkellä. Meidän tyttö on jo onneksi yöunilla niin kerkeen hetken nauttia omasta ajasta. Päivät on melkoista pyöritystä kahden taaperon kanssa. Vielä kun ei ole rutiinia kahden hoitamisesta niin välillä on vähän säätämistä tämä touhu. Hyvin on kuitenkin kaikki mennyt. Poika on kuin enkeli meillä ja kuulema oli sit kotona äkkäillyt koko illan. Flunssa on vienyt omat voimat ihan totaalisesti ja toivon todella et se jo pian helpottais. Nyt salkkarit jatkuu joten huomisiin...

Valmista tuli! Jopa kohtuullisen ajoissa. Saan nukkua :)

Ymmärrän Nasua. Mun äiti oli päivän Essin ja sen pikkuserkkujen (11kk ja 2,5v.) kanssa. Oli kuulemma vaatinut kovaa suunnittelua. Miten nämä syötetään? Miten me selvitään ulos? Miten näiden kanssa ollaan ulkona? Ei niillä mitään ongelmia ollut, mutta oli siis raskasta ammattilaisellekin. Kyllä se siitä helpottaa, kunhan tulee selvät rutiinit. Ilmeisesti lapset eivät kuitenkaan ole toistensa kimpussa raapimassa tms.

Mun pitää huolehtia vielä koira unille ja valmistautua huomisaamuun. Vähän jänskättää kiikuttaa taas iso läjä paperia tuomiolle :/ Mutta saan tosiaan pari päivää lepoa ja viettää rauhassa aikaa Essin kanssa. Se oli tänään kaiken yhteisen ajan minussa kiinni. Edes isin syli ei tahtonut kelvata. Sööttiä, mutta omatunto kolkuttaa, kun en pystynyt olemaan enempää tytön kanssa tänään.

Hyvää yötä nyt ja huomiseen!

Vautsi vau Tuukka, olipas upeeta menoa.

Jennan räkätauti on niin mahoton, että ku selkänsä muutamax minuutix käännän, ni seuraavassa hetkessä vesi juoksee tytöllä jo leukaa myöten ja osa on suussa. Voi pientä. Meiän kuumemittaritki on molemmat sopivasti rikki, ettei tiiä onko typyllä sitte kuumettaki. Kovin marunen meinaa olla. Vaikka eipä tuosta pelkästä mittaristaka mitään hyötyä oo. Mut tietäispä ees ite misä sillä saralla mennään.

Hyvä VP, oot sä vaan kone.

Kiitti onnitteluista. Mut katotaan tosiaan eka ite juhlat ja onnitellaan sitte:)

Voi että Jennaa :/ Paranemisia!
Ihana kuulla että Mimmi on jo parempaan päin!

En saanut Sintun vidota auki :/
Voisin minäkin koittaa laittaa teille videota Miklun kävelystä, täytyy vaan pyytää mies avuksi. Mulla kun ei ole mitään hajua miten sen kanssa toimitaan :)

Miklu kävelee suurimman osan ajasta, kun rauhassa saa taapertaa. Jos äitiä tai isiä pitää seurata ja tulee kiire niin konttauksella mennään :) Samoin kynnysten kohdalla Miklu laskeutuu ja menee ne karhukävelyllä yli :)
Kengät jalassa Miklu ei suostu hievahtamaankaan :D

Miehellä on tänään vapaapäivä, annan hänen nukkua pitkään. Ja siellä hän edelleen nukkuu :) Miklu tuossa kiljahteli ja riehui mutta nähtävästi se ei miestä häirinnyt...

Ja eilen kävin ostamassa ainekset että saan leipoa korvapuusteja, nam! Olen himoinnut niitä (nimenomaan kotitekoisia) jo monta päivää ja tänään jos sellaisia pyöräyttäisi :) En muista milloin olen viimeeksi niitä leiponut, joskus kun kotikotona vielä asuin :)

Tulipa sekalaista tekstiä...

Päivän lekki on taas tehty. Ihana ilma, vaikka vähän kyllä tuulee inhottavasti.

Ida köllii sängyssään. Ei se kyllä nuku ainaskaan vielä. Ois kyllä hyvä jos torkahtais, ku ollaan sovittu iltapäivälle menoa. Pääsis sitte lähtemään vähän aiemmin, ku sen normiunien jälkeen.. eli viiden-kuudenmaissa..

Tuukka oli kyllä söpöliini.. taitaa Idalla mennä vielä hetki Tuukan tasolle pääsyyn.

