tukkaan tuli väärä väri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jaana"

Vieras
Olin vaalentanut hiuksiani monta kuukautta sitten. Tänään ostin luonnollisilla aineilla tehdyn uutuus kesto kesskivaalean, joka värikartasta näytti vaalean ruskealle, kamekin karvan värille.. Nyt sitten letti on paskan tumman vaalea.. Eli ei lähellekään m itä piti. Pitääkö mun oottaa 2 viikkoa että voi vaalentaa kevyesti vaalentavilla? Hiukset otti värin itseensä liian hyvin, ei ollut lähellä kartan ttummintajaan sävyoletusta. Vaaleaksi tahdon joten päälle ei voi värjätä. Kampaajalle en just nyt pääse, hävettää näyttäytyä edes miehelleni.:(

Ei muuta kuin maanantaina kampaajalle. Jos uskallat ja osaat, voit laittaa hetkeksi värinpoiston/ vaalennuksen vaikuttamaan, jolloin pahin tunkkaisuus häipyy. VAikea sanoa, mitä tehdä, kun nuo vaalea ja keskivaalea ovat kirjoitettuna aika hankalia, kuva kertoisi paljon enemmän. Mutta nyrkkisääntö on, että vaalennettuun hiukseen ei kannata osaamattoman värjääjän yrittää pientäkään tummennusta.

Voin laittaa kotiin tultua illalla kuvan, noin tunninpäästä
Onko jokin tietty tuote jota kampaaja suosittelee? Siwat ja valintatalot on auki mut tuskin on laaja valikoima.... :(

Kokeile laittaa kuiviin hiuksiin ihan marketin "syväpuhdistavaa" shampoota (ei kampaamon tavaraa siis) sillälailla reilulla kädellä, sitten suihkumyssy tms. päähän ja annat vaikuttaa niin kauan, kuin sielu sietää (1h esim), sitten vähän vettä, vaahdotus ja poispesu. Myös ihan perus ruokaöljy toimii, mut sitä on vähän hankalampi pestä pois.

on se paha, ja hiukset näyttää ällöttävämmille toisenlaisessa valossa. Tänään on täälläpäin vain valintatalot ja siwat auki... siwa on surkean pieni ja toisesta en ole varma, perustuotteet sieltä löytyy varmaan. Onko live liian jytäkkä, tuleeko keltaista? En haluaisi odotella että tämä alkaa viikon tai pitemmän ajan päästä näyttää kuluneella eli vaaleammalle. En usko että tässä nyt syväpuhdisteet hirviästi auttaa..:(

No eihän tuo ole paha! Laita päälle muutama raita vaalennusaineella, sitä luulisi Siwoistakin löytyvän. Värinpoisto ajaa saman asian (siis raitoina). Mutta älä missään tapauksessa laita koko päähän.

Se on tietty ikävää, ettet itse tykkää väristä mutta tuo on kuitenkin sellainen väri että kehtaat kyllä ilman pipoa kulkea kaupungilla, mieti paljonko niitä ihmisiä vituttaa jotka onnistuvat värjäämään itselleen kusenkeltaisen tukan :D

[QUOTE="kampaaja";22063383]No eihän tuo ole paha! Laita päälle muutama raita vaalennusaineella, sitä luulisi Siwoistakin löytyvän. Värinpoisto ajaa saman asian (siis raitoina). Mutta älä missään tapauksessa laita koko päähän.[/QUOTE]

tätä tuli eilen mietittyä, kiitos asiantuntevasta vastauksesta. Miten sitten sen raidoituksen jälkeen, mit kuukauden päästä kannattaa tehdä että saa kamelin karvan värisen tukan? Kampaajalle? :D
en ole ennen käyttänyt raidoitusta, onko niissä harjat/huput paketeissa ja onko se helppoa? Mies auttaa yleensä noissa hiusoperaatioissa onneksi. :) mulla kun ei niskassa silmiä ole ;)

saankohan mä nyt "vahingossa" tämmösen pään jota kuukausi sitten pohdin? :D paitti pohja on vaaleamman ruskea, se ei haittaa jos saisi päällyksen noinkin hyväksi. Onneksi on hyviä tehohoitoaineita kotona. :heart:
http://www.rtvchannel.tv/wp-content/uploads/2010/05/Shakira-rtv1.jpg

