N
no
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Just:Kuka perk*e käskee muuttavaan noin kauas läheisistään, syytä tollo itteäs
ota se herne pois nokasta...
Aina ei ole mahollista asua siellä missä haluaa, esim. töitten takia
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Just:Kuka perk*e käskee muuttavaan noin kauas läheisistään, syytä tollo itteäs
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:Missä asut, vieras 23:32?
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Kieltämättä tämä ketju vahvistaa entisestään tuntemuksiani siitä etten ikinä kuollaksenikaan suostuisi muuttamaan maalle missä ei ole mitään tekemistä eikä ketään ihmisiä lähellä. :/
Alkuperäinen kirjoittaja onneton miehen kotipaikkakunnalla:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Kieltämättä tämä ketju vahvistaa entisestään tuntemuksiani siitä etten ikinä kuollaksenikaan suostuisi muuttamaan maalle missä ei ole mitään tekemistä eikä ketään ihmisiä lähellä. :/
itse muutimme tänne miehen kotipaikkakunnalle, kun tarvitsin aikaa parantua masennuksesta ja asiasta, joka mullisti elämäni.
tänne muuttaessa sairastuin sitten syömishäiriöön ja vuodne asumisen jälkene aloin kaivata omaa kotipaikkakuntaani.
sitten syntyikin esikoinen ja kuopus ja huomasin, kuinka yksin olimmekaan. harvoin näin omaa sukuuni ja kun autoakaan ei tullut ja viikonloppuisin kulkuyhteydet todella syvältä, tuntui, etät kuolen yksinäisyyteen ja tylsyyteen..
asiaa ei auta, että olen saanut vain yhden kaverin täälä asuessa. tai toinen muutti jo pari vuotta sitten pois.
nyt kun huomaa, että tartteis lastenhoitoapua, edes kerran pari kuussa, eikä sitä saakaan miehen työttmältä äidiltä tai siskolta, huomaa kuinka omillaan sitä onkaan.
sillä tiedän, että kotipaikkakunnallani olisi monen monta hoitajaa ja päiväkahviseuraakin. ja omat kaverit asuisi siinä lähempänä
Alkuperäinen kirjoittaja onneton miehen kotipaikkakunnalla:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Kieltämättä tämä ketju vahvistaa entisestään tuntemuksiani siitä etten ikinä kuollaksenikaan suostuisi muuttamaan maalle missä ei ole mitään tekemistä eikä ketään ihmisiä lähellä. :/
itse muutimme tänne miehen kotipaikkakunnalle, kun tarvitsin aikaa parantua masennuksesta ja asiasta, joka mullisti elämäni.
tänne muuttaessa sairastuin sitten syömishäiriöön ja vuodne asumisen jälkene aloin kaivata omaa kotipaikkakuntaani.
sitten syntyikin esikoinen ja kuopus ja huomasin, kuinka yksin olimmekaan. harvoin näin omaa sukuuni ja kun autoakaan ei tullut ja viikonloppuisin kulkuyhteydet todella syvältä, tuntui, etät kuolen yksinäisyyteen ja tylsyyteen..
asiaa ei auta, että olen saanut vain yhden kaverin täälä asuessa. tai toinen muutti jo pari vuotta sitten pois.
nyt kun huomaa, että tartteis lastenhoitoapua, edes kerran pari kuussa, eikä sitä saakaan miehen työttmältä äidiltä tai siskolta, huomaa kuinka omillaan sitä onkaan.
sillä tiedän, että kotipaikkakunnallani olisi monen monta hoitajaa ja päiväkahviseuraakin. ja omat kaverit asuisi siinä lähempänä
Alkuperäinen kirjoittaja tilli:mielenkiinnosta kysyn: onko kukaan tehnyt valintaa, että on lähtenyt takaisin? Riitelemme miehen kanssa asiasta koko ajan. Meillä on 3 lasta ja miehen kotipaikkakunnalla asutaan. Olen totaalisen yksin (joo, on muutamia äiti-kavereita), mutta jos esim. vien jonkun lääkäriin, raahaan kaikki 3 mukanani, jos menen vanhempainiltaan-raahaan lapset mukanani, jos menen ostamaan rintaliivit tai gynekologille-raahaan lapset mukanani. Mies tekee 12h työpäivää.
Miehen sukulaisista ei ole apua, vaikka työttöminä ovat kilsan päässä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Onpa kiva huomata, että täällä on paljon keskustelua! En olekaan yksin, jippii!
Mulla on ehkä se paremmin kuin teillä monilla, että olemme palaamassa kuitenkin Suomen suurimpiin kaupunkeihin kuuluuvaan kaupunkiin. Joten ei minnekään maalle tai muualle korpeen. Ja sekin on mulla paremmin, että mies lähtisi nyt mielellään mun kotipaikkakunnalle, vaikkei alkuun ollut kiinnostunut. Ollaan vietetty mun kotipaikkakunnalla lähes kaikki lomat yms ja mies viihtyy siellä erinomaisesti (on sattumoisin kavereita samassa kaupungissa ja sukullaisia).
Joten meillä esteenä vain työpaikat. Miehellä tosiaan ei montaa paikkaa mistä töitä hakea, mulla enemmänkin. Joten kun työpaikat saadaan se on menoa sitten! Ja ostetaan heti omakotitalo, jota täältä nykypaikkakunnalta ei saada (liian kalliita).
Joten mulla on toivoa!!! Joillakin tuntuu olevan vielä pahemmin asiat tuon koti-ikävän kanssa, varsinkin kun mies ei ole valmis muuttamaan.
Meidän poika on alle 1v, joten tässä on aikaa vielä muuttaa ennen ku hänelle alkaa tulla kaveriverkostoa tai koulut alkaisi.
Mutta ikävä on kamala asia ja se on läsnä joka päivä!!!!!!!!!!! Ja kun ajattelee, miten siellä kavereiden saman ikäiset muksut kasvaa eikä voida nähdä ja sukulaisten lapset kasvaa ja omat kummilapset kasvaa, eikä voi olla osana joka päiväistä elämää. Ja kun on juhlia ja muita ja täällä vaan kökötetään eikä minnekään päästä. Mä kyllä käyn kotosalla noin kerran kuussa ja olen n. 1-2 vkoa kerralla, kun olen vielä kotona. joten näen kai aika useinkin, verrattuna teihin muihin.
Mutta olisi oikeesti kiva kuulla, miten paluu muutot on onnistunut?