Tukistaminen, yöllä huutaminen yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolissaan muruista<3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolissaan muruista<3

Vieras
Mä haluaisin tehdä jotain, että tuo siskon, "Tanjan" käytös loppuu. Nimittäin se tukistaa joka pv 3-vuotiasta tytärtään. Mut harvoin halii tai pussaa sitä. Kokoajan lellii 1-v pikkuveljee, joka osaa jo käyttää tilaisuutta hyväksi, menee lattialle istumaan, kun näkee siskon ja vaikka sisko kävelis ohi, niin veli rupee huutamaan. Äiti huutaa myös tytölle, että painu helvettiin perkeleen pentu. Ja uhkailee, että jos sinä vielä kiukuttelet, niin menet muualle asumaan, etkä asu enää äitin kanssa. Sille näyttää olevan vaikeeta hoitaa muksuja, ilman että aukoo niille päätänsä. Äsken just kun vei lapset tarhaan, niin huusi 1-vuotiaalle, joka kiukutteli, että "lopeta heti saatanan pentu tai minä... ...en tiiä mitä teen." Sitten la sano 3-v, kun se oli kaatanut pikkuveljen kumoon, niin että tulepas tänne.. Jos tyttö olis mennyt sillon äitinsä luo tietokoneelle, niin olis siitä tukkapöllyn saanut.

Mua ahdistaa ihan kauheesti, kun se huutaa lapsilleen. Lasten isä on tulossa joku pv käymään, niin 3-v joutuu ihan tarpeeks sitä kattomaan, kun pelkääkii sitä, niin nyt tarvii pelätä omaa äitiään.

Minua on vuosia hakattu yms, niin minä en kato, kun oma äiti tukistelee pientä lastaan. Asiaan on tultava loppu, mutta miten?

Minä oon nyt hoitanu siskon luona lapsia ke lähtien ja hoidan huomiseen asti. "Tanja" on työharjottelussa, niin minä oon päivisin hakenu lapset hoidosta, ruokkinu ne ja pitänyt huolta. "Tanja" on vaan laittanu nukkumaan ja repinyt sängystä ylös. Mietin koko viime yön, että kirjotan sille lapun, tukisteluun liittyen, ja lähen kävelemään kotiin. Mutta mulla on ainoat avaimet tänne, joten en voikaan niin helposti lähteä. Ja kun lupasin 3-veelle, että oon tiistaihin asti, enkä petä luottamusta.
Sisko itekii sano, että minä pidän paremmin kuria sen lapsille, kuin se ite. Sen kanssa lapset vaan temppuaa, eikä tee mitään.
Minä rakastan noita ipanoita yli kaiken, enkä vois koskaan, millonkaan, ikinä tukistaa tai mitään muutakaan. Mutta miten oma äiti voi tukistaa lastaan? En ymmärrä.

Jos sille sanoo suoraan asiasta, niin saattaa suuttua. Vuos sitten pojan ristiäisissä lasten isä haukku mun äitiä lehmäks, sano mulle ja siskolle, että missä se lehmä on, sisko kuuli siitä, niin laitto MEIÄN kanssa välit poikki, vaikka oma silloinen ukkonsa haukku. Mä en kestä, jos mä joudun eroon pienistä! On vaan ajan kysymys, että millonka 3-v rupee päiväkodissa puhumaan tukistelusta.

Sisko huutaa myös öisin lapsille, kun isompi nukkuu johonkii kolmeen asti omassa sängyssä, sit se menee äitinsä viereen. to-pe yönä heräsin siihen kun pienempi huutaa mammuu, eli maitoo. Sitten isompikin alko huutaa maitoa, niin äitipä huus; perkeleen pennut olkaa vittu hiljaa!! Huusi kovaa, varmaan naapuritkii kuuli sen.

Otetaanko lapsia huostaan tai avohuollon sijoitukseen tuon takia? Minä oon asunut lastenkodissa, eikä se todellakaan ole lasten, varsinkaan tuon ikäisten paikka!