Tein eilen eka kerran kotona cuscusia. Oon siis koulussa sitä kyllä käyttäny, mutten oo kotiin osannu aiemmin ostaa. Idaki tykkäs ja oli kyllä mustaki vaihteen vuoksi hyvää. Et jos täällä on joku, joka ei käytä, ni suosittelen koklaa.

Nyt se ida on tainu kölliä omasta mielestään riittävästi, ku se ilosesti huutelee tuolla. Täytyypä vissiin mennä ruoan lämmitykseen ->

ei meillä eilen mitään valokuvausta ollut. kuvaajalle sattui kömmähdys ja oli buukannut itsensä kahteen paikkaan samaan aikaan, joten oli kemissä............ kahden viikon päästä uusi yritys.
ensi viikolla vauvaklubilla olis nyyttärit ja naamiaiset, pitäisi leipoa jotain suolaista. pizzaa tai jotain piirakkaan aattelin. onneksi mies on ensi viikon talvilomalla, niin saa pitää tuukalle seuraa kun mä leivon. sit miehellä ois enää yksi vikko töitä ja soronoo vaan työpaikalle ;o)

tuukka on ollut tänään ihmeen väsynyt. herättiin ennen kuutta ja hän meni unille jo kahdeksan jälkeen. nukkui vain puolisen tuntia ja äsken taas sammahti... kohta pitäisi mennä saunaan, joten varmaan joudutaan poitsu herättämään.

korvapuustit kuulostavat ihanalle........... mä en ole leiponut herra ties kuinka pitkään aikaan, mut synttäreille aattelin tehdä pullia. ehkä toscapullia.

ja kiitos video-kehuista. munkin mielestä tuukka on kauhean söötti ;o) on tainnut onnekseen periä isältään ja äidiltään ne parhaat puolet, ainakin ulkonäöllisesti. luonne on vielä hiukan arvoitus...............

toivottavasti saat, Lilli, videoitua Miklun kävelyä. jään odottelemaan ;)

Hauska näppisvirhe Ansstukka :) Mulle voisit kertoa enemmän tuosta cuscusista. Never heard.
VP; kyl me tiedettiin et valmista tulee ajoissa =) Luotto on kova ;) Onnea kuitenkin vielä viimeisistä rutistuksista ja kohta saat nauttia Essin seurasta oikein olantakaa.

Fiilistelen täällä virtuaalisesti Lillin korvapuusteja :) Eilen illalla tein itselleni lettuja kun jotain hyvää oli pakko saada.

Täällä on rauhamaassa kun lapset nukkuu. Hoitopoika kyl varmaan ihan just heräilee. Mulla on ongelma siitä et mitä pyydän maksua tuosta hoidosta. Auttakee! On kaverin lapsi ja hoidan periaatteella et kaveria autetaan mäessä eli ihan auttamisen halusta otin lapsen. Tällä viikolla on yhteensä 15 tuntia ja ensi viikolla ehkä 30 tuntia ja sit seuraavalla enää 5 tuntia eli yhteensä noin 50 tuntia. Tästäkin ajasta poika nukkuu ehkä 10 tuntia. Jotain haluaisivat maksaa mutta en tiedä mikä olis hyvä hinta. Onko euron-kahden euron tunti palkaa teistä hyvän kuuloinen hinta? Olis kiva tietää mitä te olisitte valmiita maksamaan ystävällenne lapsenne hoidosta.

Toivottavasti Satu teillä pian tervehdytään. Mulla alkaa flunssa helpottaa mutta tyttö on vielä yskässä. Yskii kyl ainoastaan nukkuessaan mutta on tosi pahankuuloista. Räkää tulee aamuisin mutta onneksi antaa niistää niistäjällä tosi hienosti niin saadaan vähän röörejä auki. Vois kyl jo helpottaa kun meillä olis vaikka mitä suunnitelmia ja vieraita jonossa mutta pitää odottaa et flunssa menee ensin ohi. Ei viitsi ketään tahallaan tartuttaa.

Nyt ne heräs jo molemmat...

Mulla on taas aikaa roikkua, ku sain Idan päikyille normaalia aiemmin.

toi cuscus kirjotetaanki couscous..en ollenkaa ajatellu, kuhan kirjotin.. katoin googlesta ja toi nyt sattu nospasti silmään. On siel varmaan monessaki paikassa ihan hirmusti tietoa siitä.. http://www.nicehouse.fi/keittio/tietotai/couscous.htm Ei siis ravintoarvoltaan hyvää, mut vaihtelun vuoks :)

Tuol huhtikuisissa on käyty maitokeskustelua. Joka paikkassa ollaan erimieltä siitä mitä maitoa lapselle annetaan. Monien neuvolasta sanotaan rasvatonta ja pampersin jutussa luki, et täysmaitoo ÖÖ Mitä maitoo te meinasitte antaa? (eikä oo tarkotus saaha aikaseks mitä kinastelua..eli ei ulkopuolisten tartte tulla kommentoimaa, kuinka meistä joku tekee väärin) Ite juon kevytmaitoo, ni sitä meinasin antaa.

