tulee varmaan vaan paskaa niskaan, mutta ihan sama, lynkatkaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minja:
siis en ymmärrä mikä ongelma tää sijaisperhe juttu nyt on?

KAi se että taitaa olla nykyisin oikea termi tukiperhe... :D

Mä ainakin ymmärsin sun pointin.. Ei vaan taida palstalla olla paljoa joita ei termitys haittaa... :)

Alkuperäinen kirjoittaja paska äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä olen tehnyt henkisesti poikki niin päin, että katselen mieluummin läpi sormien niitä leluja yhtenä päivänä siinä ruokapöydässä kuin että alan stressaamaan vielä niistäkin.

Josko olisit itsellesi vähän armollisempi :hug:

mut lapsi ei kertakaikkiaan syö jos siinä on leluja. menee ihan leikkimiseks, ruoka jäähtyy ja ei maistu.

Syö sitten kun on nälkä. Ei yksi päivä kaada kenenkään maailmaa, vaikka silloin ei tekisi mitään normiaikataulujen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Tuollaisilla hermoheikoilla ei pitäisi olla lapsia

Majuri se tietää mistä puhuu kun nykyään alokkaat aloittavat palveluksensa opettelemalla olemaan erossa äidistä ja treenaamalla varpaankynnenleikkuuta. Eikä ole edes mikään huono vitsi, näin kertoi eräs tuttu kapiainen että ihan elämän alkeista nykyään aloitetaan. Varsinaiseen asepalveluun ei monesti ehditäkään päästä.

Eli majuri on lastenhoidon ammattilainen, kuuntelemme mitä helmiä hänen huuliltaan meille tipahtelee!

haukkukaan nyt mutkin samalla..mä kilahtelen vähä väliä,mulla kaksi poikaa,isäkin kuvioissa mutta olen vaan äksy luonne..pyydetään anteeksi ja sovitaan asiat sehän on tärkeintä,kyllä musta on onkein että lapsi näkee/kokee realisesti asiat eli ihmiset,äiditkin,menettävät malttinsa..kunhan ei käsiksi käydä ja sovitaan..ei elämä ole tulevaisuudessakaan pumpulissa pomppimista.

Jokaisella on oikeus väsyä, yritä saada levättyä. Toisaalta lapsen oli ehkä hyväkin nähdä, että tottelemattomuus suututtaa sinua, sinullakin on tunteet. Seuraavalla kerralla ku meinaat kilahtaa, voit kysyä muistaako lapsi miten viimeksi kävi, sä suutut kohta ihan oikeesti.

Sijaisperhe on siis sellainen, jossa lapset asuvat vakituiseen (huostaanotto), siitä tuo suuttumus, kun luulivat sinun minja tarkoittavan, että lapsi pitäisi antaa kokonaan pois. Väärinymmärrys vain.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Joka väittää olevansa täydellinen äiti 24/7 niin valehtelee.
Se on mun mielipiteeni.

Äitikin suuttuu ja kilahtaa joskus. Ollutta ja mennyttä, muutettua ei saa.
Älä enää vatvo ja ruoski itseäsi tuon vuoksi.

Sijaisperheeseen :headwall:

Peesi.

Kyllä on äideillä empatiakykyä......jepjep. AIVAN varmasti näillä kaikilla täällä kärähtää joskus, en usko vaikka kuka väittäs mitä.
Anteeksi on pyydetty ja halittu, siis kaikki mitä voit jälkeenpäin tehdä. Jaksuja, ei tee susta huonoa äitiä.

Voi kuule, ei tuo haittaa, kyllä jokainen suuttuu. Ja pitääkin. Mitä ne äidit jotka eivät ikinä suutu lapsilleen opettavat? Että on väärin suuttua ja että lapsikin tekee väärin suuttuessaan.

Sun olis pitänyt olla tänäaamuna meillä kärpäsenä katossa kun 8 vuotias kieltäytyy pukemasta ja kouluun lähtöön alle puol tuntii....

Voin kertoa ettei ihan mennyt niinkun elokuvissa, mut harvassa lapsiperheessä menee. :D

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
täytyyhän se jotenki näyttää lapselle että kuka käskee, et kuitenkaan korville antanu. kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
mutta mistäs minä näistä jutuista mitään tietäsin :whistle:

Samaa mieltä. Sitäpaitsi en ole ymmärtänyt mikä logiikka siinä on että kun lapsi ei tottele ja äiti kyllästyy tottelemattomuuteen ja suuttuu, niin äidin on pyydettävä anteeksi siltä lapselta? Niin kasvatetaan niitä "saan tehdä mitä haluan, ja kukaan ei saa mua komentaa ja mulle suuttua"-tyyppejä.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä olen tehnyt henkisesti poikki niin päin, että katselen mieluummin läpi sormien niitä leluja yhtenä päivänä siinä ruokapöydässä kuin että alan stressaamaan vielä niistäkin.

Josko olisit itsellesi vähän armollisempi :hug:

Täytyy olla johdonmukainen eikä sallia toisena päivänä ja toisena saada kohtaus ja viskoa tavarat.

Yhteistyössä