Oletko yrittänyt jutella siskosi kanssa? Kuulostaa siltä että siskosi on väsynyt ja siksi hermostuu ja huutaa ja tukistaa. Tietenkään se väsymys ei oikeuta tollaiseen, mutta voi olla syy. Hyvä että olet auttamassa siskoasi. Onko tilanne jatkunut pitkään? Onko siskosi eronnut?

Jos tämä kirjoitus on totta, sinun on tehtävä heti ilmoitus lastensuojeluun. Jos et tee, sinä syyllilstyt samalla tavalla nrikokseen kun siskosi syyllistyy pahoipidellessään jatkuvasti puolustuskyvytöntä lasta. Rikoksesta kun kpitää ilmoittaa viranmaisile. Mitä väliä, jos siskosi suuttuu? Ehkä hänkin saa apua ls: n kautta. Kukaan ei auta sitä 3- vuotiasta ja lopeta hänen jokapäiväistä elämän hitaasti tuhoavaa ja fyysistä kipua aiheuttavaa kärsimystään, jos et sinä. Auta häntä. Mieti, miltä hänesä tuntuu elää JOKA PÄIVÄ fyysisen kajoamisen uhan pelossa.

En oo puhunut siskolle. Enkä usko, että se hyödyttäis ketään. Sisko eros keväällä narsistisesta ukostaan, joka on ainakin aiemmin tukistellut tyttöä. Nyt se puhuu joka yö tunnin exänsä kanssa puhelimessa, liekö taas muuttamassa tänne. Siinä tapauksessa on huonoin vaihtoehto tytön asua kotonaan, menee ihan hiljaseksi tai alkaa puhua muusta jutusta, jos puhuu sille isästä. Exä pelottelee kolmiveetä sillä, että "Isi hakee teiät huomenna uuteen kotiin ja asutaan siellä isin kanssa kolmisin." Tuo ei oo onneks mahdollista, kun sillä ei ole kykyä hoitaa muksuja. Ollaan sanottu tytölle, että se isi ei voi hakea teitä kotoaan, mutta tyttö väittää, että hakee. Miten mä uskallan huomenna kotiin mennä, kun sisko vaan tukistelee tyttöä! 1-veetä ei oo tukistanut, mutta huutaa samalla tavalla silekin.

VÄlit poikki siskoon ja apua siskolle että lapsille. Lastesuojelu on paikka mihin otat yhtetytä ja rintarottingilla.
Kun jätät ilmoituksen tekemättä syylistyt yleisesti ajatellen todella moraalittomaan tekoon.
Siskosi on väsynyt ja tarvii apua.

AUTA jo tänään! Soita jo tänään ja kesksutele ensin nimettömänä lastensuojelun kanssa ja kuuntele mitä vahinkoa siskosi tekee lapsensa kehitykselle. Silloin saatat tajuta että noinkin pitkään asiaa katsoneena sinun olisi pitänyt puuttua jo aiemmin. Ja kerro lasten tilanne eteen päin. Auta heitä-

[QUOTE="vieras";25022956]Jos tämä kirjoitus on totta, sinun on tehtävä heti ilmoitus lastensuojeluun. Jos et tee, sinä syyllilstyt samalla tavalla nrikokseen kun siskosi syyllistyy pahoipidellessään jatkuvasti puolustuskyvytöntä lasta. Rikoksesta kun kpitää ilmoittaa viranmaisile. Mitä väliä, jos siskosi suuttuu? Ehkä hänkin saa apua ls: n kautta. Kukaan ei auta sitä 3- vuotiasta ja lopeta hänen jokapäiväistä elämän hitaasti tuhoavaa ja fyysistä kipua aiheuttavaa kärsimystään, jos et sinä. Auta häntä. Mieti, miltä hänesä tuntuu elää JOKA PÄIVÄ fyysisen kajoamisen uhan pelossa.[/QUOTE]

Kaikkia kirjotuksia ihmetellään, onkohan tämä totta ollenkaan! Tämä kuitenkin on valitettavasti täysin totta. On sillä väliä jos sisko suuttuu, en näe sitten noita kultakimpaleita välttämättä ikinä..