Jospa menis laittelee vähän siivousta alulle.. mies kyllä lupasi töiden jälkeen siivota.. saas nähä miten käy ;)

meillä puuro tehdään vaihtelevasti kevyt- tai kulutusmaitoon. muuten maito tulee vielä tissistä ;o)
ruokajuomana ja janonpoistajana tuukka juo vettä. sitä meneekin kaksi-kolme nokkamukillista päivässä.

ja nyt kaikki nipottajat (=ulkopuoliset) saa sätkyn, kun sanon että tuukka tykkää kahvista... isänsä maistattaa sitä muutaman teelusikallisen päivässä ja se on tuukan herkkua. makkarasta myös tykkää ja ruisleivästä.

tuli muuten just tänään verotoimistosta postia ja jeeee, palautusta tulis joulukuussa tilille. miehelle samoin. kysyinkin heti että mihin lähetään reissuun ;o)

Kyllä Idanki juomamaito tulee vielä tisusta :) Vasta mäkin oon puuroon lehmänmaitoa lisänny ja tietty sitä meitin perunamuusia antanu Idalle.

Jokos ne verotiedotkin alkaa tulla, huhhuh, miten tää kevät etenee.

Mä saan kans palautusta mutta en kauheesti. Positiivisesti olen yllättynyt kun olin aika varma et menee maksun puolelle. Sen verran jemmarahaa et päästään juhliin appiukon 50-vuotisjuhlia lappiin ens keväänä.

Mä kokeilin ekan kerran nyt systeemiä et ensin syötin puuron, sit annoin maidon ja sit vaihdettiin yöppi ja luettiin satu. Nyt siellä hakee unta. Luulen et aletaan siirtymään tälläseen järjestelyyn kun on sitten helpompi kaikki hampaiden pesut ja pisut yms. Eihän tässä kait ongelmaa tule kun ei nukahda koskaan pullolle vaan itsekseen sänkyyn. Juu ja VP:lle voin sanoo et ei ollut leuhkaa kun oltiin kyläilemässä ja en saanut lasta nukkumaan millään ;)

Ja kamoon kaverit. Kertokaa nyt olenko ihan hakoteillä tuon hoitotaksan kanssa.

Nyt alkaa salkkarit joten pakko mennä :)

Maito keskusteluun et meillä mennään korvikkeella ja puurot voisin keittää meidän maitoon jos muistaisin. Ehkäpä aloitan huomenna... Luultavasti tulen antamaan rasvatonta tavan maitoa. Menee muuten niin hankalaksi kun itse tykkään siitä ja mies taas on hyla ihmisiä ja sit jos pitäs vielä ostaa kevytmaitoa tytölle.

Jennaki juo pääasiassa tissimaitoa. Ruokajuomana on meillä myös vesi, mutta välillä myös menee vähän rasvatonta maitoa. Sitä juomme miehen kanssa itsekkin. Kaveri on terkka ja suositteli rasvatonta. Mutta eiköhän se pitkälti oo niin, että laihat lapsenne saavat ihan yhtä hyvin juoda kulutusmaitoakin. Meidän Jenna kun on sieltä pyöreämmästä päästä niin juotan hänelle rasvatonta.

Mulle tulee kans ihan kivat palautukset:) Pistin jo paperit samantien takaisinkin, kuten joka vuosi, matkakorvausten takia. Kyllähän noilta kolmelta kuulta pitäisi tulla vielä vajaat 200 euroa lisääkin palautuksia.

Tultiin justiin Jennan kans tän päivän toiselta lenkiltä. Jennalla ku ei oo kuumetta ja viihtyy vaan sylissä. Mut nyt kattoon Salkkareita, jos Jenna antaa...

Kivakiva,täällä on yön aikana tullut ihan mukavasti lunta... Ja äsken satoi hirveästi lisää... :/ Ja siis ihan Turun seudulla asustellaan :) Tosi mälsää tollanen, eikös sen kesän sieltä pitäny tulla? Laitoin talvitakitkin jo poies...

