Tuista kysymys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelija

Vieras
Aloitin opiskelut elokuussa ja olen saanut koulumatkatukea eli ostan junalipun hintaan 43e. Sen lisäksi kela on joka kuukausi laittanut tilille 28e bussilippua varten. Nyt mulla oli kahen viikon työharjoittelu jota varten hain bensakorvauksia ja kela myönsikin mulle 100e siltä ajalta. Mutta entäs nyt kun koulu alkaa taas?
Ei ainakaan tuota 28e ollu tullu vaikka tuo bensakorvaus ja opintotuki.

Eli pitääköhän mun hakea matkatukea taas uudestaan vai tuleeks se automaattisesti vai mitä häh?
 
Eiköhän se mene niin, että aina kun olosuhteet muuttuvat, niistä pitää itse ilmoittaa Kelalle?

Varsinkin siinä tapauksessa, että tukien määrä pienenee, kannattaa ilmoittaa mahd. pian Kelaan - on tosi ikävää siinä vaiheessa, kun Kela rupeaa jälkikäteen karhuamaan omiaan takaisin.
 
No voi hemmetti..ja koulukin alkaa taas huomenna. No ehkä sen saa sit myöhemmin takas. Se lappu mul kyl on millä saan ostettua ton junalipun...No menen huomen koulun opintotoimistoon..
 

Yhteistyössä