Kaikkia kirjotuksia ihmetellään, onkohan tämä totta ollenkaan! Tämä kuitenkin on valitettavasti täysin totta. On sillä väliä jos sisko suuttuu, en näe sitten noita kultakimpaleita välttämättä ikinä..

Arvaa, miksi uskon, että tämä on provo? Koska kukaan ei mieti, ilmoittaako jatkuvasta pahoinpitelystä lastensuojeluun + pelastaako lapsi vai säilyttääkö välit siskoon.

Miksi ihmiset tehtailee näitä aloituksia?

Mulla ei oo puheaikaa, joten en pysty soittamaan. Miten sen voi tehä, kun ei ole mahdollista tulostaa sitä lomaketta, eikä soittaa?! Kai sen voi käsin kirjottaa, vai? Entä s-postilla? Jollain tavalla minä siihen puutun, oli se tapa mikä hyvänsä. Se kehuskeli eilen toiselle siskolle, että *Paula teki kakan pottaan ja kaato sen lavuaariin, niin oli pakko tukistaa. Toinen sisko katto vaan mua, mut ei sanonut mitään.

Voit tehdä sen sähkäpostillakin. Laita tämä ketju linkkinä mukaan. Tsemppiä, teet oikein kun puutut asiaan heti.

Tai sitten, jos tänään olet lasten kanssa, niin menette yhdessä sossuun tekemään sen ilmoitusen Jos paikkakunnallasi on turvakotia, myös siellä voi tehdä ls-ilmoituksen, koska sulla ei ole puheaikaa.

http://www.sosiaaliportti.fi/File/241b0f46-29a4-420e-8511-aaba5e0e5e39/Lastensuojeluilmoitus_ilmoitusosa.pdf

Ilmoitus kirjeitse, puhelitise tai oma käynti virastoon. Ei sähköpostillatietojen arkaluontoiseuuden vuoksi. Vastaan, vaikka edelleenkään en usko aloituksen olevan totta.

[QUOTE="vieras";25023030]http://www.sosiaaliportti.fi/File/241b0f46-29a4-420e-8511-aaba5e0e5e39/Lastensuojeluilmoitus_ilmoitusosa.pdf

Ilmoitus kirjeitse, puhelitise tai oma käynti virastoon. Ei sähköpostillatietojen arkaluontoiseuuden vuoksi. Vastaan, vaikka edelleenkään en usko aloituksen olevan totta.[/QUOTE]

No älä usko, ei tää mikään uskon asia olekaan. Ihan yks hailee, kuka uskoo kuka ei. Tuskin kukaan tällasta omasta päästään keksii.

Tämä kuitenkin on totta, uskoisittepa tai ette.

mä tein aikanaan "ilmotuksen" turvakodille s-postin kautta koska tilanne oli akuutti ja sossuun ei saanu yhteyttä. Ne oli sieltä saanu sit sossun kii ja olivat menneet tarkastuskäynnille (ilmottamatta).
En siis sotua laittanut mihinkään mut kuka mitä missä ja milloin tiedot.
(tosin tapaus/ henkilö oli kyllä sossun tiedossa )

Onpa ihmisillä pieni maailma, kun eivät usko tuollaisen olevan totta.

Väsymys, kahden pienen lapsen ja työssäkäynnin yhdistäminen, ja melko hiljattainen ero ilmeisen kuluttavasta suhteesta voivat saada aikaan ihmeellisiä asioita, eikä todellakaan positiivisessa mielessä.

Itse olen ollut tosi väsynyt ja stressaantunut, ja vaikken lapsiani tukistaisi tai tuolla tavalla heille puhuisi, olen kyllä sanonut turhan ikävästi esikoiselle, ja joskus on käynyt mielessä kaikenlaista. Ja työssäni olen nähnyt pahempaakin.

Ja vaikka äidin käyttäytymisen syitä ymmärtäisikin, ei tuon voi antaa jatkua. Joten joo, ilmoitusta sinne lastensuojeluun. Etkö saa keneltäkään puhelinta lainaksi? Kirjeitse tietty tosiaan, tai sit jos pääset käymään siellä.

olen myös ilmoituksen kannalla tuo on todella kamalaa. entäs sitten kun tytär kasvaa saa ties mitä rikos aiheita päähänsä ja rupeaa rikolliseks kun saanut sen päähänsä ettei kelpaa kenellekkää

Taitaa tuo Tanja olla vähän väsynyt ja siksi käyttäytyy noin. Pääseekö hän koskaan tuulettumaan ilman lapsia mihinkään?