En mä niitä korvapuusteja ehtiny eilen leipomaan kun huideltiin koko päivä kaupoilla :) Käytiin kattelemassa tapetteja sun muita, sitten kun rempan aika joskus on. Piti alotella sitä jo aikoja sitten mutta päätettiin lykätä vielä, Miklun takia.
Mutta tänään kyllä leivon korvapuustit, pakko niitä on jo saada!

Miklu juo rasvatonta maitoa, neuvolassa sitä suositeltiin ja miehen kanssa sitä juodaan muutenkin. Korviketta on muutama puteli vielä kaapissa, jospa en ostaisikaan sitä enää... Kun ei Miklun masu ole tavallista maitoa mitenkään vastustellut.

Mies lupasi hoitaa Miklun kävelyvideota teille, täytyy vaan saada tuo tunnin levy ekaks täyteen... :) On siitä ehkä viis minuuttia jo käytetty :) Tänään kuvaan lisää ja viikonlopun aikana levyn täyteen, ja pistetään teille sitten joku kiva pätkä tulemaan. Jos ens viikolla mies ehtisi pistää!
Laitetaan se samalla myös mun isälle Saksaan, hän kun ei livenä näitä ekoja kävelyjä ehdi näkemään :)

Eilen päätettiin että pistetään Miklu tuntia myöhemmin yöunille, eli yhdeksältä. Vaikutti se jo sen verran että sain varttia yli seittemään nukkua tänään :)

Kyllä Nasu mun mielestä voisi sen pari euroa tunnilta pyytää hoitopalkkaa. Tai ainakin sen euron :) Kun noin paljon lapsi kuitenkin sun hoidossa on, täytyy siitä joku korvaus saada... Mun mielestä :)

Oih ja voih, taitaa mun suunnittelema kävelylenkki jäädä väliin tältä päivältä :/ Räntää tulee, tollasta mikä kastelee hetkessä... Millon mä rullaluistelemaan pääsen?

Ainiin ja juohan Ida piimää ruoan kans, sillon, ku sitä sattuu olemaan.

Täällä sataa onneksi vaan vettä. Käytiin taas vähäsen vaan tossa omalla partsi/terassilla ulkoleluja maistelemassa :D Ja hyvin maistu kasvissosekeitto ulkoulun päälle Idalle..

Mä saan nykyään nukkua <3 Ida saattaa yöllä muutamaan otteeseen herätä, mut tosi harvoin sen luona pitää enää käydä. Paitsi, ettei sitä pitäny "ääneen" mainita. Kokeiltuhan se on, kun rupeaa uniaan kehumaan, ni johan ensiyönä saa rampata.

Tänään pääsis taas jumppaan. Vaikka tiistaina jätinki ihan omasta halusta väliin, ku päästiin sen miehen kanssa lenkille.

Jaahas..neiti on syönyt leipänsä loppuun, joten täytyypi vissiin lähteä pottailemaan->

Voi **###*#*#**#*#**#*#**#*#*#**#*#* tuon kelan kanssa!!!!!!!!! Hermo menee totaalisesti. Vein sinne miehen tulotiedot hoitotuen lisäosan laskemista varten.. ja nyt sieltä tuli paperi, missä pyydetään selvittämään perheen tulot hoitolisän laskemista varten.. niin ####***#*#*#**#:stä. Ei meikä ymmärrä ei.. Kai mä oisin omani vieny samalla, jos nyt jotain tuloja saisin. MIten paljon niillä meneekään turhaa rahaa kaikennäköseen turhaan työhön..

tuksu-puksu meni jo nukkumaan... oli raasu niin väsynyt, ettei jaksanut edes iltapuuroa syödä. miten mahtaa jaksaa yön nukkua, se nähdään...

mulla odottais kinkkupiirakan ainekset jääkaapissa,mut en tiedä jaksanko tänään enää leipoa. pitää ainakin kirjoittaa päiväkirjaan ekaksi - mä oon siis pitänyt päiväkirjaa raskausajan alusta asti. vähintään kerran viikossa koetan kirjoittaa kaikki tapahtumat ylös. ja nyt on sitä kirjoitettavaa, hampaita ja kävelyä ;o)

harmi kun meidän videokamerasta ei pysty siirtämään kuvaa tietokoneelle (nauhoittaa siis dvd:lle, mutta dvd:ltä kuvaa ei saa tietsikan kovalevylle millään ilveellä - kokeiltu on), sain meinaan eilen niin hupaisaa kuvaa tuukasta kun juttelee isänsä kanssa. hän eli niin voimallisesti koko kropallaan ja kasvoillaan keskustelussa, että oli tosi hauskannäköistä......... oli toooodella tohkeissaan ;o)

Yhteistyössä