M
mom
Vieras
Mä käsitän TJOTailun siten että lapsi on hyvinkin toivottu mutta ei oteta paineita asian suhteen.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:Siis sitä en tuomitse, ettei hampaat irvessä yritetä sitä lasta, meilläkin yritetään pitää stressi loitolla ja ottaa rennosti. Mutta sitä emme yritä peitellä, ettemmekö toistakin lasta haluaisi. Eli minusta on vain kummallista vähätellä asiaa muille, ja tässä mainitsemassani tapauksessa ei ole kyllä utelun estäminen pääasia, koska ihan ilman uteluita ko. henkilöt alkoivat itse tällaista selittää. "Ihan sama" -meiningillä.
Voihan olla, että mulla tosiaan siksi särähti niin korvaan, kun meille ei sitä pikkukakkosta kuulu.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Myötätuntoinnen:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Oma näkemykseni on myös tuo tulee jos on tullakseen. Jos en olisi voinut saada biologisesti lapsia, niin se olisi minulle ollut ok. Jonkun näköinen "uskon" asia tämä minulle on (en tarkoita nyt mitään kristillisyyttä, sillä en kuulu kirkkoonkaan) eli jotenkin uskon kuitenkin siihen kohtaloon, että lapsia tulee niin monta kuin on tullakseen... vaikka joskus päättäisin, että lapsiluku on täynnä, niin jos raskautuisin silti uskoisin että se lapsi on juuri meidän elämäämme tarkoitettu. Ei mikään hällä väliä asenne siis, vaan tosiasioitten hyväksymistä.
On se aika kova kohtalo lapsettomalle jolla ei ole yhtään lasta! Sen kohtalo on siis hyväksyä tosiasia ettei lapsia vaan tule. Ei se ihan noinkaan mene, mutta jokainen uskoo omaan kohtaloonsa.
Omasta mielestäni adoptiolapsi on ihan yhtä arvokas kuin omakin. Mutta mulla nyt ei satu olemaan sellaista biologista viettiä, että ihan pakko saada se oma jälkeläinen oman fysiikan kautta maailmaan.