En tarkoita etteikö tuo käytös olisi "tuomittavaa" mutta itse olen tällainen ratkaisukeskeisen psykologian kannattaja ja mietin mieluummin sitä mistä joku asia johtuu ja kun se ratkaiseen, niin ratkeaa moni muukin asia. Viikonloppu sillöin tällöin ilman lapsia voisi tehdä Tanjalle terää ja itse ainakin sain voimia sellaisesta ryhmästä, joka kokoontui kerran viikossa juttelemaan asioista ja miettimään mistä saa voimia arjen pyörittämiseen ja lapset olivat sen aikaa hoitotätien kanssa.

Toivottavasti ap uskallat puhua Tanjalle asiasta ja siihen sävyyn, että haluat auttaa häntä ja lapsia, älä syyllistä. Jaksamista!

Taitaa tuo Tanja olla vähän väsynyt ja siksi käyttäytyy noin. Pääseekö hän koskaan tuulettumaan ilman lapsia mihinkään?

En tarkoita etteikö tuo käytös olisi "tuomittavaa" mutta itse olen tällainen ratkaisukeskeisen psykologian kannattaja ja mietin mieluummin sitä mistä joku asia johtuu ja kun se ratkaiseen, niin ratkeaa moni muukin asia. Viikonloppu sillöin tällöin ilman lapsia voisi tehdä Tanjalle terää ja itse ainakin sain voimia sellaisesta ryhmästä, joka kokoontui kerran viikossa juttelemaan asioista ja miettimään mistä saa voimia arjen pyörittämiseen ja lapset olivat sen aikaa hoitotätien kanssa.

Toivottavasti ap uskallat puhua Tanjalle asiasta ja siihen sävyyn, että haluat auttaa häntä ja lapsia, älä syyllistä. Jaksamista!

Ällöttävää paapomista!

Tämä Tanja ei selvästikään näe käytöksessään mitään väärää saati rikollista. Siksi on vaikea äitiä paapomalla ratkaista asia. Lapset kärsii väkivaltaisesta käytöksestä ja henkisestä pahoinpitelystä, a ratkaisu olis äidin tuulettuminen?!?

Ls-ilmoitus ehdottomasti tehtävä, ammattilaiset tehköön selvityksen tilanteesta ja äiti saisi sitä kautta apua itsekin. Mutta ensisijaisesti lapset saisivat apua.

Voit käydä vaikka läheisessä turvakodissa tai sosiaalitoimessa tänään kertomassa tilanteessa. Kuka tahansa ammatti-ihminen tekee sen ilmoituksen.

Miksi ihmeessä ei saisi syyllistää? Tai pitäisi jopa välttää syyllistämistä! En ymmärrä. Lapset kärsii äidin pahoinpitelystä ja äitiä pitäisi koittaa välttää syyttämästä siitä mitä tekee...

