tulee varmaan vaan paskaa niskaan, mutta ihan sama, lynkatkaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paska äiti

Vieras
olen ollut 4vuotiaan kanssa 2kk aivan kaksin 24/7 ja siitä ajasta sairastettu 3vkoa. no, nyt oltu viikko kunnossa ja äsken oltiin syömässä. sanoin lapselle 5 kertaa, että nyt ne lelut pois ruokapöydästä. ei tapahtunut mitään, joten nappasin ne lelut ja "heitin meneen". sit lapsi alkoi renkkaamaan pöydällä olevaa rei´ittäjää. kielsin monta kertaa, kunnes lapsi taas räpelsi sitä, se lipes siltä kädestä kaataen maitolasin joka oli täynnä maitoa suoraan laskupinon päälle ja lasi meni pillun päreiks lattialle.
mä kilahdin vaan ihan täysin, huusin suoraa kurkkua että on se nyt perkele kun ei puhe kuulu. lapsella alkoi alahuuli väpättää ja se alkoi itkeä ja mä vaan huusin et nyt pää kiinni jumalauta.
mun oli pakko poistua siitä tilanteesta, mä olin niin raivona ja vihainen. aiheestaa joo, mutta aivan liian vahva reaktio.
mä oon ihan tsippi, mulle kyllä kaverit soittelee kun niillä on huolia ja minä kuuntelen ja lohdutan, mutta nyt kun itse tarvitsisin apua, niin kah kun kaikki katoaa kun pieru saharaan.
neuvolassa ei huvita puhua monestakaan syystä, mut suurin syy se, että tää on pieni kunta ja kaikki tuntee toisensa jotain kautta ja mä olen aivan eri aaltopituuksilla neuvolantädin ja perheneuvojan kanssa.
sovittiin jo juttu lapsen kanssa, otin syliin, halasin, sanoin et äiti on väsynyt ja pyysin anteeksi. juteltiin ja halittiin ja kaikki nyt ok. tai ei ole, koska odottelen tässä koska seuraavan kerran kilahtaa.

Sun pitäis saada hetki omaa aikaa hermojesi lepuuttamiseen niin seuraavaa raivoamiskertaa ei koskaan tulisi. Voisitteko lähteä vaikka mummolaan, lapsi ois siellä hoidossa ja sinä voisit ehkä mennä vaikka päiväksi yksin kaupungille? Tai pyydät jotain kaveria jolla samanikäisiä lapsia, ottamaan sun lapsesi heille leikkimään muutamaksi tunniksi.

Kukaan ei ole täydellinen! Kaikki väsyy joskus!
Toivottavasti saisit vaikka jonkun ystäväsi hetkeksi lapsenvahdiksi, jotta voisit hengähtää.
Jos se ei onnistu, kannattaa miettiä onko sinulla edes kunnon ystäviä.

Täällä vähän samat fiilikset... Lapset sairastaneet vuorotellen kohta kuukauden päivät ja itse alan olla niin mökkihöperö jo (enkä ole nukkunut kunnolla siihen kuukauteen) että kilahtelen millon mistäkin... Tänään huusin 2-vuotiaalle... Ja sitten itkin perään ja pyytelin anteeksi... Ei tässä ole enää mitään järkeä! :( Jos nyt alkaisi jo pikkuhiljaa helpottaa!

ei, mulla ei todellakaan ole kunnon ystäviä. sen olen huomannut näiden 4vuoden aikana kun olen ollut äiti.
mulla ei ole ketään eikä mitään.
mä rakastan mun lasta, se on mun koko elämä, mutta ton sairastelun jälkeen oon ollu tosi poikki. haluaisin vaan nukkua ja olla hiljaisuudessa niin ettei kukaan hokis et äiti kato äiti tuu äiti hei äitiäitiäiti...

Tommosia ''vahinkoja'' sattuu varmaan vastedeskin. Itsehillintää vaan kovasti vaikka väsyttää, ärsyttää ja tuntuu että kaikki kaatuu päälle. Joo, helpommin sanottu kuin tehty. Jaksamisia!

Alkuperäinen kirjoittaja minja:
jospa miettisit vaikka jotain sijaisperhettä?

ihan sairaita kommentteja. varmasti jokainen äiti on väsynyt joskus, jokainen äiti suuttuu liian lujaa joskus.. tärkeintä on että asia on lapsen kanssa sovittu ja halittu pois..

missä lapsen isä on?

voitko viedä lapsen vaikka yhdeksi illaks jonkun sukulaisen luo hoitoon ettö saat hetken olla yksin, tekee todella hyvää ja rentouttaa kivasti. jaksamisia sinne :heart:

täytyyhän se jotenki näyttää lapselle että kuka käskee, et kuitenkaan korville antanu. kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
mutta mistäs minä näistä jutuista mitään tietäsin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä olen tehnyt henkisesti poikki niin päin, että katselen mieluummin läpi sormien niitä leluja yhtenä päivänä siinä ruokapöydässä kuin että alan stressaamaan vielä niistäkin.

Josko olisit itsellesi vähän armollisempi :hug:

mut lapsi ei kertakaikkiaan syö jos siinä on leluja. menee ihan leikkimiseks, ruoka jäähtyy ja ei maistu.

Sinuna lepäisin tai keittäisin itselleni pannun hyvää teetä tai kahvia.

Lähtisin ehkä lapsen kanssa ulos (melko paska keli täällä) eli lähtisinkin joulukauppoihin katselemaan ja kuittaisin päivän syönnit vaikka poikkeuksellisesti Hesburgerissa tms.

Keksi nyt jotain kivaa ettet tule ihan mökkihöperöksi.

Ei kannata märehtiä tuota kilahdusta turhan paljon, noita sattuu ja pääasia ettei mennyt nyrkkirysyksi ja että juttu on anteeksi pyydetty ja annettu!

Yhteistyössä