Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28652094:Jotenkin sairasta koko juttu, yhteiskunta menossa kovasti huonoon suuntaan...
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28652982:Mä en aivan varma ole tosta että sitä sisäistä sukupuolta aletaan määritellä jo lapsena. Melko hemmetin moni keksii jossain vaiheessa että hän haluaakin olla sitä toista sukupuolta, eikä ole tainnut ihan terveitä lapsia hirveästi haitata vaikka vessoihin tai liikkatunneille onkin jaettu niiden ulkoisten vehkeiden mukaan? Vai onko?
Jotenkin tuntuu että täytyy olla suorastaan henkisesti jotain pielessä jollei pysty olemaan oman ulkoisen sukupuolensa kanssa samoissa tiloissa vaikka alasti.
Eikös tuolla ulkomailla se sukupuolen vaihtaminen (tai korjaaminen, ettei joku älähdä) ole yleensäkin liian helppoa, ja moni kai katuukin myöhemmin.
Ja tuokin olisi voinut sitten käyttää sitä omaa vessaa, mutta eipä vaan, pitää vaan tehdä asioista niin helvetin vaikeita, ja nyt sitten voi kuka tahansa saada samat oikeudet vai?
Mun on jotenkin tosi vaikea ymmärtää sitä, miltä transsukupuolisesta lapsesta tuntuu. Miten joku kokee olevansa eri sukupuolta. Mistä se johtuu, hormoneista vai?
Toisaalta jonkun vessan käyttäminen ei nyt transsukupuolisen kanssa mitenkään kauheen oudolta pitäs tuntua, kopissahan siellä kuitenkin asioidaan. Mutta kyllä mua kieltämättä hämäis olla samassa pukukopissa jonkun kanssa jolla on munat![]()
En itse olen transsukupuolinen mutta tunsin joskus sellaisen. Transsukupuolisuuden tarkkaa syytä ei tunneta. Sukupuolen määritelmä ei ole vain biologinen vaan myös sosiaalinen. Suurin osa meistä kokee kuuluvansa biologiseen sukupuoleensa ja pieni osa taas kokee voimakkaasti usein aivan varhaislapsuudesta asti olevansa toista sukupuolta kuin biologinen sukupuoli osoittaa. Ihmisen sukupuoli-identiteetti on merkittävä tekijä sukupuolen määrittelemisessä ja jotta ihminen voisi hyvin, biologisen sukupuolen olisi tärkeää vastata sukupuoli-identiteetin mukaista sukupuolta.
Tutkimuksissa on havaittu transsukupuolisten aivotoiminnan muistuttavan heidän identiteettinsä mukaisen sukupuolen aivojen tyypillistä toimintaa. Muun muassa tästä syystä on epäilty, että transsukupuolisuuden syy saattaisi olla kehitysbiologinen.