Hei!
Ei varmasti tunnu helpolta mennä tekemään lastensuojelu ilmoitusta sisaruksesta koska kaikista huolista huolimatta sisarus on rakas ja hänen lapsensa myös.Itsellä huoli omasta sisaruksesta, jolla 2v lapsi.Tiedän että heillä paljon ongelmia ja olen kehottanut heitä hakemaan apua,mutta ilmeisesti eivät ole hakeneet.Paitsi masennukseen jotain lääkkeitä mutta ei ilmeisesti mitään keskustelu apua.Olen kovasti huolissani siitä kun tuntuu etteivät jaksa huolehtia lapsesta ja riitelevät jatkuvasti.Sitten sisarukseni vaikuttaa myös todella masentuneelta kun en näe hänen enään juurikaan hymyilevän vaan istuu meilläkin aina vaan surkean näköisenä ja hiljaa.Tiedän osan ongelmista ja tiedän että puoliso ei jaksa lasta yhtään,mutta pahoinpitelyä en ole ainakaan kuullut olevan..jos kuulisin niin tekisin ilmoituksen vaikka kuinka vaikealta tuntuisi.Sitähän sitä pelkäisi ettei enään näkisi lasta eikä tietäisi myöskään sitä jos asiat taas alkaisivat mennä huonosti.Mutta nytkin huoli on kova kun pelottaa miten tuo masennus vaikuttaa lapseen jos eivät jaksa tehdä TODELLA ENERGISEN lapsen kanssa mitän.Lapsestakin huomaa että kotiolot ovat vaikuttaneet häneen.Ei tottele mitään,tekee koko ajan ilkeyttä,yrittää "haastaa" riitaa serkkujensa kanssa ja kiusaa heitä tönien,lyöden,vieden leluja yms. Itse auttaisin heidän jaksamistaan mielellään niin että ottaisin lapsen vaikka joka viikko välillä meille ja väliin otankin,mutta nuo auttamiset kuormittavat minua liikaa kun en voi laskea vauvaani lattialle kun pelkään kokoajan milloin serkku tulee ja lyö tai tönäisee hänet kumoon.Lapsi kiusaa myös minun vähän häntä vanhempaa lasta ja se harmittaa kovasti kun ei ole kiva katsoa oman lapsen itkevän lähes joka kyläilyn yhteydessä :( Joten auttaminen on hankalaa :( Voimia sinulle lastensuojelu ilmoituksen tekoon ja toivotaan että siskosi ymmärtää että yrität vain auttaa häntä ja lapsia <3 halaus!

Todellakin ilmoitus, mutta olet sen kerennyt varmaan ap jo tehdä?! Ja toivon totisesti että lapset otetaan huostaan.
Mä oisin tehnyt jo aikoja sitten, mitä ap olet odottanut?

ÄLÄ SYYLLISTÄ?? Pisti vihaksi tää viesti! Äiti ei ole mikään pyhä, minkä yli "ei saa kävellä". Lasten kustannuksella ei äitiä paapota. Vaikka sun elämässäs on mitä' sä otat vastuun teoistasi, jos sä et siihen pysty, on lapsilla oikeus turvalliseen ja onnelliseen lapsuuteen vaikka ilman sitä äitiä!

[QUOTE="vieras";25024522]Todellakin ilmoitus, mutta olet sen kerennyt varmaan ap jo tehdä?! Ja toivon totisesti että lapset otetaan huostaan.
Mä oisin tehnyt jo aikoja sitten, mitä ap olet odottanut?[/QUOTE]

Minä en toivo huostaanottoa, minä toivon että tuo äiti voisi lopettaa työnteon,saada maksimi tuet(rahalliset) jotta voisi keskittyä jaksamaan äitinä oloa. nimittäin vaikka olen fyysistä kurittamista vastaan, uskoisin että tilanne ratkeaa sillä että tuo äiti saa oikeasti levätä. mut tää yhteiskuntahan on mitä on, että sitä on vaan vedettävä viimeiseen asti,ja jaksettava vaikka oma jaksaminen vaatisi sen että ei tarvitsisi tehdä töitä.

Ei ihminen oo tehty jaksamaan kaikkea,vaikka yhteiskunta sitä vaatiikin, se on nähty. Harmillista että oravanpyörästä ei pääse pois kun itsestä tuntuu siltä, lopputuloshan voi olla sitten vaikka se huostaanotto. mikä on kyllä taloudellisestikkin ajateltuna huononpi vaihtoehto,saati sitten perhettä ajatellen. Kunnille tulisi halvemmaksi vaikka 2v kotona päivät makaava äiti/isä kuin huostaanotto. mutta viimeseen asti on pakko jaksaa ja olla yhteiskunnalle hyödyksi.

no toivottavasti asiat kääntyisi heillä parempaan suuntaan,jotta kaikilla ois hyvä olla,jotta väkivalta loppuisi,ja vältyytäisiin huostaanotoltakin. tämähän nyt riippuu sitten paljon sos.työntekijästä,äidistä ja hänen tukiverkoista.

Yhteistyössä