Itse osataisin raita-aineen siis sellaisen misssä on se jauhe ja sit tekisin siitä jauheesta, hapettesta, vedestä ja shamppoosta sellaisen miedon löysän seoksen ja pesisin sillä hiukset ja antaisin vaikuttaa 2-5 min korkeintaan ja huuhtelisin pois. Kuivaisin ja katsoisin pitääkö pesu uusia vielä. Tuolla konstilla saat tuon tuhkan/ vihertaävä/ harmaan sävyn pois hiuksesta. Tätä sanotaaan siis vaalennuspesuksi ja on paljon hellempi kuin täysvaalennus. Älä osta vaalennusväriä koska väri ei vaalenna väriä ja rahasi menee hukkan.
Hmm...jotkut kokeilee myös tuohon sitruunamehua jos hapetetta ja vaalennusjauhetta ei kaupasta just saa. Muuten sama sössö mut jauheen ja hapetteen tilalle sitruunamehu ja vettä vähemmän. Anna vaikuttaa vain 2-3 min, uusi tarvittaessa

[QUOTE="jaana";22063401]tätä tuli eilen mietittyä, kiitos asiantuntevasta vastauksesta. Miten sitten sen raidoituksen jälkeen, mit kuukauden päästä kannattaa tehdä että saa kamelin karvan värisen tukan? Kampaajalle? :D
en ole ennen käyttänyt raidoitusta, onko niissä harjat/huput paketeissa ja onko se helppoa? Mies auttaa yleensä noissa hiusoperaatioissa onneksi. :) mulla kun ei niskassa silmiä ole ;)[/QUOTE]

Joo, suosittelisin, että käy seuraavan kerran kampaajalla, sen jälkeen on mahdollisesti helpompi sävyttää itsekin. Raidoituspaketeissa on valmiina kaikki systeemit, mitä raitojen tekoon tarvitaan. Jos sellaista ei ole saatavissa, paksu pakastuspussi ( kolmen kilon pussi on paras) päähän (siis ei kokonaan :D, vaan aukaiset yhden reunan ja kiristät pääkukkuran kohdalta, niin että pussi on pään myötäisesti. Kiristyskohdan voit kiinnittää pinnillä.) ja sitten pienellä ja terävällä virkkauskoukulla voit noukkia raitoja.

Ihan alas asti ei kannata laittaa raitoja, riittää kun laitat etuosaan ja vähän pääkukkuran alapuolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja nopea hyvä konsti;22063441:
Itse osataisin raita-aineen siis sellaisen misssä on se jauhe ja sit tekisin siitä jauheesta, hapettesta, vedestä ja shamppoosta sellaisen miedon löysän seoksen ja pesisin sillä hiukset ja antaisin vaikuttaa 2-5 min korkeintaan ja huuhtelisin pois. Kuivaisin ja katsoisin pitääkö pesu uusia vielä. Tuolla konstilla saat tuon tuhkan/ vihertaävä/ harmaan sävyn pois hiuksesta. Tätä sanotaaan siis vaalennuspesuksi ja on paljon hellempi kuin täysvaalennus. Älä osta vaalennusväriä koska väri ei vaalenna väriä ja rahasi menee hukkan.
Hmm...jotkut kokeilee myös tuohon sitruunamehua jos hapetetta ja vaalennusjauhetta ei kaupasta just saa. Muuten sama sössö mut jauheen ja hapetteen tilalle sitruunamehu ja vettä vähemmän. Anna vaikuttaa vain 2-3 min, uusi tarvittaessa

Tämä on myös hyvä vinkki! Täytyy vain olla tarkkana, kauanko antaa seoksen vaikuttaa.

oi että te olette ihania, täältähän saa neuvoja eikä vaan kettuilua :heart: paljonkohan kampaaja ottaa sitten raidotetun hiuksen hoitamisesta, kun eikös siinä ole tavallaan kaksi osiota jotka pitää erikseen käsitellä eri aineella ja laittaa se sävy? :) ja haluaisin vielä arvion onko ne raidoitusainepurkit niin isoja että sillä voisi saada mitään tuon kuvan kaltaist

Alkuperäinen kirjoittaja nopea hyvä konsti;22063441:

Mielummin tämä kuin vaalennetut raidat. Itse kokeilin ja hyväksi totesin

raitoja voisin kokeilla, tuleepahan sitäkin testattua :) jos saisin tuon shakiran tyyliseksi onnistumaan niin olisin onnellinen ja viittisin pitää sitä hieman pitempään ennen kun menen kampaajalle. :)

ja onko joku jippo mitä siinä paketissa kannattaa olla? jauhe+hapate? mulla ei ole mitään hajua ja ohjeet aion lukea pariin kolmeen kertaan ennen kun sotken mitään mihinkään :D

Yhteistyössä